Sanokaapa mistä johtuu että Tojolla on nykyautoista lyhyin huoltoväli 15000 km. aika ihmeellistä,ehkä siihen perustuu mukamas Tojon hyvä pärjääminen katsatustilastoissa,jos nyt katastusta edes luotettavana mittarina enään voi pitää.
Tojo huolettaan usein ,puolta useammin kuin muut.
Siin huollossa vaihdetaan moottoriöljyt.
Kun katselet vaikka volkkarin huolto-ohjelmaa, niin huomaat, että
jos volkkarilla ei ajeta sitä 30 tuhatta kilometriä vuodessa, niin
öljyt on vaihdettava kerran vuodessa.
Eli jos ajat volkkarilla (tai millä tahansa) vain 15 tuhatta kilometriä,
on öljyt vaihdettava yhtä usein kuin tojossa. Eli huoltoa yhtä paljon.
Passatin kestotestissä jouduttiin lisäämään litra m-öljyä 25 tuhannen
kilometrin jälkeen, eli huoltoa tuli siinäkin. Ikävää jos ei tarkistele
m-öljyn määrää, kone leikkaa alle 30 tonnin.
Uuden audin mukana tulee o,5 -llitran öljypullo, jolloin sen voi lisätä
tarpeen mukaan, eli reilun 20 tuhannen ajon jälkeen.
Huolimatta long life öljystä.
Vanhaa tojotaa kysytään esim afrikkaan.
Elinikä jatkuu, kun muut laitetaan jo paaliin