Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kipa  (Luettu 14398 kertaa)

Valtramies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 549
Kipa
Onkos noista kärryiksi? Olis tarvetta avattavilla laidoilla oleville kärryille ja Junkkarin ja Tuhdin tekeleet ei oikein innosta... Malli olis se 3170. Mitä mieltä eri laitamateriaaleista, onkohan alumiiniset hyvät? Niitä ei olisi tarkotus käyttää mihinkää maan/hiekanajoon, siihen on loimaalaiset.

Turkka

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 526
Vs: Kipa
ei tierä sanua..   mutta 170 tuhdit ollu 6 vuotta,ei moitittavaa!!  keinun laakeri vaihdettu viime vuonna,meni takuuseen ja lähettivät varooksi kaks-hyvä palvelu :)

Valtramies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 549
Vs: Kipa
ei tierä sanua..   mutta 170 tuhdit ollu 6 vuotta,ei moitittavaa!!  keinun laakeri vaihdettu viime vuonna,meni takuuseen ja lähettivät varooksi kaks-hyvä palvelu :)

Ei oikein Tuhdit kiinnosta sen kamalan maalauksen (runko ja lava) takia... Mä maalaisin ittekki pensselillä paremmin ;D

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Kipa
on meillä ollu 12 t kipa jo parikymmentä vuotta.. vähän sitä on pitäny parsia, mutta ei kai se mikään kestä viljalaidat täynnä sepeliä ajaa..

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Kipa
hyvin porukka sisäistää luetun!   ihan kuin kouluista päässeet!   eikös kipa ole uusinnu tuotantolinjoja muutama vuosi sitten joten parikymmentä vuotta vanha on ihan eri kuin nykykärri!     maalausta en tidä kun vain kaukaa katellu mutta yleensä terästyö ollut siistiä joten epäilen että eiköhän kestä . alumiini arveluttaa laidoissa kun on niitä muutamias onkelmia, -esim. liitokset!

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: Kipa
Ainakin vanhemmissa ponttilauta laidat on ihan parhaat. Harvassa kärrissä kestää vesi sisällä niin, kun tässä ;D Sen verta paksua lankkua, että kestää kovempaakin käsittelyä. Rautaosat on tosin kertaalleen maalattu uudelleen, kun oli tehtaalla maalanneet rasvan päälle, ja rasvanippoja sais olla.

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Kipa
hyvin porukka sisäistää luetun!   ihan kuin kouluista päässeet!   eikös kipa ole uusinnu tuotantolinjoja muutama vuosi sitten joten parikymmentä vuotta vanha on ihan eri kuin nykykärri!     maalausta en tidä kun vain kaukaa katellu mutta yleensä terästyö ollut siistiä joten epäilen että eiköhän kestä . alumiini arveluttaa laidoissa kun on niitä muutamias onkelmia, -esim. liitokset!

mie nyt meinasin että jos kerran parikytä vuotta sitte kesti vähällä korjauksella sepeliä ajaa niin miksei nytkin?

ja opettele kirjoittaan, se on kärry eikä kärri ;)

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Kipa
Jos meillä olis uusien kärryjen osto ajankohtainen, olisi Kipa tarkoin tutkittava vaihtoehto sen vuoksi, että niitä tehdään tuossa melko lähellä. Multivaa tehdään vielä lähempänä, mutta eix ne oo vähän toisenlaisia kärryjä?

Kipat säilyttänevät arvonsa hyvin. Ostin vuonna 2006 käytetyt viiden tonnin KIPAt kaksin puulaidoin (=matalat ja korkeat). Maksoin 2000 € alv 0. Kärryt olivat tuolloin ehkä 30 vuotta vanhat ja silloin 70-luvulla maksaneet ehkä 10000 mk. Tosin toi kymppitonni oli paljon isompi raha silloin.

Pappa pruukaa käyttää mittarina sitä, että 70-luvulla hyvän vehnäkuorman viljan hinnalla sai peräkärryt kaupasta. 10 t vehnää á 1,50 mk = 15000 mk. Saakoos nyt? 10 t á 200 € = 2000 € ei saa uusia ainakaan eikä 10 t kärryjä käytettyjäkään.

