Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Peräkärry  (Luettu 31605 kertaa)

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Peräkärry
niin kauan kun vanhoja rautajousisii alustoja saa ni minä teen ite... tulee ainaski sellaset ku itte haluaa

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Peräkärry
niin kauan kun vanhoja rautajousisii alustoja saa ni minä teen ite... tulee ainaski sellaset ku itte haluaa


No se sopii hyvin jos on aikaa ja mielenkiintoa  ;) 

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

3070 E

  • Vieras
Vs: Peräkärry
Tuosta kotimaisuudesta viä, että eipä taida ne ryssäläiset yms ulkolaiset kauheesti suomalaista ruokaa syödä... Senki takia pitää kannattaa kotimaista teollisuutta! (joo tiedetään, että Valtra on myyty pois, mutta kyllä ne tehtaan työntekijät kuitenki syö suomalaista ruokaa, ainaki paljo enemmän ku Fendtin, Massikan ja Jontikan tehtaiden työntekijät)

Eli on maksettava viljalla suoraan tehtaalle...,,,  ::)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Peräkärry
Tuosta kotimaisuudesta viä, että eipä taida ne ryssäläiset yms ulkolaiset kauheesti suomalaista ruokaa syödä... Senki takia pitää kannattaa kotimaista teollisuutta! (joo tiedetään, että Valtra on myyty pois, mutta kyllä ne tehtaan työntekijät kuitenki syö suomalaista ruokaa, ainaki paljo enemmän ku Fendtin, Massikan ja Jontikan tehtaiden työntekijät)

Eli on maksettava viljalla suoraan tehtaalle...,,,  ::)
Agriraha on melkein tuota. Osta rattori, maksa ohrilla.....
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Teroman

Vs: Peräkärry
niin kauan kun vanhoja rautajousisii alustoja saa ni minä teen ite... tulee ainaski sellaset ku itte haluaa



Just näin

Komppaan Erik kiä
 8)

Lemmu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 350
  • Niinku vasikka lehemän parres...
Vs: Peräkärry
Mutta yleensä noi keinutelit joita on junkkareissa, multivoissa ja sellaisissa on yleensä

puhutaanko multivoista ja junkkareista samassa lauseessa
Kyllä  ;D Kummallakin yli 10 000€ ylimääräistä hintaa oikeisiin kärryihin nähden siis 18tn luokassa ja puuttuu 1.5tn rautaakin  :P
Nyt täytyypi kysyä että millä perusteella on ylimääräistä hintaa? Luuletkos että se rauta pakkaantuu sihen akselin ympärille samalla hintaa kun kotona ropatussa kärrissä? Se on tuo työmies sellanen perkele ku se osaa vaatia myös palkkaa ja olosuhteita.
No verraten latvialaisiin huomattavasti järeämpiin ja fiksummin tehtyihin kärryihin verraten yli kymppitonni enemmän hintaa ja se on liikaa  ;D

suomessa työmiehen päiväpalkka on sama mikä latviassa kuukausipalkka. lisähntaa selittää myös multivan käyttämät kalliimmat (eurooppalaiset) renkaat.
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               No renkaista sen verran että BKT renkaat maksoi tonnin enemmän kuin dnebrot ja jos olis ottanut alliancet niin ne olis maksaneet 2 tonnia enemmän että sillee  ;D Ja zetori ja fendt vertaus ei juuri tuohon sovi kun on deutzi kärryjen edessä ja zetor on vaan kotimopona  ;)  Ja tuolla kymppitonnilla jo korjaisikin kärryjä mutta vielä ei oo tarvinnut ja LMR on aikas iso tehdas näihin kotimaisiin sekunda kottikärryihin verraten  ::)

No ehkä toi rengas juttu vähän ontui. Mutta suomessa et saa alle 12euron/tunti mitään työntekijää. Sihen kun lisää työnantajan velvoitteet ja muut kulunkit, tulee kärreistä ihan eri hintaset kun noissa polseviikkivaltioissa tuotetut. Ei sillä, onhan ne hyviä nekin.
Ja helvetisti tuntuu kauppa käyvän Multivalla vaikka hintaa on. Monet nääs haluaa maksaa laadusta ja kotimaisesta tuotteesta. Varaosien saantikin on taattu.

