Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe liikenteessä...  (Luettu 8984 kertaa)

mikko9b

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1159
  • Agronet - epäsosiaalinen media?
liikenteessä...
ammattiautoilijalta malliohitus

http://www.youtube.com/watch?v=SX_Ryo_jb3U

mitenkäs muilla, ainakin itellä tahtoo olla ettei sitä reissua traktorilla ettei joku kampea ohi paikassa jossa syväntä kylmää... :'(


liikennetraktorilla ajaessa näyttäs tuo ohitushalukkuus laskevan hiukan mutta vastaavasti kaikki ohittajat ei ole sisäistänyt että 55 km/h menevän perävaunullisen koneen ohitukseen menee jo aikaa :-[
anteeksi, kirotukshärötykset, oikoluku kaipaa selkeästi treeniä :-)

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: liikenteessä...
Ei sitten päästänyt ohi pysäkillä vaikka tyhjä raktori ja mahdollisesti tiesi että ohituspaikkaa ei ole heti tulossa.

Ei sinänsä Ohitettavalla vastuu ja kortti pois tollasilta autoilijoilta
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: liikenteessä...
ammattiautoilijalta malliohitus

http://www.youtube.com/watch?v=SX_Ryo_jb3U

mitenkäs muilla, ainakin itellä tahtoo olla ettei sitä reissua traktorilla ettei joku kampea ohi paikassa jossa syväntä kylmää... :'(


liikennetraktorilla ajaessa näyttäs tuo ohitushalukkuus laskevan hiukan mutta vastaavasti kaikki ohittajat ei ole sisäistänyt että 55 km/h menevän perävaunullisen koneen ohitukseen menee jo aikaa :-[

Konneveellä ohituspaikat hukassa  ;)
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

volvo88

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 436
Vs: liikenteessä...
Hitaan ajoneuvon kolmio viestii perässä tulijoille; ohita missä vaan , mutkassa, risteyksessä, keltaisella viivalla....Olen poistanut kaikista 50kmh koneista tuon kolmion ja nuo vaaralliset tilanteet on vähentynyt huomattavasti. Ongelmissa tietysti olen sitten jos jotakin sattuu, kolmio kun puuttuu. Mielestäni koko kolmio pitäisi lainsäädännöllä poistaa käytöstä.

mikko9b

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1159
  • Agronet - epäsosiaalinen media?
Vs: liikenteessä...
ammattiautoilijalta malliohitus

http://www.youtube.com/watch?v=SX_Ryo_jb3U

mitenkäs muilla, ainakin itellä tahtoo olla ettei sitä reissua traktorilla ettei joku kampea ohi paikassa jossa syväntä kylmää... :'(


liikennetraktorilla ajaessa näyttäs tuo ohitushalukkuus laskevan hiukan mutta vastaavasti kaikki ohittajat ei ole sisäistänyt että 55 km/h menevän perävaunullisen koneen ohitukseen menee jo aikaa :-[

Konneveellä ohituspaikat hukassa  ;)

varsinainen paikkatietojärjestelmä tuo ojala  ;D

tuosta laanista jos ei tunnista seutukuntaa niin ei mistään :P

anteeksi, kirotukshärötykset, oikoluku kaipaa selkeästi treeniä :-)

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26193
  • vastustan
Vs: liikenteessä...
ammattiautoilijalta malliohitus

http://www.youtube.com/watch?v=SX_Ryo_jb3U

mitenkäs muilla, ainakin itellä tahtoo olla ettei sitä reissua traktorilla ettei joku kampea ohi paikassa jossa syväntä kylmää... :'(


liikennetraktorilla ajaessa näyttäs tuo ohitushalukkuus laskevan hiukan mutta vastaavasti kaikki ohittajat ei ole sisäistänyt että 55 km/h menevän perävaunullisen koneen ohitukseen menee jo aikaa :-[
ei tuo nyt niin vaaralliselta näyttänyt, ja varmaan näki kuski huomattavasti pitemmälle hytistään kun tuo kuvaaja takaa. lisäksi meni nopeaa edelle niin so vat. menköön menojaan...  ja jossei noilla seuduilla hyödynnä joka ainoaa ohituspaikkaa ni kyllä varmaan tulee eräs sormi tutuksi :D :D :D :D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

nänninnyplääjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2954
Vs: liikenteessä...
ammattiautoilijalta malliohitus

http://www.youtube.com/watch?v=SX_Ryo_jb3U

mitenkäs muilla, ainakin itellä tahtoo olla ettei sitä reissua traktorilla ettei joku kampea ohi paikassa jossa syväntä kylmää... :'(


liikennetraktorilla ajaessa näyttäs tuo ohitushalukkuus laskevan hiukan mutta vastaavasti kaikki ohittajat ei ole sisäistänyt että 55 km/h menevän perävaunullisen koneen ohitukseen menee jo aikaa :-[
ei tuo nyt niin vaaralliselta näyttänyt, ja varmaan näki kuski huomattavasti pitemmälle hytistään kun tuo kuvaaja takaa. lisäksi meni nopeaa edelle niin so vat. menköön menojaan...  ja jossei noilla seuduilla hyödynnä joka ainoaa ohituspaikkaa ni kyllä varmaan tulee eräs sormi tutuksi :D :D :D :D

noin minäkin ajattelin asian olevan.. ei muuta vakavaa ku keltanen viiva..
Schnaps im Kopf, du holde Braut
Steck Bratwurst in dein Sauerkraut

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: liikenteessä...
Eikai tuossa ohituksessa mitään vikaa ollu. Pahoja on ohitella rekalla nykysellään maataistelukoneet. Rattorit menee 50-60kmh ja puimurit puolitoista kaistaa leveitä. Eniten v*tuttaa kärryt, tai paremminki niiden valot. Mun kokemuksella uskallan väittää että 50% valottomia. Tai ei jakseta laittaa töpseliä paikalleen... Sitte 100m ennen kääntymistä lyödään vaan majakat päälle, sittehän saa tehdä mitä haluaa.

heksa100

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 258
Vs: liikenteessä...
Onko tietoa, antoiko traktorilla merkin ettei ole vastaan tulevia.

Ainakin itse annan vilkulla merkin takana tuleville, kun itse näen ettei ole vastaan tulevia ja jos alkaa ohittaja alkaa oleen rinnalla ja tulee joku vastaan, niin voin hieman nostaa kaasua, että varmasti pääsee ohi. Traktorit kulkee meillä 35-60 km/h ja aina mahdollisuuksien mukaan autan ohituksissa  vaikka keltaisella viivalla (lukuun ottamatta erästä sora-auto firmaa).

Parasta palautetta on ohittajan takaisin vilkutus ohituksen jälkeen (antaa kummasti intoa antaa tietä jatkossakin).

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26193
  • vastustan
Vs: liikenteessä...
Onko tietoa, antoiko traktorilla merkin ettei ole vastaan tulevia.

Ainakin itse annan vilkulla merkin takana tuleville, kun itse näen ettei ole vastaan tulevia ja jos alkaa ohittaja alkaa oleen rinnalla ja tulee joku vastaan, niin voin hieman nostaa kaasua, että varmasti pääsee ohi. Traktorit kulkee meillä 35-60 km/h ja aina mahdollisuuksien mukaan autan ohituksissa  vaikka keltaisella viivalla (lukuun ottamatta erästä sora-auto firmaa).

Parasta palautetta on ohittajan takaisin vilkutus ohituksen jälkeen (antaa kummasti intoa antaa tietä jatkossakin).
paljonhan noita liikkuu autoja samaa reittiä, ja niille kun on kohtelias niin oppivat pian tuntemaan missä tuokin jontikka asustaa niin jäävät jo ennen kotipihan liittymää suosiolla kauemmaks ja pidättelevät hulluimpia henkilöautoja.... yhteispelilllä se sujuu ;)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Jakari

  • Vieras
Vs: liikenteessä...
Kauanhan tuo jurrasi perässä - itte oon tyytyväinen, kun uskaltaa ohittaa vaikka ei aina laillisesti - jonkun kerran olen joutunut vetämä'än pientareen nurmikolle, että ohitus on onnistunut.

