Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Luotettava henkilöauto  (Luettu 33073 kertaa)

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Luotettava henkilöauto
Tuliteristä Passateista ei ole mitään havaintoa mutta vaimon kymmenen vuotta vanha nelikko powerdiesel on hiton hyvä ajettava johonkin Avensikseen verrattuna. Huiput 200 ja 6 vaihdetta eteenpäin niin eipä tarvitse 120 km/h vauhdissa paljoa kierrättää. 160 vauhdissa muistaakseni 3000 rpm.

Ooh.

Oma bensakoneinen rellu kulkee vähemmillä kierroksilla tuon verran, ja siinä on vain viisivaihteinen laatikko.

Viimeksi muokattu: 14.11.10 - klo:22:07 kirjoittanut aurajokilaivuri

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Luotettava henkilöauto
Tuliteristä Passateista ei ole mitään havaintoa mutta vaimon kymmenen vuotta vanha nelikko powerdiesel on hiton hyvä ajettava johonkin Avensikseen verrattuna. Huiput 200 ja 6 vaihdetta eteenpäin niin eipä tarvitse 120 km/h vauhdissa paljoa kierrättää. 160 vauhdissa muistaakseni 3000 rpm.

Ooh.

Oma bensakoneinenkin kulkee vähemmillä kierroksilla tuon verran.

Oma 1,8t passatti ei me 3000 kierroksella kuin reilua satasta. Vähän turhan tiheä loota siin on...
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

3070 E

  • Vieras
Vs: Luotettava henkilöauto
Tuliteristä Passateista ei ole mitään havaintoa mutta vaimon kymmenen vuotta vanha nelikko powerdiesel on hiton hyvä ajettava johonkin Avensikseen verrattuna. Huiput 200 ja 6 vaihdetta eteenpäin niin eipä tarvitse 120 km/h vauhdissa paljoa kierrättää. 160 vauhdissa muistaakseni 3000 rpm.

Ooh.

Oma bensakoneinenkin kulkee vähemmillä kierroksilla tuon verran.

Oma 1,8t passatti ei me 3000 kierroksella kuin reilua satasta. Vähän turhan tiheä loota siin on...

Autokoulun siroccoa vasta takoa saakin, kuus vaihteinen, kyllä nelivaihteisessa c kadetissa vaan on tunnelmaa...

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Luotettava henkilöauto
Tuliteristä Passateista ei ole mitään havaintoa mutta vaimon kymmenen vuotta vanha nelikko powerdiesel on hiton hyvä ajettava johonkin Avensikseen verrattuna. Huiput 200 ja 6 vaihdetta eteenpäin niin eipä tarvitse 120 km/h vauhdissa paljoa kierrättää. 160 vauhdissa muistaakseni 3000 rpm.

Ooh.

Oma bensakoneinenkin kulkee vähemmillä kierroksilla tuon verran.

Oma 1,8t passatti ei me 3000 kierroksella kuin reilua satasta. Vähän turhan tiheä loota siin on...

Autokoulun siroccoa vasta takoa saakin, kuus vaihteinen, kyllä nelivaihteisessa c kadetissa vaan on tunnelmaa...
Sellasenkos sää nyt sit sait ostettua Asiavoorumin kautta?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

3070 E

  • Vieras
Vs: Luotettava henkilöauto
Tuliteristä Passateista ei ole mitään havaintoa mutta vaimon kymmenen vuotta vanha nelikko powerdiesel on hiton hyvä ajettava johonkin Avensikseen verrattuna. Huiput 200 ja 6 vaihdetta eteenpäin niin eipä tarvitse 120 km/h vauhdissa paljoa kierrättää. 160 vauhdissa muistaakseni 3000 rpm.

Ooh.

Oma bensakoneinenkin kulkee vähemmillä kierroksilla tuon verran.

Oma 1,8t passatti ei me 3000 kierroksella kuin reilua satasta. Vähän turhan tiheä loota siin on...

Autokoulun siroccoa vasta takoa saakin, kuus vaihteinen, kyllä nelivaihteisessa c kadetissa vaan on tunnelmaa...
Sellasenkos sää nyt sit sait ostettua Asiavoorumin kautta?

Se on tuollainen kesä auto mikä on tarkoitus rekisteröidä museoautoksi, yhdestä Focuksesta oon vähän keskustellut...

