Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe PALAS-etukuormain  (Luettu 29998 kertaa)

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: PALAS-etukuormain
Eilen ostin asiallisen 2005-mallisen Quicke 980 kuormaajan 3.ja4.lohkolla, vaimentimilla,hydraulisarjalla ja
sovitteilla hintaan 4500 euroo sis.alv.   :-\
Tuskahiki on köyhän sauna...

realisti

  • Vieras
Vs: PALAS-etukuormain
mulle tarjottiin guicke 55 hydrvarustelukolla 9600e.
tuon verran se maksaakin ilman sähköohjausta, s-ohjaus tekee 3200€, kannattaisiko sitten hoitaa se ergokahvalla ja miten ergo lie pelaa?

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: PALAS-etukuormain
mulle tarjottiin guicke 55 hydrvarustelukolla 9600e.
tuon verran se maksaakin ilman sähköohjausta, s-ohjaus tekee 3200€, kannattaisiko sitten hoitaa se ergokahvalla ja miten ergo lie pelaa?
meillä on valtra cityssä ergo ja hyvin toimii.voi ravistaa kauhaa aivan kuten mekaanisillakin.ei mitään moittimista

Hulta

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 44
Vs: PALAS-etukuormain
Tuo quicken sähköohjaus on aivan ylihintainen laatuun nähden.

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: PALAS-etukuormain
Tuo quicken sähköohjaus on aivan ylihintainen laatuun nähden.
  Joo.  Hinta lähestyy jo liki kahtakymmentätuhatta mummonmarkkaa...
Ainakin ne alkupään joustikit söi niitä sähköaivoja oikein urakalla.
Ergokahva ilman muuta jos sähköistä haluaa.

www.ergokahva.fi
   :)
Tuskahiki on köyhän sauna...

realisti

  • Vieras
Vs: PALAS-etukuormain
jontikan omassa kuormaajassa ylöspäin koukistus ihan surkea, samoin etunäkyvyys johtuen korkealle sijoitetusta poikkiputkesta. Taitaa quicke olla kumminkin 1.vaihtoehto johtuen myös sopivuudesta vanhemman koneen sovitteisiin.

Jumi

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 194
  • Roses are red and Tractors are Blue
Vs: PALAS-etukuormain
Harkitte ny kumminki vielä Ismeä. Kolmesta ismestä kokemusta eikä niitä moittia voi. Mun mielestä hinta/laatu on kohdallaan.

masahiiri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 149
Vs: PALAS-etukuormain
laiton casen nokalle syksyllä q65 ja ergo sähköohjauksen. muita en ees kyselly.tyytyväinen oon ollu.

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: PALAS-etukuormain
jontikan omassa kuormaajassa ylöspäin koukistus ihan surkea, samoin etunäkyvyys johtuen korkealle sijoitetusta poikkiputkesta. Taitaa quicke olla kumminkin 1.vaihtoehto johtuen myös sopivuudesta vanhemman koneen sovitteisiin.
Mutta muovikartiotappihärpäkesovitteet ei mene yhteen quicken vanhempien sovitteiden kanssa... ??? ???
Voin olla väärässäkin, mutta ISMEn sovitteet on samat kuin esim quicken 600-sarjassa?
Tuskahiki on köyhän sauna...

Ropsoni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 432
Vs: PALAS-etukuormain
Isme on kova sana. Mun mielestä siinä on ollu aina Ismen oma varustelevy, ja kuikassa oma Euro-levy. Saahan noihin kai tehtaalta eri varustelevyjä...
Mut kysyppä piruuttas Kjellmanilta Vretenin etuveitikkaa. Jos haluaa vahvan kuormaajan, se on sellainen. Olivat muuten Mp-Liftit aikoinaan noita Vreteneitä. Valmistus "siirtyi" suomeen joskus 98 - vuoden jälkeen tai jotain sinne päin.

realisti

  • Vieras
Vs: PALAS-etukuormain
jontikan omassa kuormaajassa ylöspäin koukistus ihan surkea, samoin etunäkyvyys johtuen korkealle sijoitetusta poikkiputkesta. Taitaa quicke olla kumminkin 1.vaihtoehto johtuen myös sopivuudesta vanhemman koneen sovitteisiin.
Mutta muovikartiotappihärpäkesovitteet ei mene yhteen quicken vanhempien sovitteiden kanssa... ??? ???
Voin olla väärässäkin, mutta ISMEn sovitteet on samat kuin esim quicken 600-sarjassa?


mulla on dm-sovitteet tuossa vanhassakin koneessa. Kjellman myy nykyään stollia kuormaimena, liekö vreten tekeekään etukuormaimia enää.

Nyt vaihtoehdot on lähinnä:

isme
quicke
palas
hydrac

niille jotka hydracia ei ole nähneet niin: http://www.youtube.com/watch?v=ZYtTytqDzRg

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: PALAS-etukuormain
 Jotenkin, johtuu varmaan ennakkoluuloista, vierastan käytettyä traktoria jossa on esim. Isme tai Mp-lift-kuormain. Varmaan ihan toimivia ovat, mutta kuitenkin. Jos on taas Quicke niin se on heti arvoa nostattava tekijä minun silmissäni. No, makuasioita kuitenkin.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: PALAS-etukuormain
Entäs Itävaltalainen SAUER
tai Ranskalainen MAILLEUX ?   Laatukuormaimia molemmat.   :-\
Tuskahiki on köyhän sauna...

Ropsoni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 432
Vs: PALAS-etukuormain
Jotenkin, johtuu varmaan ennakkoluuloista, vierastan käytettyä traktoria jossa on esim. Isme tai Mp-lift-kuormain. Varmaan ihan toimivia ovat, mutta kuitenkin. Jos on taas Quicke niin se on heti arvoa nostattava tekijä minun silmissäni. No, makuasioita kuitenkin.

Kuikka on kyllä sellanen ylihinnoiteltu rimpula että Oksat pois... :P

Henkka

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 252
Vs: PALAS-etukuormain
Eurotierissä kattelin tota Hydraccia. Ihan näppärä tuo irrotus ainakin. Onko tolla ketään maahantuojaa Suomessa?