Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Rania  (Luettu 11515 kertaa)

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Rania
Vicon BP. Ennen pidin Welgerin verkotuslaitetta hyvänä, mutta kyllä sekin oli kranttu tähän verrattuna. Toki, verkko on hieman hankala ihan jäisessä paalissa, mutta alle 20% kuiva-aineen paalaaminen ei tietysti ole se ensimmäinen tarkoitus.

Kummankin mainitsemasi paaleista oon verkkoa löytäny sisältä. Tarkennuksena, että Welgerin paalit rehua, Viconin paalit kuivaa ohranolkea. Olipa Viconi saanu sitä verkkoa vieläkin enemmän riekaleiksi sinne paalin sisälle kuin Claas 255. Claasilla en oo saanu verkkoa paalin sisään, muuten kuin liian märkää rehua paalattaes. Liian märällä kelillä Claasin verkottimen kumi- ja teräsrulla paskaantuuvat ja soppaan lisätään vielä tylsä katkaisuterä.

Täydellinen pyöröpaalain... Tietääkseni sitä ei oo viä tehtykään.

Syksyllä paalasin extremekelillä (kaatosateessa), jolloin muutaman paalin aikana sidonta takkuili. Tähän mennessä avattu noin 3000 paalia ko. koneella tehtynä, kuiva-aine välillä 25-50 enkä yhdestäkään ole löytänyt verkkoa sisältä. En kehu, toivottavasti pelaa jatkossakin (kop kop). Yleensä pienillä säädöillä noissa verkotuslaitteissa on valtava merkitys lopputuloksen kannalta, jotkut huippukoneetkaan eivät ole olleet kunnon iskussa tehtaalta tullessa. Mutta toistaiseksi on vaikeampi kuvitella toimivampaa verkotinta.

Claasin nordic 255:lla paalasin (lainakone) pari kesää sitten tuhatkunta paalia, ja verkotinta ei saatu säätämälläkään kunnolliseksi. Välillä toimi, välillä ei.
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Rania
Vicon BP. Ennen pidin Welgerin verkotuslaitetta hyvänä, mutta kyllä sekin oli kranttu tähän verrattuna. Toki, verkko on hieman hankala ihan jäisessä paalissa, mutta alle 20% kuiva-aineen paalaaminen ei tietysti ole se ensimmäinen tarkoitus.

Kummankin mainitsemasi paaleista oon verkkoa löytäny sisältä. Tarkennuksena, että Welgerin paalit rehua, Viconin paalit kuivaa ohranolkea. Olipa Viconi saanu sitä verkkoa vieläkin enemmän riekaleiksi sinne paalin sisälle kuin Claas 255. Claasilla en oo saanu verkkoa paalin sisään, muuten kuin liian märkää rehua paalattaes. Liian märällä kelillä Claasin verkottimen kumi- ja teräsrulla paskaantuuvat ja soppaan lisätään vielä tylsä katkaisuterä.

Täydellinen pyöröpaalain... Tietääkseni sitä ei oo viä tehtykään.

Syksyllä paalasin extremekelillä (kaatosateessa), jolloin muutaman paalin aikana sidonta takkuili. Tähän mennessä avattu noin 3000 paalia ko. koneella tehtynä, kuiva-aine välillä 25-50 enkä yhdestäkään ole löytänyt verkkoa sisältä. En kehu, toivottavasti pelaa jatkossakin (kop kop). Yleensä pienillä säädöillä noissa verkotuslaitteissa on valtava merkitys lopputuloksen kannalta, jotkut huippukoneetkaan eivät ole olleet kunnon iskussa tehtaalta tullessa. Mutta toistaiseksi on vaikeampi kuvitella toimivampaa verkotinta.

Claasin nordic 255:lla paalasin (lainakone) pari kesää sitten tuhatkunta paalia, ja verkotinta ei saatu säätämälläkään kunnolliseksi. Välillä toimi, välillä ei.
No voi. Mä kyllä oon saanu ton Nuurdikin säärettyä ihan hyvin verkottamaan. Yllättävää kyllä, toi 255 ei takunnu järkyttäväs kaatosateeskaan (raju ukkoskuuro kesällä 2004) ollenkaan, mutta siinä kostean ja märän välimaastos on joskus pahimmillaan. Mutkun koneen on oppinu tuntemaan, sen kans pystyy elämään ja sen temput tietää, niin tietää mitä milloinki pitää tehdä. Vuodesta riippuen 1000-1500 paalia tulee omia ajettua mukaan lukien olkipaalit. (Jossain maitopuolen ketjus kyllä väitin, että kakskyt paalia tulee ajettuu vuodes...)
tethering holes to their concave windings

Timppuli

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 14
Vs: Rania
Rania mä oon käyttäny ja tulen käyttämään..

