Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe langaton magneettivalosarja  (Luettu 23984 kertaa)

realisti

  • Vieras
Vs: langaton magneettivalosarja
Eikö sen kärryn sähköt voisi tehdä niin että olisi suojassa, tuokaa tänne niin minä voin tehä.. jossei muuten onnistu  ;)

Ja sitte hitsaa kärryn aisaan vaan sellaisen pienen metallitapin jonkä päälle johdon saa jättää kun kärryn ottaa pois ja kun laittaa koukuun nii saisi takaikkunasta otettua (kädellä tms.) ja kytkettyä... ?  ::)

Aletaanko suunnitella, poika on yksin päivät  ;D

Niin siis alkuperäisestä aiheesta poiketen niin minä ajattelin nimenomaan kiinteitä valoja jossa vaan ei olis sitä johtoa raktorin ja käryn välillä. Tollasta roikkuvaa pistoketta tangon päässä olen suunnitellut paalikärryyn että sais valot kiinni hytistä poistumatta siihen saakka kunnes joku kehittää ne kohtuuhintaiset langattomat.

Ei muuten olis kauheen paha jos sitten kun joku on tehnyt ne langattomat kärryn valot niin pienentäis ne siihen kokoon että sen sais vietyä hytistä magneettivalojen tapaan koneen perään jos sattuu olemaan jokin sellainen laite perässä mikä peittää veturin valot eikä ole omia valoja.
tuo idea on ihan hyvä mutta toimii vain vankkurikärryjen kanssa, muutenhsan sen kärryn jalan kanssa joutuu asumaan käytännösä myös paalien ajossa. onhan esimerkiksi apulantaa kuljettavilla rekkayrittäjillä radio ohjauksella toimiva nosturi joten tekniikka on kyllä olemassa, kyse on vaan hinnasta. mutta esimerkiksi kuorma-autoissa kuski käy vieläkin laittamassa letkut ja johdot kiinni joteen kustannustehokasta tapaa ei vielä liene markkinoilla. voihan sitä tehdä vaikka teleskooppisesta ongenvavasta jonkin rassin jolla koukkaa tuon kärryn sähköpistokkeen kopista jos ei ulos viitsi jalkautua. mites ne kärryn jarrut, pitäiskö net olla myös radio-ojatut ja pikku kompura akselilla jollei letkuja viitti öljylle kiinnitellä :P :P :P :P
ittelle tuo langaton järjestelmä olisi tosi tarpeeseen kun ajetaan kesällä paaleja. Jpm lavetissa kun ei tukijalan kanssa tartte pelata, lyhyttä muutaman sadan metrin siirtoa tohtii kylätiellä tehdä ilman jarruletkuakin. Ja sitten pitemmällä matkallakin toinen puoli matkoista taittuu ilman hytistä nousua kun eihän varastolta tyhjänä lähtiessä niitä jarruja tarvii.

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: langaton magneettivalosarja
Enpä tiedä, oisko se hyvä, jos kaikki kytkeytyy automaagisesti. Kuitenkin hyvä olisi käydä tarkastamassa, että kaikki on OK. Vai eikö siltoja, ja paaleja ole tarpeeksi tippunut?  ???

JoHaRa

  • Vieras
Vs: langaton magneettivalosarja
Jos ostaisi radio-ohjattavan lennokin ohjaimen ja sitten ne koneeseen tulevat systeemit. Tuollaiset saisi pienellä summalla. Valot palaisivat jatkuvasti ja vilkut voisi kytkeä ohjeimella. Jarruvalot voisivat olla hankalammat..

Voisi tuon lähettimen tietysti sitten kytkeä normaaliin virranulostuloon niin se olisi automattinen. Sen yhden päivän..

mikasep

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 474
Vs: langaton magneettivalosarja

tuo idea on ihan hyvä mutta toimii vain vankkurikärryjen kanssa, muutenhsan sen kärryn jalan kanssa joutuu asumaan käytännösä myös paalien ajossa.

Mulla on paalikärryssä aisan alla nostettavan jalan sijasta kiinteä "möykky". Aisa jää sen verran korkealle maasta että sen saa koukulla kyytiin, eikä haittaa ajossa. Ainoastaan pehmeällä pellolla pitää möykyn alle laittaa lisäksi lankun pätkä ettei uppoa. Talvikelillä en kyllä kopista nouse muuten kuin juurikin valotöpseliä laittamaan. Takaikkunasta töpselin saa kyllä irti. Jos ei muissa traktoreissa ole rasia takaluukusta käsillä, niin pieni jatkoroikka väliin.. ;)

Itsekin langattomia valoja juuri paalinajoon pähkäillyt ennenkin, mutten ole jaksanut nähdä vaivaa...

