Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tätä mieltä...  (Luettu 15314 kertaa)

RockBull

  • Vieras
Vs: Tätä mieltä...
Sekoaa siitä nesteet ja öljyt vaikka kuinka huoltaa,kokemusta on ikävä kyllä.

älä rienaa, käyttäjässä vika jos joku ongelma. Ainakin jos verkulogiikkaan on uskominen.

Jos vaikka hyhyhy hydrauliikka hyhyhy hypyttää?
Tai joku halavatun jousi eksyy hamppirattaiden väliin?
Onko nämä sukua jontikan kaa? Kumpikin rupeaa hiipimään kun loota porsii? Joku perrr.... käyny vieraissa...???  ;D

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Tätä mieltä...
Oma portaaton, kyllä nyt naurattaa................... :D


Ei ihan tosi, vieläkö joku lontoon murretta osaava Velematti-kuski kuvittelee että V:hen tehdään oma laatikko, ihan tosi jätkät on siellä alpeillakin pakkasta niin paljon että Venttiili ja VT on varmaan monta kertaa koeponnistettu.....

Jos jotakin suolahdessa on suunniteltu niin sovitteita runkoon, Sisun diisseli ja VT-laatikko on jo naimisissa ja jos joku ihan tosi uskoo että AGCO laittais miljoonia siihen että keksisivät pyörän uudelleen niin onnea vaan. Pitkä on odotus, sen nyt sanoo jo maalaisjärki ja ihan sama mitä on hevosmiehet kertonu :D

Osaiskohan pojat ranskassa laittaa massikan kylkeen Valtran tarrat niin päästäis kattoon miten Vallukuskit lakoaa järkytyksestä ;D

Mutta kun ne massikan tarrat laitetaan nykyään sen haukutun valumötin kylkeen suolahdessa. No jos se olisi jostain pellinpalasta kiini niin varion loota olisi jo valmetissa.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Vario ja -34 pakane
Hienosti toimi Vario, Ylivieskan Viljavalle roudasin
"rahakauraa" pakasesa, kuivakka keli oli.
Hydrauliikan lämmityksen nappas päälle välillä kun
meinas mennä alle parametrin, kolme keikkaa päiväs,
lastates pressu "hiukan kankee" taitella... ;)

Olis se mukava nähä päivä kun Suolahen betomyllytehtaalta
ajetaan 50 000:s Valumöltti portaaton ulos, uskottako että
se päivä joskus tulee ?

Vario, parhaat patentoi edelläkävijä  8)

Ja kukas tai mikäs sen variolootan patentoi,taisi ihan rahalla patentin ostaa Fend.
Oli ihan pakko.

No jos tarkkoja ollaan niin Vario on Neukkujen keksintö
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Vs: Tätä mieltä...
Sekoaa siitä nesteet ja öljyt vaikka kuinka huoltaa,kokemusta on ikävä kyllä.

älä rienaa, käyttäjässä vika jos joku ongelma. Ainakin jos verkulogiikkaan on uskominen.

Jos vaikka hyhyhy hydrauliikka hyhyhy hypyttää?
Tai joku halavatun jousi eksyy hamppirattaiden väliin?
Onko nämä sukua jontikan kaa? Kumpikin rupeaa hiipimään kun loota porsii? Joku perrr.... käyny vieraissa...???  ;D

aivan, käyttäjän vika. no deere ei liiku kun loota porsii, aivan kuin mf kun vaihteensiirtäjä rikkoo paikat.
allekirjoittanut

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Tätä mieltä...
Sekoaa siitä nesteet ja öljyt vaikka kuinka huoltaa,kokemusta on ikävä kyllä.

Uudemmis ei pitäs kuulemma. Isot pojat kerto.
tethering holes to their concave windings

RockBull

  • Vieras
Vs: Tätä mieltä...
Sekoaa siitä nesteet ja öljyt vaikka kuinka huoltaa,kokemusta on ikävä kyllä.

Uudemmis ei pitäs kuulemma. Isot pojat kerto.

Kauankos sen sekoittamattoman myllyn kehitys kesti?
Pelkästään nollaviis sarjaa tehtiin sekoittavalla koneella jotain kuusi seitsemän vuotta?