Ja ei toi reutsi kyl todellakaan ole mikään taidon näyte, kaikkine repeilevine vanteinen ja vaihteisto vikoineen....
tempoissa jotka ovat hyvin lähellä multivoita rakenteeltaan

ei saat..a, nysse puhuu jo tempoista ja multivoista samas lausees, orotan kyllä innolla jatkoa.... onhan ventti ja belaruski rakenteeltaan aika lähellä toisiaan, neljä pyörää ( yleensä ), eturenkaat kääntyy ( yleensä ) ajetaan lähes aina istualtaan vaihdelooran päältä, molemmissa myös painattavat nostolaitteet ym. Ja lisäksi jos rautaa uupuu 1,5 tn ainahan sen voi ottaa salkotavarana kyytiin, kaikki se on kyllä vain kantavuudesta pois.

Viimeksi muokattu: 04.11.10 - klo:22:56 kirjoittanut Lemmu

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Peräkärry
Mutta yleensä noi keinutelit joita on junkkareissa, multivoissa ja sellaisissa on yleensä

puhutaanko multivoista ja junkkareista samassa lauseessa
Kyllä  ;D Kummallakin yli 10 000€ ylimääräistä hintaa oikeisiin kärryihin nähden siis 18tn luokassa ja puuttuu 1.5tn rautaakin  :P
Nyt täytyypi kysyä että millä perusteella on ylimääräistä hintaa? Luuletkos että se rauta pakkaantuu sihen akselin ympärille samalla hintaa kun kotona ropatussa kärrissä? Se on tuo työmies sellanen perkele ku se osaa vaatia myös palkkaa ja olosuhteita.
No verraten latvialaisiin huomattavasti järeämpiin ja fiksummin tehtyihin kärryihin verraten yli kymppitonni enemmän hintaa ja se on liikaa  ;D

suomessa työmiehen päiväpalkka on sama mikä latviassa kuukausipalkka. lisähntaa selittää myös multivan käyttämät kalliimmat (eurooppalaiset) renkaat.
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               No renkaista sen verran että BKT renkaat maksoi tonnin enemmän kuin dnebrot ja jos olis ottanut alliancet niin ne olis maksaneet 2 tonnia enemmän että sillee  ;D Ja zetori ja fendt vertaus ei juuri tuohon sovi kun on deutzi kärryjen edessä ja zetor on vaan kotimopona  ;)  Ja tuolla kymppitonnilla jo korjaisikin kärryjä mutta vielä ei oo tarvinnut ja LMR on aikas iso tehdas näihin kotimaisiin sekunda kottikärryihin verraten  ::)

No ehkä toi rengas juttu vähän ontui. Mutta suomessa et saa alle 12euron/tunti mitään työntekijää. Sihen kun lisää työnantajan velvoitteet ja muut kulunkit, tulee kärreistä ihan eri hintaset kun noissa polseviikkivaltioissa tuotetut. Ei sillä, onhan ne hyviä nekin.
Ja helvetisti tuntuu kauppa käyvän Multivalla vaikka hintaa on. Monet nääs haluaa maksaa laadusta ja kotimaisesta tuotteesta. Varaosien saantikin on taattu.

Ja ei toi reutsi kyl todellakaan ole mikään taidon näyte, kaikkine repeilevine vanteinen ja vaihteisto vikoineen....
tempoissa jotka ovat hyvin lähellä multivoita rakenteeltaan

ei saat..a, nysse puhuu jo tempoista ja multivoista samas lausees, orotan kyllä innolla jatkoa.... onhan ventti ja belaruski rakenteeltaan aika lähellä toisiaan, neljä pyörää ( yleensä ), eturenkaat kääntyy ( yleensä ) ajetaan lähes aina istualtaan vaihdelooran päältä, molemmissa myös painattavat nostolaitteet ym. Ja lisäksi jos rautaa uupuu 1,5 tn ainahan sen voi ottaa salkotavarana kyytiin, kaikki se on kyllä vain kantavuudesta pois.
No se 1.5tn rautaa on kyllä ihan käytössä jo lavassa ja kärryn rungossa  ;)  18tn kantavuus riittää ihan hyvin ainakin meille mutta myydäänhän niitä joskineita sitten jos tämä ei riitä mutta painavat tyhjänä sitten jo n.7tn... Kaikki osaa tehdä kevyen kärryn mutta tarpeeksi vahvaa ei siihen samaan pakettiin ei mahdu niin se vain on... Sinä se taidat arvostaa multivan korkeallekkin mutta minä en näe niissä mitään hvää ne kun on tehty liian kevyeksi...

