Laatujahan on ainakin neljää: Kesä-,väli-, talvi- ja arktinen talvi! Ja dieseleissä kuuleman mukaan vielä eri pakkaskestävyydet......
Tuossa talvilaadun käytössä pitää muistaa se, että sitä talvilaatua ei kesäaikana saakaan välttämättä. Ainakin minulle on niin sanottu, kun olen halunnut talvilaatua kesällä tilata, että sitä ei edes valmisteta kuin vasta siitä ja siitä päivästä lähtien. Eli saako siis välilaatua vai kesälaatua kesätoimituksilla?Laatujahan on ainakin neljää: Kesä-,väli-, talvi- ja arktinen talvi! Ja dieseleissä kuuleman mukaan vielä eri pakkaskestävyydet......
11. talvi menossa kesälaadulla noissa jokapaiväisen ajon koneissa. Ne säilytetään eristetyissä talleissa, joita ei erikseen lämmitetä. Kertaakaan ei ole hyytynyt, eikä suodattimia ole tarvinnut vaihtaa enemmän kuin huoltoväli määrää. Lohkolämmitintä ei tarvitse käyttää ja hytti ja hydrauliikkakin on aina lähteissä lämmin. En ole nähnyt mitään syytä vaihtaa käytäntöä. On mulla yksi säiliö talvilaatuakin. Siitä tankataan agrikaatin pyörittäjä, joka säilytetään kylmässä.
Lainaus käyttäjältä: Make - 01.12.10 - klo:10:4411. talvi menossa kesälaadulla noissa jokapaiväisen ajon koneissa. Ne säilytetään eristetyissä talleissa, joita ei erikseen lämmitetä. Kertaakaan ei ole hyytynyt, eikä suodattimia ole tarvinnut vaihtaa enemmän kuin huoltoväli määrää. Lohkolämmitintä ei tarvitse käyttää ja hytti ja hydrauliikkakin on aina lähteissä lämmin. En ole nähnyt mitään syytä vaihtaa käytäntöä. On mulla yksi säiliö talvilaatuakin. Siitä tankataan agrikaatin pyörittäjä, joka säilytetään kylmässä.Miten sinä saat tuon kesälaadun pois farmarisäiliöstä? Nouseeko se pakkasilla sieltä ihan pumpulla vai onko sulla siihen joku elevaattori Tämä tässä mietityttää...
Kyllä se on aina pumpulla tullut. Viimevuosina sähköpumpulla.
Kyllä se on aina pumpulla tullut. Viimevuosina sähköpumpulla. Viimetalvena vähän jo epäilytti, mutta hyvin Horn pumppasi, eikä sakkakuppiinkaan tullut hiutaleita tankkauksen jälkeen.
Niin sitte s.atana Koko aamu takuttu volkkarin Ltn kans.Kesälaadut tankis,ja yllättäen hyhmäs.Jos vähäki laskee ittelle palkkaa,olis kannattanu ajella talvimökät tankkiin.Ja tätä vitutuksen määrää
Lainaus käyttäjältä: +200 - 01.12.10 - klo:11:34Niin sitte s.atana Koko aamu takuttu volkkarin Ltn kans.Kesälaadut tankis,ja yllättäen hyhmäs.Jos vähäki laskee ittelle palkkaa,olis kannattanu ajella talvimökät tankkiin.Ja tätä vitutuksen määrää Eli sinä uskoit A-netin höpinöitä ja tankkasit varmuuden vuoksi kesistä joka tankkiin
Lainaus käyttäjältä: landehande - 01.12.10 - klo:08:34Kun tankkaa yheksää verkua niin on selvempää, että on yhtä laatua tankattavana. Kesätraktorikin lähtee käyntiin tarvittaessa talvella eikä jonkun satasen takia kannata itelleen hankaluuksia hankkia. Äijän ja traktorin pitää olla aina lähtövalmiina vaikkei yhtään tarttis.Mielenkiintoinen pysähdys satui klapikoneen edessä olevalla 178:lla; kesällä moottori sammui, eikä koskaan ennen. Syy löytyi vihdoin korkista, jonka ilmareikä oli tukkeutunut. Korkki raolleen ja taas menoksi. Verkujen viat ovat korkeintaan pikkuvikoja. Vähemmällä pääsisit jos vaihtaisit nuo vaikka kahteen John Deereen Noissa Massikoissa tuo korkki pakkaa jumimaan. Mulla jumi 185:n koska tankissa oli messinkitippoja, pojjaat olivat juotaneet liittimet kiinni ja lisänneet messinkiä tippakaupalla myös tankkiin. Siis jo tehtaalla valmiiksi. Lisääkö tehoa vai miksi niitä murusia oli siellä tankissa
Kun tankkaa yheksää verkua niin on selvempää, että on yhtä laatua tankattavana. Kesätraktorikin lähtee käyntiin tarvittaessa talvella eikä jonkun satasen takia kannata itelleen hankaluuksia hankkia. Äijän ja traktorin pitää olla aina lähtövalmiina vaikkei yhtään tarttis.Mielenkiintoinen pysähdys satui klapikoneen edessä olevalla 178:lla; kesällä moottori sammui, eikä koskaan ennen. Syy löytyi vihdoin korkista, jonka ilmareikä oli tukkeutunut. Korkki raolleen ja taas menoksi. Verkujen viat ovat korkeintaan pikkuvikoja.
Viimeksi muokattu: 01.12.10 - klo:16:08 kirjoittanut landehande
Lainaus käyttäjältä: sirkussonni - 01.12.10 - klo:10:08Tuossa talvilaadun käytössä pitää muistaa se, että sitä talvilaatua ei kesäaikana saakaan välttämättä. Ainakin minulle on niin sanottu, kun olen halunnut talvilaatua kesällä tilata, että sitä ei edes valmisteta kuin vasta siitä ja siitä päivästä lähtien. Eli saako siis välilaatua vai kesälaatua kesätoimituksilla?Laatujahan on ainakin neljää: Kesä-,väli-, talvi- ja arktinen talvi! Ja dieseleissä kuuleman mukaan vielä eri pakkaskestävyydet......Niin mut jänkhäläisetkin päästelee kesäpööllä pitkin vuotta, kuten noista lukuisista viesteistä voi lukea. Silmät soikeena lämmitetään tallia notta ilmaaaseks ja tankissa sentin halvempaa kesäpöötä.... Plussaahan se vaan olis jos sattuis vahingossa tulemaan jotain muuta kun kesäplaatua.
Lainaus käyttäjältä: JoHaRa - 01.12.10 - klo:13:09Lainaus käyttäjältä: +200 - 01.12.10 - klo:11:34Niin sitte s.atana Koko aamu takuttu volkkarin Ltn kans.Kesälaadut tankis,ja yllättäen hyhmäs.Jos vähäki laskee ittelle palkkaa,olis kannattanu ajella talvimökät tankkiin.Ja tätä vitutuksen määrää Eli sinä uskoit A-netin höpinöitä ja tankkasit varmuuden vuoksi kesistä joka tankkiin