Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe noukinvaunu  (Luettu 46917 kertaa)

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: noukinvaunu

Lähinnä tuo systeemi on varmaan epäkäytännöllinen epätasaisilla pinnanmuodoilla, mutta tasaisilla pelloilla varmaan iskemätön kun samalla koneella tulee kaksi työtä. Ilmeisesti tuo 2*320 jättää vielä pelivaraa melko paljon molempiin suuntiin, ettei ihan silmä kovana tarvitse koko ajan keskittää. Leveyttä voi ilmeisesti portaattomasti säätää.
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: noukinvaunu

Lähinnä tuo systeemi on varmaan epäkäytännöllinen epätasaisilla pinnanmuodoilla, mutta tasaisilla pelloilla varmaan iskemätön kun samalla koneella tulee kaksi työtä. Ilmeisesti tuo 2*320 jättää vielä pelivaraa melko paljon molempiin suuntiin, ettei ihan silmä kovana tarvitse koko ajan keskittää. Leveyttä voi ilmeisesti portaattomasti säätää.

Niin käytännös karho tulee aina pyörien väliin, kunhan vaan ei kovin mutkaasta oo.
tethering holes to their concave windings

e0777

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 645
Vs: noukinvaunu
tuota on pohdittu mutta ei taida täällä hehtaaritilkuilla toimia.. tollanen karavaani kyllä vaatii isot ja aika suorat lohkot..   ja vaikka karho tulis aina pyörien väliin niin silloin se ei tule ihan kohdalleen noukkimelle loivassakaan kaarteessa...

Agronautti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1581
Vs: noukinvaunu
Tietty jos nuokkarikärrykoneen edessä karhotin niin karho menee aina pyörien välistä, ainakin suoraan ajettaessa ja loivissa kaarteissa, silloin ei tarvisi siitä niin piitata. Mitenkähän tiukemmat kaarteet?


Saattaa olla maantiellä mukava ajella jos karhotin edessä..  ::). Eiköhän ne sovellu paremmin pyöröpaalaimen kera..


Yrmalla näyttää olevan Fransgoordin harava etupäähän..
http://www.yrma.net/haravapöyhimet.htm

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: noukinvaunu
Tietty jos nuokkarikärrykoneen edessä karhotin niin karho menee aina pyörien välistä, ainakin suoraan ajettaessa ja loivissa kaarteissa, silloin ei tarvisi siitä niin piitata. Mitenkähän tiukemmat kaarteet?


Saattaa olla maantiellä mukava ajella jos karhotin edessä..  ::). Eiköhän ne sovellu paremmin pyöröpaalaimen kera..


Yrmalla näyttää olevan Fransgoordin harava etupäähän..
http://www.yrma.net/haravapöyhimet.htm

Kuljetusleveys 2.4 metriä, ei paha.
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

Agronautti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1581
Vs: noukinvaunu
Tietty jos nuokkarikärrykoneen edessä karhotin niin karho menee aina pyörien välistä, ainakin suoraan ajettaessa ja loivissa kaarteissa, silloin ei tarvisi siitä niin piitata. Mitenkähän tiukemmat kaarteet?


Saattaa olla maantiellä mukava ajella jos karhotin edessä..  ::). Eiköhän ne sovellu paremmin pyöröpaalaimen kera..


Yrmalla näyttää olevan Fransgoordin harava etupäähän..
http://www.yrma.net/haravapöyhimet.htm

Kuljetusleveys 2.4 metriä, ei paha.

Niin mutta pituus, jääneekö yhdistelmän etukarhotin+traktori+iso noukkari pituus alle 15m.. Kiva ajella risteyksiin.. :o

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Vs: noukinvaunu
Tietty jos nuokkarikärrykoneen edessä karhotin niin karho menee aina pyörien välistä, ainakin suoraan ajettaessa ja loivissa kaarteissa, silloin ei tarvisi siitä niin piitata. Mitenkähän tiukemmat kaarteet?


Saattaa olla maantiellä mukava ajella jos karhotin edessä..  ::). Eiköhän ne sovellu paremmin pyöröpaalaimen kera..


Yrmalla näyttää olevan Fransgoordin harava etupäähän..
http://www.yrma.net/haravapöyhimet.htm

Kuljetusleveys 2.4 metriä, ei paha.

Niin mutta pituus, jääneekö yhdistelmän etukarhotin+traktori+iso noukkari pituus alle 15m.. Kiva ajella risteyksiin.. :o

mitens onko sivusiirto kaarteiden karhotusta ajatellen?
Vai pitäiskö olla lh-link? ylivoimaa ::)
Ei varmaan huonompi idea, varsinkin kun vaunussa toimiva täyttöautomatiikka ettei sitä tarvitse vahtia.
allekirjoittanut

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: noukinvaunu
tuota on pohdittu mutta ei taida täällä hehtaaritilkuilla toimia.. tollanen karavaani kyllä vaatii isot ja aika suorat lohkot..   ja vaikka karho tulis aina pyörien väliin niin silloin se ei tule ihan kohdalleen noukkimelle loivassakaan kaarteessa...

