Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tallinnan leipää  (Luettu 3310 kertaa)

minä-itte

• Vieras
Tallinnan leipää
Tämän päivän MaasTullin mielipidesivulta:

"""Tallinnan leipää

Fazerin ympäristöystävällisyys ilmeisesti lisääntyy, kun leipiä leivotaan Tallinnan leipomossa Suomen markkinoille. Pakkaus on sama, kuin leivottaisiin suomalaisessa leipomossa, mutta takana lukee pienellä, että kyseinen leipä onkin leivottu Tallinnassa.

Minä ainakin tunsin itseni huijatuksi, kun olin kuvitellut ostaneeni suomalaista leipää. En halua tiirailla joka leipäpakettia suurennuslasilla, että selviäisi, mikä on suomalaista leipää, joten Fazerin leivät saavat olla minulta rauhassa.

Kerronpa vielä, miten tämä meillä paljastui. Mieheni ihmetteli homeista leipää ja minä siihen, että juurihan sen kaupasta toin. Siinä sitten pakettia tiiraillessamme huomasimme pienellä paketin takana Fazer Leipomo Tallinna.

Petetyksi tullut""""

Mitäs pahaa tuossa on, viljaa viedään Suomesta Tarton myllyyn, sieltä jauho Tallinnaan ja leiväksi, leipä helsinkiläisiin kauppoihin.

Tarton mylly maksaa paremmin kuin kotimaiset, tallinnalainen leipuri tekee halvemmalla kuin suomalainen duunari, suomalainen kuluttaja saa leipänsä halvalla.

SAK-laiset duunarit voisivat lähteä hakemaan Virosta töitä....  ;D ;D ;D ;D ;D

minä-itte

• Vieras
Vs: Tallinnan leipää

Perskeles! Tuli maistettua, olipa hyvää suomalaisesta viljasta tehty leipä!

rene

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
 :) Ei mitään pahaa.  >:( Paitsi se että ei selvästi ilmoiteta valmistusmaata >:( >:(

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
juu, ja kun vielä ihmettelevät että kun suomessa on niiiin monta virolaista tekemässä töitä!     asuvat 20 samassa kaksiossa ja palauttavat osan palkasta "vuokrana" ja samaan aikaan tekevät hulluna 12 tuntista työpäivää 6-7 päivää viikossa!     ei voi kuin ihmetellä!                 miten täällä on tehty yhtään mitään ennen kuin liityttiin eukkiin?

Santeri

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:

Aulis Anttila

• Vieras
Sekulisakki...
suomessa on niiiin monta virolaista tekemässä töitä!     asuvat 20 samassa kaksiossa ja palauttavat osan palkasta "vuokrana" ja samaan aikaan tekevät hulluna 12 tuntista työpäivää 6-7 päivää viikossa!   

Toisten on pakko... kaikilla ei oo mahista loisia pankolla ja odttaa ku kaadetaan voisulaa suuhun  :o :o :o

Terminator

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Sekulisakki...
suomessa on niiiin monta virolaista tekemässä töitä!     asuvat 20 samassa kaksiossa ja palauttavat osan palkasta "vuokrana" ja samaan aikaan tekevät hulluna 12 tuntista työpäivää 6-7 päivää viikossa!   

Toisten on pakko... kaikilla ei oo mahista loisia pankolla ja odttaa ku kaadetaan voisulaa suuhun  :o :o :o

Siperia opettaa. Serkku sanoi että eipä ole nähnyt rivakampia rakennusmiehiä suomessa kuin ne virolaiset jotka puu käpylää korjasivat. Olivat 8 tuntisia päiviä vetäneet sen pari viikkoa putkeen ja sitten pitäneet viikon loman kerralla. Suomalaisille kun tuommoista työrytmiä edes menet ehdottamaan niin on perse heti penkkissä ja yleislakko päällä.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

senjoriitta

• Vieras

Emmää pelkkää voisulaa juo.....mä sekotan siihen hunajaa ja valelen sillä hanhenmaksapateeta.  ::) :D ;D :P
Mä taas voitelen sillä karjalanpiirakoita...  ::)

Aulis Anttila

• Vieras
Särpimen lisukkeet...
Emmää pelkkää voisulaa juo.....mä sekotan siihen hunajaa ja valelen sillä hanhenmaksapateeta.  ::) :D ;D :P

Mites toi beluga  ??? ::) :P ;D ;D ;D

minä-itte

• Vieras

Toisten on pakko... kaikilla ei oo mahista loisia pankolla ja odottaa ku kaadetaan voisulaa suuhun  :o :o :o

Juu, täällä pankolla makoilu on todella mukavaa puuhastelua...suosittelen Auliksellekin.

minä-itte

• Vieras
:) Ei mitään pahaa.  >:( Paitsi se että ei selvästi ilmoiteta valmistusmaata >:( >:(

Juu, pussin kyljessä pitäisi lukea, että leivottu suomalaisesta viljasta.

rene

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

;D Sekin olisi kyllä hyvä :)

iskra

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

[/quote]

Moneenkohan Suomessa leivotun leipäpussin kylkeen voi laittaa rehellisesti tuollaista mainintaa,eiköhän nekin rukiit ole tulleet vielä Eestiäkin etelämpää..

senjoriitta

• Vieras

Mä taas voitelen sillä karjalanpiirakoita...  ::)

Karjalanpiirakoita? Eiks se ole hieman rahvasta?  ::)
Ei tietenkään, kun sen päälle levittää hanhenmaksapateeta, tai savustettua saksanhirven kieltä ohuina siivuina.    ;D

Jätkä

• Vieras

Hyvä että olet huomannut että minkälaista tuhoa on Suomalainen ammattiyhdistysliike saanut aikaan työmoraalissa. Mutta sehän on selvää että kun omakohtaiset kokemukset loppuvat niin sen jälkeen eläkkeellä ollessa niitä haikeudella muistelet.