Löytyykö linkkiä vai onko pelkästään Esson baarin puheita. Ainakin tuo tien keskiviivan ylitys myös näillä yksityisteilläkin aika vahva syyllisyyden pelastaja jos ajoneuvo oma ajoneuvo on tien keskiviivan oikealla puolella. Mutta tuossa tapauksessa jos traktori on ollut pysäytettynä ja sitten ajaa autolla renkaaseen niin autoilija saa etsiä syytä vain itsestään. Nimim. Omakohtainen kokemus ja Nissanin peili
Ei oo linkkiä eikä esson puheita vaan autoilija lähisukulainen. Traktorilla sen kuskin sanoja lainatakseni törmäyshetkellä "täysi höyry päällä". Autolla jotain 50-60 törmäyshetkellä. Ei siitä tarkkaa tietoa. Kyseistä tietä ajelen itsekkin pienemmällä traktorilla levikkeet päällä sulan maan aikaan ja oikean puolen renkaat täytyy olla täysin pientareen puolella että mahtuu keskiviivan oikealle puolen. Talvella penkoista johtuen vielä kapeempi tie.
Paripyörät ilmeisesti sen takia päällä kun oli menossa tekemään talviteitä umpiseen.
Täälläpäin tiet levenee aina talvella kiitos auraajien ja sitten onkin kaikki linja-autoja väistelleet ojassa 
Joo.
Itse vedin eilen aamulla ojaan traktorin ja tyhjän peräkärryn kanssa.
Sankassa lumipyryssä mutkapaikassa vastaan tullut pikkuauto ei auraamattomalla tiellä uskaltanut väistää reunaan joten itse jouduin väistämään aurausviittoja seuraten niin reunaan kuin mahdollista. Pahaksi onneksi tievaltio poisti viime syksynä penkkoja kaivurilla, korkea aika oli kyllä tehdäkin ja aurausviitat oli lyöty niin että tien reuna alkoi viettämään jo ennen merkkejä..
Liukkaalla nuoskalumella veti traktorin ketjutonta etupäätä päättäväisesti ojaan päin.. Ohjausjarrut oli kyllä auki, mutten uskaltanut niillä painaa tiellepäin etten törmäisi vastaantulijaan. Sinne mentiin puoliksi aika pahuksen syvään ojaan. Hetken tuumattuani totesin että järkevin yrittää ojan yli pellolle, pellon puoleiselle penkalle asti pääsin ja siihen istahti kiinni. Ei paljoa ketjut lohduta kun mahanalus niinkuin juntattuna aurattua kovettunutta lunta.. Kaveria joutui vaivaamaan että kävi hinaamassa poies.