Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe noukinvaunu  (Luettu 46915 kertaa)

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: noukinvaunu
Noukinvaunujen voimantarpeesta en sano mitään,,,,,,,
mutta oli notta pohjanmaanpoika sitä mieltä että notta noukinvaunuilla ajetaan vain vajailla kuormilla. Kävimpä kesälomareisulla (huomatkaa lomareisulla) kökässä tekemässä apupoikana rehua, ja lakeuksillakin mielipiteet muuttu. KUN ON ISO NOUKINVAUNU SE VAATIII TEHOA MERKISTÄ RIIPPUMATTA.
Itsellä Jumbo 7200 + veturi +300 hv (Ei mitään pohjanmaan minä tein tehoja)
En muuten tiedä mikä on iso paitsi holmesin John
Aivan sama, tällä mennään...  Täs ketjus ny tuskin oli tarkootus trossata nuon henkseliä paukutellen.

Tosi on, että noukinvaunu vaatii tehoa ja isohan se 7200 on. Siitä ei pääse mihinkään. Tietty ylikoko koneen tarpeehin verrattuna on aina hyvästä.
Vajaat kuormat taitaa olla vain jostain muusta kiinni, ku itte rehuntekomenetelmästä tai edes moottoritehosta. Tehokaan ei auta, jos ei oo taitoa...

Ei tää pohojammaalla oikiat isännät tuolla lailla trossaa. Son niin rumaa, ku käyy ylypeys lankeemuksen erellä siinä vaihees, ku äärimmillensä viritetty moottori päästää viimmeesen huutonsa noukinvaunun eres. Sitte mä en puhu mitää, jos tuo +300 kaakkia on vakiona, mutta epäälen... Ja aiva sama se mulle on, mitä kunki raktorista tehoja lähtöö. Tuo ny vain kuulostaa samalta, ku "mullon kylän suurin ***** jne..."
tethering holes to their concave windings

keskomies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 616
Vs: noukinvaunu
Sellanen jäi ihmetyttää et missä tää 7200 on? Ite tiiän yhen keskisuomen kankailla, ja sitäkään kesko ei ollu tuonu kun ei ne niin isoja tuoneet. Ja siis mistä kone ostettu onko uitettu vai agritekiltä vai keskolta? Ja onko 8 pyörä alustalla vai ei? Pistäs viel kans siit vetokoneesta tietoo ku jäi vähä puutteelliseks...

Jobbari

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 121
  • No VOi Voi !!!!
Vs: noukinvaunu
Nyhän mua syytetään pohjaalais vihasta vaikka en oo lähdössä trikoot päällä öljyttynä toisia poikia hieroon.

MINULLA EI OLE MITÄÄN POHJAALAISIA VASTAAN, mutta niitä on vaan niin mukava ällyyttää, joka johtunee joka liian suuresta tainen pienestä itsetunnosta, kun niska rupeaa niin helposti punottamaan.

(turha tulla uhoon---mun paappani otti rannanjärveltä puukon pois)

Notta jumalauta asiaan

Vastaus 1--vetokone
Tällä kertaan en tiedä pistinkö pohjanmaan lisää vai en, mutta kyseinen laite on nykyisin aatellen vanhanmallin 930

Vastaus 2--KESKO ei myynyt 7200
Kyseisen kone´valmistajan laiteita ollut 80-luvulta, joten hankittu muutakin kuin vaunu suoraan tehtaalta (nyt ei enää mahdollista, sillä tulleiden varaosienkin laskutus nykyisin pyörii agritekin kautta)

PS.1 Jos KJL haluaa tarkempaa informaatiota voi lähettää puhelin numeronsa notta voidaan kraatata

PS.2 Kyllä mää sanon että täytyy tää tukilappujen täytön välissä kommentointi kyseiselle kanavalle lopettaa, kun jokuset ottaa nää nettihommat liian vakavissaan( voi joko johtua siitä ettei tarvi muusta murehtia taine on sijoittanut Wincapitan osakkeisiin että niin ahristaa

Laki Luuk

  • Vieras
Vs: noukinvaunu
Nyhän mua syytetään pohjaalais vihasta vaikka en oo lähdössä trikoot päällä öljyttynä toisia poikia hieroon.

MINULLA EI OLE MITÄÄN POHJAALAISIA VASTAAN, mutta niitä on vaan niin mukava ällyyttää, joka johtunee joka liian suuresta tainen pienestä itsetunnosta, kun niska rupeaa niin helposti punottamaan.

