Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ecolatorin pienpuhdistamo ym. härpäkkeet.  (Luettu 15094 kertaa)

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Olen kuullut että Ecolatorin tekemä panospuhdistamo olisi markkinajohtaja ja toimiva ratkaisu. Olisiko järkevää hankkia ko. laite tulevaa haja-asutusalueiden jätevesiasetusta silmälläpitäen? nm.Epätietoinen eläkeläinen Elimäeltä.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Ecolatorin pienpuhdistamo ym. härpäkkeet.
Olen kuullut että Ecolatorin tekemä panospuhdistamo olisi markkinajohtaja ja toimiva ratkaisu. Olisiko järkevää hankkia ko. laite tulevaa haja-asutusalueiden jätevesiasetusta silmälläpitäen? nm.Epätietoinen eläkeläinen Elimäeltä.

Ei.

minusta ei kannata hätäillä puhdistamojen kanssa ennenkuin lain tulkinta varmistuu. joltain kuulin että kolmas petonikaivo kahden entisen viereen riittäis täyttään lain kirjaimen.

tietysti jos on uutta taloa tekemässä niin sit on eri asia.

Mäksä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Vs: Ecolatorin pienpuhdistamo ym. härpäkkeet.
Jossain TM rakennusmaalimassahan niistä oli juttua vähän aikaa sitten. Meillon toisessa pirtissä
wehoputs 5 ja pelaa, kuin junan vessa :) Lehtiartikkelin mukaan ko. laitteessa oli jollain jäätynyt talvella vissiin poistoputki, tai joku, mutta meillä ei mitään jäätymisongelmia ollut, vaikka oli kova talvi. Laitettiin kyllä routatyroksia sen pömpelin ympärille ja putkien päälle.

Paalari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 695
Vs: Ecolatorin pienpuhdistamo ym. härpäkkeet.
Entäs jos ei pistä tikkuakaan ristiin koko paska-asian kanssa,niin tuleeko jossain vaiheessa joku hakemaan pytyn poies..

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Ecolatorin pienpuhdistamo ym. härpäkkeet.
Olen kuullut että Ecolatorin tekemä panospuhdistamo olisi markkinajohtaja ja toimiva ratkaisu. Olisiko järkevää hankkia ko. laite tulevaa haja-asutusalueiden jätevesiasetusta silmälläpitäen? nm.Epätietoinen eläkeläinen Elimäeltä.

Paskaakin paskempi laite, jopa 14 000 eurolla ihan toimimaton laite !
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Mäksä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Vs: Ecolatorin pienpuhdistamo ym. härpäkkeet.
Entäs jos ei pistä tikkuakaan ristiin koko paska-asian kanssa,niin tuleeko jossain vaiheessa joku hakemaan pytyn poies..

En minä ainakaan meinaa tähän vanhempaan torppaan laittaa mitään puhdistamoa, tai muutakaan. Jos joku kyselee niin sanon, että mulla on suodatuskenttä tuolla maan alla 8) Pitää vaan peitellä näkyvistä nuo pari likakaivoa.

Turkka

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 526
Vs: Ecolatorin pienpuhdistamo ym. härpäkkeet.
eikö km oli hilijan vertailu!!!  toimikohan niistä oikeen mikää...

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Ecolatorin pienpuhdistamo ym. härpäkkeet.
TM-rakennusmaailman ja KM:n yhteistestin mukaan kaikki myytävät laitteet olivat toinen toistaankin huonompia. Itse en olisi valmis ostamaan mitään noista. Nuo testit kannattaa OIKEASTI lukea.

Alkoi itse kiinnostamaan tuo "lietteen stabilointi" Tekisi ison 100 kuutioisen paskakirnun "omaan käyttöön" (5 henkilöä) ja stabiloisi sontansa sammutetulla kalkilla. Sen voi levittää peltoon. Kaikki harmaat vedet maasuodattamoon, myös vessan pesualtaasta. Luulen että raa`an ihmispaskan ajaminen omalle pellolle menee kieltoon seuraavaksi, siksi tuo stabilointi.

Syytä huomioida myös se, että jonnekkin ne puhdistamojen saosteet täytyy kuitenkin viedä. Minne muualle kuin jätevedenpuhdistamoon? Tai sitten varastoi sitä jossain latalla ja levittää pellolle.

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Ecolatorin pienpuhdistamo ym. härpäkkeet.
Ihan hyviä laiteita, myyjän kannalta. Saa myydä sitten uuden pöntön kun keksitään semmoinen mylly joka täyttää direktiivin. Entisethän ei ole silloin asetuksen mukaisia.

Mitenkähän olisi se poltava vessanpönttö? tulee kahvikupillinen jätettä per käyttäjä kuukaudessa ja on stabiilia ainetta kun kusi on kuivatettu ja paska poltettu pohjaan. ;D
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Ecolatorin pienpuhdistamo ym. härpäkkeet.
TM-rakennusmaailman ja KM:n yhteistestin mukaan kaikki myytävät laitteet olivat toinen toistaankin huonompia. Itse en olisi valmis ostamaan mitään noista. Nuo testit kannattaa OIKEASTI lukea.