Viimeksi muokattu: 05.11.10 - klo:00:33 kirjoittanut zetor8045

talutehnika

  • Vieras
Vs: Peräkärry

kun lisää työnantajan velvoitteet ja muut kulunkit, tulee kärreistä ihan eri hintaset kun noissa polseviikkivaltioissa tuotetut.



http://fi.wikipedia.org/wiki/Bol%C5%A1evikit

Niin ainakin Viro on huomattavasti kapitalistisempi valtio kuin sosialistinen Suomi, että eipäs nyt huudella vieraisiin pöytiin!
Jaa viro kapitalistinen....... :D :D

Kun tutustut pikkasen tosiasioihin niin huomaat yllättävän eron maiden välillä. Suomessa tuetaan kaikenlaista joutilaisuutta. Virossa sossuelätit on aikas vähissä  ;D

talutehnika

  • Vieras
Vs: Peräkärry
"Viron nykyinen talouselämä on ääriliberaalinen. Suomessa ehkä vastaavan tyyppistä yhteiskuntaa halusivat nuorsuomalaiset, mutta edes he eivät menneet vaatimuksissaan niin pitkälle kuin mikä Virossa on arkitodellisuutta. Virossa on esimerkiksi tasavero eli kaikki maksavat tuloistaan saman veroprosentin mukaisesti eli 26 prosenttia veroja tuloistaan. Rikkaat ja köyhät ovat siis samalla viivalla. Suomessa käytettävä progressiivinen verotus vie rikkailta enemmän veroja, mutta monen virolaisen mukaan progressiivisen verotuksen saaminen Viroon merkitsisi paluuta kommunismiin."

Lemmu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 350
  • Niinku vasikka lehemän parres...
Vs: Peräkärry
Mutta yleensä noi keinutelit joita on junkkareissa, multivoissa ja sellaisissa on yleensä

puhutaanko multivoista ja junkkareista samassa lauseessa
Kyllä  ;D Kummallakin yli 10 000€ ylimääräistä hintaa oikeisiin kärryihin nähden siis 18tn luokassa ja puuttuu 1.5tn rautaakin  :P
Nyt täytyypi kysyä että millä perusteella on ylimääräistä hintaa? Luuletkos että se rauta pakkaantuu sihen akselin ympärille samalla hintaa kun kotona ropatussa kärrissä? Se on tuo työmies sellanen perkele ku se osaa vaatia myös palkkaa ja olosuhteita.
No verraten latvialaisiin huomattavasti järeämpiin ja fiksummin tehtyihin kärryihin verraten yli kymppitonni enemmän hintaa ja se on liikaa  ;D

suomessa työmiehen päiväpalkka on sama mikä latviassa kuukausipalkka. lisähntaa selittää myös multivan käyttämät kalliimmat (eurooppalaiset) renkaat.
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               No renkaista sen verran että BKT renkaat maksoi tonnin enemmän kuin dnebrot ja jos olis ottanut alliancet niin ne olis maksaneet 2 tonnia enemmän että sillee  ;D Ja zetori ja fendt vertaus ei juuri tuohon sovi kun on deutzi kärryjen edessä ja zetor on vaan kotimopona  ;)  Ja tuolla kymppitonnilla jo korjaisikin kärryjä mutta vielä ei oo tarvinnut ja LMR on aikas iso tehdas näihin kotimaisiin sekunda kottikärryihin verraten  ::)

No ehkä toi rengas juttu vähän ontui. Mutta suomessa et saa alle 12euron/tunti mitään työntekijää. Sihen kun lisää työnantajan velvoitteet ja muut kulunkit, tulee kärreistä ihan eri hintaset kun noissa polseviikkivaltioissa tuotetut. Ei sillä, onhan ne hyviä nekin.
Ja helvetisti tuntuu kauppa käyvän Multivalla vaikka hintaa on. Monet nääs haluaa maksaa laadusta ja kotimaisesta tuotteesta. Varaosien saantikin on taattu.