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Rania

Tottakai ongelma tuohon Claasiin liittyen johtui todennäköisesti taitamattomuudesta, kun tuntematon kone oli. Mutta ainakaan tehtaan asetuksin se verkotus ei pelannut, muistaakseni loput paalattiin siten että sitä verkon kulkua yksinkertaistettiin ja jätettiin joku puola välistä.

Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Rania

Tottakai ongelma tuohon Claasiin liittyen johtui todennäköisesti taitamattomuudesta, kun tuntematon kone oli. Mutta ainakaan tehtaan asetuksin se verkotus ei pelannut, muistaakseni loput paalattiin siten että sitä verkon kulkua yksinkertaistettiin ja jätettiin joku puola välistä.


Claassi on vähä kranttu verkkomerkillekin. Parhaiten pelaa rondotex. Piippolaista vaan nyppii sisään, joku portugeesiverkko kans paskaa.
Nykykoneis on yks ongelma se, että kaikki laitetaan helvetin hienojen kansien alle piiloon, jonne sitte kertyy pölyä ja muuta paskaa haittaamaan toimintaa.
Sit ne jarrutangot... Joskus vaan yksinkertaisesti pitää jättää joku tanko välistä. Tuos syksyllä pölyysis oloos olkia paalates piti. Sama juttu, jos on jonku päivän paalaamatta, sitten ekoilla paaleilla voi olla/on ongelmia, kun ei lähde vetämään. Siihen yleensä auttaa, kun ottaa rullajarrutangon hetkeksi pois käytöstä ja kastelee ne verkon jarrutangot ja yleensä lorotan sitä vettä vähä rullallekki. Nätisti kiillottuu jarrutangot ja sen jälkeen homma pelaa ongelmitta.
tethering holes to their concave windings

Makee

  • Vieras
Vs: Rania
Uudessa Claas paalaimessa ne jarrutangot on rosteria niin ne ei enää ruostu ja aiheuta ongelmia, joita tuli muutaman päivän tauon jälkeen.
Oma ongelmansa verkoissa on niiden säilytys.
Jotkut liikkeet pitää verkkorullia taivasalla, jolloin ne kastuu ja aurinko haurastaa verkkoa pinnasta, varsinkin jos on ollu kesän yli liikkeessä.
Rullasta kun teki 10-15 paalia niin jo alkoi toimimaan normaalisti jarrun kanssa.
Yrmassa oli useita vuosia sitten hyvä verkko, mutta sitten tehdas laski laatua ja se ei ollut enää vetolujuudeltaan hyvää. Tämän hetken tilannetta en tiedä.
Polywrappia olen käyttäny kymmeniä rullia ja se on toiminu hyvin useampana kesänä.
Piipon verkko on liian liukasta ja sitä joutuu laittamaan enemmän paaliin.
Kokeilin piipon hybridiä yhden rullan verran ja se toimi tosi hyvin.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Rania
Uudessa Claas paalaimessa ne jarrutangot on rosteria niin ne ei enää ruostu ja aiheuta ongelmia, joita tuli muutaman päivän tauon jälkeen.
Oma ongelmansa verkoissa on niiden säilytys.
Jotkut liikkeet pitää verkkorullia taivasalla, jolloin ne kastuu ja aurinko haurastaa verkkoa pinnasta, varsinkin jos on ollu kesän yli liikkeessä.
Rullasta kun teki 10-15 paalia niin jo alkoi toimimaan normaalisti jarrun kanssa.
Yrmassa oli useita vuosia sitten hyvä verkko, mutta sitten tehdas laski laatua ja se ei ollut enää vetolujuudeltaan hyvää. Tämän hetken tilannetta en tiedä.
Polywrappia olen käyttäny kymmeniä rullia ja se on toiminu hyvin useampana kesänä.
Piipon verkko on liian liukasta ja sitä joutuu laittamaan enemmän paaliin.
Kokeilin piipon hybridiä yhden rullan verran ja se toimi tosi hyvin.

Jaa että rosteria? mistä mallista alkaen? Ihan uusista 355 vai viimesistä 255:sta? Ne kolme tankoa on tietääkseni aina ollu kirkkaita vai onko sit ollu jotain kromattuja ja ne kaks muuta tankoa on jotakin galvanoidun putken näkööstä... Usiampana vuonna mä oon viestiny noille Claasin hemmoille, jotta laittas sen verkonkatkaisuterän rosterista. Suurin osa Claasin sidontaongelmista kuitenkin johtuu tylsästä/ruosteisesta terästä...

Claasin ketjuvoitelupumpun kans on ollu ongelmaa enemmän ku tarpeeksi, kunnes viime konevoorumis selkis syy. Pumpun takaiskuventtiilin jousi menee reiästä läpi ja sen jälkeen öljy liikkuu säiliön ja pumpun välillä eestaas... Liitekuvis selviää takaiskuventtiilin rakenne ja vika.


tethering holes to their concave windings