Alkoi itse kiinnostamaan tuo "lietteen stabilointi" Tekisi ison 100 kuutioisen paskakirnun "omaan käyttöön" (5 henkilöä) ja stabiloisi sontansa sammutetulla kalkilla. Sen voi levittää peltoon. Kaikki harmaat vedet maasuodattamoon, myös vessan pesualtaasta. Luulen että raa`an ihmispaskan ajaminen omalle pellolle menee kieltoon seuraavaksi, siksi tuo stabilointi.

Syytä huomioida myös se, että jonnekkin ne puhdistamojen saosteet täytyy kuitenkin viedä. Minne muualle kuin jätevedenpuhdistamoon? Tai sitten varastoi sitä jossain latalla ja levittää pellolle.

Kansatuotteen levittäminen on jo kielletty. Sakokaivolietteen saa levittää omasta sakokaivosta omalle pellolle, mutta ei umpisäiliön lietettä.

Laitoin muinoin ympäristölupahakemukseen että omat köntsät kompostoidaan lihakarjan lannan joukossa ja levitetään peltoon. Jaaha, no joo, katsoin tuossa lupapäätöstä niin siinä ei ole kyllä sanaakaan asiasta.

Suunnitelmissa on täälläkin laittaa harmaat kunnon sakokaivojen kautta kenttään, kun on sopiva pellonnokkakin hollilla. Omille tuotoksille voisi laittaa umpisäiliön tai eri sorteille omansa.

Aika vaikea oli löytää tietoa tuotosten määristä (sivu1).

http://www.kangasala.fi/@Bin/38141/K%C3%A4ysk%C3%A4.pdf

Vähäistä on, 500 kg//c/v , eikös lihasikakin väännä pari kuutiota. No, Wc-pyttyyn tuutataan vettä  2,5 - 12 l/veto, josta tuleekin jo kymmeniä litroja päivässä. Kunnon ekoisti huuhtoisi WC:n vähän käytetyllä vedellä vaikkapa kylmiön ja ilmastoinnin lauhdevesillä?


hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Ecolatorin pienpuhdistamo ym. härpäkkeet.
TM-rakennusmaailman ja KM:n yhteistestin mukaan kaikki myytävät laitteet olivat toinen toistaankin huonompia. Itse en olisi valmis ostamaan mitään noista. Nuo testit kannattaa OIKEASTI lukea.

Alkoi itse kiinnostamaan tuo "lietteen stabilointi" Tekisi ison 100 kuutioisen paskakirnun "omaan käyttöön" (5 henkilöä) ja stabiloisi sontansa sammutetulla kalkilla. Sen voi levittää peltoon. Kaikki harmaat vedet maasuodattamoon, myös vessan pesualtaasta. Luulen että raa`an ihmispaskan ajaminen omalle pellolle menee kieltoon seuraavaksi, siksi tuo stabilointi.

Syytä huomioida myös se, että jonnekkin ne puhdistamojen saosteet täytyy kuitenkin viedä. Minne muualle kuin jätevedenpuhdistamoon? Tai sitten varastoi sitä jossain latalla ja levittää pellolle.

  Joo, kyllä mä oon ne testit lukenu ja vitsihän on siinä että Ecolatorin vehje oli paskoista paskanpuhdistajista paskoin  ;D  Sitten vielä kehtaavat kaupitella niitä jopa 16000 euron hintaan!  Mä en ainakaan tee mitään ennenkuin linnaan vievät.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Ecolatorin pienpuhdistamo ym. härpäkkeet.
Justi tuli kunnalta kirje että stabiloitu (kalkilla) ihmisliete on ajettavissa pellolle.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Ecolatorin pienpuhdistamo ym. härpäkkeet.
kyllä sai Vilperttikin sähinää aikaan ;D

Tää pienpuhdistamohässäkkä on tottavie kertakaikkiaan,sanonkoma mistä... 8)

Courtney1

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7726
  • I'm not bad, I'm just drawn that way.
Vs: Ecolatorin pienpuhdistamo ym. härpäkkeet.
Kai ne jonkun paskannuskielto-paperin lyövät kouraan sentään, ennen sitä linnaan viemistä  ??? Miten jos söisi helvetisti kalkkitabletteja, tulisiko uloste siinä stabiloitua  ???  ???
Curtni1 on typerä, suorastaan vastenmielinen idiootti, kun ei erota työtätehnyttä työtävieroksuvasta.

Hexen

  • Vieras
Vs: Ecolatorin pienpuhdistamo ym. härpäkkeet.
Ecolatoreissa ja muissa härpäkkeissä hinnat on rikastumisen toivossa nostettu isoiksi. Tuo ecolatorin markkinajohto saattaa johtua siitä, että agressiivisesti myyvät kaupparatsut ovat saaneet myytyä ecolatoria vanhoille ihmisille.Kolmas sakokaivo riittää tuohon jätevesilain täyttämiseen.