Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Äitee, mua kiusataan!  (Luettu 2820 kertaa)

minä-itte

• Vieras

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Äitee, mua kiusataan!
eikä ite antanu mitään aihetta?    heh, tosiaan noi kiusaamisjutut on aika syvältä!   aika-ihmisiä ja käyttäytyvät kuin pahaiset kakarat!         perkule , halolla persukkeelle!

jeep

• Vieras
On se vaan keskustan porukasta suoraselkäisin. Ajatteli myös niitä vähävaraisempia maalaisia, ei kuulunut siihen, "minä-itte" politpyroon.

Lehtimäki

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
On se vaan keskustan porukasta suoraselkäisin. Ajatteli myös niitä vähävaraisempia maalaisia, ei kuulunut siihen, "minä-itte" politpyroon.

ei se köyhistä puhunut merisalon kera liikkuessaan  mutta  tv:ssä  pitää noin
kokeneen tyypin osata mummot itkettää :P :P :P

emo-heikki

• Vieras
Mikäs tossa, varma läpimenijä ...
Seuraavissa vaaleissa.

Lehtimäki

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Mikäs tossa, varma läpimenijä ...
Seuraavissa vaaleissa.

pohooojalaiset rakastavat noita kakkoseksi jääneitä, mutta eivät ymmärrä
ettei eduskuntatalo ole luuserien kookoomiskeskus ???

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
ei toki vaan luuserien kokoomuskeskus! ;D ;D ;D ;D

emo-heikki

• Vieras
ei toki vaan luuserien kokoomuskeskus! ;D ;D ;D ;D

Joo, luuserien kansallinen kokoomuskeskus ????

simmo

• Vieras
Nykyään kiusataan joka paikassa,oppilaat opettajia ja päinvastoin,pomot alaisiaan ja päinvastoin.Joka lehdessä on näitä kiusaamisjuttuja.Tämä on kuin tauti, joka leviää .Kun muutama vuosi sitten alettiin kirjoittaa  masennuksesta,niin kohta jo kaikki oli masentuneita ja lehdet pullollaan juttuja julkkismasentuneista.ja niin vaan kohta kaikki oli kokeneet sen ,eli,käyneet pohjalla. >:( Ja nyt saa lukea vieläkin näitä ihmeellisiä selviytymistarinoita.
Me,jotka synnyimme sodan jälkeen jouduimme jo lapsena niin " kovaan kouluun",että nykyelämä tuntuu pelkältä päivänpaisteelta.Minkähän vaivan ne seuraavaksi keksii,että pääsee taas kaikki siihen "osallistumaan". ???

ristoreipas

• Vieras
Kyllähän elämä on ennen varmasti ollut kovaa ,mutta elämä on myös puutteen keskellä ollut henkisesti turvallisempaa. Jos vanhemmet eivät joutaneet vahtimaan jälkikasvuaan sen tekivät vanhemmat sisarukset ,isovanhemmat ja naapurit.
Itse olen syntynyt noin 16 v sodan jälkeen ja se on varmasti heijastunut kasvatuksessani,koska  ilman sotaa minua ei kenties olisi olemassakaan .

Itse olen kokenut voimakkaasti sen miten maataloutta alettiin mollata jo pienenä ollessani .Jälkeenpäin huvittavalta tuntuva kosketus maatalouspolitiikkaan oli se kun isot pojat huusivat meille pienille koulun ovelta  TULKAAS NYT KATSOMAAN KEITTOLAAN KUN TÄÄLLÄ ON VOIVUORI. Enpä tiedä tiesivätkö isot pojatkaan mitä tämä tarkoittaa,mutta se sai vipinää kinttuihin kun koko sakki painui välitunnilta suoraan keittolaan katsomaan tuota ihmettä.

Eläminen muuttui suomessa tuohon aikaan ja se väestön määrä joka asutettiin sodan jaloista lähti tavallaan seuraavan sukupolven aikana Ruotsiin ja suurin osa taisi jäädä sinne. Tapa talonpoika päivässä tuli konkreettiseksi monen pientilan jälkikasvulle ,mutta myös työväestölle ei riittänyt työtä ..Suomi ei ole oikein koskaan kyennyt elättämään väestöään ja tuntuukin ihmeelliseltä se että väestö on kasvanut siitä kansakouluajan 4,6-4,7 milj nykypäivän 5,3 milj väestöksi ja työllisyystilanne on silti 90 -luvun lamaa lukuunottamatta siedettävä. .

