Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Farmarisäiliöt..  (Luettu 13713 kertaa)

wingi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19
Farmarisäiliöt..
Mites isännät on farmarisäiliöt laittanu katon alle va onko perinteinen pohjolan talli käytössä?
Ite oon tossa miettiny jos noi pytyt nostas tonne konehalliin olis sielä suojassa ja jos vaikka joskus sais hallin lämpöseks niin ei kai siittä haittaakaan ole? Vai onko jotain säädöksiä paloviranomaisilla? Kokemuksia ja kommentteja..

nilihaara

  • Vieras
Vs: Farmarisäiliöt..
Mites isännät on farmarisäiliöt laittanu katon alle va onko perinteinen pohjolan talli käytössä?
Ite oon tossa miettiny jos noi pytyt nostas tonne konehalliin olis sielä suojassa ja jos vaikka joskus sais hallin lämpöseks niin ei kai siittä haittaakaan ole? Vai onko jotain säädöksiä paloviranomaisilla? Kokemuksia ja kommentteja..
  No et ainakaan vakuutuksesta saa mitään tulipalon sattuessa jos säiliöt konehallissa.

roadrunner

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2137
Vs: Farmarisäiliöt..
Täällä vaativat laittamaan säiliöt valuma-altaaseen, tai betoniseen kaukaloon. Ite olen väsännyt altaita, mutta tulevat kyllä hintoihinsa, ja ovat työläitä tehdä :(

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4696
  • Savo savolaisille!
Vs: Farmarisäiliöt..
Ite oon tossa miettiny jos noi pytyt nostas tonne konehalliin olis sielä suojassa ja jos vaikka joskus sais hallin lämpöseks niin ei kai siittä haittaakaan ole? Vai onko jotain säädöksiä paloviranomaisilla?

Meillä oli muutama vuosi sitten toinen löpötankki konehallissa parin vuoden ajan, kunnes palotarkastajan kehoituksesta siirrettiin pois. Nykyään tankit ovat omassa katetussa kopissaan. Kopin betoninen alaosa toimii valuma-altaana.
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Farmarisäiliöt..
Täällä vaativat laittamaan säiliöt valuma-altaaseen, tai betoniseen kaukaloon. Ite olen väsännyt altaita, mutta tulevat kyllä hintoihinsa, ja ovat työläitä tehdä :(
  Miten niin työläitä?
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

nAGGI-nYLYGGI

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1114
Vs: Farmarisäiliöt..
No ei ne kyllä kovin työläitä ja monimutkasia oo tehdä, jos vaan vähänkii muotin teko onnistuu. Lataks riittää reilusti alle 10 senttiä ja seinää tekee 2 laadun vanerista ja a-vot, komia koppi ja tekee taatusti alle viikkoon koko hökötyksen 10k litran säiliöille.   ;)
Jos ei NH tuosta jontkosta mene yli, niin minä lupaan...

roadrunner

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2137
Vs: Farmarisäiliöt..
Se kaukalon tekeminen tiiviiksi, ts pön. pitäväksi sitten ei olekkaan simppeli juttu oikeasti. Riippuu tietenkin alueen rak. tarkastajasta mitä hyväksyy ;)

nänninnyplääjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2954
Vs: Farmarisäiliöt..
ainaki meidän palopäällikkö tuumas ettei saa laittaa, joku palavien nesteiden yläraja kuulemma estää. tosin se raja menee rikki jo muilla aineilla..
Schnaps im Kopf, du holde Braut
Steck Bratwurst in dein Sauerkraut

pölkky

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 74
Vs: Farmarisäiliöt..
 Niin kauas kuin mahdollista kaikesta palavasta,jos tankki joutuu paloon on kyllä piilopaikoista todella pula.Se osaa jopa lentää ja pitkälle....
Lähti palamaan syttyneestä traktorista pönttö lentoon ja sytytteli ympäristön tuleen.

m.myyttinen

  • Vieras
Vs: Farmarisäiliöt..
kertokaa miten farmi säiliö saa tiiviksi varkailta >:(

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Farmarisäiliöt..
kertokaa miten farmi säiliö saa tiiviksi varkailta >:(

 Pistät sen sellasen äkäsen dobermannin kanssa samaan tarhaan. :)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Farmarisäiliöt..
Pytyt on valuma-altaan päällä ja koko komeuden päällä on puurunkoinen pellikoppi. Eihän se varkauksia estä jos on oikein kova tarve, mut ei ihan hetken mielijohteestakaan mennä käpistelemään säiliötä.

7 m sanoi palotarkastaja taannoin että pitäis olla säiliöillä etäisyyttä konesuojaan. Rakennettiin kokonaan uus suojarakennus säiliöille kun tuli toinen pytty lisää, lisäks tuli tuo etäisyysvaatimus ja kun alkoi entinen suojakatos näyttää niin pirun rumalta omaan silmään.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Farmarisäiliöt..
Ökyrikkaat protkokeisarit tietysti tarviivat omat säiliönsä.

Turussa mallia:



 :D
Kui mää ain olen paras?

Kp

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1903
Vs: Farmarisäiliöt..
Ökyrikkaat protkokeisarit tietysti tarviivat omat säiliönsä.

Turussa mallia:



 :D
Posankka?

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Farmarisäiliöt..
Posankkapa kyllä. Caribia-kylpylän vieressä.
Kui mää ain olen paras?