Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe JD vai Case  (Luettu 17657 kertaa)

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179
Vs: JD vai Case
En tiedä casesta muuta mutta sen verta olen nyykkärin Ts:llä ajanut että länsizetorin maine on perusteltu.

Kyllä varmaan karvalakkimalleillakin parjaa jos tyytyy vähempään mutta kaveri vertailikin paremmin varusteltuja traktoreita.
Itävallassa kasatut uudet Maxxumit ja Pumat vielä nyykkäriäkin laadukkampia koneita. 


Jos on ajanut TS NH:lla, niin ei juuri kannata tulla käymään keskustelua TSA:sta tai vastaavista Caseista. Koneen ovat konkreettisesti aivan eri vuosituhansilta!

Ajoin parissa vuodessa NH TSA 100 Dual Powerilla vajaan tuhannen tuntia.
Töiden monipuolistuessa vaihdoin Case 110 MXU:n (50 km/h, mutta ei MC), jolla nyt on ajettu vuoteen 700 h, tällä hetkellä 1200 h mittarissa. Case:n tuli myöskin etukuormain Triman +3.0, päätyömaana paalien nostelu.

Myönnän etten enää tuon vaihdon yhteydessä tehnyt vertailevaa tutkimusta, kuin sinisen ja punaisen välillä. Osin ihan laiskuuttakin: Johan näitä nykykoneita menee se ensimmäinen tuhat tuntia opetellessa! Lisävoima-ominaisuuden puuttuminen NH:n mallista, tekee tässä Case:ä ylivertaisen ainakin 50 km/h perällä.

JD:stä en siis osaa sanoa mitään. Mistään uskonnosta kohdallani ei kuitenkaan ole kysymys: Ennen Nyykkärin ostoa edelsi kierros eri merkkien laaneilla, Deutsi oli tuolloin ennakkosuosikki.

Minulle CNH hallintalaitteet sopivat käteen. Paremmat ajo-ominaisuudet tuossa jousitetulla etuakselilla ja ohjaamolla varustetussa traktorissa on kuin työautossani!  Ohjaamo on hiljainen, ja tarpeen mukaan lämmin/viileä.
Miinusta tulee siitä, ettei lumen mukanaan tuomia vaateita ole juuri pohdittu: Ovi aukeaa vain 1-2 cm korkeudella lokasuojasta, ja takavalojen alla on hyllyt kokoamassa lumen lyhtyjen tukkeeksi. Samoin nostolaitteen asennon anturin väliin pääsi NH:ssa(Case:ssa sama rakenne) syntymään jäätä: Calibrointiin tarvitaan huollon piuhan kiinnitys, lähes 100 €/h.
Nostolaitteen hallinnan osalta NH:n toteutus on enemmäm mieleeni: Case:n pyörivällä säätimellä ala-asennon tason lukitus on aivan mahdotonta!
Ja suojaamaton/mahdoton suojata etuakseli: Voitelun hydrauliletku meni syksyllä poikki, kun pari päivää kovettuneen LuEL-lohkon kyntöä jatkettiin. Ilmeisesti jäätynyt kami pyörähti etuakseli alla sillä seurauksella, että perä oli verraten tyhjä ennen kuin kuski havahtui öljyn puutteeseen.

Kuormain liikkuu sitä mukaa kun käskee. Sen verran hydrauliikasta moitetta että yksi lohkoista krenasi, mutta takuuhan on sitä varten.
Samoin omia aikojaan räjähtäneen lasioven sain takuuseen.


Slippin 'n sliding

Snowman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 611
Vs: JD vai Case
En tiedä casesta muuta mutta sen verta olen nyykkärin Ts:llä ajanut että länsizetorin maine on perusteltu.

Kyllä varmaan karvalakkimalleillakin parjaa jos tyytyy vähempään mutta kaveri vertailikin paremmin varusteltuja traktoreita.
Itävallassa kasatut uudet Maxxumit ja Pumat vielä nyykkäriäkin laadukkampia koneita.


