Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe JD 7530, tehopakkaus  (Luettu 11170 kertaa)

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
JD 7530, tehopakkaus
Noin siis otsikoi Koneviesti 2/2008 kokeiltuaan JD7530 Avtopowr-traktoria.

Plussat:
Moottori
Helppokäyttöinen voimansiirto
Ergonomia

Miinukset:
Voimansiirron ja hydrauliikan yhteinen öljy
Kilpailijoihin nähden puutteelliset vakionopeus- ja poljinajotoiminnot


Ahaa-elämys: Mä en siis ookkaa ainut ihminen täs maas, jota häiritsi tuo poljinajon puutteellisuus.
Toimittajat kaipas peiliä, kun näkymä vetokoukulle huonohko hydraulisesti taakse työntyvästä koukusta huolimatta.

Runko näyttäs olevan vaffempi ku pienemmis, 30mm paksusta plootua. En kiistä, etteikö kestäis.
tethering holes to their concave windings

e0777

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 645
Vs: JD 7530, tehopakkaus
mikä on tää paljon puhuttu poljin ajo??? en ole sellaista itse tarvinnut niin olisi kiva tietää

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: JD 7530, tehopakkaus
mikä on tää paljon puhuttu poljin ajo??? en ole sellaista itse tarvinnut niin olisi kiva tietää

eihän kaikki tarvi toiset tyytyy vähempään ;)  voimansiirron välitys muuttuu kaasulla ja tikkuun ei tartte koskea ,käytännössä täysautomaatti. ite oon ajanu vt,llä nyt yht 1200h ja kaikki ajot ajanu poljinajolla tai vakionopeussäätimellä paitsi työkoneitten perään laitossa tikkuajopäälle , turbiinikytkin toiminto off ja vanhanaikaisesti jalka kytkimellä kohilleen.
dynä vt se nykyaikasin portaaton

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: JD 7530 noloo vehjes ?
Heikko esitys, 818 ja 820 Variot ihan toista maata  ;D

Syssyllä tyypitin ja pettymys oli, Ap sinänsä outo kapistus,
pitäis ristiä uudelleen, ADHD olis osuvampi  ::)

Kokoaijjan moottori huokuu ja ryntäilee rauhattomasti,
toista se on ku Variolla päästää, oikeen mieli rauhoottuu ku Deuzi
vetää tasaseen, humina vaan kuuluu... ;D

Kyllä huomaa kommenteista et on ollu asialla varsinaiset
"konemiehet" arvostetaan erillistä hydrauliikkaa, poljinajoa ja
rauhallisemmin toimivaa voimansiirron ohjelmaa  ;)

Vario, portaattomien kuningas  8)
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: JD 7530 noloo vehjes ?
Heikko esitys, 818 ja 820 Variot ihan toista maata  ;D

Syssyllä tyypitin ja pettymys oli, Ap sinänsä outo kapistus,
pitäis ristiä uudelleen, ADHD olis osuvampi  ::)

Kokoaijjan moottori huokuu ja ryntäilee rauhattomasti,
toista se on ku Variolla päästää, oikeen mieli rauhoottuu ku Deuzi
vetää tasaseen, humina vaan kuuluu... ;D

Kyllä huomaa kommenteista et on ollu asialla varsinaiset
"konemiehet" arvostetaan erillistä hydrauliikkaa, poljinajoa ja
rauhallisemmin toimivaa voimansiirron ohjelmaa  ;)

Vario, portaattomien kuningas  8)

entäpäs 7485,7490 ja 7495 pesis fentitki  ;)
dynä vt se nykyaikasin portaaton

samppaj76

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 528
Vs: JD 7530, tehopakkaus
minulla samat tuntumat kun tuli tuollaisella kerran ajettua. kaipasi fergun ja fendin tasaista menoa.

articla

  • Vieras
Vs: JD 7530, tehopakkaus
mikä on tää paljon puhuttu poljin ajo??? en ole sellaista itse tarvinnut niin olisi kiva tietää

eihän kaikki tarvi toiset tyytyy vähempään ;)  voimansiirron välitys muuttuu kaasulla ja tikkuun ei tartte koskea ,käytännössä täysautomaatti. ite oon ajanu vt,llä nyt yht 1200h ja kaikki ajot ajanu poljinajolla tai vakionopeussäätimellä paitsi työkoneitten perään laitossa tikkuajopäälle , turbiinikytkin toiminto off ja vanhanaikaisesti jalka kytkimellä kohilleen.