Joku automaattinen sivusiirto vois toimii, mutta sitten karho voi polkeentua. Suuret lohkot ja suuret linjat. Pikkupalat ja mutkaosuudet voikin sitte vedellä lopuksi ilman karhottelua tai paalaimella.
tethering holes to their concave windings

haba

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 51
Vs: noukinvaunu
saman asian kans pähkäilin viime vuoden ja lopputulos oli strautmann gigavitesse, pöttinger jumbo oli mukana viimemetreille tarjouksia otin myös kronesta ja claasista. työnäytökset ja konenäyttelyt tuli kierrettyä ja isäntien kokemuksia kyseltyä ja lopputulos oli edellä mainittu. karhotinta ei oo vielä hommattu vaikka kaikki kyllä on sanonu että ekan kesän jäläkeen sä sen hommaat no aika näyttää. vaunu pitäs tulla joskus keväällä

mikä sai kääntymään strautmanniin??

[/quote vähän halvempi ku pöttinger ja käännettävät terät ,portaaton pohjakuljettimen nopeudensäätö,teli vähä taaempana saa vähä enempi painoa veturille ja sulloja oli kaikkein järein

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: noukinvaunu
saman asian kans pähkäilin viime vuoden ja lopputulos oli strautmann gigavitesse, pöttinger jumbo oli mukana viimemetreille tarjouksia otin myös kronesta ja claasista. työnäytökset ja konenäyttelyt tuli kierrettyä ja isäntien kokemuksia kyseltyä ja lopputulos oli edellä mainittu. karhotinta ei oo vielä hommattu vaikka kaikki kyllä on sanonu että ekan kesän jäläkeen sä sen hommaat no aika näyttää. vaunu pitäs tulla joskus keväällä

Mikä sai kääntymään Strautmanniin??

vähän halvempi ku pöttinger ja käännettävät terät ,portaaton pohjakuljettimen nopeudensäätö,teli vähä taaempana saa vähä enempi painoa veturille ja sulloja oli kaikkein järein.
Kuinka paljon halvempi? Kattelin kyllä jotaki Strautmannia 2006 Seinäjoen näyttelys, eikä ollenkaa vaikuttanu pahalta. Paljonkos tommonen Gigavitesse vaatii tehoja?


tethering holes to their concave windings

renki68

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 190
Vs: noukinvaunu
Pötikän teräasetelma on sivulle käännettävissä, mutta kuinkas muis merkeis on hommat hoidettu. Onko Strautmannilla, Kronella, Mengelellä tai Claassilla millaset ratkasut?


Krone 5XL:ssä ainaski pitää mennä vaunun alle jakkaran kans ja väännellä ne terät siellä irti. Tai voi kait siellä pienemmät (alle 175cm) miehet seistäkkin. ;D
Eli mukavuudestakin pitää/kannattaa maksaa? Voipi käydä niin, että teriä ei tuu pidettyä riittävän hyväs iskus, jos homma on kovin hankalaa.

Ei se hankala ole vaikka joutuukin vaunun alle menemään. Siellä on tilaa. Sitäpaitsi jos aurinko porottaa +30 ast. tai tulee vettä kaatamalla kun teriä terottaa niin mielummin minä olen vaunun alla kuin sivulla! ;D
Tosipuheessa terotus ottaa tunnin verran ja pari kertaa kesässä ne on terotettu.
Kannattaako "mukavuudesta" maksaa ja kuinka paljon onkin jokaisen henk. koht. asia.

renki68

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 190
Vs: noukinvaunu


Niin mutta pituus, jääneekö yhdistelmän etukarhotin+traktori+iso noukkari pituus alle 15m.. Kiva ajella risteyksiin.. :o

Ei taida jäädä alle 15m. Meillä ek+traktori+noukkari 16 metriä.
Jos tuon karhottimen laittais kuormaajaan niin ei olisi liitymät ja risteykset ongelma. :D

kaju

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 144
  • Pohjalla on hyvä olla, ei voi vajota alemmas
Vs: noukinvaunu
tehon tarve riippuu onko giga 2 ,3,4 ja plussalla vai ilman. Jos tollaset 150 hv pistää niin sillä pääsee alkuu
vanheneminen on pakollista
aikuistuminen vapaaehtoista

haba

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 51
Vs: noukinvaunu
saman asian kans pähkäilin viime vuoden ja lopputulos oli strautmann gigavitesse, pöttinger jumbo oli mukana viimemetreille tarjouksia otin myös kronesta ja claasista. työnäytökset ja konenäyttelyt tuli kierrettyä ja isäntien kokemuksia kyseltyä ja lopputulos oli edellä mainittu. karhotinta ei oo vielä hommattu vaikka kaikki kyllä on sanonu että ekan kesän jäläkeen sä sen hommaat no aika näyttää. vaunu pitäs tulla joskus keväällä

Mikä sai kääntymään Strautmanniin??

vähän halvempi ku pöttinger ja käännettävät terät ,portaaton pohjakuljettimen nopeudensäätö,teli vähä taaempana saa vähä enempi painoa veturille ja sulloja oli kaikkein järein.
Kuinka paljon halvempi? Kattelin kyllä jotaki Strautmannia 2006 Seinäjoen näyttelys, eikä ollenkaa vaikuttanu pahalta. Paljonkos tommonen Gigavitesse vaatii tehoja?



muutamia tonneja.tehontarpeesta vaikia sanoa vielä mitään omakohtaista kun en oo vielä metriäkään sillä ajanu mutta muitten kertomana vähintää 160-170hv tapista mieluusti 200hv nii ei heti ahista kyseessä giga 3 plus

Viimeksi muokattu: 20.02.08 - klo:23:00 kirjoittanut haba

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: noukinvaunu
No tapista tulee 152, ja mites toi plussa vai ilman plussaa vaikuttaa asiaan? Entäs ton kakkosen tilavuus?
tethering holes to their concave windings