Jos on ajanut TS NH:lla, niin ei juuri kannata tulla käymään keskustelua TSA:sta tai vastaavista Caseista. Koneen ovat konkreettisesti aivan eri vuosituhansilta!

Ajoin parissa vuodessa NH TSA 100 Dual Powerilla vajaan tuhannen tuntia.
Töiden monipuolistuessa vaihdoin Case 110 MXU:n (50 km/h, mutta ei MC), jolla nyt on ajettu vuoteen 700 h, tällä hetkellä 1200 h mittarissa. Case:n tuli myöskin etukuormain Triman +3.0, päätyömaana paalien nostelu.

Myönnän etten enää tuon vaihdon yhteydessä tehnyt vertailevaa tutkimusta, kuin sinisen ja punaisen välillä. Osin ihan laiskuuttakin: Johan näitä nykykoneita menee se ensimmäinen tuhat tuntia opetellessa! Lisävoima-ominaisuuden puuttuminen NH:n mallista, tekee tässä Case:ä ylivertaisen ainakin 50 km/h perällä.

JD:stä en siis osaa sanoa mitään. Mistään uskonnosta kohdallani ei kuitenkaan ole kysymys: Ennen Nyykkärin ostoa edelsi kierros eri merkkien laaneilla, Deutsi oli tuolloin ennakkosuosikki.

Minulle CNH hallintalaitteet sopivat käteen. Paremmat ajo-ominaisuudet tuossa jousitetulla etuakselilla ja ohjaamolla varustetussa traktorissa on kuin työautossani!  Ohjaamo on hiljainen, ja tarpeen mukaan lämmin/viileä.
Miinusta tulee siitä, ettei lumen mukanaan tuomia vaateita ole juuri pohdittu: Ovi aukeaa vain 1-2 cm korkeudella lokasuojasta, ja takavalojen alla on hyllyt kokoamassa lumen lyhtyjen tukkeeksi. Samoin nostolaitteen asennon anturin väliin pääsi NH:ssa(Case:ssa sama rakenne) syntymään jäätä: Calibrointiin tarvitaan huollon piuhan kiinnitys, lähes 100 €/h.
Nostolaitteen hallinnan osalta NH:n toteutus on enemmäm mieleeni: Case:n pyörivällä säätimellä ala-asennon tason lukitus on aivan mahdotonta!
Ja suojaamaton/mahdoton suojata etuakseli: Voitelun hydrauliletku meni syksyllä poikki, kun pari päivää kovettuneen LuEL-lohkon kyntöä jatkettiin. Ilmeisesti jäätynyt kami pyörähti etuakseli alla sillä seurauksella, että perä oli verraten tyhjä ennen kuin kuski havahtui öljyn puutteeseen.

Kuormain liikkuu sitä mukaa kun käskee. Sen verran hydrauliikasta moitetta että yksi lohkoista krenasi, mutta takuuhan on sitä varten.
Samoin omia aikojaan räjähtäneen lasioven sain takuuseen.



Hyvin pitkälti samat kokemukset kuin omastanikin TSA 110 mallista samoilla tuntimäärillä , ja kyllä siinä on aivan samat lisätehoominaisuudet 137 hv lisäteholla tapista mitattiin lisäteholla.... Joo lokasuojat keräävät lunta ja tais iskee eilen tuolla vesijohto työmaalla mullekin se nostolaitteen anturivika, ha yksi hydraulilohko krenas mutta on korjaantunut jotenkin, oven lasi meni täälläkin takuuseen.... ainakin vikakoodia huutaa.. Casen multicontrol mallissa olis kätevä ainakin kuormaajan hallinta, no itsellä nyt hydraulinen esiohjaus joka kans pirun hyvä...