Nykyään kun media painaa päälle jioka puolelta ja jokainen voi esittää mielipiteensä reaaliajassa jos vain haluaa ,muuttuu ihminen jotenkin välinpitämättömäksi . Täälläkin palstalla esitetään omia näkemyksiä ehdottomina totuuksina ja pakostakin niiden on annettava mennä "toisesta korvasta ulos"

Luin kerran jostain että ihmisten luonteenpiirteet jakautuvat Big five luokituksen mukaan ,nivoutuen pienistä ja suuremmista palasista eri pääluokkien välillä mutta en nyt löytänyt sopivaa linkkiä
mutta laitan tuon  .

http://fi.wikipedia.org/wiki/Persoonallisuus

Viimeksi muokattu: 21.11.10 - klo:23:42 kirjoittanut ristoreipas

Verku

Iso muna (ehkä).

Mää luulin että sää ittestäs täällä ruikutat ja oisin tullu lohruttamaan, ethän sä kuitenkaan ittelles mitään voi ja parempaan et pysty.

:D
Kypsä tapaus

emo-heikki

• Vieras
Tää ristoreippaan kirjotus on ihan asiallinen, pientä korpifilosofiointia tämän kepu/kako jatinan väliin ...

Muuten ihan mukava mielipide, itse olen sitä mieltä että maailma on kehittynyt todella hyvään suuntaan, tämän päivän nuorilla on todella hienot mahdollisuudet toteuttaa itseään ja tehdä niitä asioita mitkä niitä kiinnostaakin, joka on ihan hyvä asia.

Tosin eihän maailma mihinkään ole perusteiltaan muuttunut, noita maailmanlopun ennustajia kasvihuoneilmiöineen ja ihmisen syntineen on samallailla kuin ennenkin, on ollut sen 2000 vuotta mitä meillä on tallessa tuota kirjoitettua historiaa ...
Ilmiö on varmasti seurannut ihmiskunta viimeiset kymmenentuhatta vuotta ????

simmo

• Vieras

Muuten ihan mukava mielipide, itse olen sitä mieltä että maailma on kehittynyt todella hyvään suuntaan, tämän päivän nuorilla on todella hienot mahdollisuudet toteuttaa itseään ja tehdä niitä asioita mitkä niitä kiinnostaakin, joka on ihan hyvä asia.
---Suomessa on pahoinvointia enemmän kuin koskaan ennen.Miten ihmiset ei osaa nauttia hyvinvoinnoistaan? Siksikö,että nykyinen nuorempi polvi eivät edes tiedä,mitä pahoinvointi on vaan odottaa jotain "kuuta"  taivaalta.

ristoreipas

• Vieras

---Suomessa on pahoinvointia enemmän kuin koskaan ennen.Miten ihmiset ei osaa nauttia hyvinvoinnoistaan? Siksikö,että nykyinen nuorempi polvi eivät edes tiedä,mitä pahoinvointi on vaan odottaa jotain "kuuta"  taivaalta.

On totta että nykynuorilla on mahdollisuuksia opiskella pitkälle ja toteuttaa itseään jos vain rahkeet riittää.Ennen oli jo iso kynnys päästä keskikouluun kun opiskelu ei ollut maksutonta ja kaikilla ei ollut varaa kouluttaa lapsiaan .Nykyään  lukion  käynti ei vaadi suuria rahallisia panostuksia ja opiskelun yliopistoissa ei tarvitse itse panostaa sellaisia summia kuin mennet sukupolvet jos vain ei itse ole tuhlaavainen.  Tämän suhteen maailma on mennyt hyvään suuntaan ihan kuten kirjoititte..

Mutta pahoinvointi kasvaa ja mistä se johtuu onkin vaikeampi probleema. Yhteiskunnan odotukset ja vaatimukset yksilöille ovat korkeat ja kouluttautuminen on haastavaa ja yksi ammatti ei riitä vaan opiskelu on joillekin elinikäistä .Kyllä kai vanhemissakin on myös vikaa ,työ kuluttaa ja stressaa ja omaakin vapaa-aikaa pitää olla ,varaa lomailla jne .Lapsille jää yhä vähemmän aikaa jota ei täysin voi korvata ns.laatuajalla jota  on kun on työstä vapaata ja kun on ne omat harrastukset. 
 Media syöttää meille  mielikuvia elämisen tasosta, parisuhteesta ym. ja kuitenkin mielikuvat  jäävät osittain saavuttamatta ja toteutumatta monelle. Kai niitä syitä on muitakin ,mutta katsoisin että se henkinen kasvuprosessi  jää monella lapsella materian jalkoihin.

emo-heikki

• Vieras
Niinno ainahan sitä parannettavaa löytyy, eihän se maailma meidän töillä valmiiksi tullut ????
Mutta siitäpä sitten jälkipolvet parantelee, siihen suuntaan mitä itse pitävät oikeana ...
Lähtökohdat ovat parhaat, mitä tältä planeetalta löytyy ...