Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mikä näistä? Vai eikö mikään?  (Luettu 6973 kertaa)

Äimän Käki

• Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
JD 6430 PQ 16/16 (ei premium)
MF 5460 Dyna 4
Valtra N111e

Mikä näistä nelikoista mielestänne  ??? olisi järkevin valinta kasvinviljelytilalle, kun painotetaan esimerkiksi:

kestävyyttä
huoltokustannusten edullisuutta
Varaosa  / huoltopalvelua
käyttöominaisuuksia
käyttöä etukuormainkoneena
soveltuvuutta metsäajoon (satunnainen)
hankintahintaa

Asiallista keskustelua toivotaan  :D.
Lisäksi toivon em koneiden omistajilta kommentteja / vinkkejä hankinnan tueksi (esim. mitä lisävarusteita kannattaa ottaa koneen mukaan jne.) :)

keskomies

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Mikä näistä? Vai eikö mikään?
Haluan heti pistää aiheen vituiks, heittämällä missä on CNH:n tuotteet? Mutta nuista jos pitäs valita niin JD taikka MF sektorille kallistus ton käytettävyyden takii. Mutta eipä siinä kyllä kait hintaki jotain ratkasee näinä aikoina ja huolto, joka on osaava ja lähellä painaa kanssa paljon.

realisti

• Vieras
jd tai valtra. Molemmissa simppeliä perustekniikkaa mukavuutta unohtamatta. Massikka peltokoneena kesällä aivan loistopeli, mutta jos meinaa mettässä ajella vähänkään niin ei kiitos.
sinänsä mikään noista tuskin on huti-ostos.

Äimän Käki

• Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
CNH on mukana myös mutta tarjous sinisestä voimakoneesta oli 6K€ edestä kalliimpi.
Mutta ei sitä unohdettu ole, joten siitäkin voi antaa kommentteja.

Make

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Eikai noista vakiona mikään sovellu joulukuusen hakua suurempiin metsätöihin.  ;) Koeajoon kun otat niin mikä tuntuu parhaiten käteensopivalta.
Mystinen kesälaatumies

zetor8045

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
No jos jonnikkaa haaveilet niin premiumi ilman muuta....

Äimän Käki

• Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
No jos jonnikkaa haaveilet niin premiumi ilman muuta....

Menee yli budjetin, valitettavasti.  :(

Mitä heikkouksia tuossa Fergussoonissa on, onko tietoa ???

pötsjölööm

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Jos tilavaa koppia metsäajoon halajaa niin zetor.
http://www.trv.fi/zetor2008.pdf

JoHaRa

• Vieras
Ääni "ei mitään" sektorille.

Mä luulen että traktorikaupoissa menestyisi just nyt parhaiten kun ei ostaisi. Se on poijjaat sillä lailla että vaihtokoneriveistä rahamiehet tekevät löytöjä ensi syksynä  :D

Äimän Käki

• Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:

Mä luulen että traktorikaupoissa menestyisi just nyt parhaiten kun ei ostaisi. Se on poijjaat sillä lailla että vaihtokoneriveistä rahamiehet tekevät löytöjä ensi syksynä  :D

Voi hyvinkin olla niin mutta tällä hetkellä esimerkiksi 8-vuotta vanhaan käytettyyn koneeseen on väliraha sama, kuin uuteen. :o

hvinnamo

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • ******** 50 / 50 % :)

Mä luulen että traktorikaupoissa menestyisi just nyt parhaiten kun ei ostaisi. Se on poijjaat sillä lailla että vaihtokoneriveistä rahamiehet tekevät löytöjä ensi syksynä  :D
 Missäs ne rivit ovat? Täälläpäin ainakaan ei ole kuin muutama vanha romu kauppojen pihoilla. Ja nettihaku todistaa saman. Eli kyllä ne on myyty ne "löydöt!"  :)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

JoHaRa

• Vieras

Mä luulen että traktorikaupoissa menestyisi just nyt parhaiten kun ei ostaisi. Se on poijjaat sillä lailla että vaihtokoneriveistä rahamiehet tekevät löytöjä ensi syksynä  :D

Voi hyvinkin olla niin mutta tällä hetkellä esimerkiksi 8-vuotta vanhaan käytettyyn koneeseen on väliraha sama, kuin uuteen. :o

Sun täytyy selittää tämä juttu konemyyjälle uudelleen. Hitaammin  :D

JoHaRa

• Vieras

Missäs ne rivit ovat? Täälläpäin ainakaan ei ole kuin muutama vanha romu kauppojen pihoilla. Ja nettihaku todistaa saman. Eli kyllä ne on myyty ne "löydöt!"  :)

Mutta sun kalenteri näyttääkin "tätä talvea" eikä "ensi syksyä". Mulla olisi parhaillaankin kolme löytöä tiedossa  8) Kaikki helevetin vanhoja Jonneja  ;D

pötsjölööm

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa

Mutta sun kalenteri näyttääkin "tätä talvea" eikä "ensi syksyä". Mulla olisi parhaillaankin kolme löytöä tiedossa  8) Kaikki helevetin vanhoja Jonneja  ;D

Iskeekö jonnuun 2012?  :o Sillon just taivaankappaleet siinä asennossa ,että kaikki jontikat pysähtyy, ja viisaat vie ne vaihtokoneriviin ennen sitä.

JoHaRa

• Vieras

Iskeekö jonnuun 2012?  :o Sillon just taivaankappaleet siinä asennossa ,että kaikki jontikat pysähtyy, ja viisaat vie ne vaihtokoneriviin ennen sitä.

Vihreät Venuslaiset laskeutuvat maahan ja pariutuvat kaltaistensa kanssa: Jonnet, Fendtit, Fahrit ja Varmoliftit. Kait on männyttä  :'(