En tiedä casesta muuta mutta sen verta olen nyykkärin Ts:llä ajanut että länsizetorin maine on perusteltu.
Kyllä varmaan karvalakkimalleillakin parjaa jos tyytyy vähempään mutta kaveri vertailikin paremmin varusteltuja traktoreita.
Itävallassa kasatut uudet Maxxumit ja Pumat vielä nyykkäriäkin laadukkampia koneita.
Jos on ajanut TS NH:lla, niin ei juuri kannata tulla käymään keskustelua TSA:sta tai vastaavista Caseista. Koneen ovat konkreettisesti aivan eri vuosituhansilta!
Ajoin parissa vuodessa NH TSA 100 Dual Powerilla vajaan tuhannen tuntia.
Töiden monipuolistuessa vaihdoin Case 110 MXU:n (50 km/h, mutta ei MC), jolla nyt on ajettu vuoteen 700 h, tällä hetkellä 1200 h mittarissa. Case:n tuli myöskin etukuormain Triman +3.0, päätyömaana paalien nostelu.
Myönnän etten enää tuon vaihdon yhteydessä tehnyt vertailevaa tutkimusta, kuin sinisen ja punaisen välillä. Osin ihan laiskuuttakin: Johan näitä nykykoneita menee se ensimmäinen tuhat tuntia opetellessa! Lisävoima-ominaisuuden puuttuminen NH:n mallista, tekee tässä Case:ä ylivertaisen ainakin 50 km/h perällä.
JD:stä en siis osaa sanoa mitään. Mistään uskonnosta kohdallani ei kuitenkaan ole kysymys: Ennen Nyykkärin ostoa edelsi kierros eri merkkien laaneilla, Deutsi oli tuolloin ennakkosuosikki.
Minulle CNH hallintalaitteet sopivat käteen. Paremmat ajo-ominaisuudet tuossa jousitetulla etuakselilla ja ohjaamolla varustetussa traktorissa on kuin työautossani! Ohjaamo on hiljainen, ja tarpeen mukaan lämmin/viileä.
Miinusta tulee siitä, ettei lumen mukanaan tuomia vaateita ole juuri pohdittu: Ovi aukeaa vain 1-2 cm korkeudella lokasuojasta, ja takavalojen alla on hyllyt kokoamassa lumen lyhtyjen tukkeeksi. Samoin nostolaitteen asennon anturin väliin pääsi NH:ssa(Case:ssa sama rakenne) syntymään jäätä: Calibrointiin tarvitaan huollon piuhan kiinnitys, lähes 100 €/h.
Nostolaitteen hallinnan osalta NH:n toteutus on enemmäm mieleeni: Case:n pyörivällä säätimellä ala-asennon tason lukitus on aivan mahdotonta!
Ja suojaamaton/mahdoton suojata etuakseli: Voitelun hydrauliletku meni syksyllä poikki, kun pari päivää kovettuneen LuEL-lohkon kyntöä jatkettiin. Ilmeisesti jäätynyt kami pyörähti etuakseli alla sillä seurauksella, että perä oli verraten tyhjä ennen kuin kuski havahtui öljyn puutteeseen.
Kuormain liikkuu sitä mukaa kun käskee. Sen verran hydrauliikasta moitetta että yksi lohkoista krenasi, mutta takuuhan on sitä varten.
Samoin omia aikojaan räjähtäneen lasioven sain takuuseen.