Eikö Fergulla pysty "hiivittämään" poljinajolla?
TTV Deutzilla ei tarvi vaihtaa ajo-ohjelmaa koneitten kytkentää varten. Esim. kärryä koukkuun tällätessä hiivität koukun silmukan alle, nostat jalan kaasu(nopeus)-polkimelta, automatiikka nappaa seisontajarrun päälle, suunnanvaihdin saa olla pakkiasennossa(saa kyllä laittaa vapaa-asentoonkin mutta silloin löysää myös automaattijarru). Ei tarvi painaa jarrua eikä kytkintä. (Eikai se Fergu oo jääny vähän keskeneräiseksi? ;)
On muuten kätevä toiminto tuo -aktiivinen mäkipidätin- (ohjekirjassa tuolla nimityksellä). Alkuun en uskonut että raktori pysyy mäessä paikallaan jarrua painamatta tai seisontajarrua kytkemättä käynnissä ollessaan ja suunnanvaihdin ajoasennossa.
Sehän piti kokeilla. Viljakärry perässä (n.12 tn kuormaa) kuivaamon mäkeen (nousu jotain 20 astetta), poljinajolla mäen puoliväliin, jalka pois polkimelta, siihen se Teutsi pysähty eikä lähtenyt valumaan alamäkeen. Taas kun piti päästä liikkeelle, ei muuta kun paina kaasupoljinta, niin lähdettiin. Taajama/kaupunkiajokin tosi vaivatonta tämän toiminnon ansiosta. Ja mikä parasta, niin tämä jarrutusteho on säädettävissä, esim. ettei liukkaalla ota liian äkäsesti. Tiiä sitten kuin kauan siellä laatikossa kestää se jarrusysteemi, mutta kätevä se on monessa hommassa.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: JD 7530, tehopakkaus
Oiskohan se enemmän makuasia, kuinka tekee?
tethering holes to their concave windings

articla

  • Vieras
Vs: JD 7530, tehopakkaus
Oiskohan se enemmän makuasia, kuinka tekee?

Minkä?

renki68

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 190
Vs: JD 7530, tehopakkaus
mikä on tää paljon puhuttu poljin ajo??? en ole sellaista itse tarvinnut niin olisi kiva tietää

eihän kaikki tarvi toiset tyytyy vähempään ;)  voimansiirron välitys muuttuu kaasulla ja tikkuun ei tartte koskea ,käytännössä täysautomaatti. ite oon ajanu vt,llä nyt yht 1200h ja kaikki ajot ajanu poljinajolla tai vakionopeussäätimellä paitsi työkoneitten perään laitossa tikkuajopäälle , turbiinikytkin toiminto off ja vanhanaikaisesti jalka kytkimellä kohilleen.

Eikö Fergulla pysty "hiivittämään" poljinajolla?
TTV Deutzilla ei tarvi vaihtaa ajo-ohjelmaa koneitten kytkentää varten. Esim. kärryä koukkuun tällätessä hiivität koukun silmukan alle, nostat jalan kaasu(nopeus)-polkimelta, automatiikka nappaa seisontajarrun päälle, suunnanvaihdin saa olla pakkiasennossa(saa kyllä laittaa vapaa-asentoonkin mutta silloin löysää myös automaattijarru). Ei tarvi painaa jarrua eikä kytkintä. (Eikai se Fergu oo jääny vähän keskeneräiseksi? ;)



Elähän huoli, ei ole jäänyt keskeneräiseksi. Pystyy matelemaan molempiin suuntiin poljinajolla. Saa koneet ja kärryn perään tuolla tyylilläkin. Se on vaan makuasia kumpaa tapaa käyttää niinku KJL mainitsi. Itse käytän poljinajoa. :)

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: JD 7530, tehopakkaus
mikä on tää paljon puhuttu poljin ajo??? en ole sellaista itse tarvinnut niin olisi kiva tietää

eihän kaikki tarvi toiset tyytyy vähempään ;)  voimansiirron välitys muuttuu kaasulla ja tikkuun ei tartte koskea ,käytännössä täysautomaatti. ite oon ajanu vt,llä nyt yht 1200h ja kaikki ajot ajanu poljinajolla tai vakionopeussäätimellä paitsi työkoneitten perään laitossa tikkuajopäälle , turbiinikytkin toiminto off ja vanhanaikaisesti jalka kytkimellä kohilleen.

Eikö Fergulla pysty "hiivittämään" poljinajolla?
TTV Deutzilla ei tarvi vaihtaa ajo-ohjelmaa koneitten kytkentää varten. Esim. kärryä koukkuun tällätessä hiivität koukun silmukan alle, nostat jalan kaasu(nopeus)-polkimelta, automatiikka nappaa seisontajarrun päälle, suunnanvaihdin saa olla pakkiasennossa(saa kyllä laittaa vapaa-asentoonkin mutta silloin löysää myös automaattijarru). Ei tarvi painaa jarrua eikä kytkintä. (Eikai se Fergu oo jääny vähän keskeneräiseksi? ;)
On muuten kätevä toiminto tuo -aktiivinen mäkipidätin- (ohjekirjassa tuolla nimityksellä). Alkuun en uskonut että raktori pysyy mäessä paikallaan jarrua painamatta tai seisontajarrua kytkemättä käynnissä ollessaan ja suunnanvaihdin ajoasennossa.
Sehän piti kokeilla. Viljakärry perässä (n.12 tn kuormaa) kuivaamon mäkeen (nousu jotain 20 astetta), poljinajolla mäen puoliväliin, jalka pois polkimelta, siihen se Teutsi pysähty eikä lähtenyt valumaan alamäkeen. Taas kun piti päästä liikkeelle, ei muuta kun paina kaasupoljinta, niin lähdettiin. Taajama/kaupunkiajokin tosi vaivatonta tämän toiminnon ansiosta. Ja mikä parasta, niin tämä jarrutusteho on säädettävissä, esim. ettei liukkaalla ota liian äkäsesti. Tiiä sitten kuin kauan siellä laatikossa kestää se jarrusysteemi, mutta kätevä se on monessa hommassa.

