Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Metsästysseura  (Luettu 44237 kertaa)

minä-itte

  • Vieras
Vs: Metsästysseura

Jeps, kun pistää nimensä vuokrasopimukseen, niin viiteen vuoteen ei maanomistajalta kysytä mitään.

Mitä siltä tarttis kysyä?

. Pari vuotta sitten teillä päin oli kuulemma ongelma, kun ei ollu kelejä niin eivät saaneet ammuttua.

Pikkuisen omenoita + Timpan kahukauroja yms pellon laitaan kiven päälle, niin ei tarvitse kauaa odotella.

Aina löytyy tekosyitä

Bentti

  • Vieras
Vs: Metsästysseura

Jeps, kun pistää nimensä vuokrasopimukseen, niin viiteen vuoteen ei maanomistajalta kysytä mitään.

Mitä siltä tarttis kysyä?

. Pari vuotta sitten teillä päin oli kuulemma ongelma, kun ei ollu kelejä niin eivät saaneet ammuttua.

Pikkuisen omenoita + Timpan kahukauroja yms pellon laitaan kiven päälle, niin ei tarvitse kauaa odotella.

Aina löytyy tekosyitä


Eikös maanomistaja saa omilta mailtaan ampua metsästettäviä eläimiä, vaikka ei kuulu metsästysseuraan, kunhan vaan aseenkantolupa on?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Metsästysseura

Jeps, kun pistää nimensä vuokrasopimukseen, niin viiteen vuoteen ei maanomistajalta kysytä mitään.

Mitä siltä tarttis kysyä?
Meil on lista mikä mennään järjestyksessä läpi. Jokainen hirviporukkaan kuulumaton maanomistaja saa lihapalan kerran viidessä vuodessa. Lisäks pidetään "peijaiset" joka viides vuosi.

"Otakko lihaa"
Minne ihmeeseen se kaikki liha menee jota te saatte? Ammutaan vaikka 250 peuraa, pitäs siitä jäädä jotain muuta kun 200gramman peltipurkki joka viides vuosi. :D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Metsästysseura

Jeps, kun pistää nimensä vuokrasopimukseen, niin viiteen vuoteen ei maanomistajalta kysytä mitään.

Mitä siltä tarttis kysyä?

. Pari vuotta sitten teillä päin oli kuulemma ongelma, kun ei ollu kelejä niin eivät saaneet ammuttua.

Pikkuisen omenoita + Timpan kahukauroja yms pellon laitaan kiven päälle, niin ei tarvitse kauaa odotella.

Aina löytyy tekosyitä


Eikös maanomistaja saa omilta mailtaan ampua metsästettäviä eläimiä, vaikka ei kuulu metsästysseuraan, kunhan vaan aseenkantolupa on?
Pienriistaa saa ampua, jos ei ole vuokrannut metsästysoikeutta pois. Valtion elukoille pitää hakea luvat. (peurat hirvet yms)
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Metsästysseura
Pikkuisen omenoita + Timpan kahukauroja yms pellon laitaan kiven päälle, niin ei tarvitse kauaa odotella.

Aina löytyy tekosyitä
Mikset liity seuraan ja ammu ite, jos se on niin helppoa? ??? Peurat liikkuu hämärissä ja jos ei lunta, niin aikas paska on ampua.
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Metsästysseura
Minne ihmeeseen se kaikki liha menee jota te saatte? Ammutaan vaikka 250 peuraa, pitäs siitä jäädä jotain muuta kun 200gramman peltipurkki joka viides vuosi. :D
Ööö. Syödään itte?  :o Meillä saa saa aikuisesta ja vasahirvestä 1/5 osuuden ja yhden aikuisen peuran/kaksi vasaa. Se riittää nelihenkiselle perheelle noin 10kk. Ja jos harmittaa isot lihamäärät niin ei muuta, kuin mettälle. Se on halpaa lihaa kun mettästä haetaan...  ;)
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Metsästysseura
Minne ihmeeseen se kaikki liha menee jota te saatte? Ammutaan vaikka 250 peuraa, pitäs siitä jäädä jotain muuta kun 200gramman peltipurkki joka viides vuosi. :D
Ööö. Syödään itte?  :o Meillä saa saa aikuisesta ja vasahirvestä 1/5 osuuden ja yhden aikuisen peuran/kaksi vasaa. Se riittää nelihenkiselle perheelle noin 10kk. Ja jos harmittaa isot lihamäärät niin ei muuta, kuin mettälle. Se on halpaa lihaa kun mettästä haetaan...  ;)

Oli täsä parina ehtoona komee kuutamo, oli vaan niin helvetin kylmää.....
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

sorkkis

  • Vieras
Vs: Metsästysseura
Mites villisiat ? Jos joku tarhaa villisikoja , mettästysseuralainen ampuu ne niin saanko minä lihat ?

