Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe puun poltto  (Luettu 3276 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 66008
puun poltto
kuuntelin männä päivänä puheessa kun oli joku puuntoimittaja vaimikähääoli, kertoi puulajien poltosta ja sanoi että kun polttaa haapaa niin eitartte sutaria?     onko muuten porukka huomannu eri puiden erilaisia ominaisuuksia?   ite olen yrittäny markkinoida sekapuuta klapeina mutta eikun koivua vaan pitää olla, mulla käy sutari noin joka kolmas vuos eikä mitään ongelmaa kun jätökset on niin vähäisiä.

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: puun poltto
kuuntelin männä päivänä puheessa kun oli joku puuntoimittaja vaimikähääoli, kertoi puulajien poltosta ja sanoi että kun polttaa haapaa niin eitartte sutaria?     onko muuten porukka huomannu eri puiden erilaisia ominaisuuksia?   ite olen yrittäny markkinoida sekapuuta klapeina mutta eikun koivua vaan pitää olla, mulla käy sutari noin joka kolmas vuos eikä mitään ongelmaa kun jätökset on niin vähäisiä.

paju tuntuu palavan kuumalla liekillä.

ei kai sillä suurta väliä mitä puut on kunhan ovat kuivia..

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: puun poltto
Puu on puuta. Kunhan on kuivaa ja kattila toimii hyvällä hyötysuhteella niin ei ole paljon väliä mitä on, painavammasta puusta tietysti kuutiota kohti tulee energiaa enemmän.

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: puun poltto
Kerran oli saksalaisilla hirvenpyytäjillä omat puutkin mukana. Noh, tammea tai jotain ne klapit oli, kuivia ja painavia kuin kivet. Niistä kun tekivät takkaan tulet niin kyllä pojat tuli lämpöä pirttiin.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
korsteenin kurkkulääke
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

talutehnika

  • Vieras
Vs: puun poltto
kuuntelin männä päivänä puheessa kun oli joku puuntoimittaja vaimikähääoli, kertoi puulajien poltosta ja sanoi että kun polttaa haapaa niin eitartte sutaria?     onko muuten porukka huomannu eri puiden erilaisia ominaisuuksia?   ite olen yrittäny markkinoida sekapuuta klapeina mutta eikun koivua vaan pitää olla, mulla käy sutari noin joka kolmas vuos eikä mitään ongelmaa kun jätökset on niin vähäisiä.

Koivun tuohi nokeaa piiput. Haavalla on puhdistava vaikutus ja lämpöarvo/pinomotti on yllättävän hyvä.

http://www.pamapo.com/polttopuun-lo-othermenu-4

Hintaansa nähden haapa on hyvä polttopuu.