Tämän päivän MaasTullin mielipidesivulta:
"""Tallinnan leipää
Fazerin ympäristöystävällisyys ilmeisesti lisääntyy, kun leipiä leivotaan Tallinnan leipomossa Suomen markkinoille. Pakkaus on sama, kuin leivottaisiin suomalaisessa leipomossa, mutta takana lukee pienellä, että kyseinen leipä onkin leivottu Tallinnassa.
Minä ainakin tunsin itseni huijatuksi, kun olin kuvitellut ostaneeni suomalaista leipää. En halua tiirailla joka leipäpakettia suurennuslasilla, että selviäisi, mikä on suomalaista leipää, joten Fazerin leivät saavat olla minulta rauhassa.
Kerronpa vielä, miten tämä meillä paljastui. Mieheni ihmetteli homeista leipää ja minä siihen, että juurihan sen kaupasta toin. Siinä sitten pakettia tiiraillessamme huomasimme pienellä paketin takana Fazer Leipomo Tallinna.
Petetyksi tullut""""
Mitäs pahaa tuossa on, viljaa viedään Suomesta Tarton myllyyn, sieltä jauho Tallinnaan ja leiväksi, leipä helsinkiläisiin kauppoihin.
Tarton mylly maksaa paremmin kuin kotimaiset, tallinnalainen leipuri tekee halvemmalla kuin suomalainen duunari, suomalainen kuluttaja saa leipänsä halvalla.
SAK-laiset duunarit voisivat lähteä hakemaan Virosta töitä....