Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Rakolattia vai avokouru?  (Luettu 29657 kertaa)

retuperä

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 82
Vs: Rakolattia vai avokouru?
Ritilä ja Pete: lyömätön yhdistelmä!!!  :-*
ehoton yhdistelmä :o :o :o :o
tasalattiat pitäny jo 10 vuotta aikaa lailla kieltää s...tanan moista räpimistä. itelä yli kymmenen vuoden kokemusta. kyl uutena ja pikku karjassa mut ei ainakkaan isommassa. ite jos olis uutta tekemässä niin siirtäsin vaikka parilla vuodella ennen ku tasalattian teen jos rahasta kinni.

JIIWEE

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Rakolattia vai avokouru?
Ritilä ja Pete: lyömätön yhdistelmä!!!  :-*
ehoton yhdistelmä :o :o :o :o
tasalattiat pitäny jo 10 vuotta aikaa lailla kieltää s...tanan moista räpimistä. itelä yli kymmenen vuoden kokemusta. kyl uutena ja pikku karjassa mut ei ainakkaan isommassa. ite jos olis uutta tekemässä niin siirtäsin vaikka parilla vuodella ennen ku tasalattian teen jos rahasta kinni.
Minulla kokemusta molemmista systeemeistä ja kyllä avokouru hyvin tehtynä , hyvällä raapalla ja matolla varustettuna   yhtä toimiva kun ritilä ja puuhis jollei jopa parempi.

 Mutta jos valut tehdään tyypilliseen suomimalliin ja raappa jotain härmäläistä haitekkiä niin kannatta kyllä unohtaa koko homma.Puuhis kyllä huippuhyvä vekotin!

 

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Rakolattia vai avokouru?
Onko kukaan tehny rumpuputkesta avokourun kusiputkea? olisi nopeampi tehdä, kuin nämä yhdet metrin pituiset betoniputket..rumpuputkeen vain vako, jossa raapan kieli kulkee..

 Jos pitäis nytten tehdä, niin laittasin alle >160 putken, tuon ja u-raudan väliin parin metrin välein suorakaide rhs:ää, pystyyn, sopiviin paikkoihin sitten reikiä, että neste pääsee valumaan, JoHaRa:lle tarvii vääntää, u-rautaan ainevahvuutta sitten tarpeeks...

Jaa mulle vai  :o Mä kyllä tiedän miten tuo pitäisi tehdä mutta tuon sinun selityksesi perusteella en edes tiedä mistä on kyse  ;D ;D  ??? Mutta tekee miten vaan.. puhdistamaan täytyy päästä.

 
 Liika innostus....pissin erotus avokouruun: tuo putken yläreuna n.15cm kuorun pohjan alle, putkeen suorakaide reikiä ja u-raudan pohjaan vastaavalle kohdin ja väliin ne pysty-RHS:t. Yhden kerran oon tehnyt lavalin herran mukaan, omaa ennakko haisua vastaan, enkä tee toista kertaa, arvaapa mistä kyse...

Nyt ymmärsin. Tuo varmaan toimisi. Tarpeeksi korkeutta  ;)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Rakolattia vai avokouru?
Mitä mieltä olette siitä DeLavalin puhdistusrobotista? Jonkun olen nähnyt uudessa navetassa, mutta ei ole tullut udeltua miten ne ovat toimineet   ???

Poikapoloinen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 444
Vs: Rakolattia vai avokouru?
Se veden suihkutus voi kesällä olla hyvä juttu, ettei sonta kuiva liikaa ja helpottaa varmaan umppariosastossa ja hiehoilla. Ritilään asennettavat paikannustransponderit on vähän niin ja näin ::) Näkyy nykyään saavan puuhapeteenkin sen suihkutuksen.
Maaseudun tulevaisuus

JIIWEE

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Rakolattia vai avokouru?
Mitä mieltä olette siitä DeLavalin puhdistusrobotista? Jonkun olen nähnyt uudessa navetassa, mutta ei ole tullut udeltua miten ne ovat toimineet   ???
Kaksi olen nähnyt toinen toimi toinen ei ollenkaan . Olivat samassa navetassa et syy ei ainakan olosuhteissa....

lope

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 311
Vs: Rakolattia vai avokouru?
Emmää tiiä muusta kun mitä on itellä. No itellä ei oo ollu viiden viimesen vuoden aikana ongelmasorkkaa. Muita ongemia kyllä ihan kiitettävästi, mut jalat on ollu elukoilla kunnossa. Ja itellä kans. Mun navetta oli eka käsittääkseni suomessa jossa käytävämatot on joka käytävällä, hiehoillakin. Ja ne on varmaan ainoo osa navettaa joka edelleen näyttää ja tuntuu lähes uudelta. Jos itse tekisin nyt uutta en muuta edes miettis kun kumimattoja kiinteälle käytävälle, ja poikkikuilut molempiin päihin. Vähän on ritiläpalkkiakin, poikimaosastolla, ja se vaan käy liukkaaksi. Jo nyt, eikä sen käyttö ole kovin kummosta, muutama elukka koko ajan sitä kuluttaa. Mut tehkää ihmeessä jokkainen mieleisenne.

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Rakolattia vai avokouru?
Matala vai syvä kouru jos ritilän meinaa ?

Kotimaisen ritilän kantavuus max 800 kg ja mielellään ei catilla ollenkaan,
ulkomainen 3000kg ja vaikka 502 valtulla vetää raadon pois ?
Hinta melekeen sama  :P
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Täpinäreiska

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
Vs: Rakolattia vai avokouru?
SIMAssa oli ranskalaisia ritiläpalkkeja. Pituus 150cm - 350cm, kantavuus 6t  :o
Täp-management. Sponsored by yhteiskunta.

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Rakolattia vai avokouru?
SIMAssa oli ranskalaisia ritiläpalkkeja. Pituus 150cm - 350cm, kantavuus 6t  :o

Mikä merkki ?
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

caseman

  • Vieras
Vs: Rakolattia vai avokouru?
Onks kellään asemalla ritilöitä? Säästäis varmaan pesuvettä, ja hermoja..

Täpinäreiska

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
Täp-management. Sponsored by yhteiskunta.

Heluna

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 445
Vs: Rakolattia vai avokouru?
Onks kellään asemalla ritilöitä? Säästäis varmaan pesuvettä, ja hermoja..
Nuo vähäsetkin ritilät asemilta sais valaa umpeen, jos elukoiden sorkkaterveyttä ajatellaan. Tai no, työllistäähän ne sorkkahoitajia...  ::) ::)

Heluna

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 445
Vs: Rakolattia vai avokouru?
Emmää tiiä muusta kun mitä on itellä. No itellä ei oo ollu viiden viimesen vuoden aikana ongelmasorkkaa. Muita ongemia kyllä ihan kiitettävästi, mut jalat on ollu elukoilla kunnossa. Ja itellä kans. Mun navetta oli eka käsittääkseni suomessa jossa käytävämatot on joka käytävällä, hiehoillakin.
Niinpä. Mä en ymmärrä, miksi tässä lehmän koko hyvinvointiin vaikuttavassa asiassa "säästetään"? Sitten on kyllä seinät ja toimistotilat viimesen päälle laitettu ja elukat kävelee betonilla... Ei voi ymmärtää...  :P

sorkkis

  • Vieras
Vs: Rakolattia vai avokouru?
Onks kellään asemalla ritilöitä? Säästäis varmaan pesuvettä, ja hermoja..
Nuo vähäsetkin ritilät asemilta sais valaa umpeen, jos elukoiden sorkkaterveyttä ajatellaan. Tai no, työllistäähän ne sorkkahoitajia...  ::) ::)

Ihan hyvä ajatus . Olen nimittäin nähnyt niitä ja toimii .