Ja ei toi reutsi kyl todellakaan ole mikään taidon näyte, kaikkine repeilevine vanteinen ja vaihteisto vikoineen....
tempoissa jotka ovat hyvin lähellä multivoita rakenteeltaan

ei saat..a, nysse puhuu jo tempoista ja multivoista samas lausees, orotan kyllä innolla jatkoa.... onhan ventti ja belaruski rakenteeltaan aika lähellä toisiaan, neljä pyörää ( yleensä ), eturenkaat kääntyy ( yleensä ) ajetaan lähes aina istualtaan vaihdelooran päältä, molemmissa myös painattavat nostolaitteet ym. Ja lisäksi jos rautaa uupuu 1,5 tn ainahan sen voi ottaa salkotavarana kyytiin, kaikki se on kyllä vain kantavuudesta pois.
No se 1.5tn rautaa on kyllä ihan käytössä jo lavassa ja kärryn rungossa  ;)  18tn kantavuus riittää ihan hyvin ainakin meille mutta myydäänhän niitä joskineita sitten jos tämä ei riitä mutta painavat tyhjänä sitten jo n.7tn... Kaikki osaa tehdä kevyen kärryn mutta tarpeeksi vahvaa ei siihen samaan pakettiin ei mahdu niin se vain on... Sinä se taidat arvostaa multivan korkeallekkin mutta minä en näe niissä mitään hvää ne kun on tehty liian kevyeksi...

paino ei kyllä kerro kärryn kestävyydestä yhtään mitään. vertaa vaikka minkä laatuisesta teräksestä mainitut tempo, junkkari ja multiva on valmistettu. sama asia ku 10.9 pultti näyttää lähes samalta ku 4.8 mutta kestää vain pirusti enemmän.

realisti

  • Vieras
Vs: Peräkärry
noita nykyisiä eestissä tai latviassa tehtyjä kärryjä ei kyllä kannata laadullisesti aliarvioida, vertaus 4.8 ja 10.9 pultteihin on todella kaukana todellisuudesta. Itse ajelen ajoni multivan trm 150 hd vaunulla ja olen siihen erittäin tyytyväinen, nyt jos vaunua ostaisin teettäisin sen virossa omien mittojen mukaan, sillä vähemmällä mitä multiva saa kärryä enemmän. Laatu virossa ja latviassa on todella hyvää jos tilaaja sitä vaatii, toki on mahdollista saada halpaa räkäraudasta tehtyä sekundaakin jos tilaaja sitä pyytää ja on kyllä halpaa.

talutehnika

  • Vieras
Vs: Peräkärry
noita nykyisiä eestissä tai latviassa tehtyjä kärryjä ei kyllä kannata laadullisesti aliarvioida, vertaus 4.8 ja 10.9 pultteihin on todella kaukana todellisuudesta. Itse ajelen ajoni multivan trm 150 hd vaunulla ja olen siihen erittäin tyytyväinen, nyt jos vaunua ostaisin teettäisin sen virossa omien mittojen mukaan, sillä vähemmällä mitä multiva saa kärryä enemmän. Laatu virossa ja latviassa on todella hyvää jos tilaaja sitä vaatii, toki on mahdollista saada halpaa räkäraudasta tehtyä sekundaakin jos tilaaja sitä pyytää ja on kyllä halpaa.

Joo sitä saa mitä tilaa. Ei ne eri teräslaadut taida olla minkään tehtaan yksinoikeus?  ;) Ja tekee ne kärryn vaikka titaanista jos tilaaja on maksukykyinen.

Tuosta jos valitsee laitamateriaaliksi vaikka 40 mm levyn niin eiköhän kestä.
Titaani    Levy    Paksuus 0.5-90mm

Teroman

Vs: Peräkärry

Lähes kaikissa nykykärryissä kyllä on Paksuutta aineissa mutta väärissä kohdissa,,,,,,,,,

Pääsääntöisesti siis
 :'(