Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe "pikkuventti"  (Luettu 7094 kertaa)

jermup

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28
"pikkuventti"
valameti kauppamiäs nii kovasti hiillottaa että vaihtaas peuraa ventin tarjouskoneeseen, 415 vai mikä olikaan nummeroltaan. onko kellää kokemuksia ko. koneesta? mitä se lie tuumaa jos o 16 mottinen paskatankki perässä ja ylämäki vastassa?

jps

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 807
Vs: "pikkuventti"
Ojalaa !!!!

nänninnyplääjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2954
Vs: "pikkuventti"
ylivoimaa alamäessä, alivoimaa ylämäessä.. ;D
Schnaps im Kopf, du holde Braut
Steck Bratwurst in dein Sauerkraut

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: "pikkuventti"
 Aika monta on myyty tälle suunnalle ainakin, kun aika usein tulee pyörähdettyä paikallisessa huoltopisteessä ja luovutushuollossa usein nähny just 415 mallisen. Muutamalla tutulla on ko. laite ja ei kukaan ole haukkunut. Jotain pikkuvikoja ainakin yhdessä ollut, mutta ihan minimaalisesti. Toisella kaverilla tossa naapurikylässä ajettu vuodessa 2500 tuntia eikä ainakaan sanonut että mitään vikaa olis ollut kun kysyin. 16 motin paskakärryn vedosta en osaa sanoa mitään, kun en ole itse kokeillut. Pari kertaa olen tyhjällä traktorilla ajanut ja miellyttävän pehmeä ja hiljainen tuntui olevan. Ja ainakin tyhjänä kiihtyikin aika rivakasti. Täydyt kysyä koeajoon niin sittenhän se selviää miltä se tuntuis.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: "pikkuventti"
Oiskohan se ollut 415 kun koeajolta jäi mieleen ek lohkon mekaanisen hallinnan toteutus. Siinä oli vanhan hyvän ajan henkeä mukana kun kepistä meni mekaaniset taakit suoraan lohkolle. Ei tule sähkövikoja siihen ainankaan. Tuntumakin oli ihan asiallinen.

Ojaamohan siinä on hieman itsetehdyn oloinen, mut kohtuuhiljainen ja jousitukset pelasivat lyhyeksi koneeksi hyvin.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: "pikkuventti"
Oiskohan se ollut 415 kun koeajolta jäi mieleen ek lohkon mekaanisen hallinnan toteutus. Siinä oli vanhan hyvän ajan henkeä mukana kun kepistä meni mekaaniset taakit suoraan lohkolle. Ei tule sähkövikoja siihen ainankaan. Tuntumakin oli ihan asiallinen.

Ojaamohan siinä on hieman itsetehdyn oloinen, mut kohtuuhiljainen ja jousitukset pelasivat lyhyeksi koneeksi hyvin.
  Kyllä siinä on ihan sähkölohkot vakiona kuten kaikissa 400-sarjalaisissa ja siitä ylöspäin. Eli ainakaan vakiona ei ole mekaanisia lohkoja etukuormaajalle. Tokihan mekaanisen lohkon voi asentaa kuormaajalle, mutta onko se järkevää, ainakaan ergonomian ja kevytkäyttöisyyden kärsimättä? 200- ja 300 sarjoissa on mekaaniset lohkot ja niitä ei saa 50km/h versioina.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Von Fendt

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 173
Vs: "pikkuventti"
Oiskohan se ollut 415 kun koeajolta jäi mieleen ek lohkon mekaanisen hallinnan toteutus. Siinä oli vanhan hyvän ajan henkeä mukana kun kepistä meni mekaaniset taakit suoraan lohkolle. Ei tule sähkövikoja siihen ainankaan. Tuntumakin oli ihan asiallinen.

Ojaamohan siinä on hieman itsetehdyn oloinen, mut kohtuuhiljainen ja jousitukset pelasivat lyhyeksi koneeksi hyvin.
  Kyllä siinä on ihan sähkölohkot vakiona kuten kaikissa 400-sarjalaisissa ja siitä ylöspäin. Eli ainakaan vakiona ei ole mekaanisia lohkoja etukuormaajalle. Tokihan mekaanisen lohkon voi asentaa kuormaajalle, mutta onko se järkevää, ainakaan ergonomian ja kevytkäyttöisyyden kärsimättä? 200- ja 300 sarjoissa on mekaaniset lohkot ja niitä ei saa 50km/h versioina.

Kyllä ensimmäiset 400:set oli mekaanisella lohkolla. Oiskoos 2004-2005 vaihtunu sähköiseksi ja samalla tuli multipurpose joikkari, sama kuin 700:ssa. Ensimmäisissä nelisatasissa oli Varioterminaalikin mustavalkoinen ja värinäyttö oli lisävaruste. Ite temusin 10 vuotta Varion kanssa sähköisellä hydrauliikalla ja ei voi moittia mitenkään, pari huomautusta vaan. Jos sähköt pettää totaalisesti niin Vario ei jätä pulaan, venttiilin kara liikkuu 17 millisellä avaimella helposti, et pääsee ainakin kotio jos esim aurat jää maahan kyntäessä. Avain tulee sillain kiinni että se toimii niinkuin vanhanaikainen lohko eestaas. 800:ssa jopa helpossa paikassa  :)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: "pikkuventti"
oiskohan noissa muuten aateltu myös käyttöä kun tollai järjestetty hyde?    ite aina näitä sähköjuttuja noitunna kun ei ne aina jaksa pelata kuiteskaan!                       nyn nostoliike loppu!   en sit tiiä onko linkkiyhteys poikki vai mikä!

