Toyota LandCruiserissa nuo hakemasi ominaisuudet kuuluvat hintaan, joka tosin on aika kova, ainakin uutena. Varsinkin isommalla koneella varustetut mallit HJ60-61, HDJ80 ja HDJ100 ovat olleet todella luotettavia.
Tämän voin vahvistaa omakohtaisten kokemusten myötä parin ensin mainitun mallin osalta (käytössä oli -60 neljä vuotta, -61 yhdeksän vuotta ja -80 vajaat kuusi vuotta). Noissa HJ60-61 -malleissa ongelmaksi tulee lähinnä korin ruostuminen, osittain rungonkin. Ja uusimmatkin on jo parikymmentä vuotta vanhoja, jos joku sitä ikää pitää kriteerinä. HDJ80 sitten jo eri kone kokonaan, jatkuva neliveto, ei ruostu, voimaa ja kapasiteettia on. Vanhemmistakin välijäähdyttimen kera 250 heppaa jne.
Jos joku nyt mulle vinoilee, että miksei mulla nyt enää tuommoista ole, niin sanotaanko vaikka näin kuten lapsillekin kerran sanoin: "jos mulla olis varaa, niin en kait ajelis tonnin Volvolla 25 tkm vuodessa!"
Tila-autoista tai siis tilavista autoista sen verran, että meillä emäntä tykkää kovasti Peugeota 807, joka on nyt ollut nelisen vuotta. Ostettiin pari vuotta käytettynä ja 122 tkm ajettuna, jakohihna katkesi 127 tkm kohdalla ja teetti pienen remontin (oli vaihdettu 120 tkm kohdalla). Muuten on mennyt ylläpitoremonteilla (alusta, jarrut jne.). Parin litran pensakone (135 hv) on ehkä vähän jämpti tuolle, kulutus yhdeksän litran paikkeilla ajotietokoneen mukaan. Rekisteröity kahdeksalle, penkit seitsemälle ja takapenkin liukuovet ovat erityisen kätevät. Viisi penkkiä suht helposti irroitettavissakin ja viimeistenkin paikalla ollessa mahtuu lastenrattaat vielä kyytiin. Vajaa 1500 kg koukkupaino riittää meindän pienelle hevoskopillekin.
Peugeot on viety kahdesti lavalla korjaamolle (em. moottorivaurio ja toisella kertaa lämmityslaitteen puhallin tai tarkemmin sen virtalähde hajosi keskellä talvea, lasit jäässä/huurussa paha ajella). Noita maastureita ei muistaakseni tarvinnu tielle jättää, renkaita meni joskus milloin mistäkin syystä. Jaa hajos 80:stä jäähdytin sillai, et hinattiin kotiin. Ehkä aikakin hoitaa monet pikkuviat entisissä autoissa.