Voishan tuo onnistua pohojanmaan lakeuksilla. Naapurien kanssa jos pystyy yhteistyöhön, niin moleemmat pääsee osille tiestä. Täällä mäkisillä, metsäisillä monimuotoisuusalueilla voip olla vaikeempaa. Vaikka auttaa täälläkin menoa kun pistää väliojia umpeen. Ja pakkoks ne on asvaltoida kyllä murskeellakin saa ajettavan pinnan.
Tota asfaltointia mietin sen takia että saisi pinnan joka ei muutu eikä tartte huolenpitoa. Ehkä joskus puskulevyllä vetäis pahimmat savet pois niin sade huuhtelis loput. Kunnon hiekkatie vaikka 0,5 metrin täytöllä kestää myöskin hyvin paljon mutta sitä joutuu aika usein kuitenkin muotoilemaan uudestaan jotta saa vedet pysymään poissa mutta asfaltin olettaisin kestävän vaikka pinnassa on vähän vettä jos urien kohdalta on hiukan painunu. Se on kyllä yllätys jos asfaltti ei muka kestäis 10 vuotta kauemmin peltotiellä. En nyt välttämättä tarkoita että rupeisin tollasta pykäämään mutta olis se siistiä ja tehokasta lähteä pellon laidasta tasaista asfalttitietä posottamaan kotiapäin.
ei oo taas pikkurahasta puutetta kun voi ajatella tollasia investointeja
on sitä niin väärällä alalla...
toisaalta aika kumma että tiekarhun käyttöön ei ole varaa mutta asvalttiin on. pari kertaa kesässä ku tiekarhulla vetasee niin ei ole ongelmia.
hyvä soratie parempi kuin huono asfaltti.
ei siitä pikkurahasta olekaan mutta isommasta on. Eli eihän mulla mitään todellista ajatusta ole asfalttia ruveta vetään. Ihmetyttää vaan kun kaikissa videoissa euroopasta kuljetaan lähes aina asfaltilla. Ovatko he saaneet huomattavasti halvemmalla vai mihin perustuu.
Senvertaa tiedän että jos asfalttia tekee niin pohjiin saa ajella vajaa metri täyttöä.