Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe koneosakeyhtiö  (Luettu 10918 kertaa)

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: koneosakeyhtiö
Niin säännöt voi olla paperilla ,mutta niitä ei noudateta.Porukassa on aina persaukisia joilla ei rahaa ole koskaan .Huollot ja korjaukset tosi kalliita jos ne vieraalla teettää.Saattapi tuntitaksa nousta huimiin lukemiin.Olishan tämä yleistynyt jos se toimisi.
Jos on varma toisista ja kaikki osallistuu myös koneiden ehjäämiseen ja ajavat täysjärkisesti niin mikä ettei,mutta aina on porukassa luistajia joita ei kiinnosta muutakuin käyttö ja sekin mahdollisimman halvalla.Sitäpaitsi kaikista ei ole ehjäämään koneita eikä ole tiloja sitä varten.
Tämä on tietysti "putkiaivo" aatamille uutta  ;D

Ei pirä lähtiä persaukisten remmiin... Toisensa pitemmältä ajalta tuntevilta isänniltä tällainen onnistuu aivan hyvin.
Meillä ei mitään koneosakeyhtiötä ole, mutta neljän tilan kesken on yhteiskoneita ollut ,ja on, enemmän ja vähemmän. Osaa koneista kahteen pekkaan, osaa kolmeen ja osaa neljään mm.
- ek-traktori
- kurottaja (oli)
- Kurottajan työvälineitä ( trukkipiikit, lakaisukone, kuivikkeenlevityskauha...)
- kärryt (oli)
- kuivaaja
- lautasmuokkari
- kultivaattori
- auton peräkärryt
- puimuri
- lautasniittokone
- puhalluskärry

Voi olla muutakin muttei ny tuu yhtäkkiä mieleen!

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: koneosakeyhtiö
En ymmärrä tommosia yhtiöitä.


Jos tarttee jonkun koneen niin ostaa sen ittelle.

 :D
Kui mää ain olen paras?

Agraaari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1022
Vs: koneosakeyhtiö
vieläkös teilläpäin (noin  niinku yleensä) isännät morjestelee toisillensa jos o jotain yhteistä tai yhtiötä ollu?

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: koneosakeyhtiö
No problem. Usein kannattaa katsoa peliin jos muut ei morjenstele...

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: koneosakeyhtiö
Niin säännöt voi olla paperilla ,mutta niitä ei noudateta.Porukassa on aina persaukisia joilla ei rahaa ole koskaan .Huollot ja korjaukset tosi kalliita jos ne vieraalla teettää.Saattapi tuntitaksa nousta huimiin lukemiin.Olishan tämä yleistynyt jos se toimisi.
Jos on varma toisista ja kaikki osallistuu myös koneiden ehjäämiseen ja ajavat täysjärkisesti niin mikä ettei,mutta aina on porukassa luistajia joita ei kiinnosta muutakuin käyttö ja sekin mahdollisimman halvalla.Sitäpaitsi kaikista ei ole ehjäämään koneita eikä ole tiloja sitä varten.
Tämä on tietysti "putkiaivo" aatamille uutta  ;D
Nämä kaksi kommenttia oli pakko saada samaan viestiin. Se erinomainen itteisäntä ja nöyrä toiminnankehittäjä. ;) Ei ole vaikea arvata kummat perii maan ;D
. Ei meillä ole enää turhaa harhakuvitelmaa omasta erinomaisuudestamme, vaan työt voidaan järjestellä järkevimmällä tavalla riippumatta siitä kenen koneita ja peltoja kulloinkin työstetään.
Onhan kolhoosikokeiluja ollut jo itänaapurissa jonkin aikaa ja miten kävi ? ;D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: koneosakeyhtiö
Onhan kolhoosikokeiluja ollut jo itänaapurissa jonkin aikaa ja miten kävi ? ;D

Niin, meillähän on siis jo nykyisin toimiva yhteistyö, ja se perustuu tietenkin siihen, että kaikki mukana olevat ymmärtää sekä yhteistyön edut että myös haitat.

Ei tämä kyselemäni yhtiöittämisvaihtoehto tätä miksikään muuta, tällä voisi vain olla mahdollisuuksia saada taloudellista etua, ja edelleen kehittää yhteistyötä eteenpäin.

Minulle on sitten ihan sama miten muut toimii, jokainen tekee valintansa itse. Jos oma luonne on sellainen, ettei mikään asia suju muiden kanssa niin sittenhän se viisain valinta on tuusata yksistään, maksoi mitä maksoi. Tai jos kokee, että tärkein asia maatalouden harjoittamisessa on itse omistaa kaiken, ja saa tyydytystä komeasta konearsenaalista vain omaan käyttöön, niin sittenhän niitä on pihaan kerättävä.

Mutta taloudellisesti ajateltuna yhteistyö tuo valtavasti etua. Olemme pitkin toiminnan kehittelyä laskeneet todellisia kustannuksia, ja vaikka minä-itse isännät ympärillä kauhistelee koneiden kokoa ja ennustelevat konkursseja, niin todellisuudessa olemme jatkuvasti saaneet tehtyä yksikköä kohden kustannuksia alas, ja vieläpä niin ettei riskit ja ajallisuuskustannus ole kasvaneet kohtuuttomasti. Me itse olemme olleet tyytyväisiä tähän järjestelyyn.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: koneosakeyhtiö
Onhan kolhoosikokeiluja ollut jo itänaapurissa jonkin aikaa ja miten kävi ? ;D
Tulihan se sieltä. Tää kolhoosikortti on niinkun se natsikortti, ekaksi esiinvetänyt on väittelyn hävinnyt ;D

Wejjohan tuossa asiaa perusteli. Olen kunnioituksella seurannut täältä kauempaa teidän toimintaa. Yhtiöittäminen parantaa todennäköisesti edelleen tuota yksikkökustannusta ainakin verosäästöjen muodossa.

Viimeksi muokattu: 18.12.10 - klo:20:35 kirjoittanut Adam Smith

                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: koneosakeyhtiö
Mikäs siinä jos on löytynyt sopivat kumppanit ,mutta totuuden nimessä aika harvinaista se kuitenkin on.
Paperityöt on valtavat ,sihteeri siihen on palkattava jos meinaa oy pysyvän pystyssä ja vielä kannattavan.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !