Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe onks kukaan lähössä agri-risteilylle?  (Luettu 17316 kertaa)

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8369
Vs: onks kukaan lähössä agri-risteilylle?
Ei meikäläistäkään oikein nyppää tuo kuluttajaosuuskaupan ja norjalaisen apulantafirman yhdessä harjoittama "maatalouskuppa".
Mystinen kesälaatumies

rookie

  • Vieras
Vs: onks kukaan lähössä agri-risteilylle?
Tämä agri-keskustelu on huvittavaa.

Näitä forumeita seuratessa pitää muistaa käyttää sensuuria, osa lähtee ihan vaan kirjoittamisen ilosta
mukaan kunkin palstan muoti-ilmiöihin.

Täällä on muotia haukkua agria. Osa haukkuu agria ihan taatusti pelkästään tästä syystä  ;D


Kysymys: Mitä muita muoti-ilmiöitä tältä saitilta löytyy?

Agrimarketit  kuuluvat s-osuusliikkeeseen, ja kuten tunnettua, S-osuusliike halveksii  suomalaisia tuottajia ja taktikoi tuomalla ulkomailta ruokaa ja myymällä sitä jopa tappiolla saadakseen kotimaisen elintarviketeollisuuden alentamaan hintojaan ja siten myös tuottajahintoja, joten S-osuusliike on tuottajien vihollinen numero 1 ja jokainen tuottaja, joka asioi Agrimarketin kanssa, on siten myös petturi, suuri petturi, koska hän  asioi vihollisen kanssa.

Näin se homma menee, kyse ei  todellakaan ole mistään muoti-ilmiöstä.

Eipä oo s halveksinu ainakaan minun tuotteita (peruna,mansikka). Itse tai muiden alueella toimivien kanssa on varsinkin s-ryhmän kanssa saatu neuvoteltua molempia osapuolia tyydyttävät sopimukset ja todellakin s-ryhmällä halu on ollut suosia paikka/seutukunnan tuotteita...joten pidetäänpäs ne mölyt mahassa ja moittikaa välil vaikka esim. valion johtoa jos ette oo saanu tuotteillenne hintaa...Kyllä täällä pohjois-savossa on asiat hoidettu s-ryhmän puolelta kiitettävästi ja tuottajaa on todellakin kuunneltu esim. tämän vuoden huonon sadon on saanut siirrettyä tuotteiden hintoihin.

Kp

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1903
Vs: onks kukaan lähössä agri-risteilylle?
Sitten kun Agrimarket pelataan boikoteilla pois pelistä niin maataloustarvikkeiden hinnat varmasti tulevat putoamaan  ;D

Ja melkein sama se on että ostaanko viholliselta nro 1 tai 2 tai 3

Eihän agrimarkettia kannata pelata pois, kunhan vähän puukolla kutitetaan,
että oppii tottelemaan

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: onks kukaan lähössä agri-risteilylle?
Sitten kun Agrimarket pelataan boikoteilla pois pelistä niin maataloustarvikkeiden hinnat varmasti tulevat putoamaan  ;D

Ja melkein sama se on että ostaanko viholliselta nro 1 tai 2 tai 3

Eihän agrimarkettia kannata pelata pois, kunhan vähän puukolla kutitetaan,
että oppii tottelemaan

s-ryhymän kans puukkohippasilla on pikkaasen epätasaasta niin saa kyl kutitell tosissansa notta meinaa s-ryhmän kuosiin 8)
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: onks kukaan lähössä agri-risteilylle?
Sitten kun Agrimarket pelataan boikoteilla pois pelistä niin maataloustarvikkeiden hinnat varmasti tulevat putoamaan  ;D



s-ryhymän kans puukkohippasilla on pikkaasen epätasaasta niin saa kyl kutitell tosissansa notta meinaa s-ryhmän kuosiin 8)
[/quote]

Sitten kun Arkikauppa on myity Tanskalaisille, hinnat laskee niinku maitopuolella Tanskalaisten kans kävi  :P

Puukkojullit s-ryhmässä, EE-PEE MAATALOUS ja kerran Hytösen idean puukotti  ::)
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

rookie

  • Vieras
Vs: onks kukaan lähössä agri-risteilylle?
Sitten kun Agrimarket pelataan boikoteilla pois pelistä niin maataloustarvikkeiden hinnat varmasti tulevat putoamaan  ;D



s-ryhymän kans puukkohippasilla on pikkaasen epätasaasta niin saa kyl kutitell tosissansa notta meinaa s-ryhmän kuosiin 8)

