Tuskin on claassin paskanpoistoaukoille vieläkään tehty mitään... Kuten jo monesti oon tainnu kirjottaakin, paskan pääsy claassin laakereiden ympärille on isohko ongelma.
En nyt sanoisi isoksi ongelmaksi. Tänä vuonna tuli 255:een 10.000 paalia täyteen ilman laakeri remppaa. Tuo 455 on muutenkin aivan eri peli mitä 255/355.
Joo täytyy kattoa tuota 455:a ihan ajatuksella, jos konesvoorumiin tuloo mentyä käymään. Muuten alan jo epäillä, että meidän 255 on joku maanantaipävän kapistus, johon on laitettu liian pienet aukot, joista paska ei pääse ulos. Lisäksi se vähä moska, mitä ne pienet siivekerimpulat lykkää aukosta ulos, jää yleensä jonkun pienen kielekkeen päälle estäen loppua moskaa tulemasta pihalle.
En oikein jaksa uskoa tuoa 10000 paalia ilman laakeriremppaa, koska MPS-segmentin vapaan pään laakerit loppuu paljon pienemmilläkin määrillä. Lisäksi niistä päätylautasista muutama jo tuolla määrällä kuluu puhki varmasti... ja sehän tiedetään, ettei klaassiin vaihdeta juuri mitään osia ehjääkään laakeria särkemättä. Eihän meidänkään koneesta oo oikeesti menny ku kaks laakeria rikki ja loput 10 on vaihdettu purkamisen takia. Siis voihan sen laakerin ehkä saadakin ehjänä irti, mutta samalla sen varmuudeksi sitten uusiikin.
Sinänsä aivan sama, miten on, uutta paalainta ei enää taloon tule... Tuolla vanhuksella ajetaan ja korjataan niin kauan, kun huvittaa ja sitten PMV kutsuu. Ihan mukava tietää, että tuollakin paalaimella on takuuhinta, joka vähän riippuu... romuraudan vastaanottohinnasta.