Onko siis vilja halpaa vai kärryt kalliita?
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: Kipa
Jos meillä olis uusien kärryjen osto ajankohtainen, olisi Kipa tarkoin tutkittava vaihtoehto sen vuoksi, että niitä tehdään tuossa melko lähellä. Multivaa tehdään vielä lähempänä, mutta eix ne oo vähän toisenlaisia kärryjä?

Kipat säilyttänevät arvonsa hyvin. Ostin vuonna 2006 käytetyt viiden tonnin KIPAt kaksin puulaidoin (=matalat ja korkeat). Maksoin 2000 € alv 0. Kärryt olivat tuolloin ehkä 30 vuotta vanhat ja silloin 70-luvulla maksaneet ehkä 10000 mk. Tosin toi kymppitonni oli paljon isompi raha silloin.

Pappa pruukaa käyttää mittarina sitä, että 70-luvulla hyvän vehnäkuorman viljan hinnalla sai peräkärryt kaupasta. 10 t vehnää á 1,50 mk = 15000 mk. Saakoos nyt? 10 t á 200 € = 2000 € ei saa uusia ainakaan eikä 10 t kärryjä käytettyjäkään.

Onko siis vilja halpaa vai kärryt kalliita?


Sillon kun kivimäen konepaja ajautu vaikeuksiin, uudet 9t kipat sai alle 3000eurolla  ;D

Valtramies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 549
Vs: Kipa
Jos meillä olis uusien kärryjen osto ajankohtainen, olisi Kipa tarkoin tutkittava vaihtoehto sen vuoksi, että niitä tehdään tuossa melko lähellä. Multivaa tehdään vielä lähempänä, mutta eix ne oo vähän toisenlaisia kärryjä?

Kipat säilyttänevät arvonsa hyvin. Ostin vuonna 2006 käytetyt viiden tonnin KIPAt kaksin puulaidoin (=matalat ja korkeat). Maksoin 2000 € alv 0. Kärryt olivat tuolloin ehkä 30 vuotta vanhat ja silloin 70-luvulla maksaneet ehkä 10000 mk. Tosin toi kymppitonni oli paljon isompi raha silloin.

Pappa pruukaa käyttää mittarina sitä, että 70-luvulla hyvän vehnäkuorman viljan hinnalla sai peräkärryt kaupasta. 10 t vehnää á 1,50 mk = 15000 mk. Saakoos nyt? 10 t á 200 € = 2000 € ei saa uusia ainakaan eikä 10 t kärryjä käytettyjäkään.

Onko siis vilja halpaa vai kärryt kalliita?


Sillon kun kivimäen konepaja ajautu vaikeuksiin, uudet 9t kipat sai alle 3000eurolla  ;D

Pitääköhän siis odotella seuraavaa konkkaa ja ostaa sitte, jos kerran noin halvalla on saanu ;D

Strimari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1850
  • This is radio Nowhere!
Vs: Kipa
Ainakin vanhemmissa ponttilauta laidat on ihan parhaat. Harvassa kärrissä kestää vesi sisällä niin, kun tässä ;D Sen verta paksua lankkua

Sama kokemus, olisivat vaan saaneet laittaa takalaitaan jonkun kahvan mistä vetää sitä auki, kaikissa näkemissäni isännät on kiskoneet siitä lukituskahvasta, mikä on pultattu yhteen lautaan, sillä seurauksella että lauta on halki.
 
Jos tarttet avattavalaitaiset kärryt ja vaadit kunnon rungon ja akseliston, niin mees uudestaan sinne Loimaalle, Tumen laidat Multivan alustalla.
Lienevät tiemmä pirkkahallissa parin viikon päästä..

Viimeksi muokattu: 30.09.10 - klo:19:35 kirjoittanut Strimari

Hyvää yritetään, mutta priimaa pakkaa tulemaan!

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Kipa
Ainakin vanhemmissa ponttilauta laidat on ihan parhaat. Harvassa kärrissä kestää vesi sisällä niin, kun tässä ;D Sen verta paksua lankkua

Sama kokemus, olisivat vaan saaneet laittaa takalaitaan jonkun kahvan mistä vetää sitä auki, kaikissa näkemissäni isännät on kiskoneet siitä lukituskahvasta, mikä on pultattu yhteen lautaan, sillä seurauksella että lauta on halki.
 
