Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe 200-300 hehtaaria antaa toimeentulon  (Luettu 68413 kertaa)

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Ensimmäinen lause pitää paikkansa ja siinä se viisaus onkin. ;D


"Jotta saisit elantosi metsästä, sitä täytyy olla riittävästi. Tuollainen 200-300 hehtaaria metsää työllistää ja antaa perheelle toimeentulon, sanoo yrittäjä, metsänomistaja Paavo Kassari.
Suurin osa Kassarien metsistä sijaitsee Lopella. Perhe on ostanut metsätiloja myös Kangasniemeltä, Viitasaarelta ja Nurmijärveltä."

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=20101027765
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Tractor Grip

  • Vieras
Vs: 200-300 hehtaaria antaa toimeentulon
Mopoilemaankin pääsee jos haluja on.

http://lisa.hyrinet.fi/loppi/matkailu/index.php?sivu=yritykset/lopen_enduro

Näiltä kartanonherroilta tuppaa aina unehtumaan,että sitä massia ja metsiä on tullut vähän niinku perintönä jo reippaasti.Vastaavan metsämäärän hankkiminen ns.markkinoilta puhtaalle pöydälle ei mitenkään laskien kannattavaa.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12203
  • Virolaista kiitos!
Vs: 200-300 hehtaaria antaa toimeentulon
Maataloudessa saa joka hehtaarilta tietyn määrän tuottoja kiitos tukien. Metsässä on toinen asia. Tuo määrä metsää pitää olla ainakin kasvavilla pohjilla ja metsien rakenne lähtötilanteessa sellainen, että hakattavaa on.

talutehnika

  • Vieras
Vs: 200-300 hehtaaria antaa toimeentulon
Mopoilemaankin pääsee jos haluja on.

http://lisa.hyrinet.fi/loppi/matkailu/index.php?sivu=yritykset/lopen_enduro

Näiltä kartanonherroilta tuppaa aina unehtumaan,että sitä massia ja metsiä on tullut vähän niinku perintönä jo reippaasti.Vastaavan metsämäärän hankkiminen ns.markkinoilta puhtaalle pöydälle ei mitenkään laskien kannattavaa.

Paljonkas noilla "kartanonherroilla" sitä metsää on? Liekö luetun ymmärtämisessä vikaa mutta mielestäni tekstistä se ei selvinnyt. Olen itse nelinkertaistanut tilan metsäpinta-alan, tosin aloitin metsän ostamisen jo aikaisemmin ennen spv:ta. Ja aloitin puhtaalta pöydältä velkarahalla. Kun kaverit vaihtoivat autoa tai traktoria, minä ostin metsää. Toinen kaveri rakensi talon, minä ostin metsää. Naapuri teki karjapalatsin, minä ostin metsää. Kannattavaa tai ei, edelleenkin pinta-alasta päätehakkuukypsää noin 20-25%. Kun pinta-alaa saa kasvatettua tarpeeksi ja kehitysluokkajakauma on kohdillaan alkaa homma ruokkia itseään. Hakkuutuloilla ostelen lisää metsää jos ei ihmeempää rahantarvetta ole muuaalle.
Nykyisellään verotus on naurettavan pientä kun metsäveropohja otetaan kaikilta tiloilta yhteisesti, on verovapaita ensiharvennuksia ym. Mutta aikaisemmin maksoin kyllä kohtuullisen paljonkin veroa, ainakin  em. traktorin vaihtajaan ja karjapalatsin rakentajaan verrattuna.

Tractor Grip

  • Vieras
Vs: 200-300 hehtaaria antaa toimeentulon
>Leppäniemen kartanon 1.300 hehtaarin metsäalueella

Aika selkeästi mielestäni sanottu.Eikä tuossa ole kuin pääpaikan metsät.Eiköhän liene jotain liki 2000 ha

Pystytkö nokittamaan?

Viimeksi muokattu: 11.10.10 - klo:17:31 kirjoittanut Tractor Grip

talutehnika

  • Vieras
Vs: 200-300 hehtaaria antaa toimeentulon
>Leppäniemen kartanon 1.300 hehtaarin metsäalueella

Aika selkeästi mielestäni sanottu.Eikä tuossa ole kuin pääpaikan metsät.Eiköhän liene jotain liki 2000 ha

Pystytkö nokittamaan?

