Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tumen 6 metrinen.  (Luettu 15969 kertaa)

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8362
Vs: Tumen 6 metrinen.
Joskus olen nähnyt kuvan, jossa vedettiin kolmea 4 m Juko Valgaa. Yksi oli keskellä ja kaksi tuli perässä sivuilla kuin vanhoissa hinattavissa jyrissä
Mystinen kesälaatumies

jamako

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1301
  • Our reliable partner!
Vs: Tumen 6 metrinen.
Joskus olen nähnyt kuvan, jossa vedettiin kolmea 4 m Juko Valgaa. Yksi oli keskellä ja kaksi tuli perässä sivuilla kuin vanhoissa hinattavissa jyrissä

Amazonen:

http://www.youtube.com/watch?v=y5inyRICu4E&feature=related

Muistaakseni Lemkenillä on vastaavanlainen?
Grow the feed, not the weeds!

PR

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 715
Vs: Tumen 6 metrinen.
Joskus olen nähnyt kuvan, jossa vedettiin kolmea 4 m Juko Valgaa. Yksi oli keskellä ja kaksi tuli perässä sivuilla kuin vanhoissa hinattavissa jyrissä

Saman kuvan nähnyt. Kuva oli muistaakseni otettu Israelissa. Jukon tehtaalla sitä esittelivät ja näin muistaakseni tarinoivat.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5895
Vs: Tumen 6 metrinen.
Joskus olen nähnyt kuvan, jossa vedettiin kolmea 4 m Juko Valgaa. Yksi oli keskellä ja kaksi tuli perässä sivuilla kuin vanhoissa hinattavissa jyrissä

Tumesta olen nähnyt vastaavan kuvan, tehtaalla oli seinällä, muistaakseni oli 100-sarjalaisia kolme kytketty välirungolla samaan tapaan.

masto

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 88
Vs: Tumen 6 metrinen.
Juu se jukon 3x4m "proto" oli purettuna ainkin 2005 kun olin tehtaalla käyttöönottokoulutuksessa niin siinä etualalla olevassa puisessa makasiinissa. Saudiarabiaan niitä oli joitakin kuulemma aikanaan mennyt. Siin oli ihan perus 4m sivupyöräkoneet joita hinattiin sopivalla kartulla jossa oli pyörät alla.

Teroman

Vs: Tumen 6 metrinen.

60 luvun proto tume oli hinata lannoite ja siemen koneita peräkkäin,,,,,

Nyt siis vierekkäin eli kehitystä tapahtunut ?

Tumen poijat kävi Horschille kauppaamassa Laser vannastaan , Michael ei halunnut ostaa ja vielä Walter ja philipp sanoi ettei sillä mitään teee,,,,,,
 :o

Komissaari

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 606
  • Tuulivoimalla huomiseen
Vs: Tumen 6 metrinen.
Mulle ei Tumen insinöörien ajatukset oikein aukea, onko pakko tehdä 6m kylvölannoitin jos VM:llä on? Voi taivas.
Ja tosta VM:stä vielä, eikös se ole suunnilleen saman hintainen kun kilpailijat?

Tää on tumelta hyvä asia.

Ihmettelen pitikö VM:n tehä 6m kone kun tumellakin oli 6 ja 8m malleja?  :P

Koettua tekniikkaa ja ei montaa uutta varaosanumeroa tule tuolla kokoonpanolla.

Edut esim horschiin on selkeät. Uskon hyvin tehtaan kertomaan vetoteho -50-100hp pienempi ja polttoainekulutus siten min 30%  pienempi. Kylvökone ei rajoita lannoitetoimittajaa (kaikilla juoksevilla lannoitteilla voi kylvää sumussa ja muuten korkean ilmankosteuden oloissa)
Ja katseet kerrottiin olevan viennissä,
syysviljavaltaisilla alueilla jossa kylvöpäiviä on kalenterin mukaan jopa 100 (keväällä 20-30 pv ja "syksyllä" alkaen rapsilla elokuun puolestavälistä vehnää lokakuun loppupuolelle).

Itsekin olen nähnyt Tumen kuvan jossa välipuomilla vedettiin hkl koneita useampi rinnan. Sillä puomilla olisi halpa edelleen saada suuri työleveys edullisesti, jollekin talveks askaretta rakentaa moinen ja toimiva. Jossa edes kahdelle koneelle vetomahdollisuus ja tielle siirtyäkseen ei tarvitse hytistä ulostautua.
Akana

nautafarmari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1865
Vs: Tumen 6 metrinen.
Entä kestävyys? KM ollu amazonen 6 metrinen oli paljo vakuuttavampi. Miksi ne lannoitteet pitää ängetä sinne kylvökoneen säiliöön, ku homma toimii todistetusti muutenkin?

Teroman

Vs: Tumen 6 metrinen.
Vain Hämäläinen intsinööri voi tehdä tuollaisen rakkineen,,,,,

Varmaan jonkin maanantain idea ?

Täyttö hankalaa
Käyttö hankalaa
Ei muokkaria

vähän kuin kahden konkkurssipesän fuusio ; tulee oikein iso pommi
 ???

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Tumen 6 metrinen.
Entä kestävyys? KM ollu amazonen 6 metrinen oli paljo vakuuttavampi. Miksi ne lannoitteet pitää ängetä sinne kylvökoneen säiliöön, ku homma toimii todistetusti muutenkin?

....ja tähän kohtaan linkki vaikkapa agrisem:in sivuille... ::)

Teroman

Vs: Tumen 6 metrinen.
www.agrisem.com

http://www.greenpoweragri.com/index.html

Pohojanmaallakin tehdään raurasta konehia,,,,,,,
 :'(

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Tumen 6 metrinen.
Tim**a kuulemma tilasi tuollaisen Tumen nettikaupasta vahingossa. Käsi värähti väärälle riville just pahimmalla kohdalla, piti rastia "Tummeli" mutta tulikin Tume  ;D

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8702
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: Tumen 6 metrinen.
Tim**a kuulemma tilasi tuollaisen Tumen nettikaupasta vahingossa. Käsi värähti väärälle riville just pahimmalla kohdalla, piti rastia "Tummeli" mutta tulikin Tume  ;D

Saakohan siihen sellasta jatkolevityspuomia, että timppa vois kylvää molemmin puolin 8-tietä yhtäaikaa.  :D
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

Joozeppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2009
Vs: Tumen 6 metrinen.
mielestäni foorumin järjettömin vehje. samalla hintaa saa 2 neljämetristä ja käytetyn veturin sille toiselle.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Tumen 6 metrinen.
Nova Combin omistaja mies tapaa naisen jolla on myös Nova Combi.

"Laitetaankos Nova Combit yhteen?"   :D

Häälahjaksi se vetolaite.

Onhan tuo nykyään homosuhteessakin ihan mahdollista...
Kui mää ain olen paras?