Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe JD 7530, tehopakkaus  (Luettu 11145 kertaa)

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: JD 7530, tehopakkaus
Taitaa olla silläviisiin asianlaita että oikiasti kaikissa kulutushyödykkeissä peruslaatu ja tavaran elinkaari lyhenee jatkuvasti. Kuluttajat sokaistaan jollain loppujen lopuksi tarpeettomilla hienouksilla.
Kauan ei ole siitä kun isännät kilpaili siitä kenen polle on kovin menijä. Sama peli näkyy jatkuvan nykyään raktoreitten, autojen ym. osalta. Markkinavoimat ovat osanneet asiansa.
Ilimanaikasta hilipentööriä pukataan joka paikkaan ja luodaan mielikuvaa jotta kuinka ilman juuri tätä ominaisuutta voikaan ihminen tulla toimeen.
Maatalous taitaa olla sieltä pahimmasta päästä yritysmuotoja, jossa kauppiaat on saaneet luotua ihmisille sellaisia tarpeita joita oikeasti ei olisikaan. Perustunee pitkälti ikiaikaiseen kateuteen ja näyttämisen haluun kun maajussipoloset on tähän saatu niin heleposti höynäytettyä.
Ite en tiiä yhtään muuta yritysmuotoa jossa saatetaan sijoittaa yhteen ainoaan työkoneeseen viiden-kymmenen vuoden nettoansion verran rahaa. Tietääkö kukaan muu?
Ja yo. paatos koskee yhtälailla myös meitä DF:n omistajia. Ai niin, sitten on vielä niitäkin jotka ovat kapineisiinsa pelkkiä haltijoita ja ajelevat mellevänä niillä kuin omillaan ja rahoitusyhtiöt käärii tuohta korkoina.
Tämä ois ehkä ollu uuden ketjun aloituskirjoituksena parempi, mutta menköön nyt tänne. Massikkamiestenkin iloksi. Luulivat kuitenki että taas se mollaa Verkua.

On se ehkä vähän noinkin. Mutta itse olen kyllä vähän taipuvainen uskomaan edelleen siihen, että riippuu vähän tuotteesta tuo elinkaari. Olen sitä mieltä, että esim traktorin peruskomponenttien kestoikä on pidentynyt. Esim vaikka kytkimet, aika paljon saa ajaa nykyaikaisella koneella, et menee kytkin normaalin kulumisen tms johdosta remppaan. Samoiten moottori. No näinhän minun insinöörinä pitääkin ajatella ;D ;D

Ja toisaalta ketä sitten pitäisi syyttää mahdollisesti elinkaaren lyhenemisestä. Itse lähtisin osoittelemaan asiakkaita. Asiakas on se, kuka määrää tahdin. Asiakas on se, kuka aina ensimmäisenä katsoo hintaa. Aina sen pitää olla halvempi. No kilpailutilanteessa täm johtaa automaattisesti siihen, että saman tuotteen tekeminen pitää olla kokoajan halvempaa.

Naurattava esimerkki oli tästä murskauslaitoksella. Koneet oli 20-30 v vanhoja, työmiehet iäkkäitä, mutta joka vuosi sen samanlaitoksen piti samalla kalustolla saada enemmän ja enemmän kiveä murskaksi entistä halvemmalla.

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: JD 7530, tehopakkaus
No vain sehän kuulostaa Fergu hyvältä peliltä.
Vielä vähän töitä muotoilijalla jotta kuskikin alkaisi näkemään lähietäisyydellekin. Taitaa olla 10 metrin ympyrä kuskin silmistä aika katveista? Ainakin mulla tuli sen 5 minuutin tutustumisen aikana semmonen käsitys että jotain ulokkeita siittä Dynasta voisi vähän pienentää. Voi olla että johtuu siitä kun tottunu Deutzin näkymiin, jotka ei vissiin oo huonoimmasta päästä.

  Vergun mies suuntaa aina katseensa kauas,ei vahtaa saappaanvarsiin ja ojanpohjiin niin kuin deutsin mies.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

articla

  • Vieras
Vs: JD 7530, tehopakkaus
No vain sehän kuulostaa Fergu hyvältä peliltä.
Vielä vähän töitä muotoilijalla jotta kuskikin alkaisi näkemään lähietäisyydellekin. Taitaa olla 10 metrin ympyrä kuskin silmistä aika katveista? Ainakin mulla tuli sen 5 minuutin tutustumisen aikana semmonen käsitys että jotain ulokkeita siittä Dynasta voisi vähän pienentää. Voi olla että johtuu siitä kun tottunu Deutzin näkymiin, jotka ei vissiin oo huonoimmasta päästä.