 ;D ;D ;D

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Kielto...
Kuulutteko?
Täälläpäin suunnitellaan uutta metsästysseuraa, johon maanomistajat otetaan automaattisesti jäseniksi, metsästävät tai ei. Tulee pikkuisen tolkkua "eläintensuojeluun".

Tommonen natsipopoo on kiellettävä lailla... ja maat valtiolle!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Aulis. Meilläpäin tuota kutsutaan sosialisoinniksi, jota harrastaa sosialistit. Pysyppä erossa niistä hommista


ei kommarilt tollas voi kieltää se kuuluu kommunistin luontoon,kommunistin paik on kivensisäs 8)
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Metsästysseura
Minne ihmeeseen se kaikki liha menee jota te saatte? Ammutaan vaikka 250 peuraa, pitäs siitä jäädä jotain muuta kun 200gramman peltipurkki joka viides vuosi. :D
Ööö. Syödään itte?  :o Meillä saa saa aikuisesta ja vasahirvestä 1/5 osuuden ja yhden aikuisen peuran/kaksi vasaa. Se riittää nelihenkiselle perheelle noin 10kk. Ja jos harmittaa isot lihamäärät niin ei muuta, kuin mettälle. Se on halpaa lihaa kun mettästä haetaan...  ;)

  Tuosta jus naapurin emäntä ihmetteli, että jos en metästyksestä kysymys ,niin mikään ei masksa mitään. Koirien radiopannat,puhelimet, navigaattorit, bensat ,ym. ei maksa mitään ;D
  Mut jos emännälle pitäis saada uudet kävelysauvat, niin ovat niin helvetin kalliit ;D

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Metsästysseura
Mites villisiat ? Jos joku tarhaa villisikoja , mettästysseuralainen ampuu ne niin saanko minä lihat ?

 ;D ;D ;D

Epäilen että saat rikoskumppanina lihojen myötä syytteen kätkemisrikoksesta....

pullanpyörittäjä

  • Vieras
Vs: Metsästysseura
Kolmella eri seuralla maita käytössä. Yks seura antaa syksyisin lihapalan. Vanhat sopimukset uusinut oon ihan kannatuksen vuoksi että pysyy kannat kurissa.
Itse en omista metsästyskorttia enkä siis myöskään metsästä.

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Metsästysseura
Kolmella eri seuralla maita käytössä. Yks seura antaa syksyisin lihapalan. Vanhat sopimukset uusinut oon ihan kannatuksen vuoksi että pysyy kannat kurissa.
Itse en omista metsästyskorttia enkä siis myöskään metsästä.

Muista nyt hyvä mies, tai ainakin näin oletan,  metsästyksellä ylläpidetään metsästykselle riittävän suurta hirvikantaa. Todellisuudessa ei edes pyritä maanomistajan intressiin, hirvien mahdollisimman alhaiseen vahinkotasoon.

Tuohon sinun tapaukseen palaten, mun mielestä sitä hirvenlihaa tulisi antaa vuokran vastikkeeksi myös maanomistajille. Se rahakorvaus hehtaarista ei ole aina se riittävä peruste metsästysoikeuden luovuttamisesta.

Viimeksi muokattu: 25.12.10 - klo:15:12 kirjoittanut Luomujussi

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5893
Vs: Metsästysseura
En metsästä itse, kahdelle seuralle on vuokrattu maita.
Joka toinen vuosi järjestävät peijaiset ja joka toinen tuovat lihaa maan vuokrasta. Ja kaadetusta eläimestä sille kenen maalta kaadettu pala lihaa.

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Metsästysseura
En metsästä itse, kahdelle seuralle on vuokrattu maita.
Joka toinen vuosi järjestävät peijaiset ja joka toinen tuovat lihaa maan vuokrasta. Ja kaadetusta eläimestä sille kenen maalta kaadettu pala lihaa.

Toi on ihan asiallista toimintaa...Siis jos olet laskenut että saat metsästäjiltä enemmän kuin menetät metsänomistajana hirvituhoissa. Mun mielestä maanomistajien tulee osata perätä oikeuksiaan.

Jos käymme seuraamassa metsästäjien foorumeita niin siellä esitetään aika soopaa maanomistajia vastaan.....