Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Maksattaako vvm:mä laman viljeliöillä?  (Luettu 3157 kertaa)

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Huhujen mukaan poltoöljyn valmistevero nousee vuodenvaihteessa 10 senttiä litralta. :o
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

Lehtimäki

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16901
Vs: Maksattaako vvm:mä laman viljeliöillä?
Huhujen mukaan poltoöljyn valmistevero nousee vuodenvaihteessa 10 senttiä litralta. :o

vihreät torjuvat sillä ilmastonmuutosta ;D

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Maksattaako vvm:mä laman viljeliöillä?
No maksattaa ihan varmaan. Ja kaikilla muillakin. Kyllä irtonainen raha valtiolle kelpaa.

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5274
Vs: Maksattaako vvm:mä laman viljeliöillä?
Huhujen mukaan poltoöljyn valmistevero nousee vuodenvaihteessa 10 senttiä litralta. :o
Suomi taitaa olla aika poikkeus Euroopassa, kun on kevyttä pö:ä kahdella eri verokannalla. Ennustan, että viiden vuoden kuluttua moista veroporrasta ei enää ole. Ja tämä  on sitten syytä liittää oman tilan pitkän aikavälin likveihin ym. laskelmiin, niin ei tule "yllätyksenä".

Petri

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Maksattaako vvm:mä laman viljeliöillä?
Huhujen mukaan poltoöljyn valmistevero nousee vuodenvaihteessa 10 senttiä litralta. :o
Suomi taitaa olla aika poikkeus Euroopassa, kun on kevyttä pö:ä kahdella eri verokannalla. Ennustan, että viiden vuoden kuluttua moista veroporrasta ei enää ole. Ja tämä  on sitten syytä liittää oman tilan pitkän aikavälin likveihin ym. laskelmiin, niin ei tule "yllätyksenä".

Petri

Keskieuroopassa maataloukoneissa käytetään yleisesti Dieseliä, mukaanlukien ruotsissa.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5274
Vs: Maksattaako vvm:mä laman viljeliöillä?
Keskieuroopassa maataloukoneissa käytetään yleisesti Dieseliä, mukaanlukien ruotsissa.
Tätä juuri tarkoitin, muualla ei meikäläistä "tupaöljyä" tunneta. Ruotsissa myös lämmitysöljy on vastaavasti verotettua kuin liikennepolttoneste.

Petri

Tractor Grip

  • Vieras
Vs: Maksattaako vvm:mä laman viljeliöillä?
"muualla ei meikäläistä "tupaöljyä" tunneta"

Sellaista se on kun lukee vain maaseutua..

http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_dyes

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5274
Vs: Maksattaako vvm:mä laman viljeliöillä?
Sorry, vähän liikaa yleistetty. Mutta silti villi veikkaus, että veroporkkana öljyn poltolle tulee poistumaan. Tämä MaasTullin ulkopuolisista lähteistä pääteltynä.

Petri

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Maksattaako vvm:mä laman viljeliöillä?
Keskieuroopassa maataloukoneissa käytetään yleisesti Dieseliä, mukaanlukien ruotsissa.
Tätä juuri tarkoitin, muualla ei meikäläistä "tupaöljyä" tunneta. Ruotsissa myös lämmitysöljy on vastaavasti verotettua kuin liikennepolttoneste.

Petri
Ihme sinänsä, että miksi Euroopan pitäisi antaa etumatkaa kilpailijoilleen, kuten esim jenkkeihin ja Kanadaan. Diesel on jenkeissä halvempaa, kuin tupajumi Suomessa. Polttoöljy on lähes ilmaista. Kanadassa kaikki maatiloille rekisteröidyt rekat saavat ajaa tupajumilla. Niillä on sitten mukava kilpailuetu, kun palkkakuskit ajaa kappaletavara rahteja ympäri vuoden.  :D
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

Lehtimäki

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16901
Vs: Maksattaako vvm:mä laman viljeliöillä?
Keskieuroopassa maataloukoneissa käytetään yleisesti Dieseliä, mukaanlukien ruotsissa.
Tätä juuri tarkoitin, muualla ei meikäläistä "tupaöljyä" tunneta. Ruotsissa myös lämmitysöljy on vastaavasti verotettua kuin liikennepolttoneste.