Mika

napsu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5
Vs: langaton magneettivalosarja
Ajan yhden hinausyrittäjän autoja säännöllisen epäsäännöllisesti ( vapaapäiviä). Raskaankaluston hinurissa on ollut n.2 vuotta langattomat mangettikiinnityksellä olevat irtovalot joissa on vilkut. jarruvalot ja parkit. Valojen välillä on välijohto koska toisessa valossa akut. Polttimo ovat led valoja. Virta riittää n. 7-8 tuntia. Akut ladataan tupakansytyttimeen tulevalla laturilla.Lähetin mötikkä laitetaan takavalopistokkeeseen. Hankaluus näissä mangeettikiinnitteisissä on jos viedään nuorempia kuormaautoja takapää ilmassa kun kaikki autojen nokassa tuppaa olemaan muovia, eli valot on sidottava tuulilasinpyyhkimiin. Langattomat unohtuu muuten helposti hinattavaan autoon sitä pois otettaessa.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26737
  • vastustan
Vs: langaton magneettivalosarja

tuo idea on ihan hyvä mutta toimii vain vankkurikärryjen kanssa, muutenhsan sen kärryn jalan kanssa joutuu asumaan käytännösä myös paalien ajossa.

Mulla on paalikärryssä aisan alla nostettavan jalan sijasta kiinteä "möykky". Aisa jää sen verran korkealle maasta että sen saa koukulla kyytiin, eikä haittaa ajossa. Ainoastaan pehmeällä pellolla pitää möykyn alle laittaa lisäksi lankun pätkä ettei uppoa. Talvikelillä en kyllä kopista nouse muuten kuin juurikin valotöpseliä laittamaan. Takaikkunasta töpselin saa kyllä irti. Jos ei muissa traktoreissa ole rasia takaluukusta käsillä, niin pieni jatkoroikka väliin.. ;)

Itsekin langattomia valoja juuri paalinajoon pähkäillyt ennenkin, mutten ole jaksanut nähdä vaivaa...

Mika
lietteen ajossa oli naapuri rakennellut radio ohjattavan leikkiauton ohjaimesta lietepumpulle ohjauksen.

Viimeksi muokattu: 05.12.10 - klo:10:52 kirjoittanut icefarmer

Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

mikasep

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 474
Vs: langaton magneettivalosarja
No niin... ja täältähän näitä löytyy esim.

http://www.easyontaillights.com/


Mika

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: langaton magneettivalosarja
Ajan yhden hinausyrittäjän autoja säännöllisen epäsäännöllisesti ( vapaapäiviä). Raskaankaluston hinurissa on ollut n.2 vuotta langattomat mangettikiinnityksellä olevat irtovalot joissa on vilkut. jarruvalot ja parkit. Valojen välillä on välijohto koska toisessa valossa akut. Polttimo ovat led valoja. Virta riittää n. 7-8 tuntia. Akut ladataan tupakansytyttimeen tulevalla laturilla.Lähetin mötikkä laitetaan takavalopistokkeeseen. Hankaluus näissä mangeettikiinnitteisissä on jos viedään nuorempia kuormaautoja takapää ilmassa kun kaikki autojen nokassa tuppaa olemaan muovia, eli valot on sidottava tuulilasinpyyhkimiin. Langattomat unohtuu muuten helposti hinattavaan autoon sitä pois otettaessa.

Onko tietoa mistä tällainen valo on kotoisin.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: langaton magneettivalosarja


Eikö sen kärryn sähköt voisi tehdä niin että olisi suojassa, tuokaa tänne niin minä voin tehä.. jossei muuten onnistu  ;)

Ja sitte hitsaa kärryn aisaan vaan sellaisen pienen metallitapin jonkä päälle johdon saa jättää kun kärryn ottaa pois ja kun laittaa koukuun nii saisi takaikkunasta otettua (kädellä tms.) ja kytkettyä... ?  ::)

Aletaanko suunnitella, poika on yksin päivät  ;D

Niin siis alkuperäisestä aiheesta poiketen niin minä ajattelin nimenomaan kiinteitä valoja jossa vaan ei olis sitä johtoa raktorin ja käryn välillä. Tollasta roikkuvaa pistoketta tangon päässä olen suunnitellut paalikärryyn että sais valot kiinni hytistä poistumatta siihen saakka kunnes joku kehittää ne kohtuuhintaiset langattomat.

