Aiemmin joku surkutteli super steerin pois jääntiä Nyykkärillä. Oiskohan tuossa se syy miksi. Nyt saadaan 50km/h nopeus, super Steer ja ABS samaan pakettiin.
http://www.youtube.com/watch?v=4PuN-JZnIZI
"Super Steer" siis kyseessä, eli ABSien kautta toimiva automaattinen kääntöjarru. Voi olla ihan toimivakin, mutta rauta tossa on ihan samaa kuin perus ABSittomassakin, ts. ei kääntyvää etuakselia
SS on ihan hieno keksintö ja 6000- ja 7000-sarjoihin (ja pikkusiin Boomereihin yms.) sen saa vieläkin, vaikka ei juurikaan markkinoida.
Vähintään yhtä hieno keksintö kuitenkin olis portaali-tyyppinen etuakseli ilman vakionopeusniveliä ja ulkoilman kanssa tekemisissä olevia osia á la Belkku ja ympäristönhoitokoneet. Sit kun ton etuakselin nelivedon pakkaan lisäis yhden planeetan ja kytkimen, jolla etuakseli saataisiin pyörimään nopeampaa kun tietty kääntökulma (esmes. 35 astetta) ylittyy. Ja on mahdollista yhdistää etujousitukseen. Tolla on itseasiassa nimikin ja sen saa 130-heppaiseen maataloustraktoriinkin
Kubota Bi-Speed Turn:
http://www.kubota.com/product/M100X/M100X.aspx