(turha tulla uhoon---mun paappani otti rannanjärveltä puukon pois)

Notta jumalauta asiaan

Vastaus 1--vetokone
Tällä kertaan en tiedä pistinkö pohjanmaan lisää vai en, mutta kyseinen laite on nykyisin aatellen vanhanmallin 930

Vastaus 2--KESKO ei myynyt 7200
Kyseisen kone´valmistajan laiteita ollut 80-luvulta, joten hankittu muutakin kuin vaunu suoraan tehtaalta (nyt ei enää mahdollista, sillä tulleiden varaosienkin laskutus nykyisin pyörii agritekin kautta)

PS.1 Jos KJL haluaa tarkempaa informaatiota voi lähettää puhelin numeronsa notta voidaan kraatata

PS.2 Kyllä mää sanon että täytyy tää tukilappujen täytön välissä kommentointi kyseiselle kanavalle lopettaa, kun jokuset ottaa nää nettihommat liian vakavissaan( voi joko johtua siitä ettei tarvi muusta murehtia taine on sijoittanut Wincapitan osakkeisiin että niin ahristaa


hillitse nyt hieman itseäsi. ei tukien hakeminen nuon paljon voi kiristää?

en tiedä mistä moinen aggressiivisuus purkautuu. ei pohjanmaalla olla sen kummempia ihmisiä kuin muutkaan. usealla seudulla on vain vikana että pohjalaisten puhe käsitetään trossoona.

ps. veikkaan että puhelinnumeron saat aika pian.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Ohhoh...
Nyhän mua syytetään pohjaalais vihasta vaikka en oo lähdössä trikoot päällä öljyttynä toisia poikia hieroon.

MINULLA EI OLE MITÄÄN POHJAALAISIA VASTAAN, mutta niitä on vaan niin mukava ällyyttää, joka johtunee joka liian suuresta tainen pienestä itsetunnosta, kun niska rupeaa niin helposti punottamaan.

(turha tulla uhoon---mun paappani otti rannanjärveltä puukon pois)

Notta jumalauta asiaan

Vastaus 1--vetokone
Tällä kertaan en tiedä pistinkö pohjanmaan lisää vai en, mutta kyseinen laite on nykyisin aatellen vanhanmallin 930

Vastaus 2--KESKO ei myynyt 7200
Kyseisen kone´valmistajan laiteita ollut 80-luvulta, joten hankittu muutakin kuin vaunu suoraan tehtaalta (nyt ei enää mahdollista, sillä tulleiden varaosienkin laskutus nykyisin pyörii agritekin kautta)

PS.1 Jos KJL haluaa tarkempaa informaatiota voi lähettää puhelin numeronsa notta voidaan kraatata

PS.2 Kyllä mää sanon että täytyy tää tukilappujen täytön välissä kommentointi kyseiselle kanavalle lopettaa, kun jokuset ottaa nää nettihommat liian vakavissaan( voi joko johtua siitä ettei tarvi muusta murehtia taine on sijoittanut Wincapitan osakkeisiin että niin ahristaa


Ei tää kukaa mistää syytä. Nyt on aiva eri asia, ku tietää mistä puhutahan, niin ei tartte kummankaa ottaa ittehensä. En muuten ottanu viimeksikää. Tää toinen viesti selvensi jo tilannetta paljon enemmän...

Siis vetokone näyttää sopivan kärryn vetoon. Sain sen käsityksen, että kyseinen kärry on ISO... Liekö tuota tarvinnu edes virittää, kun vakiona 300hv tjsp? Asia selevä. Keskomies tuos jo ennemmin arvelikin oikein, ettei oo Keskon tuoma kärry. No eihän Agritekissäkään mitään vikaa oo. Oon ollu töissä siellä jokusen vuoden...

Numero? jaa? selevä... Joo laitoin yksityisviestinä enkä *****illakseni.

Sit tää toinen juttu... Tää agros saittailu on mukavaa vastapainoa monellekin asialle, josta joskus lisää... Ei ahdista nettihommat eikä wincapitaankaan tullu rahojaan hukattua. Muutakin tekemistä toki on, mutta kuten sanoin.... vastapainoa.

Viimeksi muokattu: 11.04.08 - klo:00:00 kirjoittanut KJL

tethering holes to their concave windings

renki68

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 190
Vs: noukinvaunu


Mihinkäs kohtaan happo ruikitaan? Karheelle, noukkimelle vai vielä myöhemmin?

Tuosta aiheesta oli kv:ssä aika kattava juttu jokin aika sitten. Siinä kyllä tuomittiin tuo karheelle hapottaminen aika selkeästi mutta sehän on jokaisen oma asia mihin sen hapon ruuttaa. Pääasia on että rehu säilyy.
Meillä se menee noukkimen ja sullojan välille.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: noukinvaunu


Mihinkäs kohtaan happo ruikitaan? Karheelle, noukkimelle vai vielä myöhemmin?

