Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kaivureista  (Luettu 16989 kertaa)

volrarri t5

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 48
Kaivureista
Mietinnässä telakaivuri työmaalle ja siitä käyttökapistusta työmaan jälkeen, esim perkaus, kunnostus yms hommia ja pellon tekoa.
vara ei olis älyttömiin (25-35t€) niin se on joku sopivasti käytetty 15-20 tonnin kone. missä tuntimäärissä alkaa menemään mitäkin ja mistä? miten suuria eroja merkeissä on? kokeneet kuokkakuskit kertokaa mikä hyvää huonoa!  :)

JiiPee42

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3608
Vs: Kaivureista
tuossa nettikoneen tarjonta haulla 15000-20000 kg.........

http://www.nettikone.com/listAdvSearchFindAgent.php?id=4373927&tb=tmp_find_agent&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?id=4373927@tb=tmp_find_agent

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kaivureista
Kelpaisko alle 10 th. ajettu Komatsu 13 t. vm muistaakseni 92 keskellä suomea.Ovat ostaneet suuremman tilalle .
Tällä kertaa ei vielä uskalla tämän enempää ,mutta palataan asiaan kun saavat asian haudottua.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Kaivureista
Hitachi ja Kobelco ovat kovia koneita. Itselläni 135:nen Kobelco ja olen kovasti tyytyväinen. Jos on paljon kaikkea raskasta nostelemista niin silloin Åkerman :D

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Kaivureista
Hitachi ja Kobelco ovat kovia koneita. Itselläni 135:nen Kobelco ja olen kovasti tyytyväinen. Jos on paljon kaikkea raskasta nostelemista niin silloin Åkerman :D
Yhdellä tutulla oli muutaman kuukautta joku 20tn kobelco ja lopulta sai kaupat purettua kun se ei ehjää päivää nähnyt ja rototilttikin oli väännetty vituiksi ja siihen paloi useampi tonni sinä aikana  :P  Mutta muuten ovat tainneet toimia kobelcot suurinpiirtein hyvin...

realisti

  • Vieras
Vs: Kaivureista
åkerman ;D todellista tehoa ja yksinkertaista pomminkestävää tekniikkaa. Just kolmen kuukauden seisokin jälkeen -20c lämmöstä laakista käyntiin. Jos puomi on tiheä´ja alusta kunnossa niin menee pitkään, ja vähät rempat on halpoja.

bonneville

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1076
Vs: Kaivureista
åkerman ;D todellista tehoa ja yksinkertaista pomminkestävää tekniikkaa. Just kolmen kuukauden seisokin jälkeen -20c lämmöstä laakista käyntiin. Jos puomi on tiheä´ja alusta kunnossa niin menee pitkään, ja vähät rempat on halpoja.



samat sanat, toinen piste Åkermannille ;) jos jotain nekatiivistä oikeen kaivamalla pitää syvältä kaivaa niin jää olovanansa hieman hydrauliikka hitaaksi kaivaa 
pessimistinen realisti tai jotain sinne päin...

realisti

  • Vieras
Vs: Kaivureista
juu hidashan se on esim. kantojen harauksessa, mutta aloittelijalle riittää hyvin. Rakennustyössä nopeus on haitaksi jos kuski ei ole tosi ammattilainen.

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: Kaivureista
åkerman ;D todellista tehoa ja yksinkertaista pomminkestävää tekniikkaa. Just kolmen kuukauden seisokin jälkeen -20c lämmöstä laakista käyntiin. Jos puomi on tiheä´ja alusta kunnossa niin menee pitkään, ja vähät rempat on halpoja.
Totta.   Mut asia on vaan niin, että japanilaisia voit tankata muovikanistereilla, mut ookkermannia saat
juottaa TYNNYRILLÄ...    ;D
Yanmarilla voit nipsutella harvennusta navetta-askarten välit kahdella 10 kanisterilla.  Useamman viikon kestänyt
kulutustesti, eikä vaan joku pienin saatu lukema.     Tänäpäivänä se motari on jo EURON litra et siitä on helppo laskee.
Verrokeilla tosin painoeroa puolet, mutta on niitä töitäkin, missä molempien tuntisaanto on sama...
Esim. ojanperkaus tai salaojan imujen etsintä.      Ja ookkermannia ei kannata taluttaa harvennuksille...   ;) ;D
Tuskahiki on köyhän sauna...

