Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tätä mieltä...  (Luettu 14699 kertaa)

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Tätä mieltä...
Onko kukaan ajellut uudempia volvon pyöräkuormaajia "mehuvetoisia" ?  Hienoja vehkeitä.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Tätä mieltä...
Mekaanisesti, täysin portaattomasti , "luistamattomasti" , ilman hydrauliikkaa ja tietotekniikkaa toimiva vaihteisto on Fendtin insinööreilläkin vielä keksimättä ja pysyy.

***Ei fentin vaihteistossa mitään luistoa tapahdu.
Eikös ensin liikuta öljypumpulla ja kun mahdollista niin lukittuu kiinteäksi ja takaisin pumpulle kun pakko.Ikuinen vaihteisto jos huolletaan sanos MF-huoltomies ja laatikko on parannettu malli fendtin laatikosta.

Ihan on mekaaninen hammaspyöräyhteys koko nopeusalueella. Planeettapyörien kannatinta hydrauliikalla pyörittämällä
saadaan aikaiseksi nopeuden säätö.

Ei siis tapahdu mitään lukittumisia ja hydraulimoottorilla ajoa millään nopeudella.
Kui mää ain olen paras?

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Vs: Tätä mieltä...
Mekaanisesti, täysin portaattomasti , "luistamattomasti" , ilman hydrauliikkaa ja tietotekniikkaa toimiva vaihteisto on Fendtin insinööreilläkin vielä keksimättä ja pysyy.

***Ei fentin vaihteistossa mitään luistoa tapahdu.
Eikös ensin liikuta öljypumpulla ja kun mahdollista niin lukittuu kiinteäksi ja takaisin pumpulle kun pakko.Ikuinen vaihteisto jos huolletaan sanos MF-huoltomies ja laatikko on parannettu malli fendtin laatikosta.

joopati joo, mikä öljypumppu se on ikkuinen? Saatikka vaihteisto? Kyllä niitä saa aikanaan rempata vaikka olis kuinka paranneltu versio mistä tahansa. Ai niin se huolto mf:llä tarkoittanee pumppujen ja rattaiden vaihtoa tarvittaessa...
siinä tapauksessa se on ikuinen!  ;D
allekirjoittanut

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: Tätä mieltä...
Mekaanisesti, täysin portaattomasti , "luistamattomasti" , ilman hydrauliikkaa ja tietotekniikkaa toimiva vaihteisto on Fendtin insinööreilläkin vielä keksimättä ja pysyy.

***Ei fentin vaihteistossa mitään luistoa tapahdu.
Eikös ensin liikuta öljypumpulla ja kun mahdollista niin lukittuu kiinteäksi ja takaisin pumpulle kun pakko.Ikuinen vaihteisto jos huolletaan sanos MF-huoltomies ja laatikko on parannettu malli fendtin laatikosta.

Ihan on mekaaninen hammaspyöräyhteys koko nopeusalueella. Planeettapyörien kannatinta hydrauliikalla pyörittämällä
saadaan aikaiseksi nopeuden säätö.

Ei siis tapahdu mitään lukittumisia ja hydraulimoottorilla ajoa millään nopeudella.

kaitpa timppa ymmärtää sen, että ei se planeettapyörien kannatimen pyörityskään voimatta tule. Ja sitä paitsi itse olen siinä uskossa että hydrauliikalla pyöritetään ulkokehää, input tulee planeettapyörille ja output aurinkopyörältä. Uskaltaisin väittää, että ajettaessa hiljaa hydrauliikalla on oltava merkittävä osuus nopeuden säädössä. Eikös näin että moottorilta tuleva nopeus eliminoidaan pyörittämällä jotain paikkaa eri suuntaan. Ja outputtiin välittyy momenttia, jolloin myös sen tuottamiseen tarvitaan momenttia, jolloin hydrauliikankin on sitä tuotettava.

hammaskontakti säilyy toki koko ajan ja ei siellä mitän pakkoja kait luistateta, mutta mielestäni koneella ajellaan hydr.moottorilla jollain nopeusalueella.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: Tätä mieltä...
Eikös ensin liikuta öljypumpulla ja kun mahdollista niin lukittuu kiinteäksi ja takaisin pumpulle kun pakko.Ikuinen vaihteisto jos huolletaan sanos MF-huoltomies ja laatikko on parannettu malli fendtin laatikosta.
Kun vaan saatais sähköt kulkemaan sinne laatikolle asti.  ::) Vai onko Dyna VT:ssä Windows käyttis? Naapurin VT täytyy aina sillointällöin sammuttaa kun menee blackouttiin.
Mystinen kesälaatumies

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Tätä mieltä...
Mekaanisesti, täysin portaattomasti , "luistamattomasti" , ilman hydrauliikkaa ja tietotekniikkaa toimiva vaihteisto on Fendtin insinööreilläkin vielä keksimättä ja pysyy.

