Eikö sen kärryn sähköt voisi tehdä niin että olisi suojassa, tuokaa tänne niin minä voin tehä.. jossei muuten onnistu
Ja sitte hitsaa kärryn aisaan vaan sellaisen pienen metallitapin jonkä päälle johdon saa jättää kun kärryn ottaa pois ja kun laittaa koukuun nii saisi takaikkunasta otettua (kädellä tms.) ja kytkettyä... ?
Aletaanko suunnitella, poika on yksin päivät
Niin siis alkuperäisestä aiheesta poiketen niin minä ajattelin nimenomaan kiinteitä valoja jossa vaan ei olis sitä johtoa raktorin ja käryn välillä. Tollasta roikkuvaa pistoketta tangon päässä olen suunnitellut paalikärryyn että sais valot kiinni hytistä poistumatta siihen saakka kunnes joku kehittää ne kohtuuhintaiset langattomat.
Ei muuten olis kauheen paha jos sitten kun joku on tehnyt ne langattomat kärryn valot niin pienentäis ne siihen kokoon että sen sais vietyä hytistä magneettivalojen tapaan koneen perään jos sattuu olemaan jokin sellainen laite perässä mikä peittää veturin valot eikä ole omia valoja.
tuo idea on ihan hyvä mutta toimii vain vankkurikärryjen kanssa, muutenhsan sen kärryn jalan kanssa joutuu asumaan käytännösä myös paalien ajossa. onhan esimerkiksi apulantaa kuljettavilla rekkayrittäjillä radio ohjauksella toimiva nosturi joten tekniikka on kyllä olemassa, kyse on vaan hinnasta. mutta esimerkiksi kuorma-autoissa kuski käy vieläkin laittamassa letkut ja johdot kiinni joteen kustannustehokasta tapaa ei vielä liene markkinoilla. voihan sitä tehdä vaikka teleskooppisesta ongenvavasta jonkin rassin jolla koukkaa tuon kärryn sähköpistokkeen kopista jos ei ulos viitsi jalkautua. mites ne kärryn jarrut, pitäiskö net olla myös radio-ojatut ja pikku kompura akselilla jollei letkuja viitti öljylle kiinnitellä
Ainut syy miksi kasettimiehet juoksee ottamassa putket irti ja laittamassa kiinni taitaa löytyä lainsäädännöstä. Ruotsissa taitaa jo olla vermeet että auto saa itte irrotettua ja kiinnitettyä johdot jolloin kuskin ei tartte käydä ulkona ollenkaan. Lainsäädäntö vaan kieltää käytön suomessa.
Vaikka seuraava sotii omaa ajatusmaailmaa vastaan koska ajattelen että koneet pitäisi yksinkertaistaa ja raktoriin tuotais se tekniikkaa mikä konetta ohjaa niin eikö teoriassa voisi kytkeä peräkärryn kahdella hydrauliletkulla jossa olis pinnat että sähkökin kulkis. Nämä kun olisivat aisassa kiinni niin että ne tulis ihan raktoriin kiinni kun kärry kytkettäis perään. Sitten kaikki toiminnot voitais hoitaa kauko-ohjatusti magneettiventtiileillä eli jarrut, tukijalka, kippi,perälauta,sidonta-laitteet paalikärryssä, ja muut hydrauliset toiminnot sekä valot ja vilkut toimis kahdella letkulla. Kun traktorin liittimet olisi juuri ikkunan ulkopuolelta niin voisi hytistä poistumatta kiinnittää kärry perään.