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Tätä mieltä...
Sekoaa siitä nesteet ja öljyt vaikka kuinka huoltaa,kokemusta on ikävä kyllä.

Uudemmis ei pitäs kuulemma. Isot pojat kerto.

Kauankos sen sekoittamattoman myllyn kehitys kesti?
Pelkästään nollaviis sarjaa tehtiin sekoittavalla koneella jotain kuusi seitsemän vuotta?
Kesti kauan keksiä pientä tukea putken keskivaiheillekin. Kyllähän märkäputkikoneis ja kuivaputkisis on kummaski omat hyvät puolensa. Miten ois sitte puolikuiva. Kostea? Toi putken keskeltä tukeminen ja kunnollinen putken alapään tiivistys vois olla lähellä puolikuivaa... Vesissä on eroja kuten viinoissa tjsp meni se mainoslausekin.
tethering holes to their concave windings

Verku

Vs: Tätä mieltä...
Oma portaaton, kyllä nyt naurattaa................... :D


Ei ihan tosi, vieläkö joku lontoon murretta osaava Velematti-kuski kuvittelee että V:hen tehdään oma laatikko, ihan tosi jätkät on siellä alpeillakin pakkasta niin paljon että Venttiili ja VT on varmaan monta kertaa koeponnistettu.....

Jos jotakin suolahdessa on suunniteltu niin sovitteita runkoon, Sisun diisseli ja VT-laatikko on jo naimisissa ja jos joku ihan tosi uskoo että AGCO laittais miljoonia siihen että keksisivät pyörän uudelleen niin onnea vaan. Pitkä on odotus, sen nyt sanoo jo maalaisjärki ja ihan sama mitä on hevosmiehet kertonu :D

Osaiskohan pojat ranskassa laittaa massikan kylkeen Valtran tarrat niin päästäis kattoon miten Vallukuskit lakoaa järkytyksestä ;D

Mutta kun ne massikan tarrat laitetaan nykyään sen haukutun valumötin kylkeen suolahdessa. No jos se olisi jostain pellinpalasta kiini niin varion loota olisi jo valmetissa.


.....tai mitäs järkeä VT:n kylkeen sitä Valtran tarraa on siihen laittaa kun se Masserin oma tarra näyttää niin hyvältä.... ;D

Paljonkohan noita 4400-sarjalaisia on myyty muuten verkun/vatran väreissä?  ???
Kypsä tapaus

kaju

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 144
  • Pohjalla on hyvä olla, ei voi vajota alemmas
Vs: Tätä mieltä...
Tänne mietin suunnalle on vuodenvaihtees tullu 2 kpl 4400 sarjalaista.
Kyllä ne niitä jonkin verran myy, siis vaihtaa valtraa ferkuun
vanheneminen on pakollista
aikuistuminen vapaaehtoista

RockBull

  • Vieras
Vs: Tätä mieltä...
Sekoaa siitä nesteet ja öljyt vaikka kuinka huoltaa,kokemusta on ikävä kyllä.

Uudemmis ei pitäs kuulemma. Isot pojat kerto.

Kauankos sen sekoittamattoman myllyn kehitys kesti?
Pelkästään nollaviis sarjaa tehtiin sekoittavalla koneella jotain kuusi seitsemän vuotta?
Kesti kauan keksiä pientä tukea putken keskivaiheillekin. Kyllähän märkäputkikoneis ja kuivaputkisis on kummaski omat hyvät puolensa. Miten ois sitte puolikuiva. Kostea? Toi putken keskeltä tukeminen ja kunnollinen putken alapään tiivistys vois olla lähellä puolikuivaa... Vesissä on eroja kuten viinoissa tjsp meni se mainoslausekin.

Ikävä kyllä kyse on liiketoiminnan rahoittamisesta,ei lisätä tiivisteitä tai tueta putkia liian nopeasti,varaosa myyntihän kannattaa, ja sepäthän tarvii töitä.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Tätä mieltä...
Sekoaa siitä nesteet ja öljyt vaikka kuinka huoltaa,kokemusta on ikävä kyllä.

Uudemmis ei pitäs kuulemma. Isot pojat kerto.

Kauankos sen sekoittamattoman myllyn kehitys kesti?
Pelkästään nollaviis sarjaa tehtiin sekoittavalla koneella jotain kuusi seitsemän vuotta?
Kesti kauan keksiä pientä tukea putken keskivaiheillekin. Kyllähän märkäputkikoneis ja kuivaputkisis on kummaski omat hyvät puolensa. Miten ois sitte puolikuiva. Kostea? Toi putken keskeltä tukeminen ja kunnollinen putken alapään tiivistys vois olla lähellä puolikuivaa... Vesissä on eroja kuten viinoissa tjsp meni se mainoslausekin.

Ikävä kyllä kyse on liiketoiminnan rahoittamisesta,ei lisätä tiivisteitä tai tueta putkia liian nopeasti,varaosa myyntihän kannattaa, ja sepäthän tarvii töitä.

No miks sitte kunnolla tuettuja ja kuivaputkikoneita on tehty maailman sivu?
tethering holes to their concave windings

jikow

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 88
Vs: Tätä mieltä...
Portaattoman (CVT) voimansiirron ensimmäisen tunnetun version kehitteli Leonardo da Vinci jo 500 vuotta sitten.
Tuon jälkeen portaattomia voimansiirtoja on kehitellyt joka
toinen kyläseppä.
Ensimmäinen eurooppalainen patentti portaattomalle voimansiirrolle on saatu 1800-luvulla.
Henry Fordin T-Model Fordissa oli planeettapyörästöihin ja jarrupantoihin perustuva “automaattivaihteisto”.

Kitkapyöriin, hammaspyöräpareihin, kiilahihnoihin, kartiopyöriin,
planeettapyörästöihin, jarrupantoihin, levykytkimiin, hydraulipumppuihin, hydraulimoottoreihin jne. vimpaimiin
perustuvia puoliautomaattisia, automaattisia, portaattomia vaihteistoja ja voimansiirtoja konehistoria tuntee satoja, tai tuhansia.

Fendt Vario on yksi hydrostaatis-mekaaninen vaihteisto lukemattomien
vastaavien joukossa, eikä mitään muuta.
On aivan varmaa, että myös Valtran insinöörit hallitsevat nykyisen
tunnetun CVT-tekniikan, myös tietotekniikan ja pystyvät tekemään
"portaattoman" voimansiirron jos kaikki traktorin ostajat sellaisen vaativat
ensimmäisenä vakiovarusteena.

Mekaanisesti, täysin portaattomasti , "luistamattomasti" , ilman hydrauliikkaa ja tietotekniikkaa toimiva vaihteisto on Fendtin insinööreilläkin vielä keksimättä ja pysyy.

Näitä portaattomia riittää.
www.sae.org/ohmag/toptech/01.htm
www.deutz-fahr.de/english/traktoren/agrotronttv/getriebe.php
www.deere.com/en_US/ag/feature/2005/johndeereivt.html
www.bonhillmarketing.co.uk/cvt.htm
jne, jne.........

Viimeksi muokattu: 22.02.08 - klo:23:37 kirjoittanut jikow

jps

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 807
Vs: Tätä mieltä...
Valtran insinöörit koettavat suunnitella ylivertaista Vario kakkosta, harmi kun Stalin meni ja ammutti sen ykkösen keksijän...

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Tätä mieltä...
Mekaanisesti, täysin portaattomasti , "luistamattomasti" , ilman hydrauliikkaa ja tietotekniikkaa toimiva vaihteisto on Fendtin insinööreilläkin vielä keksimättä ja pysyy.

***Ei fentin vaihteistossa mitään luistoa tapahdu.
Kui mää ain olen paras?

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Tätä mieltä...
Mekaanisesti, täysin portaattomasti , "luistamattomasti" , ilman hydrauliikkaa ja tietotekniikkaa toimiva vaihteisto on Fendtin insinööreilläkin vielä keksimättä ja pysyy.

***Ei fentin vaihteistossa mitään luistoa tapahdu.
Eikös ensin liikuta öljypumpulla ja kun mahdollista niin lukittuu kiinteäksi ja takaisin pumpulle kun pakko.Ikuinen vaihteisto jos huolletaan sanos MF-huoltomies ja laatikko on parannettu malli fendtin laatikosta.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"