Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Hallin korotus  (Luettu 10356 kertaa)

D-Tune

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 577
Hallin korotus
onko maharollista, tai on tietty mut et tekeekö ketään, puukattotuolit, metrillä tarttis korottaa.

Millään viitteis uuttakaan tehdä. Ei kai tuohon mitään lupia tarvita?

jalle

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
  • Enhän mä mistään mitään tiedä
Vs: Hallin korotus
Eihän lupaa tarvi, jos ei kysy kunnasta tarviiko. Jos kysyt, niin varmasti tarvii aina kantavia rakenteita muuttaessa ::)

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Hallin korotus
Kylmät hallit ei tarvitse lupia ,en ainakaan minä ole kysellyt keltään.Omalle maalle saa rakentaa niin kuin tahtoo on minulla ollut periaate ja hyvin on toiminut ,kukaan ei ole tullut valittamaan.
Liikaa nykyään kyselevät isännät kaiken maailman koppeihin lupia ja aivan turhaan.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

nautafarmari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1865
Vs: Hallin korotus
Kylmät hallit ei tarvitse lupia ,en ainakaan minä ole kysellyt keltään.Omalle maalle saa rakentaa niin kuin tahtoo on minulla ollut periaate ja hyvin on toiminut ,kukaan ei ole tullut valittamaan.
Liikaa nykyään kyselevät isännät kaiken maailman koppeihin lupia ja aivan turhaan.

On kuntien rakennusvalvonnassa huimia eroja.  ???

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Hallin korotus
Kylmät hallit ei tarvitse lupia ,en ainakaan minä ole kysellyt keltään.Omalle maalle saa rakentaa niin kuin tahtoo on minulla ollut periaate ja hyvin on toiminut ,kukaan ei ole tullut valittamaan.
Liikaa nykyään kyselevät isännät kaiken maailman koppeihin lupia ja aivan turhaan.

On kuntien rakennusvalvonnassa huimia eroja.  ???

mistä ne siellä tietää mitä rakentaa kun on naapureihin hyvät välit...

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5281
Vs: Hallin korotus
mistä ne siellä tietää mitä rakentaa kun on naapureihin hyvät välit...
Tässä taitaa olla se avainkysymys. Naapurustossa tehdään saunaa täyttä päätä, ei ole turhaan naapureita häiritty nimenkeruulla joihinkin blanketteihin. Enkä aio itsekään häiritä projektia. Tietty sitten jos sattuu jotain (hallin katto tipahtaa kalliin koneen päälle ym.), niin saattaa tulla selittelemistä johonkin suuntaan.

Petri

Jätkä

  • Vieras
Vs: Hallin korotus
mistä ne siellä tietää mitä rakentaa kun on naapureihin hyvät välit...
Tässä taitaa olla se avainkysymys. Naapurustossa tehdään saunaa täyttä päätä, ei ole turhaan naapureita häiritty nimenkeruulla joihinkin blanketteihin. Enkä aio itsekään häiritä projektia. Tietty sitten jos sattuu jotain (hallin katto tipahtaa kalliin koneen päälle ym.), niin saattaa tulla selittelemistä johonkin suuntaan.

Petri

Lumen takia jos tipahtaa niin pieniteksti kertoo ettei korvauksia saa ja myrsky tuhojen korjaamiseen en ole kuullut keltään kysyttävän että onko ollut rakennus lupua tai rakennettu lupa suunnitelmien mukaan. Saattaahan ne sitten kysellä jos alkaa liikaa selittelemään kun hakee korvauksia.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8432
Vs: Hallin korotus
Sellaisai kattotuolejakin on olemassa, joissa on reunoilla pystysuora osa. Naapuri korotti kivinavettaa sellaisilla.
Satelliittikuvista on rakennuksia tutkittu useissa kunnissa. Isoveli valvoo.
Mystinen kesälaatumies

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Hallin korotus
Ainahan kunnasta lasku tulee jos menee lupaa kysymään. Toisaalta jos palovahinko tulee niin palotarkastaja käy kunnantuvan kautta hakemassa lupakuvat. Jos on liika suuri rakennus on alivakuutettu ja jos on liian pieni nin ylivakuutettu ja voi voi vakuutuksenottajaa . En tiedä mikä on tuomio jos eioo lupia ollenkaan.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

nautafarmari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1865
Vs: Hallin korotus
Ainahan kunnasta lasku tulee jos menee lupaa kysymään. Toisaalta jos palovahinko tulee niin palotarkastaja käy kunnantuvan kautta hakemassa lupakuvat. Jos on liika suuri rakennus on alivakuutettu ja jos on liian pieni nin ylivakuutettu ja voi voi vakuutuksenottajaa . En tiedä mikä on tuomio jos eioo lupia ollenkaan.