***Ei fentin vaihteistossa mitään luistoa tapahdu.
Eikös ensin liikuta öljypumpulla ja kun mahdollista niin lukittuu kiinteäksi ja takaisin pumpulle kun pakko.Ikuinen vaihteisto jos huolletaan sanos MF-huoltomies ja laatikko on parannettu malli fendtin laatikosta.

Ihan on mekaaninen hammaspyöräyhteys koko nopeusalueella. Planeettapyörien kannatinta hydrauliikalla pyörittämällä
saadaan aikaiseksi nopeuden säätö.

Ei siis tapahdu mitään lukittumisia ja hydraulimoottorilla ajoa millään nopeudella.

kaitpa timppa ymmärtää sen, että ei se planeettapyörien kannatimen pyörityskään voimatta tule. Ja sitä paitsi itse olen siinä uskossa että hydrauliikalla pyöritetään ulkokehää, input tulee planeettapyörille ja output aurinkopyörältä. Uskaltaisin väittää, että ajettaessa hiljaa hydrauliikalla on oltava merkittävä osuus nopeuden säädössä. Eikös näin että moottorilta tuleva nopeus eliminoidaan pyörittämällä jotain paikkaa eri suuntaan. Ja outputtiin välittyy momenttia, jolloin myös sen tuottamiseen tarvitaan momenttia, jolloin hydrauliikankin on sitä tuotettava.

hammaskontakti säilyy toki koko ajan ja ei siellä mitän pakkoja kait luistateta, mutta mielestäni koneella ajellaan hydr.moottorilla jollain nopeusalueella.


Kun DynaVt on paikallaan, niin silloin "ajetaan " hydraulimoottorilla täysillä. Elikkä "input" kumotaan pyörittämällä planeettakannatinta
hydraulimoottorilla siten, että "output" on nolla.

Vahvistuu todellakin käsitys, että kukaan ei ymmärrä fentin lootan toimintaperiaatetta.

Ei edes 99,9% dynavt/fentvarion omistajista.
Kui mää ain olen paras?

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Tätä mieltä...
Eikös ensin liikuta öljypumpulla ja kun mahdollista niin lukittuu kiinteäksi ja takaisin pumpulle kun pakko.Ikuinen vaihteisto jos huolletaan sanos MF-huoltomies ja laatikko on parannettu malli fendtin laatikosta.
Kun vaan saatais sähköt kulkemaan sinne laatikolle asti.  ::) Vai onko Dyna VT:ssä Windows käyttis? Naapurin VT täytyy aina sillointällöin sammuttaa kun menee blackouttiin.

Isäntäkin on tod näk tavoiltaan samanlainen?
Kui mää ain olen paras?

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: Tätä mieltä...
Ei ainakaan montaa kertaa päivässä.  ;D
Mystinen kesälaatumies

RockBull

  • Vieras
Vs: Tätä mieltä...
Muistetaanpas nyt siitä variolootan hydrauliikasta sellainen jännä juttu jotta sekä pumppu että moottori ovat säätyvätilavuuspumppuja. Eli jos pumppu ei pumppaa,vehkeet ei liiku.
-Pumppu pumppaa vähän,moottori suurella tilavuudella,voima sitä kautta,
-Pumppu täysillä,moottori pienellä, voima menee mekaaniselta puolelta enemmän,pumppu täysillä,moottori nollakulmilla,kaikki voima mekaaniselta puolelta.
Ja kaikki siltä väliltä,siinä se hienous on.
Liikkeelle lähdetään hydraulisesti,mekaanisen puolen osuus kasvaa nopeuden lisääntyessä.
Pakki hydraulinen.
Sähköroottomit säätää pumput ja moottorit.
En ossaa kummemmin selittää mutta tuota kuvaa voi ajankulukseen katella.

http://www.fendt.com/medien/Technik/vario_getriebe_en.gif

RockBull

  • Vieras
Vs: Tätä mieltä...


No miks sitte kunnolla tuettuja ja kuivaputkikoneita on tehty maailman sivu?
[/quote]

Niin,eihän se ole siitä kiinni etteikö osattaisi,mutta varaosa/huoltopuoli tuottaa,eli ei tehdä korjauksia ja parannuksia liian nopeasti. Esimerkiksi tuolla toisessa viestiketussa oleva valmetin vauhtipyörän boorilevy. Tuli niitä muutama vaihdettua,ei olisi paljoa kalliimpi tehdä kestävämpi mutta sitten niitä ei myydä kuin yksi per asiakas. Huono business. Tai JD,käsitääkseni sitä hydrauliikan ilotikun  varmuussalvan katkaisijaa ei myydä erikseen,tikun mukana vaan,monta tonnia maksaa,hyvä business. Tosin radiosepälle kiikuttaja saa hyvän tilin,ikävä kyllä kaikki ei sitä ymmärrä tehdä.
Tai veeteen se suodin joka tulee fendtin paketissa mutta maksaa puolet enemmän,nollaviisi valmetin ulosoton pakka joka ei yhtään luistatusta kestä ym.
Konetta suunnitellessa suunnitellaan myös käyttöikä,samoin suunnitellaan varaosamyynnin tuotto ja niin edelleen.
Miltäs tuntuu jos väitän että näiden isojen pajojen esim. Valmet,JD,MF takuuosastot tuottavat voittoa?

