Ei sillä ole niin väliä, kuinka nopeasti se meidän tissinkoittomansikki-raakki sitten teurastetaan, kunhan se saadaan nopeasti seisoskelemaan teurastamolle.

Eikö kissanpoikien silmät ole vieläkään avautuneet?
"Lihan hinta ei merkitse, vain matka".

Savolaista nautamiestä ei vedä hanuriin atria eikä pahat pohjalaiset vaan omat idän tissinkoittajat ja maakuntahurmoksella ratsastaminen 10-0. 
Siinä on vain sellainen juttu, että kuljetuksessa eläimet ovat kuljettajan vastuulla. Ja kuorman suunnittelu jollain muulla. Me kaikki tiedämme, että laustaus on jotain muuta, kuin sitä mitä haluamme kuluttajien tv:stä näkevän. Kuljetussuunnittelijalla ei ole mitään tietoa eläinten koosta ja eläintiheys sen mukainen. Kun kuljetusmatka monikertaistuu, kertautuu myös tarve kuljettaa kerralla niin monta eläintä kuin mahdollista.
Vaikka eläimet olisivat teurastamon navetassa yön yli, ne ovat yksilökarsinoissa ja tarkastuseläinlääkärin valvonnassa.
Tätä teurastamoinvestointia on perusteltu varsinkin sonnien koon kasvulla. Nyt suunnitellaan kaksikerroskärryjä eläinkuljetuksiin. Samaan aikaan EU suunnittelee kuljetusaikadirektiiviä, jossa kuljetusaikamaksimi olisi yhdeksän tuntia. Oikeudessa on juuri tuomittu yritys ja sen vastuuhenkilöitä tapauksessa, jossa kalkkunakukkoja oli kuljetettu liian pienissä laatikoissa kustannusten pienentämiseksi.
Ollaankohan tässä nyt rakentamassa halvalla? systeemiä, joka kaatuu kalliisti muutaman vuoden päästä, kun eläinsuojelun määräykset realisoituvat.
Mutta naudanlihan vaikeudethan eivät ainakaan haittaa Atrian hallituksen sika- ja siipiveikkoja.