Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tojon ohjaus puoltaa .  (Luettu 11557 kertaa)

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: Tojon ohjaus puoltaa .
mersu ei mee koskaan kuin juna.

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2448

ravenlord

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1648
Vs: Tojon ohjaus puoltaa .
Puoltaa ojan puolelle  ??? Eikö auto aina puolla ojan puolelle jos oja on molemmilla puolilla tietä  ;D Mahtavatko nuo muuten Japanissa, Brittilässä yms. puoltaa vasemmalle  ???

Tojolla on pallot olleet sekaisin ehkä 10 vuotta. Liikaa huonoja alihankkijoita toimittajina.

Liikaa euroopalaisia alihankkijoita. HMTT kertoo notta liittovaltion alueella on senverran kovat suojatullit, että lopputuotteen arvosta pitää olla riittävän suuri osa päätyä sisämarkkinoille. Eli jos toyota kasataan japanissa, se pitää koota eu-osista, jotta säästyy korotetuilta tulleilta. Notta kait siitä laatuongelmia seuraakin kun denson sähköt vaihtuu boshiin ja laakereissa on kirjaimet FAG kirjainten NTN tilalla...

Vanhemmissa japskeissa ajomukavuus paranee ko on päästy yli neljännesmiljoonan. Eurooppalaisten kadehtimista tuo japanilaisten ajo-ominaisuuksien morkkaaminen muutenki va on.   

Oli mitä oli, jos meinaa järkeä käyttää autokaupoissa niin ei kannata missää nimessä ostaa yli 1000€ autoa... Vanhan tappikone dieselin ko ostaa niin siitä piisaa kaaraa vuosikymmeniksi, ja kilometrihinta on kohdillaan.
Asiaan kuin asiaan, asiaton vastaus :)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Tojon ohjaus puoltaa .
Puoltaa ojan puolelle  ??? Eikö auto aina puolla ojan puolelle jos oja on molemmilla puolilla tietä  ;D Mahtavatko nuo muuten Japanissa, Brittilässä yms. puoltaa vasemmalle  ???

Tojolla on pallot olleet sekaisin ehkä 10 vuotta. Liikaa huonoja alihankkijoita toimittajina.

Liikaa euroopalaisia alihankkijoita. HMTT kertoo notta liittovaltion alueella on senverran kovat suojatullit, että lopputuotteen arvosta pitää olla riittävän suuri osa päätyä sisämarkkinoille. Eli jos toyota kasataan japanissa, se pitää koota eu-osista, jotta säästyy korotetuilta tulleilta. Notta kait siitä laatuongelmia seuraakin kun denson sähköt vaihtuu boshiin ja laakereissa on kirjaimet FAG kirjainten NTN tilalla...

Vanhemmissa japskeissa ajomukavuus paranee ko on päästy yli neljännesmiljoonan. Eurooppalaisten kadehtimista tuo japanilaisten ajo-ominaisuuksien morkkaaminen muutenki va on.   

Oli mitä oli, jos meinaa järkeä käyttää autokaupoissa niin ei kannata missää nimessä ostaa yli 1000€ autoa... Vanhan tappikone dieselin ko ostaa niin siitä piisaa kaaraa vuosikymmeniksi, ja kilometrihinta on kohdillaan.

Aivan samaa mieltä  :o Jos bulvaanilta saa tonnilla auton jossa on leimaa vuodeksi niin miksi ei ostaisi  :D

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: Tojon ohjaus puoltaa .
Aika kallista.  ;D Fiiattia saa 500€ , ja ladoja tuon allekin. Jos leima, tai konstit loppuu, niin ajaa vaan kuusakosken keräykseen.

montöör

  • Vieras
Vs: Tojon ohjaus puoltaa .

Alkuperäseen asiaan...
Nykyisiä autoja kun ei tarvitse vanhanaikaisesti korjata ja
huoltovälitkin on pitkiä jää jarrujen tarkastelukin tekemättä.
Omassa Mazda pakussa, joka aina ollut karmea ajettavuudeltaan,
huomasin renkaita vaihtaessa oik.etupyörän kanittavan.
Jarrupala oli niin kuiva ettei liikkunut hahlossaan kuin aikas
isolla vasaralla. Kuparitahnaa peliin ja nyt parempi kuin ikinä. :D

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71727
Vs: Tojon ohjaus puoltaa .
eikös huoltovälit ole nykyisin korjausvälejä?      tuntuu hullulta kun auton öölinvaihtovälikin on meikän monen vuoden ajo ja tiedän tasan että niin pitkään ei mikään ööli kestä hyvänä kuin korkkaamatta purkissa!

