Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe ***** sairas maa! Vielä sairaammat "kansanedustajat"!  (Luettu 10105 kertaa)

Luomujussi

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Expertus dico....
Vs: Ymmärrys...
niin, kyllä pikka´sen sylettää noi suuret puolueet kun niillä ei ole minkäänlaista älliä hoitaa maamme asiaa! ihan ***** vuoksi aion äänestää persut valtaan että nää stalinlinin periliset keksis että ei ihan mitä tahansa voi tehä ilman serausta!
  Kyll tää nyt on menny helekutin kummaksi, kun kohta koko Agronetin väki on samas puolueessa.  ;D
Mä en oo  :P :P   ;D ;D
No missä puolueessa sä sitten olisit jos kaikki muut olisivat siinä eräässä ja ainoassa maatalouden asiaa ajavassa puolueessa.
Kansallisessa Kokoomuksessa  :P :P   ;D ;D
Minä en taaskaan ymmärrä

Ymmärrän sen.

sitä miksi et osaa rehdisti kunnioittaa omaa vasemmistolaistaustaasi. Kokkarit eivät tunnetusti ole työväen asialla. Minun kumpikin vaari oli (korpi) kommunisteja on itse asiassa olen heidän saavutuksistaan ja teoistaan ylpeä.

Minä nyt tällä kertaa siis ihan oikeasti tarkastelen asioita niistä lähtökohdista mistä vasemmistolaiset saivat työläisten ja koko kansan aseman nykyiselle tasolle.

olihan se   tuskallista  maan asioiden hoito sotien jälkeen kun kommarit
olivat lähes aina lakossa  tai yllyttämässä lakkoon,  muiden oli tehtävä työt :P

Sodan jälkeen sotakorvaukset maksettiin ajallaan.

Odotan nyt todistustasi siitä miten vasemmisto olisi toiminut työväen edun vastaisesti.

Ja mun mielestä nykyinen , tosin jo aikaisemmin saavutettu työväestön asema on mahdollistanut nykyisen hyvinvointiyhteiskunnan.

"""""työhön ryhtyivät maaseudun asukkaat  metsässä ja  tehtaissa""" 8) sivuansioiden perässä
sieltä   se  maksu tuli

katseleppas niitä lakkotilastoja niiltä ajoilta :P

Toi on nyt täyttä skeidaa. Kumpi mielestäsi mahdollisti sotakorvausten maksun, maalaisväestö vaiko tehdastyölaiset--------
lue edellinen ennenkuin kysyt lisää 8)

Siis mksi lukea sun skeidaa. Oletko siis sitä mieltä että sotakorvaukset maksettiin maataloustuotannolla. Aika harhoissa näyt elävän......

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
hei, mutta kukas kuunteli tänään yle puheessa kun oli joku arkistoin aarre ja siinä' jokunjoka kerto että moskpassa on kiva olla!         olikko aukki sinä jo silloin siinä remmissä?      ja oliha se kiva kulla kuinhyvin teitä siellä piettiin!   ja nyt se sama sais jatkua?

Lehtimäki

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
niin, kyllä pikka´sen sylettää noi suuret puolueet kun niillä ei ole minkäänlaista älliä hoitaa maamme asiaa! ihan ***** vuoksi aion äänestää persut valtaan että nää stalinlinin periliset keksis että ei ihan mitä tahansa voi tehä ilman serausta!
  Kyll tää nyt on menny helekutin kummaksi, kun kohta koko Agronetin väki on samas puolueessa.  ;D
No missä puolueessa sä sitten olisit jos kaikki muut olisivat siinä eräässä ja ainoassa maatalouden asiaa ajavassa puolueessa.
Minä en taaskaan ymmärrä

Ymmärrän sen.

sitä miksi et osaa rehdisti kunnioittaa omaa vasemmistolaistaustaasi. Kokkarit eivät tunnetusti ole työväen asialla. Minun kumpikin vaari oli (korpi) kommunisteja on itse asiassa olen heidän saavutuksistaan ja teoistaan ylpeä.

Minä nyt tällä kertaa siis ihan oikeasti tarkastelen asioita niistä lähtökohdista mistä vasemmistolaiset saivat työläisten ja koko kansan aseman nykyiselle tasolle.

olivat lähes aina lakossa  tai yllyttämässä lakkoon,  muiden oli tehtävä työt :P

Odotan nyt todistustasi siitä miten vasemmisto olisi toiminut työväen edun vastaisesti.