  Vergun mies suuntaa aina katseensa kauas,ei vahtaa saappaanvarsiin ja ojanpohjiin niin kuin deutsin mies.

Aivan oikein. Avarakatseisuus on hyve. Muutenkin kuin MF:n hytistä katseltuna. 8)
Ne on muuten loppujen lopuksi hyvät ne Massikan lepattavat ohutmuoviset takalokarit. Niissä on automaattinen kuran poisto kun itekseen silleen kivasti väppäsevät ajellessa. ;)

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: JD 7530, tehopakkaus

Ne on muuten loppujen lopuksi hyvät ne Massikan lepattavat ohutmuoviset takalokarit. Niissä on automaattinen kuran poisto kun itekseen silleen kivasti väppäsevät ajellessa. ;)


Niin siis kuinka? Mä oo tommosta ollenkaa huomannu. Niin mihinä mallis tuollaasia on? Ainakaa kolomekympis ja kuusvitoses ei oo havaannu...
tethering holes to their concave windings

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: JD 7530, tehopakkaus
No vain sehän kuulostaa Fergu hyvältä peliltä.
Vielä vähän töitä muotoilijalla jotta kuskikin alkaisi näkemään lähietäisyydellekin. Taitaa olla 10 metrin ympyrä kuskin silmistä aika katveista? Ainakin mulla tuli sen 5 minuutin tutustumisen aikana semmonen käsitys että jotain ulokkeita siittä Dynasta voisi vähän pienentää. Voi olla että johtuu siitä kun tottunu Deutzin näkymiin, jotka ei vissiin oo huonoimmasta päästä.

  Vergun mies suuntaa aina katseensa kauas,ei vahtaa saappaanvarsiin ja ojanpohjiin niin kuin deutsin mies.

Aivan oikein. Avarakatseisuus on hyve. Muutenkin kuin MF:n hytistä katseltuna. 8)
Ne on muuten loppujen lopuksi hyvät ne Massikan lepattavat ohutmuoviset takalokarit. Niissä on automaattinen kuran poisto kun itekseen silleen kivasti väppäsevät ajellessa. ;)

kyllähän se hyvä näkyväisyys poistu teutseistaki kun laittoivat toimivan jäähytin kennoston
dynä vt se nykyaikasin portaaton

articla

  • Vieras
Vs: JD 7530, tehopakkaus
Lainaus käyttäjältä: lappalainen link=topic=2271.msg30447#msg30447

[/quote
kyllähän se hyvä näkyväisyys poistu teutseistaki kun laittoivat toimivan jäähytin kennoston

Millonkas Teutsiin on kennomuutos tehty. Mun TTV on tietojeni mukaan tullu tehtaan linjalta ulos marraskuussa 2006.
Nokkapelti peittää max. 3m pitkälti ja vajaan metrin leveälti punttitelineen päästä mitattuna.
Tuossa 7000 Nyyhkyssä se vasta valtava pelti onkin. Siihenhän kiinnitti huomionsa jopa mönkijäviestin toimittajakin tässä tuoreimmassa numerossa.
Saa nähdä tuleeko Teutsia testeihin Yrman toimesta? Myynti niillä ainakin näyttää rajoittuvan Seinäjoen eteläpuolelle. Pohjoisemmas eivät viitti etes konepäiviä järjestää. Mitäpä sitä pohjoisen köyhille :-\...etelän herraskartanoissa se raha pesii.

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: JD 7530, tehopakkaus
Lainaus käyttäjältä: lappalainen link=topic=2271.msg30447#msg30447

[/quote
kyllähän se hyvä näkyväisyys poistu teutseistaki kun laittoivat toimivan jäähytin kennoston