Tuosta aiheesta oli kv:ssä aika kattava juttu jokin aika sitten. Siinä kyllä tuomittiin tuo karheelle hapottaminen aika selkeästi mutta sehän on jokaisen oma asia mihin sen hapon ruuttaa. Pääasia on että rehu säilyy.
Meillä se menee noukkimen ja sullojan välille.
Taitaa olla paras paikka siinä sekoittumisen kannalta. Kuinkas herkkä noukinvaunun noukin ja sulloja on tukkeutumaan? Paalaimes ainakin (yleensä ajovirheen takia tai jos karhe on perseestä,) tukkeutuu välillä liiankin helposti.
tethering holes to their concave windings

renki68

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 190
Vs: noukinvaunu

 Kuinkas herkkä noukinvaunun noukin ja sulloja on tukkeutumaan? Paalaimes ainakin (yleensä ajovirheen takia tai jos karhe on perseestä,) tukkeutuu välillä liiankin helposti.


Noukkimen tukkeutumisherkkyys on suoraan verrannollinen karhon leveyteen. Eli jos ajetaan karhottajan jäljessä ja karho on just noukkimen levynen niin tosi tarkkana saa ajolinjojen kans varsinkin mutkissa ja siellä missä on kunnon rehuklimppi syntyny.

Niittokoneen jäljiltä ajaessa ei nuita ongelmia juurikaan esiinny kun on pelivaraa sivusuunnassa.

Sullojan tukkeutuminen ei ainakaan mulla ole ollut ongelma kun sitä tapahtuu aika harvoin. Lisäksi siitä selviää helposti, terät auki, 540 päälle ja homma jatkuu. :) 

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: noukinvaunu

 Kuinkas herkkä noukinvaunun noukin ja sulloja on tukkeutumaan? Paalaimes ainakin (yleensä ajovirheen takia tai jos karhe on perseestä,) tukkeutuu välillä liiankin helposti.


Noukkimen tukkeutumisherkkyys on suoraan verrannollinen karhon leveyteen. Eli jos ajetaan karhottajan jäljessä ja karho on just noukkimen levynen niin tosi tarkkana saa ajolinjojen kans varsinkin mutkissa ja siellä missä on kunnon rehuklimppi syntyny.

Niittokoneen jäljiltä ajaessa ei nuita ongelmia juurikaan esiinny kun on pelivaraa sivusuunnassa.

Sullojan tukkeutuminen ei ainakaan mulla ole ollut ongelma kun sitä tapahtuu aika harvoin. Lisäksi siitä selviää helposti, terät auki, 540 päälle ja homma jatkuu. :) 


Meinaan vaan, jos pitää käsin mennä repimään happoista rehua pois ja suuttimet tiputtelee viä niskaan... No onneksi ei kovin usein satu...
tethering holes to their concave windings

e0777

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 645
Vs: noukinvaunu
enpä ole kertaakaan joutunut käsin repimään.. viime vuonna 2kertaa rupesi räikkä huutamaan kun aamulla vähän märkä karho meinannut loppukuormassa vetää. terät alas kiepautus ja terät ylös. ja aikaa kului... noh n. 1min 30sek.

mielestäni kyllä siinä kv:N jutussa ilmeni että hapon sekoittuminen oli miltei sama karholle tai sullojan eteen. vasta molemmin puolisella ruiskutuksella saatiin selkeästi parempia tuloksia. toki karholle se ottaa tuuleen aika herkästi.

renki68

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 190
Vs: noukinvaunu

 Kuinkas herkkä noukinvaunun noukin ja sulloja on tukkeutumaan? Paalaimes ainakin (yleensä ajovirheen takia tai jos karhe on perseestä,) tukkeutuu välillä liiankin helposti.


Noukkimen tukkeutumisherkkyys on suoraan verrannollinen karhon leveyteen. Eli jos ajetaan karhottajan jäljessä ja karho on just noukkimen levynen niin tosi tarkkana saa ajolinjojen kans varsinkin mutkissa ja siellä missä on kunnon rehuklimppi syntyny.

Niittokoneen jäljiltä ajaessa ei nuita ongelmia juurikaan esiinny kun on pelivaraa sivusuunnassa.

Sullojan tukkeutuminen ei ainakaan mulla ole ollut ongelma kun sitä tapahtuu aika harvoin. Lisäksi siitä selviää helposti, terät auki, 540 päälle ja homma jatkuu. :) 


Meinaan vaan, jos pitää käsin mennä repimään happoista rehua pois ja suuttimet tiputtelee viä niskaan... No onneksi ei kovin usein satu...

Tuo ongelma poistui kun happo vaihtui josilakkiin. Ei enää henki salpaannu jos tulee käsitöitä. :D

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: noukinvaunu
Käsitöitä... Joskus tukos lähtee terät laskemalla ja porttia pikkusen raottamalla, että pallukka jaksaa lähtee pyörimään (samalla ohajinkapulakin pitää hetkeksi sammuttaa ettei ala sitomaan).