Sitten kun Arkikauppa on myity Tanskalaisille, hinnat laskee niinku maitopuolella Tanskalaisten kans kävi  :P

Puukkojullit s-ryhmässä, EE-PEE MAATALOUS ja kerran Hytösen idean puukotti  ::)
[/quote]

uskon että ojala teilläkin maitopuolella ois sananne sanottavana jos sitä yhtäköyttä vetäisi KAIKKI..ei auta yksin se että jokainen vaan huutaa foorumeilla lisää hintaa..ei se ois kaupaltakaan pois päinvastoin jos hintaa olisi piiru lisää..kyllä suomalaiset on valmiita maksamaan suomalaisista tuotteista eikä tarviis ehkä noin paljoo pelätä ulkomaisia tuotteita

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: onks kukaan lähössä agri-risteilylle?
Kumma juttu tää jonkun kaupan vastaisuus? Mä pystyn tarpeen niin vaaties tekemään kauppaa minkä tahansa putiikin kans, jos sillä sattuu olemaan jotain mun tarvitsemaa tuotetta. Ei siihen mitään uskontoja tarvita. Näistä kauppauskonnoista on kyllä monta huonoa esimerkkiä, kuinka käy, jos ostaa vain yhdestä paikasta...
tethering holes to their concave windings

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8369
Vs: onks kukaan lähössä agri-risteilylle?
Kyllä maatalouskaupan tekijöitä riittää, vaikka yhtä vältteliskin. Viimeisen vuoden aikana olen ostanut ainkin K, Y, Agritek, Turun Konekeskus, Raisio, Melica,  Tilasiemen, Belor, Lounaisfarmi, Older Grup, Valtra ja monta muuta pienempää toimijaa.
Agrin välttely alkoi jo ennen maitosekoiluja.
Mystinen kesälaatumies

Verku

Vs: onks kukaan lähössä agri-risteilylle?

Kyllä täällä pohjois-savossa on asiat hoidettu s-ryhmän puolelta kiitettävästi ja tuottajaa on todellakin kuunneltu esim. tämän vuoden huonon sadon on saanut siirrettyä tuotteiden hintoihin.


Juu ihan hyväntekeväisyydestä ostavat hyvällä hintaa. Sitten kun sato hyvä niin kyllä se hinta romahtaa.

En minä sitä etteikö agrin kanssa kuulu pelata mutta ei siihen nyt tarvi sinisilmäisesti suhtautua.
Kypsä tapaus

rookie

  • Vieras
Vs: onks kukaan lähössä agri-risteilylle?

Kyllä täällä pohjois-savossa on asiat hoidettu s-ryhmän puolelta kiitettävästi ja tuottajaa on todellakin kuunneltu esim. tämän vuoden huonon sadon on saanut siirrettyä tuotteiden hintoihin.


Juu ihan hyväntekeväisyydestä ostavat hyvällä hintaa. Sitten kun sato hyvä niin kyllä se hinta romahtaa.

En minä sitä etteikö agrin kanssa kuulu pelata mutta ei siihen nyt tarvi sinisilmäisesti suhtautua.

no ei todellakaan tarvitse..eikä varmasti kaikkien tuotteiden kohdalla kauppa ja tuottaja kohtaa yhtään..mutta ehkä jokupäivä

Verku

Vs: onks kukaan lähössä agri-risteilylle?

Kyllä täällä pohjois-savossa on asiat hoidettu s-ryhmän puolelta kiitettävästi ja tuottajaa on todellakin kuunneltu esim. tämän vuoden huonon sadon on saanut siirrettyä tuotteiden hintoihin.


Juu ihan hyväntekeväisyydestä ostavat hyvällä hintaa. Sitten kun sato hyvä niin kyllä se hinta romahtaa.

