Lahes oli porukkaa kovasti ja tarjoilut pelasivat. Ainoa mikä noissa tilaisuuksissa ärsyttää on se kun ihmisillä ei ole käytöstapoja. Lakki päässä syödään kunnioittamatta ruokaa. Mua on aika vaikea saada kiinni lakki päässä syömisestä, sillä otan hatun pois vaikka autossa söisin yhden suklaapatukan. Seurasin asiaa ja jotkut ottivat lakkinsa pois kun *****ilin, kaikki eivät ottaneet. Yksi Hollolalainen viljelijä otti oma aloitteisesti lakin pois. Asia ei liity koneisiin suoranaisesti mitenkään, mutta on täällä joku muukin viesti ehkä ollut vähän ohi aiheen.
Hieno juttu hv, että muistutit tästä pienestä tärkeästä asiasta. Itse käyttäydyn kuten sinä - autossakin tosiaan vaikka vaan pillimehua jois, niin lakki pois päästä. Kyllä sieppasi, kun olin jossain oppilaitoksessa taannoin kurssilla ja lounaalla perustutkinnon opiskelijat mättöivät mokkoa päällysvaatteet päällä ja lippikset päässä. Liian helpolla vissiin tulee ruoka eteen?
Olen neuvonut, että ainoa päähine, joka päässä saa syödä on teräs-/komposiittikypärä ja siinä tapauksessa se on pakollinen ja käsketty päähän.
Toinen mikä ruoan kohdalla sieppaa on se, että jos itse saa ottaa annoksensa, niin siitä ei pitäisi tarvita jättää. Toisilla kun tuntuu sekin olevan tapana, että aina pitää vähän jättää lautaselle.