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Luotettava henkilöauto
Tuliteristä Passateista ei ole mitään havaintoa mutta vaimon kymmenen vuotta vanha nelikko powerdiesel on hiton hyvä ajettava johonkin Avensikseen verrattuna. Huiput 200 ja 6 vaihdetta eteenpäin niin eipä tarvitse 120 km/h vauhdissa paljoa kierrättää. 160 vauhdissa muistaakseni 3000 rpm.

Ooh.

Oma bensakoneinenkin kulkee vähemmillä kierroksilla tuon verran.

Oma 1,8t passatti ei me 3000 kierroksella kuin reilua satasta. Vähän turhan tiheä loota siin on...

Autokoulun siroccoa vasta takoa saakin, kuus vaihteinen, kyllä nelivaihteisessa c kadetissa vaan on tunnelmaa...
Sellasenkos sää nyt sit sait ostettua Asiavoorumin kautta?

Se on tuollainen kesä auto mikä on tarkoitus rekisteröidä museoautoksi, yhdestä Focuksesta oon vähän keskustellut...
Lainaakko sää sen siltä kaverilta joka tossa beebeessä kusi housuun et sai sellasen käyttöön? ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Shrek

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1911
  • Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Vs: Luotettava henkilöauto
Alkaa tulla mitta täyteen tuota Volvoa (V70 2.5D vm 98) kun on koko ajan pajalla jonkin pikkuvian takia, edellisestäkin 850 farkusta oli pahasti samanlaisia kokemuksia. Yleistunnelma on sellainen että autoa pitäisi vaihtaa ja omien kokemuksieni perusteella merkki kyllä vaihtuu, ellei joku todista uusien Volvojen olevan parempia.

Kertokaapa omia kokemuksia autoistanne. En hae statusta, vaan luotettavuutta ja kestävyyttä (joita joskus kuvittelin Volvossa olevan) autoista joihin mahtuu viisihenkinen perhe ja mielellään vielä farkku (ei välttämätön).

Toyota LandCruiserissa nuo hakemasi ominaisuudet kuuluvat hintaan, joka tosin on aika kova, ainakin uutena.  Varsinkin isommalla koneella varustetut mallit HJ60-61, HDJ80 ja HDJ100 ovat olleet todella luotettavia. 
"Ajatelkaapa niitä kaikkia Fordin omistajia jotka eräänä päivänä haluavat oikean auton..."
 John Dodge, 1914

http://www.youtube.com/watch?v=vVXIK1xCRpY
http://www.youtube.com/watch?v=FMUf2qmSzvE

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Luotettava henkilöauto
Toyota LandCruiserissa nuo hakemasi ominaisuudet kuuluvat hintaan, joka tosin on aika kova, ainakin uutena.  Varsinkin isommalla koneella varustetut mallit HJ60-61, HDJ80 ja HDJ100 ovat olleet todella luotettavia. 
Tämän voin vahvistaa omakohtaisten kokemusten myötä parin ensin mainitun mallin osalta (käytössä oli -60 neljä vuotta, -61 yhdeksän vuotta ja -80 vajaat kuusi vuotta). Noissa HJ60-61 -malleissa ongelmaksi tulee lähinnä korin ruostuminen, osittain rungonkin. Ja uusimmatkin on jo parikymmentä vuotta vanhoja, jos joku sitä ikää pitää kriteerinä. HDJ80 sitten jo eri kone kokonaan, jatkuva neliveto, ei ruostu, voimaa ja kapasiteettia on. Vanhemmistakin välijäähdyttimen kera 250 heppaa jne.

Jos joku nyt mulle vinoilee, että miksei mulla nyt enää tuommoista ole, niin sanotaanko vaikka näin kuten lapsillekin kerran sanoin: "jos mulla olis varaa, niin en kait ajelis tonnin Volvolla 25 tkm vuodessa!" :)

Tila-autoista tai siis tilavista autoista sen verran, että meillä emäntä tykkää kovasti Peugeota 807, joka on nyt ollut nelisen vuotta. Ostettiin pari vuotta käytettynä ja 122 tkm ajettuna, jakohihna katkesi 127 tkm kohdalla ja teetti pienen remontin (oli vaihdettu 120 tkm kohdalla). Muuten on mennyt ylläpitoremonteilla (alusta, jarrut jne.). Parin litran pensakone (135 hv) on ehkä vähän jämpti tuolle, kulutus yhdeksän litran paikkeilla ajotietokoneen mukaan. Rekisteröity kahdeksalle, penkit seitsemälle ja takapenkin liukuovet ovat erityisen kätevät. Viisi penkkiä suht helposti irroitettavissakin ja viimeistenkin paikalla ollessa mahtuu lastenrattaat vielä kyytiin. Vajaa 1500 kg koukkupaino riittää meindän pienelle hevoskopillekin.

