Jos sitten jatketaan lapsettomuusteemalla, niin soija aiheuttaa poikalasten infertiliteettiä
soija maitua lapsille niin suku sammuu seuraavas polves
omega-6-rasvat on yhdistetty itsemurhiin sit omega kutosta ko lapsia ei tuu vaik kuin panis
Olen kristitty vegaani ja koen vegaanielämäntavan kiinteänä osana kristillistä vakaumusta. Vegaani kristityt näkevät Jesuksen rakkuden sanoman kutsuvan armahtavuuteen ja myötätuntoon ja sanoutumaan irti kaikista väkivallan ja riiston muodoista niin suhteissa ihmisiin kuin elämiinkin. Ruokavalio ja muut kulutustottumukset ovat perustavia tapoja elää sopusoinussa uskon kanssa. Lisätietoa löytyy esim, googlettamalla christian vegan. Hyviä tietolähteistä tästä kritinuskon suunnasta ovat Christian vegetarian assciation ja sama järjestö Uk.
Vähähiilihydraattisesta ruokavaliosta olen saanut myönteisiä kokemuksia vegaaniversiona ,jossa käytetään runsaasti kasvisperäisiä proteiinin lähteitä. Koen hyvin osuviksi erään asintuntijan sen suuntaisen kommentin, että ruokavalion valinnassa ei riitä vain itseä koskevien asioiden kuten terveysvaikutusten tai mieltymysten arvointi vaan se vaatii kokonaisvaltaisempaa ajattelua ja myös eettisten ja ekologisten seikkojen arviointia. Hyvin perusteltu kanta,koska ruokatapojemme vaikutukset ulottuvat itseämme paljon laajemmalle ja kauemmas tulevaisuudeteen jopa tulevin sukupolvien elämän resursseihin asti.
Itse valitsen vegaaniruokavalion ensisijaisesti hengellisenä valintana ja toissijaisesti kokonaisvaikutusten perustella eikä minua saisi vegaanielämäntavasta luopumaan, vaikka eläinproteiinipainotteisen ruokavalion terveyshyödyt olisivat suuremmat ( mikä on käsittääkseni kuvitteelline tilanna näytön tukiessä enemmän kasvisruokavalion terveyshyötyjä).
Kommentti. Ei millään pahalla mutta mistä löytyy moinen Raamatusta tosin jokainenhan soveltaa kirjaa omien mieltymistensä mukaiset. Toiset tappaa ja toiset ei jne. Mutta veganismi on uskonto eikä perustu tieteeseen. Ihminen on geneettisesti kaikkiruokainen ja veganismi on valinta vastoin omaa geeniperimää. Veganismi on myös hyvinvointiyhteiskunnan tuote.Se on uskonto neuroottisille ihmisille jotka tuntevat syyllisyyttä kun kolmas maailma kärsii ja samaan hengenvetoon ovat lennättämässä noita "proteiinipitoisia" kasveja maailman ääristä. Elämä täällä pohjoisella pallonpuoliskolla olisi ollut täysin mahdotonta ilman eläinperäistä ravintoa. Nykyisen yltäkylläisyyden aikana ( mamma betalar) on todellisuus hävinnyt ja autuutta haetaan tosin samoilla keinoilla kuten itseään ruoskivat "kristityt" ennen muinoin. Hildegard on ollut viimeaikoina suosiossa mutta kun lukee hänen elämäänsä niin kyseessä on klassinen anorektikko. Ei tule sen autuaammaksi jos jättää lihan ja lihan himon. Pakkomielle ruokaan ja seksiin lähenee psykopatologiaa. Jos puhutaan kristillisyydestä niin käsitykseni mukaan se on työtä ja tekoja yhteiseksi hyväksi yhteisössä jonka nimi on Suomi sillä kompetenssilla mitä kukin osaa ja lopettaa omaan napaansa tuijottamisen p.n jauhamisen.