Verku

Vs: JD vai Case
Kun olet tuosta JD:stä käynyt kaupoilla niin oletko ottanut tuon kuormaajan ohjauksen käsinojaan, paljonko kustantaa lisää? Vissiin kuikan kuormaajalla kaupoilla JD:stä olet?
Kypsä tapaus

Verku

Vs: JD vai Case
Vai tulooko se preemiumissa (6X30-sarja) aina vakiona kuormaajan kanssa siihen käsinojaan jos joku muu tietää?  ???
Kypsä tapaus

Mikra

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 38
Vs: JD vai Case
Se JD:n oma sähköventtiili virtauksen säädöllä maksaa 3874€, mutta on sitten aika kätevä siinä käsinojassa, kuikan oman vastaavan hintaa en muista, mutta myyjän mukaan se on toiminnaltaan epävarmempi, elikkä tulee kuulemma häiriöitä, varsinkin talvisaikaan.

Täpinäreiska

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
Vs: JD vai Case

 Eipä ole kovin huokeita jonteeren varusteetkaan  ::)
Täp-management. Sponsored by yhteiskunta.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: JD vai Case
Se JD:n oma sähköventtiili virtauksen säädöllä maksaa 3874€, mutta on sitten aika kätevä siinä käsinojassa, kuikan oman vastaavan hintaa en muista, mutta myyjän mukaan se on toiminnaltaan epävarmempi, elikkä tulee kuulemma häiriöitä, varsinkin talvisaikaan.

3874€! Ei se niin kätevä sentään oo, että noin paljon kannattas maksaa. Kuuluiko hintaan suihinotto...

Ja sit toi taikasana: "myyjän mukaan" Paljonko luulet sen myyjän tekevän töitä moisilla vehkeillä... Todennäköisesti oot itte ajanu traktorilla enemmän takaperin kuin se myyjä eteenpäin.
tethering holes to their concave windings

kenttamestari

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4
Vs: JD vai Case


3874€! Ei se niin kätevä sentään oo, että noin paljon kannattas maksaa. Kuuluiko hintaan suihinotto...
Kyllä se on jopa ilman suihinottoa, ja jos paikallinen myyjä sen mulle meinais tehä ni sais maksaa ton summan miljoona kertasena mullepäin.
Ja sit toi taikasana: "myyjän mukaan" Paljonko luulet sen myyjän tekevän töitä moisilla vehkeillä... Todennäköisesti oot itte ajanu traktorilla enemmän takaperin kuin se myyjä eteenpäin.
[/quote]
Joo no kysyppä täkäläiseltä KONEEN OMISTAJALTA miten se pelas. Oli jopa melkein vuoden se kone...
ja on ollu muissaki vikaa yhen kuskin kans haastoin ni kaks kertaaa kyrvähtäny piirikortti siitä.. Ensimmäises tapaukse vaihtu kerra koko lohko... Paikkakunnan myyjä ei suostunu sitä naapurille etes myymään, ei kuulemma kehtaa sitä takuu rumbaa..

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: JD vai Case

3874€! Ei se niin kätevä sentään oo, että noin paljon kannattas maksaa. Kuuluiko hintaan suihinotto...
Kyllä se on jopa ilman suihinottoa, ja jos paikallinen myyjä sen mulle meinais tehä ni sais maksaa ton summan miljoona kertasena mullepäin.
Ja sit toi taikasana: "myyjän mukaan" Paljonko luulet sen myyjän tekevän töitä moisilla vehkeillä... Todennäköisesti oot itte ajanu traktorilla enemmän takaperin kuin se myyjä eteenpäin.
Joo no kysyppä täkäläiseltä KONEEN OMISTAJALTA miten se pelas. Oli jopa melkein vuoden se kone...
ja on ollu muissaki vikaa yhen kuskin kans haastoin ni kaks kertaaa kyrvähtäny piirikortti siitä.. Ensimmäises tapaukse vaihtu kerra koko lohko... Paikkakunnan myyjä ei suostunu sitä naapurille etes myymään, ei kuulemma kehtaa sitä takuu rumbaa..