Peugeot on viety kahdesti lavalla korjaamolle (em. moottorivaurio ja toisella kertaa lämmityslaitteen puhallin tai tarkemmin sen virtalähde hajosi keskellä talvea, lasit jäässä/huurussa paha ajella). Noita maastureita ei muistaakseni tarvinnu tielle jättää, renkaita meni joskus milloin mistäkin syystä. Jaa hajos 80:stä jäähdytin sillai, et hinattiin kotiin. Ehkä aikakin hoitaa monet pikkuviat entisissä autoissa.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

talutehnika

  • Vieras
Vs: Luotettava henkilöauto
Tuliteristä Passateista ei ole mitään havaintoa mutta vaimon kymmenen vuotta vanha nelikko powerdiesel on hiton hyvä ajettava johonkin Avensikseen verrattuna. Huiput 200 ja 6 vaihdetta eteenpäin niin eipä tarvitse 120 km/h vauhdissa paljoa kierrättää. 160 vauhdissa muistaakseni 3000 rpm.

Ooh.

Oma bensakoneinen rellu kulkee vähemmillä kierroksilla tuon verran, ja siinä on vain viisivaihteinen laatikko.



Tarkistahan nopeusmittarin paikkansapitävyys vaikka navilla. Jos nopeusmittari pitää paikkansa niin katso kierrokset kun nopeutta on 80 km/h. Testaa vielä varmuudeksi tapahtuuko mitään kun 80 nopeudessa suurimmalla vaihteella painat kaasun pohjaan. Siis tarkoitin kiihtyykö auto. Kuljettaja varmasti kiihtyy.  ;D

P.S Olihan Rellusi viisivaihteinen laatikko varmasti 4 vaihdetta eteen ja pakki?  
P.S 2 Yleensä ranskalaiset on parhaita grillillä aamuyöstä. Ja Renault pullosta tai vaikka lasista.
P.S 3 Tuo Rellu menee kyllä off-topiciksi. Aiheenahan on "Luotettava henkilöauto"

nimimerkki "Rellun pilaaja"

Viimeksi muokattu: 15.11.10 - klo:07:37 kirjoittanut talutehnika

MRP

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 219
Vs: Luotettava henkilöauto
Kertokaapa omia kokemuksia autoistanne. En hae statusta, vaan luotettavuutta ja kestävyyttä
Yksi on ylitse muiden ;D   Honda CRV täyttää kaikki asettamasi vaatimukset. Meillä oli 7,5 vuotta ja ainoa "remontti" oli käsijarruvaijerin kiristäminen - sekään ei todellisesta tarpeesta vaan katsastusmiehen pyynnöstä. Hyvä ajettava, varma etenijä lumisilla/liukkailla teillä, ISO tavaratila jne

talutehnika

  • Vieras
Vs: Luotettava henkilöauto
Kertokaapa omia kokemuksia autoistanne. En hae statusta, vaan luotettavuutta ja kestävyyttä
Yksi on ylitse muiden ;D   Honda CRV täyttää kaikki asettamasi vaatimukset. Meillä oli 7,5 vuotta ja ainoa "remontti" oli käsijarruvaijerin kiristäminen - sekään ei todellisesta tarpeesta vaan katsastusmiehen pyynnöstä. Hyvä ajettava, varma etenijä lumisilla/liukkailla teillä, ISO tavaratila jne

Muuten en ota kirjoitukseesi kantaa mutta yleensä kun talvella tulee liukkaat kelit niin juuri näitä Hondan citymaastureita on ojassa ja saan tehtyä "zukun" tilejä vetämällä niitä ojasta tielle maasturillani. Tai ojasta ja ojasta, nehän jäävät kiinni jos etupyörät ovat pikkuisen hangen puolella. Yhteen todelliseen nelivetooni teetinkin takalasiin tarran: "Mitäs hondamies tähän sanoo?" Ei pahalla mutta ne hondamies radiomainokset vaan vähän huvittivat  :D

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Luotettava henkilöauto
Tuliteristä Passateista ei ole mitään havaintoa mutta vaimon kymmenen vuotta vanha nelikko powerdiesel on hiton hyvä ajettava johonkin Avensikseen verrattuna. Huiput 200 ja 6 vaihdetta eteenpäin niin eipä tarvitse 120 km/h vauhdissa paljoa kierrättää. 160 vauhdissa muistaakseni 3000 rpm.

