Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Liekö mahdollista?  (Luettu 8116 kertaa)

cosmic_cowboy

• Vieras
Vs: Liekö mahdollista?
Kyllä tuola osakemarkkinoilla kannataa toimia AINA toisin kuin joku neuvoo tai köyhä kansa tekee. Aikanaan olin HK:n tuottaja. Koska minulla oli tuottajalainaa firmalle tarjoyttiinnniden vaihtamista HK: osakkesiin. Menin paikaliseen OP:n ja kysyin, että onko kukaan tehnyt vaihtokauppaa. No pankkineidit ja -rouvat totesivat, että ei sitten kukaan täyspäinen niin huonoa kauppaa tee. No minä siihen totesin, että tässä on sellainen vähemmän täyspäinen ja vaihdoin lainani osakkesiin. No lopun tiedättekin, en liene tehnyt niin hyvää kauppaa eläessäni ja nyt taitaa olla salkussa jo toistatuhtta HK:n osaketta.
Ninkuin Esko Seppänen joskus totesi, osakkeita pitää osataa silloin kuin ne on halpoja. Kun köyhä kansa herää niitä ostamaan, niin ne ovat silloin jo liian kalliita ja isot sijoittajat myyvät omistuksiaan tyhmille piensijoittajille.

Lainaa ei ilmeisesti ollut 7000-14000€  ;? Juurikin näin. Sopulilauma ilmiö.. Itseäni ihmetyttää tällä hetkellä kuinka pitkään Wärtsilän diisselit ja Koneen hissit jaksaa porskuttaa..
Kyllähän ne porskuttaa. Kunhan niitten valmistus on enimmäkseen kiina-intia suunnalla >:(

Wärtsilää tuntevalta taholta olen kuullut, että siinä talossa toimii kaikki. Suunitelmat, aikataulut, kommunikaatio, markkinointi, toimitukset, jälkimarkkinointi ......mitä niitä nyt on. Kun homma on hanskassa, ei haittaa se, että teknologia on kivikautista.

rene

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Kyllä tuola osakemarkkinoilla kannataa toimia AINA toisin kuin joku neuvoo tai köyhä kansa tekee. Aikanaan olin HK:n tuottaja. Koska minulla oli tuottajalainaa firmalle tarjoyttiinnniden vaihtamista HK: osakkesiin. Menin paikaliseen OP:n ja kysyin, että onko kukaan tehnyt vaihtokauppaa. No pankkineidit ja -rouvat totesivat, että ei sitten kukaan täyspäinen niin huonoa kauppaa tee. No minä siihen totesin, että tässä on sellainen vähemmän täyspäinen ja vaihdoin lainani osakkesiin. No lopun tiedättekin, en liene tehnyt niin hyvää kauppaa eläessäni ja nyt taitaa olla salkussa jo toistatuhtta HK:n osaketta.
Ninkuin Esko Seppänen joskus totesi, osakkeita pitää osataa silloin kuin ne on halpoja. Kun köyhä kansa herää niitä ostamaan, niin ne ovat silloin jo liian kalliita ja isot sijoittajat myyvät omistuksiaan tyhmille piensijoittajille.

Lainaa ei ilmeisesti ollut 7000-14000€  ;? Juurikin näin. Sopulilauma ilmiö.. Itseäni ihmetyttää tällä hetkellä kuinka pitkään Wärtsilän diisselit ja Koneen hissit jaksaa porskuttaa..
Kyllähän ne porskuttaa. Kunhan niitten valmistus on enimmäkseen kiina-intia suunnalla >:(

Wärtsilää tuntevalta taholta olen kuullut, että siinä talossa toimii kaikki. Suunitelmat, aikataulut, kommunikaatio, markkinointi, toimitukset, jälkimarkkinointi ......mitä niitä nyt on. Kun homma on hanskassa, ei haittaa se, että teknologia on kivikautista.
Toimii todella. Muinoin olen tuolla käynyt ja selväksi tuli että laadusta tinkiminen ei tule kuuloonkaan vaan asiakas saa juuri sen palvelun jonka haluaa.    Ja tekniikassa ei ole muuta kivikautista kun lohkon valu, nekin tarkastetaan huolella ja hylätään pienestäkin viasta.  Intiassa suurin osa tehdään silti ja jatkossa yhä enemmän.

cosmic_cowboy

• Vieras

Ja tekniikassa ei ole muuta kivikautista kun lohkon valu, nekin tarkastetaan huolella ja hylätään pienestäkin viasta.  Intiassa suurin osa tehdään silti ja jatkossa yhä enemmän.

Moneen käyttötarkoitukseen on nykyään tarjolla muitakin menetelmiä kuin mäntämoottori tärinöineen ja monine kuluvine osineen. W vain osaa homman niin hyvin, että se on asiakkaille varma valinta.

ijasja2

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Viime aikojen erikoisimmista osakkesta lienee tuo Metsäserlan B-osake. Firma oli pari vuotta sitten kuilun partaalla ja niin paperi maksoi 0,20 eur. Kukaan ei uskonut firmaan ja kaikki vaan yrittivät päästä niistä eroon. No nyt kävi ko. osake jo jopa yli 3 euron eli hinta oli 15 kertainen. Ei sen puoleen, en uskonut minäkään ja ostamatta jäi.

Ostin 0,3:lla ja kotiutin pääomani jossain vajaan euron tasolla, voitot jätin lihomaan. KAhvirahoja vain laitoin. Tai itseasiassa summan joka olisi pitänyt maksaa LSO:lle osuusmaksuiksi. Päätin irtisanoa osuuteni ja laitoin rahat uhkapeliin.

Mua harmittaa ainoastaan se etten ostanut 0,31:llä kuin tonnilla. Silloin sai reilun kolme tuhatta osaketta, nyt samalla summalla myydessä joutuisi luopumaan neljästä sadasta lapusta+verot :)
Myin kesällä jonkinverran kolmen euron kahta puolen, näitä halvimipia ei voi myydä "koskaan", ellei ihan pakko.

"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)