Ai sä luit ton beigenkin... Tuota naisväkee tosiaan on vähemmän traktorimyyjänä, et saa suihinotto traktorikaupois jäädä väliin.
Valkoinen on kirjainvärinä viä parempi...

Aina se on ikävää, kun käyttöön tarkotetut vehkeet krenaa. Muuten vaan tulee mieleen, kun kuikkahan on niin ylijumalallisen hyvä kuormain, ettei siinä voi olla mitään vikaa - edes sähkölohkossa.

tethering holes to their concave windings

Verku

Vs: JD vai Case
Se JD:n oma sähköventtiili virtauksen säädöllä maksaa 3874€, mutta on sitten aika kätevä siinä käsinojassa, kuikan oman vastaavan hintaa en muista, mutta myyjän mukaan se on toiminnaltaan epävarmempi, elikkä tulee kuulemma häiriöitä, varsinkin talvisaikaan.

Venttiili virtauksen säädöllä? Onko siellä siis on/off venttiilit vivun perässä joista säädät hyvän vai ihan oikeat propo-(f)venttiilit?
Kypsä tapaus

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: JD vai Case
Se JD:n oma sähköventtiili virtauksen säädöllä maksaa 3874€, mutta on sitten aika kätevä siinä käsinojassa, kuikan oman vastaavan hintaa en muista, mutta myyjän mukaan se on toiminnaltaan epävarmempi, elikkä tulee kuulemma häiriöitä, varsinkin talvisaikaan.

Venttiili virtauksen säädöllä? Onko siellä siis on/off venttiilit vivun perässä joista säädät hyvän vai ihan oikeat propo-(f)venttiilit?

Miten toteutetaan on/off venttiileillä etukuormaimen ohjaus edes vähän jouhevasti? Ja miten toteutetaan tässä konstruktiossa virtauksensäätö sähköisesti?

Toteutus JD:ssä on seuraava: joikkari kiinni ohjausboksissa ja ohjausboksilla säädetään askelmoottoreita, millä ohjataan suuntaventtiileitä postaattomasti ja virtauksen säätö vaikuttaa tän ohjausboksin toimintaan. Eli toiminta sama kun propovcenttiilissä, mutta toteutus erilainen.

Mikra

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 38
Vs: JD vai Case
Tuohon JD:n sitten päädyttiin, siis 6430 Premium. Tilattiin se 600/ 540 renkailla, mahtaako olla eturenkaiden leveydestä haittaa kääntyvyydessä?
Niin etukuormain kuikka 55, JD:n omalla tikulla, joka on käsinojassa.
Lieneekö millainen ostos kokonaisuudessaan?

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: JD vai Case
Tuohon JD:n sitten päädyttiin, siis 6430 Premium. Tilattiin se 600/ 540 renkailla, mahtaako olla eturenkaiden leveydestä haittaa kääntyvyydessä?
Niin etukuormain kuikka 55, JD:n omalla tikulla, joka on käsinojassa.
Lieneekö millainen ostos kokonaisuudessaan?

Eipä tuosta varmasti Jontikka parane, oikein hyvä kuormainkone. Onnea uudelle koneelle!
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

maxxumpro

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4
Vs: JD vai Case
Varmasti hyvä valinta tämäkin. Itse päädyin aikoinaan natikkaan, kun 6-sylinterisiä vertailin. Nämä kaksi pääsi silloin loppusuoralle. Näissä oli erot lopulta ihan hiuksen hienoja...

TM_

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11
Vs: JD vai Case
Tuohon JD:n sitten päädyttiin, siis 6430 Premium. Tilattiin se 600/ 540 renkailla, mahtaako olla eturenkaiden leveydestä haittaa kääntyvyydessä?
Niin etukuormain kuikka 55, JD:n omalla tikulla, joka on käsinojassa.
Lieneekö millainen ostos kokonaisuudessaan?

Aivan loistava kuormainkone. Ketterä kääntymään ja suunnanvaihto toimii kuin unelma  :)