Vaijeri suunnanvaihtajas? Mihinä se vipu oikeen on?
Eikö siihen ois riittäny rautalanka tai paalinarukin.
Niin SE-mallis on mekaaninen suunnanvaihdin, eli vivulta menee vaijeri vaihdelooran kylkeen. Niin että paalinarulla ja rautalangalla korjataan kaikki? Mihinkäs se jeeusteippi jäi?
Sehän rautalanka/paalinaru on tunnetusti vanhojen "hyvien" Enklantilaisten merkkien yleisvaraosa...
Näkyy vielä tietona kyseisten merkkien omistajilla olevan...
Jos ei poijjaat viä oo ymmärtäny rautalangan ja paalinarun tarpeellisuutta se täytynee vääntää teille rautalangasta.
"Kymmenien tuhansien markkojen torpedot putkissa eikä löydy 50 pennillä rautalankaa koko veneestä" (tjsp.)
Käytäntö (Murphy) vaan on osoottanu, että jotain aina hajoo tai irtoo, eikä välttämättä itte traktorista vaan peräs olevasta koneesta. Uudestakin koneesta voi joku suojus tai suojapelti alkaa lerpattamaan, niin paalinarulla tai rautalangalla saa sen verta nippuun, että pääsee kotiin ajelemaan tai jatkamaan työntekoa.
Nivelakselisuojusten ketjut tuntuu olevan oikeen innokaita hukkumaan tai muuten tuhoutumaan. Mikäs sen kätevämpi kuin paalinaru varalla.
Aina mukana niin ei varmasti satu mitään.
Tulipahan vaan mieleeni tuosta vaijerista, ettei vaijeri oikeastaan oo hyvä ratkaisu mihinkään sellaiseen paikkaan, jossa tarvitaan sekä vetoa, että työntöä. Näin niinku teknises mieles mitenkään ottamatta tällä kertaa kantaa zöndiirin insinöörien virityksiin.