Millonkas Teutsiin on kennomuutos tehty. Mun TTV on tietojeni mukaan tullu tehtaan linjalta ulos marraskuussa 2006.
Nokkapelti peittää max. 3m pitkälti ja vajaan metrin leveälti punttitelineen päästä mitattuna.
Tuossa 7000 Nyyhkyssä se vasta valtava pelti onkin. Siihenhän kiinnitti huomionsa jopa mönkijäviestin toimittajakin tässä tuoreimmassa numerossa.
Saa nähdä tuleeko Teutsia testeihin Yrman toimesta? Myynti niillä ainakin näyttää rajoittuvan Seinäjoen eteläpuolelle. Pohjoisemmas eivät viitti etes konepäiviä järjestää. Mitäpä sitä pohjoisen köyhille :-\...etelän herraskartanoissa se raha pesii.
  ttv,s  on aina ollu iso keula .
dynä vt se nykyaikasin portaaton

potatofarmer

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 54
Vs: JD 7530, tehopakkaus
No vain sehän kuulostaa Fergu hyvältä peliltä.
Vielä vähän töitä muotoilijalla jotta kuskikin alkaisi näkemään lähietäisyydellekin. Taitaa olla 10 metrin ympyrä kuskin silmistä aika katveista? Ainakin mulla tuli sen 5 minuutin tutustumisen aikana semmonen käsitys että jotain ulokkeita siittä Dynasta voisi vähän pienentää. Voi olla että johtuu siitä kun tottunu Deutzin näkymiin, jotka ei vissiin oo huonoimmasta päästä.

  Vergun mies suuntaa aina katseensa kauas,ei vahtaa saappaanvarsiin ja ojanpohjiin niin kuin deutsin mies.

Aivan oikein. Avarakatseisuus on hyve. Muutenkin kuin MF:n hytistä katseltuna. 8)
Ne on muuten loppujen lopuksi hyvät ne Massikan lepattavat ohutmuoviset takalokarit. Niissä on automaattinen kuran poisto kun itekseen silleen kivasti väppäsevät ajellessa. ;)

kyllähän se hyvä näkyväisyys poistu teutseistaki kun laittoivat toimivan jäähytin kennoston

Mitä vikaa siinä luiskanokkasen kennostos on mulla ainakaan 135:es mitään ongelmia lämpöjen kans oo ollu.
130 vm 06 näkyväisyys eteen lähes yhtä hyvä vaikka on ns. "toimiva" kennosto.

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: JD 7530, tehopakkaus
No vain sehän kuulostaa Fergu hyvältä peliltä.
Vielä vähän töitä muotoilijalla jotta kuskikin alkaisi näkemään lähietäisyydellekin. Taitaa olla 10 metrin ympyrä kuskin silmistä aika katveista? Ainakin mulla tuli sen 5 minuutin tutustumisen aikana semmonen käsitys että jotain ulokkeita siittä Dynasta voisi vähän pienentää. Voi olla että johtuu siitä kun tottunu Deutzin näkymiin, jotka ei vissiin oo huonoimmasta päästä.

  Vergun mies suuntaa aina katseensa kauas,ei vahtaa saappaanvarsiin ja ojanpohjiin niin kuin deutsin mies.

Aivan oikein. Avarakatseisuus on hyve. Muutenkin kuin MF:n hytistä katseltuna. 8)
Ne on muuten loppujen lopuksi hyvät ne Massikan lepattavat ohutmuoviset takalokarit. Niissä on automaattinen kuran poisto kun itekseen silleen kivasti väppäsevät ajellessa. ;)

kyllähän se hyvä näkyväisyys poistu teutseistaki kun laittoivat toimivan jäähytin kennoston

Mitä vikaa siinä luiskanokkasen kennostos on mulla ainakaan 135:es mitään ongelmia lämpöjen kans oo ollu.
130 vm 06 näkyväisyys eteen lähes yhtä hyvä vaikka on ns. "toimiva" kennosto.
kait se kennosto siinäki pelaa hankalampi puhistaa ja tukkeutuu helepommin siksi kait isontivat keulaa
dynä vt se nykyaikasin portaaton

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7105
Vs: JD 7530, tehopakkaus
Mitä vikaa siinä luiskanokkasen kennostos on mulla ainakaan 135:es mitään ongelmia lämpöjen kans oo ollu.
130 vm 06 näkyväisyys eteen lähes yhtä hyvä vaikka on ns. "toimiva" kennosto.
kait se kennosto siinäki pelaa hankalampi puhistaa ja tukkeutuu helepommin siksi kait isontivat keulaa
[/quote]

Keulamuutoksen yhteydessä tuli cooleri,ja oisko tullu peräöljyjen lauhdutinkin? Aiemmista tiedä mutta näissä uudemmissa jäähdyttimiä melkoinen nippu,polttoaineellekin...
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

articla

  • Vieras
Vs: JD 7530, tehopakkaus
Lainaus käyttäjältä: lappalainen link=topic=2271.msg30677#msg30677
[/quote
  ttv,s  on aina ollu iso keula .