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Tätä mieltä...
Liikkeelle lähdetään hydraulisesti,mekaanisen puolen osuus kasvaa nopeuden lisääntyessä.

****liikkeelle ei lähdetä yksin hydraulisesti. Vain täysin paikallaan pysyy hydraulisesti, elikkä kun vauhtitikulla säädetään vauhti nollaan. Kytkinpoljin/suunnanvaihtovipu käyttää taas vedonvapautinventtiiliä


Pakki hydraulinen.

****pakki toimii samoin kuin eteenpäinkin ajo.

Taaskaan ei käsitystäkään portaattoman laatikon toiminnoista.
Kui mää ain olen paras?

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Tätä mieltä...
Muistetaanpas nyt siitä variolootan hydrauliikasta sellainen jännä juttu jotta sekä pumppu että moottori ovat säätyvätilavuuspumppuja. Eli jos pumppu ei pumppaa,vehkeet ei liiku.
-Pumppu pumppaa vähän,moottori suurella tilavuudella,voima sitä kautta,
-Pumppu täysillä,moottori pienellä, voima menee mekaaniselta puolelta enemmän,pumppu täysillä,moottori nollakulmilla,kaikki voima mekaaniselta puolelta.
Ja kaikki siltä väliltä,siinä se hienous on.
Liikkeelle lähdetään hydraulisesti,mekaanisen puolen osuus kasvaa nopeuden lisääntyessä.
Pakki hydraulinen.
Sähköroottomit säätää pumput ja moottorit.
En ossaa kummemmin selittää mutta tuota kuvaa voi ajankulukseen katella.

http://www.fendt.com/medien/Technik/vario_getriebe_en.gif

Näinhän mä hienosti lainasin mönkkäriviestin tekstiä tossa taannoin just tosta aiheesta...

Dyna-VT:n toiminta: "Ajonopeutta lisättäessä pumpun kulma kasvaa ja hydraulimoottorin pienenee, seurauksena moottorin käyntinopeuden nousu. Pumpun tehontarve kasvaa, jolloin planeettapyörästön kehäpyörän jarruuntumisen seurauksena aurinkopyörän nopeus nousee ja samalla sen kautta välittyy yhä suurempi osuus tehosta mekaanisesti kokooja-akselille." (Koneviesti 4/2006, s.10)



Suurimmalla nopeudella voimansiirto on täysin mekaaninen. Liikkeellelähtö todellakin on hydrostaattinen, jonka jälkeen mekaanisen osuus nousee lineaarisesti.[/size]
tethering holes to their concave windings

RockBull

  • Vieras
Vs: Tätä mieltä...
Liikkeelle lähdetään hydraulisesti,mekaanisen puolen osuus kasvaa nopeuden lisääntyessä.

****liikkeelle ei lähdetä yksin hydraulisesti. Vain täysin paikallaan pysyy hydraulisesti, elikkä kun vauhtitikulla säädetään vauhti nollaan. Kytkinpoljin/suunnanvaihtovipu käyttää taas vedonvapautinventtiiliä


Pakki hydraulinen.

****pakki toimii samoin kuin eteenpäinkin ajo.

Taaskaan ei käsitystäkään portaattoman laatikon toiminnoista.

Ei mulla käsitystä olekkaan,mutta traktorin moottori se siihen planeetan kannattimeen on kytketty,kehäpyörä pumppuun, pumpun käyttämä hydr.moottori kokooja akseliin johon myös aurinkopyörä kytketty.
Pumppu käännetään miinuskulmille jolloin peruutetaan.
Erittäin yksinkertainen systeemi.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Tätä mieltä...

Ei mulla käsitystä olekkaan,mutta traktorin moottori se siihen planeetan kannattimeen on kytketty,kehäpyörä pumppuun, pumpun käyttämä hydr.moottori kokooja akseliin johon myös aurinkopyörä kytketty.
Pumppu käännetään miinuskulmille jolloin peruutetaan.
Erittäin yksinkertainen systeemi.

On. Ei oo liikaa liikkuvia osia.
tethering holes to their concave windings

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Tätä mieltä...
Timppa.Sun täytyy ajatella yksinkertaisesti,vasemmalle kii oikeelle auki.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"