Ooh.

Oma bensakoneinen rellu kulkee vähemmillä kierroksilla tuon verran, ja siinä on vain viisivaihteinen laatikko.

Tarkistahan nopeusmittarin paikkansapitävyys vaikka navilla. Jos nopeusmittari pitää paikkansa niin katso kierrokset kun nopeutta on 80 km/h. Testaa vielä varmuudeksi tapahtuuko mitään kun 80 nopeudessa suurimmalla vaihteella painat kaasun pohjaan. Siis tarkoitin kiihtyykö auto. Kuljettaja varmasti kiihtyy.  ;D

Mittarivirhe on tarkastettu GPS:llä. 2000 rpm kulkee 108 km/h suurimmalla vaihteella, joten 80 nopeudella kierroksia on 1480. Kun suurimmalla vaihteella 80 nopeudessa survaisee kaasun pohjaan, kojelaudan lokerikossa olleet tavarat lentävät kaaressa takapenkin suuntaan.

MRP

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 219
Vs: Luotettava henkilöauto
kun talvella tulee liukkaat kelit niin juuri näitä Hondan citymaastureita on ojassa ja saan tehtyä "zukun" tilejä vetämällä niitä ojasta tielle maasturillani.
Mikäli alkuperäinen kysyjä olisi sanonut tarvitsevansa maasturia niin vastauksessani olisi lukenut Toyota LC. Kysyjä kaipasi farmaria tms, joten siihen rakoon Honda CRV on mainio peli ja jonka etenemiskyky Volvon farkkuun verrattaessa on aivan eri planeetalta. Meilläkin Honda vaihtui Toyotan LandCruiseriin, mutta syynä oli tarve isolle pv:n vetokyvylle.
Ojaan ajamisissa syyllinen löytyy AINA ratin ja selkänojan välistä. Ei voi syyttää CRV:ta kuskin töpeksinnästä....

Vastaranta

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 902
Vs: Luotettava henkilöauto
Kertokaapa omia kokemuksia autoistanne. En hae statusta, vaan luotettavuutta ja kestävyyttä
Yksi on ylitse muiden ;D   Honda CRV täyttää kaikki asettamasi vaatimukset. Meillä oli 7,5 vuotta ja ainoa "remontti" oli käsijarruvaijerin kiristäminen - sekään ei todellisesta tarpeesta vaan katsastusmiehen pyynnöstä. Hyvä ajettava, varma etenijä lumisilla/liukkailla teillä, ISO tavaratila jne

Onhan se tavaratila iso jos vertaa muihin jalkakäytävämaastureihin. Mutta jos sinne laittaa vaikkapa lastenvaunut purkamatta, niin eipä muuta mahdukaan..
uskoo olevansa niin ainutlaatuinen, että häntä voivat ymmärtää vain muut huomattavat henkilöt tai instituutiot

talutehnika

  • Vieras
Vs: Luotettava henkilöauto
Tuliteristä Passateista ei ole mitään havaintoa mutta vaimon kymmenen vuotta vanha nelikko powerdiesel on hiton hyvä ajettava johonkin Avensikseen verrattuna. Huiput 200 ja 6 vaihdetta eteenpäin niin eipä tarvitse 120 km/h vauhdissa paljoa kierrättää. 160 vauhdissa muistaakseni 3000 rpm.

Ooh.

Oma bensakoneinen rellu kulkee vähemmillä kierroksilla tuon verran, ja siinä on vain viisivaihteinen laatikko.

Tarkistahan nopeusmittarin paikkansapitävyys vaikka navilla. Jos nopeusmittari pitää paikkansa niin katso kierrokset kun nopeutta on 80 km/h. Testaa vielä varmuudeksi tapahtuuko mitään kun 80 nopeudessa suurimmalla vaihteella painat kaasun pohjaan. Siis tarkoitin kiihtyykö auto. Kuljettaja varmasti kiihtyy.  ;D

Mittarivirhe on tarkastettu GPS:llä. 2000 rpm kulkee 108 km/h suurimmalla vaihteella, joten 80 nopeudella kierroksia on 1480. Kun suurimmalla vaihteella 80 nopeudessa survaisee kaasun pohjaan, kojelaudan lokerikossa olleet tavarat lentävät kaaressa takapenkin suuntaan.




Tarkista sitten seuraavaksi se kierroslukumittari  ;D