Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Maatilalaki 1977  (Luettu 12475 kertaa)

iskra

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Maatilalaki 1977

Ja tuo on muuten totta  :o Mun kepuinho juontaa juurensa just näistä käännyttäjä-isäntämiehistä  :P
[/quote]

En kai minä täällä valheita levittele"puhun niin totta kun osaan"..

de Citonni

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Don't dream your life, live your dreams.
Kauheita aikoja olette eläneet. Onneksi olen autuaan tietämätön kaikesta. Älkää kertoko lisää, en halua kuulla enempää.  ::) :o :D ;D
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

iskra

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Kauheita aikoja olette eläneet. Onneksi olen autuaan tietämätön kaikesta. Älkää kertoko lisää, en halua kuulla enempää.  ::) :o :D ;D

Saattaahan se olla että "uskovaisissa" perheissä ei näitä asiota kehdata puhua...

de Citonni

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Tieto lisää tuskaa.  ;D

Doksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:

Saattaahan se olla että "uskovaisissa" perheissä ei näitä asiota kehdata puhua...

Kannattanee katsoa kirjahyllyn päällä olevaa viiririvistöä.

Bentti

• Vieras
Kyllä vielä 2000-luvun alkuvuosina, jolloin Karjaportilla oli vielä teurastustoimintaa, niin jotkut vaihtoivat teurastamoa, kun tiesivät osuuskunnan heikosta  taloudellisesta tilanteesta, niin heitä pidettiin pettureina.

Osuuskunnalle uskolliset menettivät sittemmin kaikki osuuspääomavaransa.

Aulis Anttila

• Vieras
Uskonto... ja maatalous...
Kyllä vielä 2000-luvun alkuvuosina, jolloin Karjaportilla oli vielä teurastustoimintaa, niin jotkut vaihtoivat teurastamoa, kun tiesivät osuuskunnan heikosta  taloudellisesta tilanteesta, niin heitä pidettiin pettureina.

Eihän maatalous ole mikään uskonlahko... mutta sehän ei tunnu menevän sekulisakin nuppiin... noh... itsehän maksavat tappionsa  :P :P   ;D ;D

minä-itte

• Vieras
Vs: Uskonto... ja maatalous...
Kyllä vielä 2000-luvun alkuvuosina, jolloin Karjaportilla oli vielä teurastustoimintaa, niin jotkut vaihtoivat teurastamoa, kun tiesivät osuuskunnan heikosta  taloudellisesta tilanteesta, niin heitä pidettiin pettureina.

Eihän maatalous ole mikään uskonlahko... mutta sehän ei tunnu menevän sekulisakin nuppiin... noh... itsehän maksavat tappionsa  :P :P   ;D ;D

Täällä yksi tosiuskovainen isäntä myi metsää ja laittoi Hankkijan osuustililleen  10 000 mk lisää...seuraavana päivänä firma meni konkkaan, rahat kanttuvei.

iskra

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Osuuskunta aatetta lietsottiin voimakkaasti, kuten minä-itte jo kertoikin. Vakuutukset piti olla Lähivakuutuksessa, teuraat myydä osuuskunta teurastamoon ja tarvikkeet ostaa Hankkijalta. Markkinatalousmiehet ja yrittäjäjopparit ottivat vakuutukset Tapiolasta, teuraat myytiin OK-lihalle, Lihayhtymälle tai Poutulle. Tarvikkeet ostettiin Tukolta tai Keskolta. Pankkien jako ei ehkä ollut näin selvä. Osuuskunta miehillä rahat saattoivat olla Säästöpankissa ja markkinatalousmiehillä Osuuspankissa

Sitten vielä oli oikein suuria syntisiä jotka veivät maidot elantoon ja teuraat OTK.lle,samoin rehut sun muut tarvikkeet samasta virmasta.

Moni ei taida muistaa kun Valio peloitteli ettei ota pyöröpaalisysteemillä tuotettua maitoa vastaan,sen systeemin kun toi kommunistien osuuskauppa oli alullepanijana.

Sama juttu oli aijemmin muurahaishapposäilönnänki kanssa kun muut kaupat alkoivat tarjoamaan sitä isännille,ainoa oikea aine oli Valion suolahappo millä sai laadukasta juustonvalmistukseen soveltuvaa maitoa..

de Citonni

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Kauheita aikoja olette eläneet. Onneksi olen autuaan tietämätön kaikesta. Älkää kertoko lisää, en halua kuulla enempää.  ::) :o :D ;D

Olikin näköjään mennyt vahingossa väärään paikkaan, joten siirto.