Petri
Ihme sinänsä, että miksi Euroopan pitäisi antaa etumatkaa kilpailijoilleen, kuten esim jenkkeihin ja Kanadaan. Diesel on jenkeissä halvempaa, kuin tupajumi Suomessa. Polttoöljy on lähes ilmaista. Kanadassa kaikki maatiloille rekisteröidyt rekat saavat ajaa tupajumilla. Niillä on sitten mukava kilpailuetu, kun palkkakuskit ajaa kappaletavara rahteja ympäri vuoden.  :D

suomeen pitää hankkia töihin venäläisiä urkoitsijoita  8)

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Maksattaako vvm:mä laman viljeliöillä?
Keskieuroopassa maataloukoneissa käytetään yleisesti Dieseliä, mukaanlukien ruotsissa.
Tätä juuri tarkoitin, muualla ei meikäläistä "tupaöljyä" tunneta. Ruotsissa myös lämmitysöljy on vastaavasti verotettua kuin liikennepolttoneste.

Petri

  Tämä lämmitysöljy on kaikkien järjettömin keksintö. Ei mitään järkee tehdä sitten palmuöljystä dieseliä ja hakata sademetsät nurin. Kyllä öljyn polttaminen pitäisi lailla kieltää.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Maksattaako vvm:mä laman viljeliöillä?
Keskieuroopassa maataloukoneissa käytetään yleisesti Dieseliä, mukaanlukien ruotsissa.
Tätä juuri tarkoitin, muualla ei meikäläistä "tupaöljyä" tunneta. Ruotsissa myös lämmitysöljy on vastaavasti verotettua kuin liikennepolttoneste.

Petri

  Tämä lämmitysöljy on kaikkien järjettömin keksintö. Ei mitään järkee tehdä sitten palmuöljystä dieseliä ja hakata sademetsät nurin. Kyllä öljyn polttaminen pitäisi lailla kieltää.

Kyllä palmuöljy on ihan yhtä järkevää, kuin kaikki muutkin öljyt on, ainoa haitta siinä on se, että sivutuotteena syntyy sama määrä karjanrehua täysin ilmaiseksi ????

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Maksattaako vvm:mä laman viljeliöillä?
Keskieuroopassa maataloukoneissa käytetään yleisesti Dieseliä, mukaanlukien ruotsissa.
Tätä juuri tarkoitin, muualla ei meikäläistä "tupaöljyä" tunneta. Ruotsissa myös lämmitysöljy on vastaavasti verotettua kuin liikennepolttoneste.

Petri

  Tämä lämmitysöljy on kaikkien järjettömin keksintö. Ei mitään järkee tehdä sitten palmuöljystä dieseliä ja hakata sademetsät nurin. Kyllä öljyn polttaminen pitäisi lailla kieltää.

Kyllä palmuöljy on ihan yhtä järkevää, kuin kaikki muutkin öljyt on, ainoa haitta siinä on se, että sivutuotteena syntyy sama määrä karjanrehua täysin ilmaiseksi ????

 Tule apuun ZoHaRa, mutta muistelenpa, että ystävämme Raisio kookosta menneisyydessä naudanrehuihin laittoi, eipä laita enää...

simmo

  • Vieras
Vs: Maksattaako vvm:mä laman viljeliöillä?


  Tämä lämmitysöljy on kaikkien järjettömin keksintö. Ei mitään järkee tehdä sitten palmuöljystä dieseliä ja hakata sademetsät nurin. Kyllä öljyn polttaminen pitäisi lailla kieltää.
[/quote]
--minä olen Sepen kanssa samaa mieltä.Se on ihan älytöntä hommaa. >:(

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Maksattaako vvm:mä laman viljeliöillä?
mutta mutta, mitä vika siinä voi olla että kaadetaaan luonnonkeuhoja sademetsiä ja raivataan sinne plantaaseja joissa kasvaa 3-6 vuoteen öölipalmuja joitten öölillä pelastetaan suomen maailmaa ja sitten kun eivät enää kasva öölipalmua nin jätetään lisäämään maailmanautiomaakiintiöä!   sehän on oikkein ekollookista toimintaa!         haitat jääpi sinne ja täällä vaan kirotaan paskaöljyistä pöttoainetta joka ei vanhoissa kunnon autoissa toimi !      vain hoolimaton toimii näin!