montöör

  • Vieras
Vs: Tojon ohjaus puoltaa .
eikös huoltovälit ole nykyisin korjausvälejä?      tuntuu hullulta kun auton öölinvaihtovälikin on meikän monen vuoden ajo ja tiedän tasan että niin pitkään ei mikään ööli kestä hyvänä kuin korkkaamatta purkissa!
Niinpä. Huoltotaulukko ilmoittaa aikas usein rajaksi km/tunnit tai "vuosittain".
Pienessä käytössä kuten Montöörillä, on edullisempi käyttää tavallista ööliä
(jos mahdollista) ja vaihtaa öljy vuosittain.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Tojon ohjaus puoltaa .
TM lehdessä ihmeteltiin mitä varten tojo tihentää huoltovälejä päinvastoin kuin muut valmistajat ,siinä ehkä selitys tojon hyvään sijotukseen katsatustilastoissa.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: Tojon ohjaus puoltaa .
Kait tuo pitkä huoltoväli on markkinointikikka kuten 12 vuoden rustumattomuustakuukin. Kyllä Suomen oloissa autoon kuin autoon kannattaa esim. moottoriöljyt vaihtaa kerran vuodessa. Jos vähän ajaa, niin nykyautoissa saa samoilla öljyillä vanhemmat papparaiset ajella 3-4 vuotta, kyllä siinä öljy taitaa olla vaihdettaessa aika mönjää.

Solifer1

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 593
Vs: Tojon ohjaus puoltaa .
TM lehdessä ihmeteltiin mitä varten tojo tihentää huoltovälejä päinvastoin kuin muut valmistajat ,siinä ehkä selitys tojon hyvään sijotukseen katsatustilastoissa.

Parhaillaan ajossa olevalla corolla versollani oli ajettu 13 kk sitten 60000km,nyt 110000 ja autoon on vaihdettu 2 sulaketta tänä aikana jotka viallinen peräkärry on polttanut. Auton vain kolmesti vaihdettu öljyt pärnäisen korjaamolla. Tää on laatua jota vain japski merkki tarjoaa :)

Verku

Vs: Tojon ohjaus puoltaa .
Liikaa euroopalaisia alihankkijoita. HMTT kertoo notta liittovaltion alueella on sen verran kovat suojatullit, että lopputuotteen arvosta pitää olla riittävän suuri osa päätyä sisämarkkinoille. Eli jos toyota kasataan japanissa, se pitää koota eu-osista, jotta säästyy korotetuilta tulleilta.

Ei oo muuten tuotu vuosikausiin japanista tojotaa eurooppaan että terkut HMTT:lle vermoon. Englanti ja Turkki on tunnetusti laatumerkkien kotimaita eikös.....

Suomeen tuotavista autoista Lexus ja Subaru on ainoat japsit.

Saa ojentaa jos tieto on väärää, koitin kyllä oikein tarkistaakin että näin on.
Kypsä tapaus

Verku

Vs: Tojon ohjaus puoltaa .
Liikaa euroopalaisia alihankkijoita. HMTT kertoo notta liittovaltion alueella on sen verran kovat suojatullit, että lopputuotteen arvosta pitää olla riittävän suuri osa päätyä sisämarkkinoille. Eli jos toyota kasataan japanissa, se pitää koota eu-osista, jotta säästyy korotetuilta tulleilta.

Ei oo muuten tuotu vuosikausiin japanista tojotaa eurooppaan että terkut HMTT:lle vermoon. Englanti ja Turkki on tunnetusti laatumerkkien kotimaita eikös.....

Suomeen tuotavista autoista Lexus ja Subaru on ainoat japsit.

Saa ojentaa jos tieto on väärää, koitin kyllä oikein tarkistaakin että näin on.

Niin no Tojo omistaa ison osan Fuji Heavy industriestä että tavallaan tojolla on japanin tuontia suomeenkin. ;D
Kypsä tapaus

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2448
Vs: Tojon ohjaus puoltaa .
Ei oo muuten tuotu vuosikausiin japanista tojotaa eurooppaan että terkut HMTT:lle vermoon. Englanti ja Turkki on tunnetusti laatumerkkien kotimaita eikös.....

Anjovis ei ole jaappania nähnytkään, eikä jaappanilaiset anjovista.

Toyotan jaappani-mallisto: http://toyota.jp/carlineup/index.html

Shrek

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1911
  • Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Vs: Tojon ohjaus puoltaa .
Liikaa euroopalaisia alihankkijoita. HMTT kertoo notta liittovaltion alueella on sen verran kovat suojatullit, että lopputuotteen arvosta pitää olla riittävän suuri osa päätyä sisämarkkinoille. Eli jos toyota kasataan japanissa, se pitää koota eu-osista, jotta säästyy korotetuilta tulleilta.

Ei oo muuten tuotu vuosikausiin japanista tojotaa eurooppaan että terkut HMTT:lle vermoon. Englanti ja Turkki on tunnetusti laatumerkkien kotimaita eikös.....

Suomeen tuotavista autoista Lexus ja Subaru on ainoat japsit.

Saa ojentaa jos tieto on väärää, koitin kyllä oikein tarkistaakin että näin on.

Ja ojennusta seuraa: Suomessa myytävistä Iq, UrbanCruiser, Rav4, Hiace, molemmat LandCruiserit ja tammikuussa myyntiin tuleva Verso S tehdään Japanissa.
Lähde: Toyota Info 0800-13663.
"Ajatelkaapa niitä kaikkia Fordin omistajia jotka eräänä päivänä haluavat oikean auton..."
 John Dodge, 1914

http://www.youtube.com/watch?v=vVXIK1xCRpY
http://www.youtube.com/watch?v=FMUf2qmSzvE