Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe niitto urakointi  (Luettu 16444 kertaa)

zetka-mies

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16
  • zetor-järkimiehiä yli 50 vuotta
niitto urakointi
millasta urakkataksaa muut niittomiehet ovat pitäneet niitosta. hehtaari vai tunti ja millasella kalustolla. lisä velotusta saroista, tai muuten pienistä ja hankalista lohkoista.?

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: niitto urakointi
millasta urakkataksaa muut niittomiehet ovat pitäneet niitosta. hehtaari vai tunti ja millasella kalustolla. lisä velotusta saroista, tai muuten pienistä ja hankalista lohkoista.?
Eikö tunti veloitus oo selvin, niin tartte alkaa selitteleen taksalisiä. Itte olen veloitellu 60€/h+vero. Koneena 3,2m menopaluu, työsaavutus lohkojen mukaan 1-3ha/h.
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: niitto urakointi
millasta urakkataksaa muut niittomiehet ovat pitäneet niitosta. hehtaari vai tunti ja millasella kalustolla. lisä velotusta saroista, tai muuten pienistä ja hankalista lohkoista.?
Eikö tunti veloitus oo selvin, niin tartte alkaa selitteleen taksalisiä. Itte olen veloitellu 60€/h+vero. Koneena 3,2m menopaluu, työsaavutus lohkojen mukaan 1-3ha/h.
  Aika halpa tuntihinta sulla...tolla ei juuri koneita uusita, eikä ainakaan itselle palkkaa voi laskea?
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

rt

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 375
Vs: niitto urakointi
Mulla on 3,11 metrin menopaluu ja 70e/h+alv, työsaavutus 1-4,5 ha/h lohkosta riippuen :-[
Liian halpa, mutta kun toiset ajaa alle 60 e/h  :o

Hehtaaritaksalla en suostu niittämään enkä kappaletaksalla paalaamaan, on sen verran näitä huonosti äestetylle kynnökselle poikittain kylväjiä, puimurilla neliötä kiertäviä, paali kuormaajassa niittosuunnan poikki ajavia, merkkaamattomia kiviä, märässä rypeviä yms. yms. vielä jäljellä >:(

Täpinäreiska

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
Vs: niitto urakointi
150€+ALV/h 3m etu- + 3m takakone.
Täp-management. Sponsored by yhteiskunta.

Vastaranta

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 902
Vs: niitto urakointi
millasta urakkataksaa muut niittomiehet ovat pitäneet niitosta. hehtaari vai tunti ja millasella kalustolla. lisä velotusta saroista, tai muuten pienistä ja hankalista lohkoista.?
Eikö tunti veloitus oo selvin, niin tartte alkaa selitteleen taksalisiä. Itte olen veloitellu 60€/h+vero. Koneena 3,2m menopaluu, työsaavutus lohkojen mukaan 1-3ha/h.
  Aika halpa tuntihinta sulla...tolla ei juuri koneita uusita, eikä ainakaan itselle palkkaa voi laskea?

Kyllä se on ihan kohdallaan oleva hinta. Somebody haluaa töitä jatkossakin, osa porukkaa hinnoittelee itsensä pihalle.

Urakoitsijan bisnes ei voi perustua korkeisiin/jatkuvasti nouseviin yksikköhintoihin vaan tulosta on kyettävä tekemään muilla keinoin. Koneiden käyttöasteen nosto yhtenä tärkeimmistä.
uskoo olevansa niin ainutlaatuinen, että häntä voivat ymmärtää vain muut huomattavat henkilöt tai instituutiot

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: niitto urakointi
Meiltä veloitus oli viime vuonna 35 €/ha. Perhoskoneella tais mennä parhaimmillaan 4,5 ha (kahdessa lohkossa) alle tuntiin, joten vähintään kohtuullinen tuntiveloitus tuosta tulee. HUOM! Pellolla olosta. Siirtymiset täytyy kans maksaa tuosta samasta sitten.

Ja unto vielä vaihtoi ylivoimaisen vihreän mustaan kotimaiseen. Tosin perhosta tais viedä se vaaleamman vihreä tänä vuonna.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

mikko9b

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1159
  • Agronet - epäsosiaalinen media?
Vs: niitto urakointi
Mulla on 3,11 metrin menopaluu ja 70e/h+alv, työsaavutus 1-4,5 ha/h lohkosta riippuen :-[
Liian halpa, mutta kun toiset ajaa alle 60 e/h  :o

Hehtaaritaksalla en suostu niittämään enkä kappaletaksalla paalaamaan, on sen verran näitä huonosti äestetylle kynnökselle poikittain kylväjiä, puimurilla neliötä kiertäviä, paali kuormaajassa niittosuunnan poikki ajavia, merkkaamattomia kiviä, märässä rypeviä yms. yms. vielä jäljellä >:(

voihan vidde, täällä ei löydy tuntihintaan paalaaajia, ei sitten millään  >:( >:(

on vissiin liian vähän urakoijia kun hommaa riittää ylihintaisella kappaaletaksallakin...
anteeksi, kirotukshärötykset, oikoluku kaipaa selkeästi treeniä :-)

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: niitto urakointi
millasta urakkataksaa muut niittomiehet ovat pitäneet niitosta. hehtaari vai tunti ja millasella kalustolla. lisä velotusta saroista, tai muuten pienistä ja hankalista lohkoista.?
Eikö tunti veloitus oo selvin, niin tartte alkaa selitteleen taksalisiä. Itte olen veloitellu 60€/h+vero. Koneena 3,2m menopaluu, työsaavutus lohkojen mukaan 1-3ha/h.
  Aika halpa tuntihinta sulla...tolla ei juuri koneita uusita, eikä ainakaan itselle palkkaa voi laskea?