Ja mun mielestä nykyinen , tosin jo aikaisemmin saavutettu työväestön asema on mahdollistanut nykyisen hyvinvointiyhteiskunnan.

"""""työhön ryhtyivät maaseudun asukkaat  metsässä ja  tehtaissa""" 8) sivuansioiden perässä
sieltä   se  maksu tuli

Toi on nyt täyttä skeidaa. Kumpi mielestäsi mahdollisti sotakorvausten maksun, maalaisväestö vaiko tehdastyölaiset--------

Siis mksi lukea sun skeidaa. Oletko siis sitä mieltä että sotakorvaukset maksettiin maataloustuotannolla. Aika harhoissa näyt elävän......

paas ny kiiruusti karvareuhka päähäsi,  siis se joka teille jäi niiltä venäjän reissuilta
sillä  kylmyys on pahasta kun et kirjoitettua osaa lukea

riittävän  selvästi mainitsen tehdastyön

sotakorvausten maksusta minulla  on riittäväsiti  tietoa ja  myös siitä
miten paljon  suomen kommunistit  yrittivät tehä haittaa tuolle maksamiselle

sen ajan demareille on annettava tunnustus  "jo riittää"  kanpanjasta
ja  jopa itse neuvostoliittokin vetosi lakkojen vähentämiseksi koska
heillä oli omat tavoitteensa

suurlakko oli kommareiden 50 luvun viimeinen voimainkoitos  valtaan pääsemiseksi

hopi  hopi sitä karvareuhkaa päähän ;D ;D

Sepedeus

• Vieras
Minä en taaskaan ymmärrä

Ymmärrän sen.

sieltä   se  maksu tuli

paas ny kiiruusti karvareuhka päähäsi,  siis se joka teille jäi niiltä venäjän reissuilta
sillä  kylmyys on pahasta kun et kirjoitettua osaa lukea

riittävän  selvästi mainitsen tehdastyön

sotakorvausten maksusta minulla  on riittäväsiti  tietoa ja  myös siitä
miten paljon  suomen kommunistit  yrittivät tehä haittaa tuolle maksamiselle

sen ajan demareille on annettava tunnustus  "jo riittää"  kanpanjasta
ja  jopa itse neuvostoliittokin vetosi lakkojen vähentämiseksi koska
heillä oli omat tavoitteensa

suurlakko oli kommareiden 50 luvun viimeinen voimainkoitos  valtaan pääsemiseksi

Ja paljonko siitä on aikaa. Liki kuuskymmentä vuotta. Nyt ei kommareita löydy enää, kuin sormilla laskettava luku. Jaakko Laakso ja kumppanit ;D

Petri

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Komppaan kyllä Luomujussia. Tuloerojen vähäisyys näyttää yllättävän hyvin korreloivan yleisen hyvinvoinnin, kilpailukyvyn jne. kanssa. Tasa-arvoiset koulutusmahdollisuudet takaavat koko väestön kykyjen käytön hyvinvointimme rakentamisessa - kunnon porvarimalli periyttää herrojen työt herrojen (lahjattomillekin) penskoille, fiksukin työläis/torpparintytär jää pesemään paitoja, kun ei ole mahdollisuutta eteenpäin.

Eli työväenliikkeen historia on kunniakas, liikeen saavutuksista hyötyy porvarikin. Se, että nykyvasemmisto on jämähtänyt saavutettujen etujen ansiosidonnaisen puolustajaksi onkin ihan toinen tarina. Forssan kokouksen teesit on saavutettu ajat sitten, pitäisi pystyä uudistamaan sanomaa se arvomaailman pohjalta. "Perse penkkiin" -menetelmällä ei nykymaailmassa enää voida hommia hoitaa, yhteisten rahojen jakopolitiikan lisäksi tarvittaisiin myös näkemystä siitä, miten sitä pottia saadaan kasaan.

Petri

roadrunner

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Kyllä tämän maan eteenpäin viemiseksi tarvitaan duunareita,ja työnantajia. Kumpikin tarvitsee
toisiaan, vaikka välillä ovat tukkanuottasilla. Pitäisi vain oppia antamaan arvo toisilleen.

jeep

• Vieras
Luomujussilla ja Petrillä on hyviä ja asiallisia kommentteja, Hyvää Joulua teille. Kuin myös kaikille teille agron lukijoille sekä ylläpidolle, Hyvää Joulua.