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Kaivureista
Joo,mä siirryin vanhasta Åkerista Komatsuun.Kone keveni about 3 tn,moottorissa 2 mukia vähemmän,polttoaineen tuntikulutus putosi suunnillenen puoleen ja Komatsulla pistää 3-5 lusikallista siinä kuin vanhalla 9:llä kerran.Loppujen lopuksi tällä Komatsun 130:lla repii melkein samankokoiset pulteritkin irti kuin 9:llä.Noh,olihan 9 jo vanha ja hiukka väsähtänyt.

Rakennusten lähellä pitää olla tietysti hoksottimet tallella näillä nopeilla koneilla.

realisti

  • Vieras
Vs: Kaivureista
ei muuten pärjää nh-kobelco 135 9 åkerille kivien irrotuksessa, testattu on. Åkerin yksi piirre on se että kierrosluvun lisäys ei juuri lisää liikenopeutta, mutta kaksinkertaistaa kulutuksen. Joko teidän koneet ei ole olleet kunnossa, tai meidän kone syö tavallista vähemmän. Nimittäin tankilla ajaa neljä täyttä päivää.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Kaivureista
ei muuten pärjää nh-kobelco 135 9 åkerille kivien irrotuksessa, testattu on. Åkerin yksi piirre on se että kierrosluvun lisäys ei juuri lisää liikenopeutta, mutta kaksinkertaistaa kulutuksen. Joko teidän koneet ei ole olleet kunnossa, tai meidän kone syö tavallista vähemmän. Nimittäin tankilla ajaa neljä täyttä päivää.
Joo ei tasan pärjää. Tai sitten se ysi on tosi heikossa hapessa. Ei pärjää seiskallekaan, minulla on sekä seiska että 135:nen. Nopea on kyllä ja polttoainetta kuluu vähän mutta kun voima loppuu niin se loppuu ja seiskasta ei lopu millään >:(

Joupir84

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 253
  • Näillä mennään
Vs: Kaivureista
Fiat-Hitachi ja ei kauas totuudesta astu. Kovettuja pelejä on. Myös vanhemmat daewoot 90-luvun puolivälistä on todettu koviksi
Suolahe rauta on haurasta

volvo88

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 436
Vs: Kaivureista
Åkeri on kova peli kun nostellaan raskasta, aivan lyömätön muihin vastaaviin. Sitten kun tarvitaan liikenopeutta koneet on erikseen. Tuohon hintaluokkaan kyllä Hitachi on sieltä luotettavammasta päästä. Vähän harvinaisemmista merkeistä voi löytyä edullisia vähän ajettuja, esim. Case-Poclain on huonosti arvostettu, suht. harvinainen merkki. Niitä saa halvalla, vähän ajettuja. Ihan toimivia peliä kuitenkin.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Kaivureista
ei muuten pärjää nh-kobelco 135 9 åkerille kivien irrotuksessa, testattu on. Åkerin yksi piirre on se että kierrosluvun lisäys ei juuri lisää liikenopeutta, mutta kaksinkertaistaa kulutuksen. Joko teidän koneet ei ole olleet kunnossa, tai meidän kone syö tavallista vähemmän. Nimittäin tankilla ajaa neljä täyttä päivää.

--niin,tuo mun H9 oli ekoja,vm.vissiin 75.Tietääkseni vähänkin uudemmat on voimakkaampia,ja ainakin H7 vm.noin 80 oli voimakkaampi.Eikä tuossa yksilössä,kuten kait totesinkin ollut kaikki voimat enää kotona.
--jo sitten vielä uudemmat ysithän on tosi rajuja,nehän painaakin jo likemmäs 20 tonnia työkunnossa
--mä en kyllä täysiä päiviä pystyny tekeen Åkerilla kuin korkeintaan 2 tankilla,liekö tilavuuskin sitten muuttunut.