En minä sitä etteikö agrin kanssa kuulu pelata mutta ei siihen nyt tarvi sinisilmäisesti suhtautua.

no ei todellakaan tarvitse..eikä varmasti kaikkien tuotteiden kohdalla kauppa ja tuottaja kohtaa yhtään..mutta ehkä jokupäivä

Pitkässä juoksussa agri on ok. Ihan kaikkea sieltä ei ole mitenkään järkevä hankkia mutta kyllä se tietty keskittäminen kannattaa, sinä sen olet tajunnut, kaikki sitä ei halua täällä edes ajatella.
Kypsä tapaus

rookie

  • Vieras
Vs: onks kukaan lähössä agri-risteilylle?

Kyllä täällä pohjois-savossa on asiat hoidettu s-ryhmän puolelta kiitettävästi ja tuottajaa on todellakin kuunneltu esim. tämän vuoden huonon sadon on saanut siirrettyä tuotteiden hintoihin.


Juu ihan hyväntekeväisyydestä ostavat hyvällä hintaa. Sitten kun sato hyvä niin kyllä se hinta romahtaa.

En minä sitä etteikö agrin kanssa kuulu pelata mutta ei siihen nyt tarvi sinisilmäisesti suhtautua.

no ei todellakaan tarvitse..eikä varmasti kaikkien tuotteiden kohdalla kauppa ja tuottaja kohtaa yhtään..mutta ehkä jokupäivä

Pitkässä juoksussa agri on ok. Ihan kaikkea sieltä ei ole mitenkään järkevä hankkia mutta kyllä se tietty keskittäminen kannattaa, sinä sen olet tajunnut, kaikki sitä ei halua täällä edes ajatella.

niin ja siis tarkoitin että tuottajat omine tuotteineen ei kaikilla viljelysuunnilla ole yhtä hyvässä neuvotteluasemassa kuin itse olen. mutta jokupäivä..jokupäivä...

Verku

Vs: onks kukaan lähössä agri-risteilylle?

Kyllä täällä pohjois-savossa on asiat hoidettu s-ryhmän puolelta kiitettävästi ja tuottajaa on todellakin kuunneltu esim. tämän vuoden huonon sadon on saanut siirrettyä tuotteiden hintoihin.


Juu ihan hyväntekeväisyydestä ostavat hyvällä hintaa. Sitten kun sato hyvä niin kyllä se hinta romahtaa.

En minä sitä etteikö agrin kanssa kuulu pelata mutta ei siihen nyt tarvi sinisilmäisesti suhtautua.

no ei todellakaan tarvitse..eikä varmasti kaikkien tuotteiden kohdalla kauppa ja tuottaja kohtaa yhtään..mutta ehkä jokupäivä

Pitkässä juoksussa agri on ok. Ihan kaikkea sieltä ei ole mitenkään järkevä hankkia mutta kyllä se tietty keskittäminen kannattaa, sinä sen olet tajunnut, kaikki sitä ei halua täällä edes ajatella.

niin ja siis tarkoitin että tuottajat omine tuotteineen ei kaikilla viljelysuunnilla ole yhtä hyvässä neuvotteluasemassa kuin itse olen. mutta jokupäivä..jokupäivä...

Joo. Epävarmuus hinnoista se pahin asia näissä hommissa on. Eipä se näy silti leipäpussin hinta seilaavan viljan hinnan mukaan ( 70€/ton -> 170€/ton ) jotta kyllä sitä neuvoteltavaa tällä kuitenkin kohtuu suljetulla markkinalla olisi.
Kypsä tapaus

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: onks kukaan lähössä agri-risteilylle?
Kumma juttu tää jonkun kaupan vastaisuus? Mä pystyn tarpeen niin vaaties tekemään kauppaa minkä tahansa putiikin kans, jos sillä sattuu olemaan jotain mun tarvitsemaa tuotetta. Ei siihen mitään uskontoja tarvita. Näistä kauppauskonnoista on kyllä monta huonoa esimerkkiä, kuinka käy, jos ostaa vain yhdestä paikasta...
Samoilla linjoilla. Hyvin raskaaksi oman elämänsä tekee, kun huomaa vahingossa kävelleensä Agriin ja tajuaa ettei täältä voi ostaa mitään, kun mulla on se ei osteta periaatekampania menossa. Sieltä ostetaan mistä kokee haluamansa tuotteen saavansa.

37peuse

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 324
Vs: onks kukaan lähössä agri-risteilylle?
Kukkaan ei oo menossa mutta laiva on jo melkein täynnä  ;D
***aina on tilaa isännille jotka käyttävät A-I tuotteita