Ei ainakaan vakuutus korvaa, jos ei oo lupia, luvan mukanen.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Hallin korotus
onko maharollista, tai on tietty mut et tekeekö ketään, puukattotuolit, metrillä tarttis korottaa.

Millään viitteis uuttakaan tehdä. Ei kai tuohon mitään lupia tarvita?
Tuo itse korotushan on oikeinkin mahdollinen ja tapoja tuohon on vain yksi. Sahaat seinät yläosasta poikki ja tolpat myös jostain kohtaa, laitat ruuveilla kaksimetriset lankut tolppien yläosien kylkeen puoli metriä limittäin ja muutamiin molemmin puolin. Nosturilla kattoa metri ylös ja metrin mittaiset pätkät tolppien päiden väliin ja ruuveilla kiinni. Seinälaudoitus yläosaan aukon peitoksi vanhan seinän päälle.
  Tuo nostaminen, jos on pieni katto niin parilla kärryllä voi saada nostettua mutta jos katto on pitkä ja leveä niin pitää saada nostopisteitä paljon ja voi joutua pyytämään kaksikin nosturia paikalle. Nostureta varten pitäisi laittaa pari tukevaa lankkua koko harjan mitalle muutamalla isolla ruuvilla jokaiseen kattotuoliin kiinni. Älä tee mitään ristikoita! Kiinnityspisteitä nostoketjulle pitää olla niin monta että katto pysyy melkein suorassa.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26273
  • vastustan
Vs: Hallin korotus
onko maharollista, tai on tietty mut et tekeekö ketään, puukattotuolit, metrillä tarttis korottaa.

Millään viitteis uuttakaan tehdä. Ei kai tuohon mitään lupia tarvita?
Tuo itse korotushan on oikeinkin mahdollinen ja tapoja tuohon on vain yksi. Sahaat seinät yläosasta poikki ja tolpat myös jostain kohtaa, laitat ruuveilla kaksimetriset lankut tolppien yläosien kylkeen puoli metriä limittäin ja muutamiin molemmin puolin. Nosturilla kattoa metri ylös ja metrin mittaiset pätkät tolppien päiden väliin ja ruuveilla kiinni. Seinälaudoitus yläosaan aukon peitoksi vanhan seinän päälle.
  Tuo nostaminen, jos on pieni katto niin parilla kärryllä voi saada nostettua mutta jos katto on pitkä ja leveä niin pitää saada nostopisteitä paljon ja voi joutua pyytämään kaksikin nosturia paikalle. Nostureta varten pitäisi laittaa pari tukevaa lankkua koko harjan mitalle muutamalla isolla ruuvilla jokaiseen kattotuoliin kiinni. Älä tee mitään ristikoita! Kiinnityspisteitä nostoketjulle pitää olla niin monta että katto pysyy melkein suorassa.

eikö olisi parempi jos saisi sisälle pyöräkuormaajat/kurottajat.  tietenkin tilakysymys. mutta vahvat parrut kauhaan joilla nostaa useammasta kattotuolista kerrallaan.
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Hallin korotus
Halpoja hydraulitunkkia 3 metrin välein niin nousee.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52027
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Hallin korotus

On kuntien rakennusvalvonnassa huimia eroja.  ???
Tuskin. Rakennat liki taajamaa jonkun pulpettikattosen suulin, tai mettäkulmalle samanlaisen, on varma että se kaava-alueella oleva suuli herättää mielenkiintoa.....
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

roadrunner

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2138
Vs: Hallin korotus
Kyllä kunnat ajoittain päivittävät rakennuslupatilanteensa. Siinä syynissä sitten luvattomat ra-
kennukset tulee ilmi. Minunkin järjenjuoksuni mukaan omalle maalle pitäisi saada rakentaa oman
mielensä mukaan, mutta ei se nykyään enää  onnistu. Perusrakennusoikeus on nimittäin poistettu
perustulaista viime muutoksen aikaan. Hallin korotuskin vaatinee luvan, koska ulkomuoto muuttuu.