Minäkin muistan juureni, en kuse niiden päälle, vaan olen ylpeä juuristani. Rahallisesti köyhän perheen lapsi se minäkin olen, henkisellä tasolla pidin taas lapsuuden kotiani rikkaana.

Lapsuuden kodissani ei ollut sydän pakkasessa.

Viimeksi muokattu: 23.12.10 - klo:21:53 kirjoittanut jeep

Sepedeus

• Vieras
Kyllä tämän maan eteenpäin viemiseksi tarvitaan duunareita,ja työnantajia. Kumpikin tarvitsee
toisiaan, vaikka välillä ovat tukkanuottasilla. Pitäisi vain oppia antamaan arvo toisilleen.

Vaikka monet moittii -70 luvun työnantajia/kapitalisteja niin meikäläisellä ei mitään valittamista. Eka työpaikka firmassa missä omistaja oli vapaamuurari. Homma toimi. Muutama vuosi ,niin vanhat jermut oli kateellisia miksi tuo  pojan kossikka hankkii niin paljon. Pomo tuumas, että kyllä jää hänellekin ;D Se oli sitä aikaa kun vapaamuurarit tienas Svetogorsk urakasta ;D

Viimeksi muokattu: 23.12.10 - klo:21:57 kirjoittanut Sepedeus

jeep

• Vieras
Ettei totuus unohtuisi.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9540785
Keskustelu jatkuu, jottei tuleva sukupolvi unohtaisi sitä, ketkä tämän Suomen jälleen rakensi sodan jälkeen, sekä loi hyvinvointivaltion. Kokoomus ei ollut luomassa hyvinvointivaltiota, koska Suomenkansa tiesi silloin että kokoomus osaa vain TUHOTA!

JoHaRa

• Vieras
Ja vielä yksinkertaisemmat äänestäjät! Kokoomus, SDP ja Keskusta, sekä puisto-osastot tuhoaa tämän maan! Tämä ei ole enää SUOMI, vaan Kongo >:(

Nytkö vasta hokasit?  ;D Itse olen ollut koko pienen ikäni tätä mieltä, enkä siksi ole koskaan kunnallis-/eduskuntavaaleissa äänestänyt, enkä äänestä! :D

Hyvää Joulua myös pötsjölöömille tuon briljantin anarkianpoikasen johdosta  :D

Luomujussi

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Expertus dico....
Luomujussilla ja Petrillä on hyviä ja asiallisia kommentteja, Hyvää Joulua teille. Kuin myös kaikille teille agron lukijoille sekä ylläpidolle, Hyvää Joulua.

Minäkin muistan juureni, en kuse niiden päälle, vaan olen ylpeä juuristani. Rahallisesti köyhän perheen lapsi se minäkin olen, henkisellä tasolla pidin taas lapsuuden kotiani rikkaana.

Lapsuuden kodissani ei ollut sydän pakkasessa.

Kivat joulut sullekin. Hienoa että mun toisinaan aika voimakkaat ja kärkevät kannanotot saavat kannatusta.

Juurien merkityksestä sen verran että meilläkin on aika vaikea tausta, ensin taistelua perikunnan kanssa ja sitten parikymmentä vuotta tilan hankintalainaa maksellessa. Vasta viime vuosina vuosikymmenien työ kantaa hedelmää jokseenkin tuottavan velattoman tilan muodossa.....

Moni maajussi on todennut että palkansaajana olisi päässyt helpommalla ja tämän toteamuksen itsekin allekirjoitan.

Ja noista tuloeroista, on aika kiistaton fakta että muutaman viimeisen hallituksen aikana tuloerot ovat vaan kasvaneet. Tämä ei ole ehkä hyväksi yhteiskuntasovulle......

Viimeksi muokattu: 24.12.10 - klo:20:09 kirjoittanut Luomujussi

SKN

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Jossakin näin vilaukselta viittauksen Speden poikamiesvuosista. Oletko koko ikäs kintaaseen hitsannu ja antanu Kyllikin päättää mitä astiakaapissa seisoo?

;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159