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: liikenteessä...
Onko tietoa, antoiko traktorilla merkin ettei ole vastaan tulevia.

Ainakin itse annan vilkulla merkin takana tuleville, kun itse näen ettei ole vastaan tulevia ja jos alkaa ohittaja alkaa oleen rinnalla ja tulee joku vastaan, niin voin hieman nostaa kaasua, että varmasti pääsee ohi. Traktorit kulkee meillä 35-60 km/h ja aina mahdollisuuksien mukaan autan ohituksissa  vaikka keltaisella viivalla (lukuun ottamatta erästä sora-auto firmaa).

Parasta palautetta on ohittajan takaisin vilkutus ohituksen jälkeen (antaa kummasti intoa antaa tietä jatkossakin).
paljonhan noita liikkuu autoja samaa reittiä, ja niille kun on kohtelias niin oppivat pian tuntemaan missä tuokin jontikka asustaa niin jäävät jo ennen kotipihan liittymää suosiolla kauemmaks ja pidättelevät hulluimpia henkilöautoja.... yhteispelilllä se sujuu ;)
Totta joka sana. Aina heitän releellä takasi jos merkki on tullut ja ohitus onnistunut. Ja pikkuhiljaa alkaa oppimaan missä kukanenki asustaa. Varsinki se vaasa-pori akselilla kulkeva ursus joka huitelee 65-70kmh, siitähän ei pääse ohi ku tyhjänä etes pohojanmaan suorilla....

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: liikenteessä...
Onko tietoa, antoiko traktorilla merkin ettei ole vastaan tulevia.

Ainakin itse annan vilkulla merkin takana tuleville, kun itse näen ettei ole vastaan tulevia ja jos alkaa ohittaja alkaa oleen rinnalla ja tulee joku vastaan, niin voin hieman nostaa kaasua, että varmasti pääsee ohi. Traktorit kulkee meillä 35-60 km/h ja aina mahdollisuuksien mukaan autan ohituksissa  vaikka keltaisella viivalla (lukuun ottamatta erästä sora-auto firmaa).

Parasta palautetta on ohittajan takaisin vilkutus ohituksen jälkeen (antaa kummasti intoa antaa tietä jatkossakin).

Ammattiautoilijoita ja raskasta kalustoa tulee vielä tilanteen mukaan autettua, joko väistämällä pysäkille tai ainakin merkin antamalla.

Henkilöautojen suhteen olen tämän käytännössä lopettanut. Niiden  kanssa kun on useamman kerran käynyt, että kuvitellaan ohituslupamerkin olevan voimassa vielä minuutinkin kuluttua siitä kun se on annettu! Ja se on vähän paha ottaa takaisin. Kyllä nyt ihan oikeasti henkilöautolla pitää päästä traktorista ohi.

Pysäkille väistäminen on sitten huomattavan hankalaa, jos autoilija tunkee autonsa keulan työkoneen alle ja roikkuu siinä. Ala siinä sitten hiljentelemään, ja jos pistät vilkun päälle niin kuvitellaan että ny se anto luvan ohittaa....

Kesälomien aikana liikenne on välillä ihan kaistapäistä, varmaankin osin siksi, että liikkeellä paljon autoilijoita jotka ei tunne näitä teitä. Joka päivä tulee sykettä nostavia tilanteita.

jussij

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 159
Vs: liikenteessä...


Ei sinänsä Ohitettavalla vastuu ja kortti pois tollasilta autoilijoilta

Heräsi kaksi kysymysmerkkiä??
Siis mitä tarkoitat näillä kommenteilla?
Itse toivon sujuvaa liikennettä. Istun välillä molempien samantapaisten laitteiden puikoissa.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: liikenteessä...
Aika 'hauska' piirre näissä ohituksissa on 40 alueella tapahtuva ohitus liikenteejakajien välillä,varsinkin jos sattuu meneen ohitettava 'hiukan' yli 40n. 8)