En mä kyllä tuollaista mainintaa 1300 hehtaarista löytänyt tuosta linkistä. Enkä edes Leppäniemen kartanoa.

talutehnika

  • Vieras
Vs: 200-300 hehtaaria antaa toimeentulon
>Leppäniemen kartanon 1.300 hehtaarin metsäalueella

Aika selkeästi mielestäni sanottu.Eikä tuossa ole kuin pääpaikan metsät.Eiköhän liene jotain liki 2000 ha

Pystytkö nokittamaan?

Joo, pystyn. Eihän tuossa ole antamiesi tietojen mukaan läheskään nelinkertaistettu pinta-alaa.

talutehnika

  • Vieras
Vs: 200-300 hehtaaria antaa toimeentulon
>Leppäniemen kartanon 1.300 hehtaarin metsäalueella

Aika selkeästi mielestäni sanottu.Eikä tuossa ole kuin pääpaikan metsät.Eiköhän liene jotain liki 2000 ha


Eivätkä tuota hehtaarimäärää ole huomanneet muutkaan Kauppalehden nettilukijat:

" Gascoigne   10.10.2010 11:45
   

Ai 20-vuotiaita tyttäriä ja myötäjäisinä metsät päälle? Kyllä kiinnostaa, tuollainen 150 hehtaaria metsää antaa jo paljon pintavikoja anteeksi. "

talutehnika

  • Vieras
Vs: 200-300 hehtaaria antaa toimeentulon
>Leppäniemen kartanon 1.300 hehtaarin metsäalueella

Aika selkeästi mielestäni sanottu.Eikä tuossa ole kuin pääpaikan metsät.Eiköhän liene jotain liki 2000 ha

Joo tossa sun laittamassasi linkissähän tuo oli selvästi mainittu. En sitä ollut lukenutkaan. Tarkoitin Kauppalehden juttua. Sorry.

talutehnika

  • Vieras
Vs: 200-300 hehtaaria antaa toimeentulon

Näiltä kartanonherroilta tuppaa aina unehtumaan,että sitä massia ja metsiä on tullut vähän niinku perintönä jo reippaasti.Vastaavan metsämäärän hankkiminen ns.markkinoilta puhtaalle pöydälle ei mitenkään laskien kannattavaa.

Onhan sulla tässä tilaisuus: "Kassareiden parikymppiset tyttäret ovat harvinaisia metsänomistajia"
Ei tartte ostaa metsiä.    ;)

3070 E

  • Vieras
Vs: 200-300 hehtaaria antaa toimeentulon
Eiks Rinta-Joupin omistajalla ole joku 800 hehtaaria pahan päivän varalle.

talutehnika

  • Vieras
Vs: 200-300 hehtaaria antaa toimeentulon
Autokauppiaatkin ymmärtävät hyvän sijoituskohteen päälle: Laakkosillakin pahan päivän varalle 10 000 ha.

http://www.metsaliitto.fi/default.asp?path=1;68;54;3273

Sepedeus

  • Vieras
Vs: 200-300 hehtaaria antaa toimeentulon
Mopoilemaankin pääsee jos haluja on.

http://lisa.hyrinet.fi/loppi/matkailu/index.php?sivu=yritykset/lopen_enduro

Näiltä kartanonherroilta tuppaa aina unehtumaan,että sitä massia ja metsiä on tullut vähän niinku perintönä jo reippaasti.Vastaavan metsämäärän hankkiminen ns.markkinoilta puhtaalle pöydälle ei mitenkään laskien kannattavaa.