Jos tarttet avattavalaitaiset kärryt ja vaadit kunnon rungon ja akseliston, niin mees uudestaan sinne Loimalle, Tumen laidat Multivan alustalla.
Lienevät tiemmä pirkkahallissa parin viikon päästä..
Ohi ajaessani katselin että ovat keksineet pyörän uudestaan ja ihan yhtä heikkon näköisenä kuin muutkin vastaavat oli jo 20 vuotta sitten...

Valtramies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 549
Vs: Kipa
Ainakin vanhemmissa ponttilauta laidat on ihan parhaat. Harvassa kärrissä kestää vesi sisällä niin, kun tässä ;D Sen verta paksua lankkua

Sama kokemus, olisivat vaan saaneet laittaa takalaitaan jonkun kahvan mistä vetää sitä auki, kaikissa näkemissäni isännät on kiskoneet siitä lukituskahvasta, mikä on pultattu yhteen lautaan, sillä seurauksella että lauta on halki.
 
Jos tarttet avattavalaitaiset kärryt ja vaadit kunnon rungon ja akseliston, niin mees uudestaan sinne Loimalle, Tumen laidat Multivan alustalla.
Lienevät tiemmä pirkkahallissa parin viikon päästä..

Mikäs lehti se olikaa, jossa joku isäntä moitti että Dometalilla (Multivaa tekevä firma, jos joku ei vielä tiedä) ei oltu oikein yhteistyöhaluisia isännän haluamille pikku muutoksille? Luulis, että ei se nyt niin iso firma oo, etteikö maksavan asiakkaan haluamia juttuja pystyisi toteuttaan...

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: Kipa
Ainakin vanhemmissa ponttilauta laidat on ihan parhaat. Harvassa kärrissä kestää vesi sisällä niin, kun tässä ;D Sen verta paksua lankkua

Sama kokemus, olisivat vaan saaneet laittaa takalaitaan jonkun kahvan mistä vetää sitä auki, kaikissa näkemissäni isännät on kiskoneet siitä lukituskahvasta, mikä on pultattu yhteen lautaan, sillä seurauksella että lauta on halki.
 
Jos tarttet avattavalaitaiset kärryt ja vaadit kunnon rungon ja akseliston, niin mees uudestaan sinne Loimalle, Tumen laidat Multivan alustalla.
Lienevät tiemmä pirkkahallissa parin viikon päästä..

Mikäs lehti se olikaa, jossa joku isäntä moitti että Dometalilla (Multivaa tekevä firma, jos joku ei vielä tiedä) ei oltu oikein yhteistyöhaluisia isännän haluamille pikku muutoksille? Luulis, että ei se nyt niin iso firma oo, etteikö maksavan asiakkaan haluamia juttuja pystyisi toteuttaan...

Tais olla koneviesti. Pohojalaaset halus pitsireun...eiku helavyökuvion kärrin laitoihin  ;D

Strimari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1850
  • This is radio Nowhere!
Vs: Kipa
No jaa, miten tuonkin nyt oikein ymmärtäis, Dometal on tehnyt kiinteälaitaisia kärryjä, kun ne ei valskaa ja tulee kipatessa tyhjäksi. Nuo Tumen kanssa kimppaan tehdyt on juurikin mallistossa, koska asiakkaat ovat avattavalaitaisia halunneet. Että se siitä väitteestä. Joskus vuosia sitten siellä tehtiin myös asiakkaiden toivomuksesta sarja vaneri- avattavalaitaisia kärryjä, mutta niiden tekemiseen meni niin paljon työtunteja, että hinta nousi liian korkeaksi.
Niitä taitaa olla muuten SKN:n naapurissakin pari kipaletta, toiset muistaakseni edelleen hiiltyneellä sivulaidalla..
Tosiasiahan on, että kun tuollaisilla pokattupeltisillä kärryillä kippaa kuorman tyhjäksi, ja laskee kipin alas, niin pokkauksien nurkista valahtaa kärryn pohjalle ämpärillinen viljaa..
Ja sen verran olen itsekin nähnyt firman protoja, että tiedän siellä kuunneltavan asiakkaiden toivomuksia hyvinkin herkällä korvalla.
Helavyön voi toki itsekkin maalata jälkeenpäin.. ;)

Viimeksi muokattu: 30.09.10 - klo:19:43 kirjoittanut Strimari

Hyvää yritetään, mutta priimaa pakkaa tulemaan!