- Kyllä, standarteja löytyy, mutta tuskin ainuttakaan sellaista, johon mahdollisesti yrität viitata.  :D :D :D

Make

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Osuuskunta aatetta lietsottiin voimakkaasti, kuten minä-itte jo kertoikin. Vakuutukset piti olla Lähivakuutuksessa, teuraat myydä osuuskunta teurastamoon ja tarvikkeet ostaa Hankkijalta. Markkinatalousmiehet ja yrittäjäjopparit ottivat vakuutukset Tapiolasta, teuraat myytiin OK-lihalle, Lihayhtymälle tai Poutulle. Tarvikkeet ostettiin Tukolta tai Keskolta. Pankkien jako ei ehkä ollut näin selvä. Osuuskunta miehillä rahat saattoivat olla Säästöpankissa ja markkinatalousmiehillä Osuuspankissa.

Pienille tiloille ei maksettu satovahinkokorvausta ja lainaa niin paljon, kuin isoille tiloille. Se johtui siitä, että pienillä tiloilla vahingon määrä oli niin pieni, että se ei ylittänyt omavastuuta. Suurilla tilalla vahinko oli pinta-alallisesti suuri ja se ylitti omavastuun. Tämäkin herätti katkeruutta.
Kyllä Tapiolakin kelpasi osuuskuntaaatteellisille. Sehän syntyi Auran ja Pohjan yhdistyessä joista Aura oli Pellervoseuralainen.

Täälläpäin Kokoomusviljelijät asioivat jostainsyystä E-liikkeeläisessä Maatalous-Tähkässä.
Mystinen kesälaatumies

Doksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Kauheita aikoja olette eläneet. Onneksi olen autuaan tietämätön kaikesta. Älkää kertoko lisää, en halua kuulla enempää.  ::) :o :D ;D

Olikin näköjään mennyt vahingossa väärään paikkaan, joten siirto.

- Kyllä, standarteja löytyy, mutta tuskin ainuttakaan sellaista, johon mahdollisesti yrität viitata.  :D :D :D

Kyllä kai jokainen tietää itse omat hyllyn koristeensa. Tarkoitin lähinnä niitä viirejä, joita näkee muiden kotona.

Husokki

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Mikä sielä pistää vastaan, köyhyyskö?
Osuuskunta aatetta lietsottiin voimakkaasti, kuten minä-itte jo kertoikin. Vakuutukset piti olla Lähivakuutuksessa, teuraat myydä osuuskunta teurastamoon ja tarvikkeet ostaa Hankkijalta. Markkinatalousmiehet ja yrittäjäjopparit ottivat vakuutukset Tapiolasta, teuraat myytiin OK-lihalle, Lihayhtymälle tai Poutulle. Tarvikkeet ostettiin Tukolta tai Keskolta. Pankkien jako ei ehkä ollut näin selvä. Osuuskunta miehillä rahat saattoivat olla Säästöpankissa ja markkinatalousmiehillä Osuuspankissa.

Pienille tiloille ei maksettu satovahinkokorvausta ja lainaa niin paljon, kuin isoille tiloille. Se johtui siitä, että pienillä tiloilla vahingon määrä oli niin pieni, että se ei ylittänyt omavastuuta. Suurilla tilalla vahinko oli pinta-alallisesti suuri ja se ylitti omavastuun. Tämäkin herätti katkeruutta.
Kyllä Tapiolakin kelpasi osuuskuntaaatteellisille. Sehän syntyi Auran ja Pohjan yhdistyessä joista Aura oli Pellervoseuralainen.

Täälläpäin Kokoomusviljelijät asioivat jostainsyystä E-liikkeeläisessä Maatalous-Tähkässä.

Siksi koska Tapiolasta saa MTK alennuksen? Moni viljelijä veti varmaan Tapiolaa höplästä ja kuittasivat alennuksen vaikka eivät olleet maksaneet jäsenmaksua. Nykyään Tapiola taitaa tarkistaa onko jäsenmaksu maksettu.  No, kävi ne äärikepulaisetkin Tukolla.
Käteinen ratkasee

kylmis

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Virolaista kiitos!
Oliks toi Tuko jotenkin politisoitunut? Isäni kävi yli 30 vuotta kaikki apulantakaupat ja suurimman osan viljakauppaa niiden kanssa.

iskra

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

[/quote]

E-liikkeellä oli parhaat ja halvimmat rehut esimerkiksi, Mahtavan Hankkijan rehutehtaan vieressäkin kannatti ostaa rehut Hämeenlinnasta,parikymmentä senttiä halvemmalla kotiintuotuna mitä ne olis maksaneet itse haettuna sieltä naapurista,ja laadustahan kyllä tää mafia piti huolen,vaemasti olis tullut kova huuto jos olis vaikka valkuainen matalampi mitä ilmoitettiin,niinkuin eräällä firmallasattui käymään mutta oli sen verran "oma"ettei siitä suuremmin huudeltu.
 Samoin muu tarvike-ja konekauppakin sekä viljanostopuoli oli paremmin asiakasystävällistä mitä muissa,no,pakkohan se oli,eihän niitä vasuriviljelijöitten määrällä olisi paljon pisnestä tehnyt niin ne aatteet piti unohtaa puolin ja toisin...