ja pysyy mäessä säädettävä jarru kuormainkäytössä ei tarvi jalka jarruja eikä kytkintä.
dynä vt se nykyaikasin portaaton

articla

  • Vieras
Vs: JD 7530, tehopakkaus
No vain sehän kuulostaa Fergu hyvältä peliltä.
Vielä vähän töitä muotoilijalla jotta kuskikin alkaisi näkemään lähietäisyydellekin. Taitaa olla 10 metrin ympyrä kuskin silmistä aika katveista? Ainakin mulla tuli sen 5 minuutin tutustumisen aikana semmonen käsitys että jotain ulokkeita siittä Dynasta voisi vähän pienentää. Voi olla että johtuu siitä kun tottunu Deutzin näkymiin, jotka ei vissiin oo huonoimmasta päästä.

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: JD 7530, tehopakkaus
No vain sehän kuulostaa Fergu hyvältä peliltä.
Vielä vähän töitä muotoilijalla jotta kuskikin alkaisi näkemään lähietäisyydellekin. Taitaa olla 10 metrin ympyrä kuskin silmistä aika katveista? Ainakin mulla tuli sen 5 minuutin tutustumisen aikana semmonen käsitys että jotain ulokkeita siittä Dynasta voisi vähän pienentää. Voi olla että johtuu siitä kun tottunu Deutzin näkymiin, jotka ei vissiin oo huonoimmasta päästä.

kyllä deutsissa parasnäkyvyys se on pakko tunnustaa .istuin uuden deutsin hyttiin viime talvena siitä näki oven tiivisteen ravostaki ulos ei tartte välttämättä ilmastointia  :). tuskin nuin kuitenkaan kaikissa deutseissa ovilasi oli ilmeisesti väärin taivutettu.
dynä vt se nykyaikasin portaaton

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: JD 7530, tehopakkaus

Vielä vähän töitä muotoilijalla jotta kuskikin alkaisi näkemään lähietäisyydellekin. Taitaa olla 10 metrin ympyrä kuskin silmistä aika katveista?

Voi olla että johtuu siitä kun tottunu Deutzin näkymiin, jotka ei vissiin oo huonoimmasta päästä.


Noin muokattuna toi sopii oikeestaan kaikkiin merkkeihin, vaikka toi 10m onkin ehkä liioittelua ainakin omien kokemusteni mukaan. Pari tuntia vuodessa tulee ajettua erilaisilla, erikokoisilla traktoreilla.
tethering holes to their concave windings

articla

  • Vieras
Vs: JD 7530, tehopakkaus
Taitaa olla silläviisiin asianlaita että oikiasti kaikissa kulutushyödykkeissä peruslaatu ja tavaran elinkaari lyhenee jatkuvasti. Kuluttajat sokaistaan jollain loppujen lopuksi tarpeettomilla hienouksilla.
Kauan ei ole siitä kun isännät kilpaili siitä kenen polle on kovin menijä. Sama peli näkyy jatkuvan nykyään raktoreitten, autojen ym. osalta. Markkinavoimat ovat osanneet asiansa.
Ilimanaikasta hilipentööriä pukataan joka paikkaan ja luodaan mielikuvaa jotta kuinka ilman juuri tätä ominaisuutta voikaan ihminen tulla toimeen.
Maatalous taitaa olla sieltä pahimmasta päästä yritysmuotoja, jossa kauppiaat on saaneet luotua ihmisille sellaisia tarpeita joita oikeasti ei olisikaan. Perustunee pitkälti ikiaikaiseen kateuteen ja näyttämisen haluun kun maajussipoloset on tähän saatu niin heleposti höynäytettyä.
Ite en tiiä yhtään muuta yritysmuotoa jossa saatetaan sijoittaa yhteen ainoaan työkoneeseen viiden-kymmenen vuoden nettoansion verran rahaa. Tietääkö kukaan muu?
Ja yo. paatos koskee yhtälailla myös meitä DF:n omistajia. Ai niin, sitten on vielä niitäkin jotka ovat kapineisiinsa pelkkiä haltijoita ja ajelevat mellevänä niillä kuin omillaan ja rahoitusyhtiöt käärii tuohta korkoina.
Tämä ois ehkä ollu uuden ketjun aloituskirjoituksena parempi, mutta menköön nyt tänne. Massikkamiestenkin iloksi. Luulivat kuitenki että taas se mollaa Verkua.