Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Nasta vai kitka?  (Luettu 13466 kertaa)

roadman

  • Vieras
Vs: Nasta vai kitka?
Nastat.
Yhdet kitkat ollut, vajaan kuukauden, ja toisia ei tule.

Jollakinhan se tie täytyy karhentaa, jotta kitkarengas voi toimia.
Samoin täällä! Kuukauden olivat alla ja vaIhtoon meni kun väkisin kuljettajasta tuli matkustaja. ala ja ylämäet mentiin alas kuin pulkka ei mitään hollia
 On nuo mutka mäet sen verta pahat. Joskus tekee tiukkaa noilla nyky nastoillakin.

Strimari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1850
  • This is radio Nowhere!
Vs: Nasta vai kitka?
Ketjut!
..rkle..
Hyvää yritetään, mutta priimaa pakkaa tulemaan!

merjukka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 132
Vs: Nasta vai kitka?
- Ei huonoja kelejä, vaan vääriä välineitä.

-- Subaru, ja kitkat. Ja pelaa

 8) 8) 8) 8)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Nasta vai kitka?
Kitkat. Ajelin kaksi talvea "saksalaisilla kitkoilla" ilman ongelmia joten miksi oikeilla kitkarenkailla ei pärjäisi.

Meillä on 2 samantehoista Opelia joissa toisessa nastat (ajettu ehkä 7000km)  ja toisessa kitkat. Kitkarengasopel sutii vähemmän kiihdytyksissä ja perä ei pyri mutkissa eteen... Pääkallokeleillä se on tietysti huonompi, mutta niitä on karvassa täällä Etelä-Tundralla.

Suurimmat ongelmat liikenteessä aiheutuvat ESP.n ja nastarenkaiden yhdistelmistä. Vaudin saa nostettua niin korkeaksi että normaaliliikenne ei pysty reagoimaan...

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Nasta vai kitka?
Eräs rengaskauppias vastas tuohon kysymykseen mielestäni erittäin havainnollisesti:

" mieti ny saatana itte. Jos tiput avantoon niin kumpien kans sieltä on helpompi tulla pinnalle jäänaskalien vai näppylähanskojen?"   ;D :D

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Nasta vai kitka?
Eräs rengaskauppias vastas tuohon kysymykseen mielestäni erittäin havainnollisesti:

" mieti ny saatana itte. Jos tiput avantoon niin kumpien kans sieltä on helpompi tulla pinnalle jäänaskalien vai näppylähanskojen?"   ;D :D

Joo, mutta kun on niin mukava ajella yksillä renkailla kesät talvet ja sitten antaa jonkun rengasreiskan ne vaihtaa. Ei tartte sitä pyhää lehmää ite kumarrella. Kun muistaa, että nastattomat on alla ja ajelee huiukan varovammin, niin hyvin pärjää. Ainakin liki pari kymmentä vuotta tullut pärjättyä.

Astral

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1163
Vs: Nasta vai kitka?
Eräs rengaskauppias vastas tuohon kysymykseen mielestäni erittäin havainnollisesti:

" mieti ny saatana itte. Jos tiput avantoon niin kumpien kans sieltä on helpompi tulla pinnalle jäänaskalien vai näppylähanskojen?"   ;D :D

http://www.rallirengas.fi/rallirengas-winter2009.pdf

Jos pitäis valita ni noilla kokeilisin tulla ylös.

Kysy siltä rengasreiskalta et kannattaako olla niin hölmö alunalkaenkaan että putoo sinne jähin

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8408
Vs: Nasta vai kitka?
Ei noissa nykynastoissa ole naskalista jälkellä kuin kahva.  :o
Mystinen kesälaatumies

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Nasta vai kitka?
yhen talven ajoin nastoilla ja se riitti... kitkoilla ajetaan ja hyvin on pärjätty
golffin ylivoimaa  ;D

Strimari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1850
  • This is radio Nowhere!
Vs: Nasta vai kitka?
Kauheesti kiinni autosta ja käyttötarpeesta.
Kun Trasittiin lyödään 8 neliön kärry koukkuun ja sinee puolitoista tonnia rautaa lavalle, niin haluaisin nähdä sen nautiskelijan , joka silloinkin vannoo kitkojen nimeen.
Kärryssä on myös talvisaikaan nastat, kun kerta lakikirja niin sanoo. Ja toisaalta, jos tiukassa tilanteessa auto pysähtyy mutta kärry ei, niin sit ei oo kyl kellään hauskaa..
Hyvää yritetään, mutta priimaa pakkaa tulemaan!

pöyhijä

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 148
Vs: Nasta vai kitka?
Haettiinko tässä mielipiteitä pääasiassa hekilöliikenteessä käytettäviin autoihin vai laajennetaanko tavara-autojen puolelle?
Tästähän olis pitäny ny tollanen äänestys järjestää. Täältä  lähtisimyös ääni kitkoille henkilöautokäytössä, pääasiallinen syy ajomukavuus. Nyt on viimesenä ollu pinnoitetut kitkat, ja pito piisaa mainiosti tuollaiseen pääosin tieliikennelain puitteissa suoritettavaan ajoon. Kuulemma noissa pinnoitetuissa on yleensä vieläkin pehmeämpää kumiseosta kuin tavan kitkoissa.
Ainoa miinuspuoli on tietty tuo heikko pitokyky vetisellä pääkallokelillä.

Ja tuohon sarjaan "rengaskauppiaan tokaisuja" käy myös: Eikö paras oo sellanen kitkarengas johon on vielä laitettu nastatkin?

Teroman

Vs: Nasta vai kitka?

Kitkoilla pärjää hyvin

Semmoinen E merkki takalasiin vaan kuten venäjälläkin , Siis nastojen käyttäjille,,,,

Tietää pitää turvaväliä
 ::)


Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8408
Vs: Nasta vai kitka?
Kiska vai natka?
Mystinen kesälaatumies

kaju

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 144
  • Pohjalla on hyvä olla, ei voi vajota alemmas
Vs: Nasta vai kitka?
kitkat myös pakussa ;)
vanheneminen on pakollista
aikuistuminen vapaaehtoista

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Nasta vai kitka?

Kitkoilla pärjää hyvin

Semmoinen E merkki takalasiin vaan kuten venäjälläkin , Siis nastojen käyttäjille,,,,

Tietää pitää turvaväliä
 ::)


Muutama halkeema tuulilasiin ja yks paskaks menny umpio... kiitos nastojen!