Ei muuten olis kauheen paha jos sitten kun joku on tehnyt ne langattomat kärryn valot niin pienentäis ne siihen kokoon että sen sais vietyä hytistä magneettivalojen tapaan koneen perään jos sattuu olemaan jokin sellainen laite perässä mikä peittää veturin valot eikä ole omia valoja.
tuo idea on ihan hyvä mutta toimii vain vankkurikärryjen kanssa, muutenhsan sen kärryn jalan kanssa joutuu asumaan käytännösä myös paalien ajossa. onhan esimerkiksi apulantaa kuljettavilla rekkayrittäjillä radio ohjauksella toimiva nosturi joten tekniikka on kyllä olemassa, kyse on vaan hinnasta. mutta esimerkiksi kuorma-autoissa kuski käy vieläkin laittamassa letkut ja johdot kiinni joteen kustannustehokasta tapaa ei vielä liene markkinoilla. voihan sitä tehdä vaikka teleskooppisesta ongenvavasta jonkin rassin jolla koukkaa tuon kärryn sähköpistokkeen kopista jos ei ulos viitsi jalkautua. mites ne kärryn jarrut, pitäiskö net olla myös radio-ojatut ja pikku kompura akselilla jollei letkuja viitti öljylle kiinnitellä :P :P :P :P
Ainut syy miksi kasettimiehet juoksee ottamassa putket irti ja laittamassa kiinni taitaa löytyä lainsäädännöstä. Ruotsissa taitaa jo olla vermeet että auto saa itte irrotettua ja kiinnitettyä johdot jolloin kuskin ei tartte käydä ulkona ollenkaan. Lainsäädäntö vaan kieltää käytön suomessa.


Vaikka seuraava sotii omaa ajatusmaailmaa vastaan koska ajattelen että koneet pitäisi yksinkertaistaa ja raktoriin tuotais se tekniikkaa mikä konetta ohjaa niin eikö teoriassa voisi kytkeä peräkärryn kahdella hydrauliletkulla jossa olis pinnat että sähkökin kulkis. Nämä kun olisivat aisassa kiinni niin että ne tulis ihan raktoriin kiinni kun kärry kytkettäis perään. Sitten kaikki toiminnot voitais hoitaa kauko-ohjatusti magneettiventtiileillä eli jarrut, tukijalka, kippi,perälauta,sidonta-laitteet paalikärryssä, ja muut hydrauliset toiminnot sekä valot ja vilkut toimis kahdella letkulla. Kun traktorin liittimet olisi juuri ikkunan ulkopuolelta niin voisi hytistä poistumatta kiinnittää kärry perään.


Viimeksi muokattu: 05.12.10 - klo:12:09 kirjoittanut vms1

Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: langaton magneettivalosarja
lietteen ajossa oli naapuri rakennellut radio ohjattavan leikkiauton ohjaimesta lietepumpulle ohjauksen.


Tuossa on se huono puoli, niinkuin on todettu, että jos jätät sen pumpun sekoitukselle kun lähdet peltokierrokselle, niin takaisin tulo jännittää aina. Varsinkin, jos vieressä kulkee esim. kylätie. Siitä kun menee esim. teurasauto naapuriin, ja alkaa valmisteleen hissiä laskuun ja lavaa taaksepäin siinä lennossa, niin sulla saattaa olla tulva pihalla kun langattomasti alkaa tapahtua. No, siihen rakensi kaveri sitten vielä valokennoratkaisun lastauspaikkaan, eli jos ei ole kone tankkauspaikalla kun käsky tulee, niin eipä käänny venttiilit vika suuntaan....

napsu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5
Vs: langaton magneettivalosarja
Ne langattomat takavakot tuli hinurissa mukana. Auto tuli Vaasasta. Hinauslaite.fi. Lähdekorpi- Invest oy myy alan tarvikkeita.

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: langaton magneettivalosarja
*****n varma systeemi. Perävalot antennilla, ja akulla toimimaan. Mikä voisi enää mennä vikaan?

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: langaton magneettivalosarja
*****n varma systeemi. Perävalot antennilla, ja akulla toimimaan. Mikä voisi enää mennä vikaan?

Kaikki ;D
Nii se on...

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: langaton magneettivalosarja
*****n varma systeemi. Perävalot antennilla, ja akulla toimimaan. Mikä voisi enää mennä vikaan?

Kaikki ;D

Itseasiassa ei yhtään enempää kuin 30€ johdollisilla lampuillakaan. Oikeilla komponenteilla sais hyvinkin varmat systeemit kun niitä ei tarttis repiä irti vaan kaikki liitokset olis ammattimiehen tekemät ja vesitiiviit. Useitenhan perävalojen ongelmat löytyy pätkästä aisan ja traktorin pistokkeen välistä. Näistä ongelmista on joskus heijastuksia sulakkeisiin. Lisäksi umpiot ja polttimot sais olla vähän laadukkaammat kun useiten niissä on jälkiä kosteudesta ja pölystä.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

jupe

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 690
Vs: langaton magneettivalosarja
mielenkiintoista keskustelua. itse todellakin kaipasin sellaista lähinnä tilapäiskäyttöön sopivaa kuten magneettivalot on. normikärryissä kyllä voi olla ihan johdolliset valot. elin tuollaiset oli mielessä kuin tuossa hinurissa. ongelma vaan voi olla noissa hinta.