Kyllä se on ihan kohdallaan oleva hinta. Somebody haluaa töitä jatkossakin, osa porukkaa hinnoittelee itsensä pihalle.

Urakoitsijan bisnes ei voi perustua korkeisiin/jatkuvasti nouseviin yksikköhintoihin vaan tulosta on kyettävä tekemään muilla keinoin. Koneiden käyttöasteen nosto yhtenä tärkeimmistä.
Molemmat olette oikeassa. Ei se juu mikään kultakaivos ole, mutta oon laskenut et 35€/h riittää traktoriin ja mieheen (15€/h), kun laskee koneen kuoletuksen, koron, huollot 2x per vuosi merkkiliikkeessä (1000h/a), renkaat uusitaan 3000h välein ja polttoaineen. Tuon kokoinen niittokone suht halpa, uusi Taarup maksaa 19000€ alv 0%. Sen kuolettamiseen viiden vuoden jaksolla + terälappu kierros + öljyt palkkiin kerran vuoteen riittää tuohon 25€/h. Jos tulee pellolla olevasta esteestä johtuva rikko, niin asiakas maksaa sen. Matkakulut veloitan toiseen suuntaan samalla taksalla, eli tuntilaskutus alkaa kun kone starttaa pihasta työvalmiina ja päättyy kun työ on valmis. Kevätsadosta vertasin gps:n antamia hehtaareita ja tekemiäni tunteja ja veloitus oli n 40€/ha.
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: niitto urakointi
42e/ha kronen perhoskoneella..

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: niitto urakointi
Hehtaarihinta ei tule kysymykseen oikeastaan missään urakkatyössä ainakaan meidän teettämänä. Tuntiveloitus on reilumpi ja teettäjällä on vahva intressi tehdä työn suorittaminen nopeammaksi. Toisin sanoen urakoitsijan olisi hinnoiteltava työnsä jokaiselle asiakkaalle, koska kahta samanlaista asiakasta ei ole. Tuntihinnalla se onnistuu helpoimmin. Jos joku karsastaa perhoskoneen 150-200 euron tai silppurin 400 tuntitaksaa, joutaa sellainen asiakas jäädä palvelematta.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Greenpwr

  • Vieras
Vs: niitto urakointi
Mulla on 3,11 metrin menopaluu ja 70e/h+alv, työsaavutus 1-4,5 ha/h lohkosta riippuen :-[
Liian halpa, mutta kun toiset ajaa alle 60 e/h  :o

Hehtaaritaksalla en suostu niittämään enkä kappaletaksalla paalaamaan, on sen verran näitä huonosti äestetylle kynnökselle poikittain kylväjiä, puimurilla neliötä kiertäviä, paali kuormaajassa niittosuunnan poikki ajavia, merkkaamattomia kiviä, märässä rypeviä yms. yms. vielä jäljellä >:(

voihan vidde, täällä ei löydy tuntihintaan paalaaajia, ei sitten millään  >:( >:(

on vissiin liian vähän urakoijia kun hommaa riittää ylihintaisella kappaaletaksallakin...


 Oon minä yrittänyt ajatusta edistää, mutta menestys vähän pienimuotoista. Tuntitaksa hinnoittelu tekisi karhotuksesta lähes kustannusneutraalia toimintaa, mutta vähentäisi turhaa raluuta pellolla ihan jonkin verran. Parikymppiä karhotuksesta on kuulemma liian kova hinta.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: niitto urakointi
Oon minä yrittänyt ajatusta edistää, mutta menestys vähän pienimuotoista. Tuntitaksa hinnoittelu tekisi karhotuksesta lähes kustannusneutraalia toimintaa, mutta vähentäisi turhaa raluuta pellolla ihan jonkin verran. Parikymppiä karhotuksesta on kuulemma liian kova hinta.
Parikymppiä on liikaa työstä, jonka kustannukset saa painettua ykkösluvuille. Katettakin pitää tulla, mutta kohtuus on oltava. Vastaranta on oikeassa, hinnoittelu on jo karannut käsistä useimmissa urakointitöissä. Eikä auta selittää, että on saatava kunnon korvaus yms. kun kyseessä on selkeästi vajaasta käyttöasteesta johtuva korkea pääomakustannus. Urakoitsijaksi aikovan olisi hyvä tiedostaa sellainen asia, että yhtä konetta kohti on oltava vähintään kaksi kuljettajaa plus mahdollinen sairasvara. Eikä niin että isäääntä itte hyppii perhoskoneen puikoista karhottamaan ja paalaamaan/noukinvaunua ajamaan.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: niitto urakointi
Niitto ja niittomurskaus on taas kaksi eri asiaa täytyy huomioida. Niittomurskain on herkempi särkymään ja kulut isommat joten taksatkin pitää olla eri ja työmaatkin oikeastaan.

Itse niitän 2,1 metrisellä lautasniittokoneella 42€/tunti plus arvonlisävero. Työsaavutus pellosta riippuen 0,5ha - 2 ha tunti. Jos pellossa on merkkaamattomia kiviä täytyy työnopeutta laskea jotta olisi edes pieni mahdollisuus keretä näkemään kivi, silti niitä patskuja tulee  :'(

Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

zetka-mies

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16
  • zetor-järkimiehiä yli 50 vuotta
Vs: niitto urakointi
nyt itellä ollu 33e+alv\ha niitto ja alle 2ha lohkoilla tuntipalkka 55e. hyvin on niittoja riittäny ja asiakaspiiri karttunu 320 menopaluulla. mites muilla käärintä, itellä 3e\paali.

Viimeksi muokattu: 08.08.10 - klo:21:10 kirjoittanut zetka-mies