olihan tuossa välillä 5-siipiset kuhnin varimaster 121:t sälesiivin, mutta turvemailla tuntuivat turhan painavilta. Tutta isäntä halusi ostaa nuo pois sopivalla hinnalla, joten nyt kynnetään varafältteinä olleilla 4-siipisillä vogel&noot c+ 850st:llä. Turvemaat kuitenkin raivioiden ansiosta lisääntymään päin joten taka-akselipaino ei saisi nousta kovin mahdottamaksi ettei humpsahda kyntäessä suonsilmään. Tehoa kuitenkin tarttis enemmän kuin nuo vogelit pystyy tarjoamaan, Jos laittaa hinattavat niin nuo voisi jäädä päisteauroiksi.
Kerran olen juuttunut noiden 5-siipisten kvernejen (siis 1/2-hinat.) kanssa suopellolla. Auroja ei tarvii irroittaa kun kääntää siivet ylös kuljetusasentoon ja ohjaa tukipyörän "puhtaalle".. Lähti omin avuin irti kun toisella traktorilla toin ojanreunaturvetta renkaiden alle..
Nyt odottaa konehallis tuohonkin auraan muovisiivet asennusta kevätkynnöille.. On se terässiivillä niin tuskaista turve/multamaan kyntö.. ja samalla myös aurat kevenee niin ei väännä vetovarsiakaan enää niin paljoa auraa kääntäissä..
Päisteetkin onnistuu puolhinattavalla , mutta vaati ennakkosuunnittelua ja aikaa... mulla on kylläkin vielä vanhat 3-siipiset kääntöaurat pikkulohkoille ja päisteisiin.. Jos olis Trenki niin vois 8-siivellä kyntää kokoajan.