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: "pikkuventti"
Oiskohan se ollut 415 kun koeajolta jäi mieleen ek lohkon mekaanisen hallinnan toteutus. Siinä oli vanhan hyvän ajan henkeä mukana kun kepistä meni mekaaniset taakit suoraan lohkolle. Ei tule sähkövikoja siihen ainankaan. Tuntumakin oli ihan asiallinen.

Ojaamohan siinä on hieman itsetehdyn oloinen, mut kohtuuhiljainen ja jousitukset pelasivat lyhyeksi koneeksi hyvin.
  Kyllä siinä on ihan sähkölohkot vakiona kuten kaikissa 400-sarjalaisissa ja siitä ylöspäin. Eli ainakaan vakiona ei ole mekaanisia lohkoja etukuormaajalle. Tokihan mekaanisen lohkon voi asentaa kuormaajalle, mutta onko se järkevää, ainakaan ergonomian ja kevytkäyttöisyyden kärsimättä? 200- ja 300 sarjoissa on mekaaniset lohkot ja niitä ei saa 50km/h versioina.

Kyllä ensimmäiset 400:set oli mekaanisella lohkolla. Oiskoos 2004-2005 vaihtunu sähköiseksi ja samalla tuli multipurpose joikkari, sama kuin 700:ssa. Ensimmäisissä nelisatasissa oli Varioterminaalikin mustavalkoinen ja värinäyttö oli lisävaruste. Ite temusin 10 vuotta Varion kanssa sähköisellä hydrauliikalla ja ei voi moittia mitenkään, pari huomautusta vaan. Jos sähköt pettää totaalisesti niin Vario ei jätä pulaan, venttiilin kara liikkuu 17 millisellä avaimella helposti, et pääsee ainakin kotio jos esim aurat jää maahan kyntäessä. Avain tulee sillain kiinni että se toimii niinkuin vanhanaikainen lohko eestaas. 800:ssa jopa helpossa paikassa  :)

 Juu, tarkoitin siis uusissa, koska uusistahan tässä oli kysymys ja nimenomaan 415-mallisesta, jossa on aina ollut sähkölohkot.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: "pikkuventti"
Kyllähän 16 kuutioinen purkki kulkee vaikka 6200 jonnikalla mutta mutta mitään nopeusennätyksiä ei rikota vielä tuolla 150hv fendtilläkään vaan kyllähän siinä edessä saa tehoa olla varsinkin jos meinaa 50km/h saavuttaa ja pitää sen vielä alamäen jälkeenkin  ;D 818/820 olis sopivampi.... Mutta jollei ole kiire niin 415 saattaa riittää  :D Yks äijä vetää zetor forterran kanssa 17kuution pyttyä ja oli vielä kehunut että hyvin kulkee mutta pumpulla oli kyllä käyty  ;D

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: "pikkuventti"
Ojalaa !!!!

Kyl se menee mut ei kyllä alta karkaa  ;D
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

juumassi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2927
  • Kuolema kuittaa univelat.
Vs: "pikkuventti"
Kyllähän 16 kuutioinen purkki kulkee vaikka 6200 jonnikalla mutta mutta mitään nopeusennätyksiä ei rikota vielä tuolla 150hv fendtilläkään vaan kyllähän siinä edessä saa tehoa olla varsinkin jos meinaa 50km/h saavuttaa ja pitää sen vielä alamäen jälkeenkin  ;D 818/820 olis sopivampi.... Mutta jollei ole kiire niin 415 saattaa riittää  :D Yks äijä vetää zetor forterran kanssa 17kuution pyttyä ja oli vielä kehunut että hyvin kulkee mutta pumpulla oli kyllä käyty  ;D

vetää varmaan tähän tyyliin:

http://www.youtube.com/watch?v=jjPf-vDGxVk

tuossakin on taidettu käydä pumpulla.  ;D ;D

Monttu Simeon

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 556
  • rento meininki
Vs: "pikkuventti"
Ventin vetokoukusta ollut jotain kirjoituksia, ei jaksa aisaa nostaa. Vois isompi pytty kulkea paremmin dollyn avulla.
http://www.youtube.com/watch?v=ExWlGNLathw
Liikenteen 3-D : дарить дураки дорога

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: "pikkuventti"
Ventin vetokoukusta ollut jotain kirjoituksia, ei jaksa aisaa nostaa. Vois isompi pytty kulkea paremmin dollyn avulla.


 415:sessa on normaaleilla nostotangoilla toteutettu vetokoukun nosto, joten sitä ongelmaa ei ole. Ja jokainen isompikin Fentti nostaa vähintään sen mitä lain mukaan vetokoukkuun saa laittaa, eli 3t. Käytännössä 4-5t nostavat ja jos ei nouse niin voi myös tilata samalla Liikkuvat paikalle kokeilemaan kuinka paljon ylimääräistä koukkupainoa löytyy?  8)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.