Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Rehun levitykseen sopiva talikko..  (Luettu 12259 kertaa)

rommel

• Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Rehun levitykseen sopiva talikko..
Kyllä itse olen helpottunut ,kun ei enää tarvii etukuormaajalla levittää rehua. Ostimme 6vuotta sitten Reck merkkisen koneen nostolaitteisiin ja homma rupesi käymään. Laakasiilossa ehdoton. Kokemuksia on myös aumaan teko ja pystysiiloon, mutta laakasiilossa paras. Tässä vielä nettisivu jos joitakin kiinnostaa :)

http://www.agrimarket.fi/Koneet/Tyokoneet/Nurmityokoneet/Reck-aumantasauskela/

JoHaRa

• Vieras
Hae jostain kivirauniolta vanha lantarenki ja hitsaa siihen kiinikkeet.

Agronautti

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:

Rehutalikko ek:ssa ja kelajyrskytin takana, ja hyvä tulee.. :D

nAGGI-nYLYGGI

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
No päädyin kuitenkin - täppärimäisen uskollisesti - tekemään sen itse RHS palkit maksoi sen 240egeä, piikit ja holkit (10 kpl) á n.60egeä ja Triva sovitteen kiinnikkeet 65egeä. Yhteensä siis n.900 egeä, kun halvin kaupan 220 leveä talikko oli vaivaiset 1600 egeä. Täppäröinti kannattanee siis aina?   :P  ;D

Josta summa- summarum, vähän reilulla tonnillahan noita vois jo ruveta tekemään uloskii!  ;D
Jos ei NH tuosta jontkosta mene yli, niin minä lupaan...

JoHaRa

• Vieras
No päädyin kuitenkin - täppärimäisen uskollisesti - tekemään sen itse RHS palkit maksoi sen 240egeä, piikit ja holkit (10 kpl) á n.60egeä ja Triva sovitteen kiinnikkeet 65egeä. Yhteensä siis n.900 egeä, kun halvin kaupan 220 leveä talikko oli vaivaiset 1600 egeä. Täppäröinti kannattanee siis aina?   :P  ;D

Josta summa- summarum, vähän reilulla tonnillahan noita vois jo ruveta tekemään uloskii!  ;D

Ostappa varastoon vielä 10 kiloa Kemppi-liimaa niin saat hitsailla revenneitä holkkeja takaisin  :D

kyntaja

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Aasi vs. Peura

Meinaatko että alle päivään teet ton piikin ja maalaat.... Ekaa ei tee ainakaan.
Itse laittasin myynti hinnaksi noilla tarvike hinnoilla n.1300€
Nii se on...

nAGGI-nYLYGGI

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
No kunhan vitsailin tuosta myynnistä ja JoHaRalle: Tein silocutin rehuleikkuriin jo tuon holkituksen ja piikkien vaihdon pari vuotta sitten. Ei ole vielä ainakaan lähteneet litomaan.   ;D Onhan noita kemppiliimailtu muitakin ek laitteita omaan käyttöön, eikä vielä oo retkahdelleet. Sitä ensimmäistä odotellessa.  :D

Tarkoitus olisi tosiaan porata RHS putken läpi tyköistuvat reiät holkeille, eikä niinkuin yhdessä mallissa, jossa holkit oli hitsattu RHS palkin alle. Kummastelin ratkaisua itse ainakii ja mietin kestävyyttä?

JoHaRa

• Vieras
No kunhan vitsailin tuosta myynnistä ja JoHaRalle: Tein silocutin rehuleikkuriin jo tuon holkituksen ja piikkien vaihdon pari vuotta sitten. Ei ole vielä ainakaan lähteneet litomaan.   ;D Onhan noita kemppiliimailtu muitakin ek laitteita omaan käyttöön, eikä vielä oo retkahdelleet. Sitä ensimmäistä odotellessa.  :D

Tarkoitus olisi tosiaan porata RHS putken läpi tyköistuvat reiät holkeille, eikä niinkuin yhdessä mallissa, jossa holkit oli hitsattu RHS palkin alle. Kummastelin ratkaisua itse ainakii ja mietin kestävyyttä?

Eli laitit holkit reikiin. Hienoa, ylitit tuolla teolla suomalaisen koneenvalmistuksen standardit moninkertaisesti  ;D

nAGGI-nYLYGGI

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Kyllä, koetan vaan toteuttaa erään rehufirman toimintamallia ja kehittää aina jotakin uutta ja mullistavaa!  :D

JoHaRa

• Vieras
Kyllä, koetan vaan toteuttaa erään rehufirman toimintamallia ja kehittää aina jotakin uutta ja mullistavaa!  :D

8) Hienoa  8)

Mä tein kanssa paalipiikin tuolleen ja tuli vähän liiankin hyvä  8)

JTJ

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Ite jouduin pari vuotta sitten tekemään ne holkit ite,ku ei löytyny tarpeeksi järeitä mistään. Ois joutunu muuten tekemään niin pienestä palkista sen talikon.  ;D

JoHaRa

• Vieras
Ja kun hitsaa piikit vielä parilla ketjulenkillä kiinni runkoon niin niitä ei tarvitse etsiä jos ne katkeavat. Jäävät siis riippumaan runkoon. En tiedä voiko tätä soveltaa niihin takopiikkeihin  ???

keskomies

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Sopiva kurelenkki vaan ettei solaha läpi niin saa ilman hitsailua piikin kiinni.