Huomattavasti miellyttävämpää on tuo repiminen noiden biologisten tököttien kans oli kone sitten noukkari tai paalain.
tethering holes to their concave windings

e0777

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 645
Vs: noukinvaunu
toivottavasti ei ikinä tarvi mennä repimään...   ja kyllä se nahka kasvaa käsiin uudelleen 8) 8)

Arik

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 164
Vs: noukinvaunu
JD7300, ja rehun teko vaan naurattaa :D :D :D

Rojekti

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37
Vs: noukinvaunu
Noukkimen tukkeutumisherkkyys on suoraan verrannollinen karhon leveyteen. Eli jos ajetaan karhottajan jäljessä ja karho on just noukkimen levynen niin tosi tarkkana saa ajolinjojen kans varsinkin mutkissa ja siellä missä on kunnon rehuklimppi syntyny.

Niittokoneen jäljiltä ajaessa ei nuita ongelmia juurikaan esiinny kun on pelivaraa sivusuunnassa.

Sullojan tukkeutuminen ei ainakaan mulla ole ollut ongelma kun sitä tapahtuu aika harvoin. Lisäksi siitä selviää helposti, terät auki, 540 päälle ja homma jatkuu. :)

Hitto vie, tuota '540 päälle'-kikkaa ei olekaan tajuttu kokeilla!!

Mutta muutoin tuo tukkeutuminen. Meillä on 200-hummainen (originaali) massikka vetämässä Krone 6XL-vaunuja. Niittokoneena on joku Kronen molemminpuolin leikkaava kahrottimella; max. siis 3 karhoa yhteen, mutta me heivataan vain kaksi; karhotinta ei ole, kahden massikan ketju.. karhoista saa helposti korkeita ja kapeita jolloin ei rehu tietty ehdi kuivua mutta sen ajaminen on kuin lietettä ajaisi, helppoa..!

Ihan originaalina tuo 6XL oli ongelmallinen, tukkeutui kun vähänkin ajoi sivuun tai oli suurempi köyräle. Saatiin Kronelta valitettuamme tukirenkaat noukkimelle ja jopa miehen asentamaan ne, hehe.. ja jotkut ohjauspellit vielä siihen sivuun, ei enää kerää!



Noukinvaunujen voimantarpeesta en sano mitään,,,,,,,
mutta oli notta pohjanmaanpoika sitä mieltä että notta noukinvaunuilla ajetaan vain vajailla kuormilla. Kävimpä kesälomareisulla (huomatkaa lomareisulla) kökässä tekemässä apupoikana rehua, ja lakeuksillakin mielipiteet muuttu. KUN ON ISO NOUKINVAUNU SE VAATIII TEHOA MERKISTÄ RIIPPUMATTA.
Itsellä Jumbo 7200 + veturi +300 hv (Ei mitään pohjanmaan minä tein tehoja)
En muuten tiedä mikä on iso paitsi holmesin John
Aivan sama, tällä mennään...  Täs ketjus ny tuskin oli tarkootus trossata nuon henkseliä paukutellen.

Tosi on, että noukinvaunu vaatii tehoa ja isohan se 7200 on. Siitä ei pääse mihinkään. Tietty ylikoko koneen tarpeehin verrattuna on aina hyvästä.
Vajaat kuormat taitaa olla vain jostain muusta kiinni, ku itte rehuntekomenetelmästä tai edes moottoritehosta. Tehokaan ei auta, jos ei oo taitoa...

Ei tää pohojammaalla oikiat isännät tuolla lailla trossaa. Son niin rumaa, ku käyy ylypeys lankeemuksen erellä siinä vaihees, ku äärimmillensä viritetty moottori päästää viimmeesen huutonsa noukinvaunun eres. Sitte mä en puhu mitää, jos tuo +300 kaakkia on vakiona, mutta epäälen... Ja aiva sama se mulle on, mitä kunki raktorista tehoja lähtöö. Tuo ny vain kuulostaa samalta, ku "mullon kylän suurin ***** jne..."

Tuo on muuten täyttä hornaa että noukinvaunut vaatisivat tehoja.. :DD eiei 300 hevosta vaunuille, jos tulee ongelmia niin vaunut vääntyvät solmuun.. noh, omien kokemuksien perusteella; tosissaankin tuo 200 on suorastaan yliheitetty näille 6XL-vaunuille. Edelliset tarkkuussilppurivaunut (tuhoutuivat tulipalossa) olivat hitusen pienemmät, tekivät pienempiä kuormia (ei sullojaa!) ja olivat hitaammat ja SILTI pistivät 200 hevosta kyykkyyn, nykykokoonpano ei edes kierroksia laske..


Mitäs muuten, onko kenelläkään kokemuksia purkukeloista? Onko niistä mitään iloa? Ovatko hintansa (15th.e) väärttejä?