Iso ??? ???
Mitenkäs sitten kuvailisit DYNA VT:n keulaa?
Metriäkään en Dynalla ole ajanut, enkä voi vertailla muuta kuin näkyvyyttä hytistä. Ja se on Deutzissa oleellisesti parempi, olipa sitten se vanhempi luiskanokka tai tämä uudempi malli, jossa kai on kennoja enempi. Ei se pellin nokka hytistä katsoen ole juuri korkeammalla tässä uudemmassa mallissa.
No oli se Dynan hytti kylläkin sellanen halvalla tekastun olonen, kovaa muovia verhoilut, kuin jossain eteläeurooppalaisissa autoissa ennen. Ja hillitön määrä vipuja sekä nappuloita joka puolella.
Tekniikkahan siinä voi olla paljonkin parempi kuin DF:ssä. ;)

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: JD 7530, tehopakkaus
Lainaus käyttäjältä: lappalainen link=topic=2271.msg30677#msg30677
[/quote
  ttv,s  on aina ollu iso keula .

Iso ??? ???
Mitenkäs sitten kuvailisit DYNA VT:n keulaa?
Metriäkään en Dynalla ole ajanut, enkä voi vertailla muuta kuin näkyvyyttä hytistä. Ja se on Deutzissa oleellisesti parempi, olipa sitten se vanhempi luiskanokka tai tämä uudempi malli, jossa kai on kennoja enempi. Ei se pellin nokka hytistä katsoen ole juuri korkeammalla tässä uudemmassa mallissa.
No oli se Dynan hytti kylläkin sellanen halvalla tekastun olonen, kovaa muovia verhoilut, kuin jossain eteläeurooppalaisissa autoissa ennen. Ja hillitön määrä vipuja sekä nappuloita joka puolella.
Tekniikkahan siinä voi olla paljonkin parempi kuin DF:ssä. ;)
jos ei korkeemmalla niin ainakaan tuossa vanhemmassa 7480 yhtään huonompi näkyväisyys ku teutsissa . teutsissa on niin omaperäiset hallintalaitteet etten rupee etes niitä kommentoimaan.mitä ohjaamon laatuun tulee niin melko monessa teutsissa näkee tiivisteen ravosta ulos ;) ja kattoluukku vuotaa ,eivät  puolassa osaa hyttejä viimesen päälle tehä  ;)
dynä vt se nykyaikasin portaaton

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: JD 7530, tehopakkaus

Koeajoin pari vuotta sitten 110 Agrotronin, ja luulin että sitä ohjaamoa on joku mällännyt kun oven sulkemisen jälkeen jäi melkein sormen mentävä rako..  :o
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

articla

  • Vieras
Vs: JD 7530, tehopakkaus
[quote author=lappalainen link=topic=2271.msg30874#msg30874
jos ei korkeemmalla niin ainakaan tuossa vanhemmassa 7480 yhtään huonompi näkyväisyys ku teutsissa . teutsissa on niin omaperäiset hallintalaitteet etten rupee etes niitä kommentoimaan.mitä ohjaamon laatuun tulee niin melko monessa teutsissa näkee tiivisteen ravosta ulos ;) ja kattoluukku vuotaa ,eivät  puolassa osaa hyttejä viimesen päälle tehä  ;)
[/quote]

Kele, onko teutsissa puolalainen hytti?
Ilimankos se on niin hyvä hinta-laatusuhteeltaan.
Miksikähän ne teutsin toiminnot on niin helppo omaksua tämmösen tavallisen tollonkin? Oisko syynä se että ne on viisaampien mielestä omaperäiset. Vaikka olihan tuo taannoin joku testi teutsista jossa nimenomaan kehuttiin hallintalaitelogiikkaa helposti opittavaksi.
Nii ja sanohan tuo yks entinen teutsin myyjä (nykyään olosuhteitten pakosta MF:n myyjänä) että on siinä massikassa pirusti kaikkia semmosta nappulaa ja nippeliä mille ei järellistä käyttöä keksi. Palijon niitä on minustaki, ja sikin sokin ympäri sitä muovikoppia.
Niissä teutsin ovissa on kieltämättä vikaa, ne on liian tiiviit sulkea jos ei ole pakkautuvalle ilmalle jokin pakotie, esim. takaikkuna raollaan. Helposti saattaa jäädä lukko siihen ensimmäiseen asentoon jolloin ovi on tosiaan sormenmentävästi raollaan.

RockBull

  • Vieras
Vs: JD 7530, tehopakkaus
Aha. Ei poikasille?