Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Rania  (Luettu 11514 kertaa)

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Rania
Entäs muovin väri,vaikuttaako lintuihin? Joku on joskus väittäny et vihreeseen käärittyjä paaleja ei linnut reijitä!
Ite oon sivelly tervaa ja hyvin on toiminut! 8)

Ei oo värillisiä käytetty, mut ainaki joka ikinen valkonen pallukka pitää tökätä puhki, jos siä sattus olla jotain hyvää. EU suojelee naakat, mutta kuka suojelis viljelijää naakoilta ja variksilta? Cal. 0.22 ainakin tehoaa. Haulikolla tulee liikaa hajontaa.
tethering holes to their concave windings

Loordi Fordson

  • Vieras
Vs: Rania
Entäs muovin väri,vaikuttaako lintuihin? Joku on joskus väittäny et vihreeseen käärittyjä paaleja ei linnut reijitä!
Ite oon sivelly tervaa ja hyvin on toiminut! 8)

Samalla pellolla saman sadon paaleja vihreissä ja valkeissa muoveissa, valkeisiin linnut iskivät...Mutta varastopaikan sijainti tärkeä, ei suojaisiin lehtimetsien laitamille, etenkin auringonnousun aikaan varislinnut mukamas iskee paaleihin suojaisissa metsänlaidoissa ( tämä on sitten jostain lehtiartikkelista luettua  ;) )....

jps

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 807
Vs: Rania

Agrifilm merkkistä tuli ostettua 67 euroa rulla, rani olisi maksanu jo joulukuulla 82e paikallisessa keskossa. Uskalsin ostaa kun eräs isompi urakoitsijakin oli ajanut sitä useamman lavan viime kesänä.

*** No ei mua sitten huijattu (tällä kertaa), syksyllä ostin pari lavaa Rania 70€/rulla. :)

Juba

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 985
  • LOS KANTTURAS
Vs: Rania
Ootteko työ kokkeillu sitä tervoo?Auttaa iliman höyheniäki :D
AkkuPENSASLEIKKURI😬

Juba

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 985
  • LOS KANTTURAS
Vs: Rania
Mites tuo sidonta et narulla vai verkolla?
AkkuPENSASLEIKKURI😬

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: Rania
Mites tuo sidonta et narulla vai verkolla?

Naru kait se on halvin mutta väittääkö joku tekevänsä narulla jos on mahdollisuus verkkoon? ja kestäneenkö nykyaikaisen silppuavan paalaimen rehu narujen välissä?

Itse olen miettinyt nyt kun tutun narukoneella tehtyjä olkipaaleja ajanut olkisilppurilla et säästäs työtä tuo narunkäyttö tuossa agronickin paalisilppurissa. verkottussa joutuu hyppäämään yhden kerran enemmän koneesta pois kun narusidonnan yhteydessä.

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: Rania
Entäs muovin väri,vaikuttaako lintuihin? Joku on joskus väittäny et vihreeseen käärittyjä paaleja ei linnut reijitä!
Ite oon sivelly tervaa ja hyvin on toiminut! 8)

Ei oo värillisiä käytetty, mut ainaki joka ikinen valkonen pallukka pitää tökätä puhki, jos siä sattus olla jotain hyvää. EU suojelee naakat, mutta kuka suojelis viljelijää naakoilta ja variksilta? Cal. 0.22 ainakin tehoaa. Haulikolla tulee liikaa hajontaa.

toi se on muuten jännä juttu kun täällä p-karjalassa varikset eivät ole ongelma. Eikä jäniksetkään. Valkoisia paaleja on tehty aina ja ei niistä kyllä mitään variksen reikiä löydä. 

Juba

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 985
  • LOS KANTTURAS
Vs: Rania
Verkon kappaleet ei oo hyviä rehunseassa!
AkkuPENSASLEIKKURI😬

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Rania

Jos verkotuslaite on kunnossa, ei verkon kanssa ole mitään ongelmaa. Ei ole käynyt mielessäkään naruun siirtyminen, verkon kappaleita en nykyisen/ edellisen koneen jäliltä paaleista ole löytänyt. Narulla tehtiin joskus aikanaa Kronella, kun se verkotuslaite oli suunnilleen ihan turha.
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

Juba

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 985
  • LOS KANTTURAS
Vs: Rania
Ja koneen merkki oli?
AkkuPENSASLEIKKURI😬

dmem

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 331
Vs: Rania
Ei kai nyky paalaimissa edes ole narusidontaa? Mulla Claas 255, eikä ole verkkoja paalin sisällä näkynyt. Hitaita ne narut muutenkin on repiä paaleista. Mulla menee 3-4 rehupaalia päivässä ja pari olkipaalia, siinähän saisi jo purkaa tunnin päivässä naruja pois. Verkko lähtee yhdellä kietaisulla.

Juba

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 985
  • LOS KANTTURAS
Vs: Rania
Mulla on JD575 ja on molemmat verkko ja naru!
On se talvella ainaki minusta hankala tuo verkko.
AkkuPENSASLEIKKURI😬

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Rania
Ja koneen merkki oli?

Vicon BP. Ennen pidin Welgerin verkotuslaitetta hyvänä, mutta kyllä sekin oli kranttu tähän verrattuna. Toki, verkko on hieman hankala ihan jäisessä paalissa, mutta alle 20% kuiva-aineen paalaaminen ei tietysti ole se ensimmäinen tarkoitus.
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

Juba

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 985
  • LOS KANTTURAS
Vs: Rania
Niimpä!
AkkuPENSASLEIKKURI😬

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Rania
Vicon BP. Ennen pidin Welgerin verkotuslaitetta hyvänä, mutta kyllä sekin oli kranttu tähän verrattuna. Toki, verkko on hieman hankala ihan jäisessä paalissa, mutta alle 20% kuiva-aineen paalaaminen ei tietysti ole se ensimmäinen tarkoitus.

Kummankin mainitsemasi paaleista oon verkkoa löytäny sisältä. Tarkennuksena, että Welgerin paalit rehua, Viconin paalit kuivaa ohranolkea. Olipa Viconi saanu sitä verkkoa vieläkin enemmän riekaleiksi sinne paalin sisälle kuin Claas 255. Claasilla en oo saanu verkkoa paalin sisään, muuten kuin liian märkää rehua paalattaes. Liian märällä kelillä Claasin verkottimen kumi- ja teräsrulla paskaantuuvat ja soppaan lisätään vielä tylsä katkaisuterä.

Täydellinen pyöröpaalain... Tietääkseni sitä ei oo viä tehtykään.
tethering holes to their concave windings