Paljonkas noilla "kartanonherroilla" sitä metsää on? Liekö luetun ymmärtämisessä vikaa mutta mielestäni tekstistä se ei selvinnyt. Olen itse nelinkertaistanut tilan metsäpinta-alan, tosin aloitin metsän ostamisen jo aikaisemmin ennen spv:ta. Ja aloitin puhtaalta pöydältä velkarahalla. Kun kaverit vaihtoivat autoa tai traktoria, minä ostin metsää. Toinen kaveri rakensi talon, minä ostin metsää. Naapuri teki karjapalatsin, minä ostin metsää. Kannattavaa tai ei, edelleenkin pinta-alasta päätehakkuukypsää noin 20-25%. Kun pinta-alaa saa kasvatettua tarpeeksi ja kehitysluokkajakauma on kohdillaan alkaa homma ruokkia itseään. Hakkuutuloilla ostelen lisää metsää jos ei ihmeempää rahantarvetta ole muuaalle.
Nykyisellään verotus on naurettavan pientä kun metsäveropohja otetaan kaikilta tiloilta yhteisesti, on verovapaita ensiharvennuksia ym. Mutta aikaisemmin maksoin kyllä kohtuullisen paljonkin veroa, ainakin  em. traktorin vaihtajaan ja karjapalatsin rakentajaan verrattuna.

 Mä en nyt ymmärrä tuota sun verotusideologiaa. Miksi Matti moka Vanhanen sit tekin näitä 50% verohuojennuksia jos sä saat peräti verottomana. Taidat olla satusetä ;D

talutehnika

  • Vieras
Vs: 200-300 hehtaaria antaa toimeentulon


 Mä en nyt ymmärrä tuota sun verotusideologiaa. Miksi Matti moka Vanhanen sit tekin näitä 50% verohuojennuksia jos sä saat peräti verottomana. Taidat olla satusetä ;D

Vedä sä vaan ***** päähäsi  ;D Eikä liene ainoa asia jota sä et ymmärrä?
Ilmeisesti sulla ei ollut metsissäsi edes ensiharvennettavaa.

Näin siis vuonna 2008: "Ensiharvennusten verovapaus
Tämän vuoden huhtikuun 1. päivän ja elokuun viimeisen päivän välillä solmittujen puukauppojen myyntitulo ensiharvennushakkuista on verovapaata."

"Määräaikainen veronhuojennus 50 tai 25 prosenttia
1.4.2008 – 31.12.2009 solmituista puukaupoista saadut myyntitulot ovat vain puoliksi veronalaista tuloa, jos rahat on saatu v. 2010 loppuun mennessä. Jos puukaupparahat saadaan vasta v. 2011 aikana, on verovapaata tuloa vain neljännes. Myös vuonna 2010 tehtyjen puukauppojen myyntituloista neljännes on verovapaata, jos rahat on saatu v. 2011 aikana."

"Metsävähennys laajenee
Vuoden 1993 alun jälkeen vastikkeellisesti hankitun metsän hankintamenosta on saanut tehdä metsävähennyksen.
Nyt tehdyssä esityksessä metsävähennyksen määrä nostetaan 60 prosenttiin tilan hankintamenosta. Myös metsävähennyksen käytännön toteutuksessa yhden verovuoden aikana tehtävän vähennyksen suuruus nousee. Se saa olla enintään 60 prosenttia verovelvollisen metsävähennykseen oikeutetuista metsistä saamasta myyntitulosta."

YRITÄN NYT SELVENTÄÄ SINULLE, SEPEDEUS, OMAA VEROTUSIDEOLOGIAANI: KIRJOITAN HITAASTI ETTÄ YMMÄRTÄISIT PAREMMIN. IDEOLOGIANI ON: VÄHEMMÄN VEROJA ON MIELESTÄNI PAREMPI KUIN ENEMMÄN VEROJA.   ;)

Kun googlailin noita verojuttuja niin tosi paljon oli verohuojennuksista negatiivisia kommentteja. Ilmeisesti ihmiset joko myyvät puuta tosi harvoin tai sitten minun verotusideologiani ei saa kannatusta muiltakaan kuin Sepeltä.

Tuohon satusetä-kommenttiin en nyt ota kantaa, sen saavat muut arvioida. Mutta ei se satusetäkään huono titteli ole.

Tractor Grip

  • Vieras
Vs: 200-300 hehtaaria antaa toimeentulon
"Onhan sulla tässä tilaisuus: "Kassareiden parikymppiset tyttäret "

Ei muuten ollenkaan paha ehdotus.Tosin nää tyttäret voi olla eri mieltä ikäeron kanssa...tai    mistä sen tietää....paljonkohan vanhasta sais vaihdossa ...